Het hartje klopt!!! ♥ We zagen het allebei meteen, een prachtig sterk wit knipperend stipje! We hadden echt tranen in onze ogen, het was zo bijzonder!! Net meteen aangemeld bij een verloskundige praktijk. Jeetje wat wordt het echt nu!!
Wat betreft moeders voor moeders. Dit wilde ik eerst wel, maar na wat research zie ik er toch vanaf. Zie link https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/urine-doneren-moeders-voor-moeders-niet-essentieel/ Uiteraard moet ieder het voor zich weten
Ik ben zelf zwanger geworden na een vruchtbaarheidsbehandeling, dus heb hier inderdaad ook over gehoord. Je hebt tijdens zo'n vruchtbaarheidsbehandeling 2 manieren om je ovulatie op te wekken, en dus om je lichaam klaar te maken op een inseminatie of terugplaatsing. De ene manier is een injectie met kunstmatig HCG, zoals Ovitrelle, en de tweede manier is een injectie met ''menselijk'' HCG, zoals Gonasi. Voor Gonasi is dus inderdaad HCG uit menselijke urine nodig. Nu wordt tijdens de behandelingen vaker Ovitrelle gebruikt dan Gonasi, omdat het merendeel van de vrouwen hier goed op reageert en omdat het veel gemakkelijker te injecteren is dan Gonasi (en wellicht is het ook goedkoper). Ovitrelle is namelijk een voorgevulde spuit, en Gonasi moet je zelf mengen dus kans op fouten. Bij mij kwamen we er echter na zo'n 7 IUI behandelingen achter dat ik niet reageerde op Ovitrelle, ik kreeg namelijk geen eisprong. Ik ben toen overgestapt op Gonasi en dat werkte gelukkig wel. Het klopt dus dat Moeders voor Moeders niet de enige manier is voor stellen om zwanger te worden, je bent vervangbaar (voor kunstmatig HCG), maar voor sommigen geldt dat dus niet omdat zij, net zoals ik, niet reageren op de kunstmatige HCG injecties. Het is eenheel verhaal geworden, haha, maar iedereen moet vooral doen wat zij zelf wilt! Maar vond het wel goed om een beetje achtergrond te geven
interessante info! Bedankt hiervoor . Ik ben zelf ook zwanger geworden via ovulatie inductie met letrozol+ovitrelle
Ahaaa, bedankt voor de info! Nu twijfel ik weer om mee te doen haha. Nou ik denk er nog even over na.
Toppers hoor dat jullie mee doen met moeders voor moeders! Heb ook echt wel lang getwijfeld en voelt idd bijna verplicht als je al eerder hebt meegedaan. Maar goed
Er is idd van alles over gezegd. Ik moet zeggen dat ze op hun eigen website er heel veel informatie over delen als respons op de kritiek. Dat stelt me in die zin wel gerust!
Ik doe niet mee met moeders voor moeders. Vindt het heel bijzonder dat een bakker voor zijn meel moet betalen om brood te maken. En moeders voor moeders gratis het ingrediënt krijgt om vervolgens het medicijn voor dik geld te verkopen. Wringt heel erg vind ik. En daarbij is het wel je dna wat je aan een bedrijf afstaat. Zit me ook niet lekker …
Hi dames, Na een aantal jaar afwezigheid op het forum, ben ik sinds een paar maanden toch weer stille lezer en ik dacht dat dit wel een goed moment was om weer eens wat van me te laten horen. Ik ben getrouwd net mijn lieve vrouw en we zijn in 2020 mama (ik) en Amma geworden van een fantastisch zoontje. Dat ging toen niet zomaar en bleek ook een lang en heel duur traject, maar uiteindelijk dus toch gelukt! Mijn vrouw heeft ons kindje gedragen destijds. Onze wens voor een tweede is er al een hele tijd, maar doordat we allebei heel erg ziek werden van corona en mijn vrouw een long covid aan over hield werd die wens noodgedwongen uitgesteld. Afgelopen zomer besloten we er toch weer voor te gaan. Voor onze eerste was het eigenlijk de bedoeling dat ik zwanger zou worden. Dat hadden we al 10 jaar zo in ons hoofd, maar onze wens was dat ik zwanger zou worden van haar eicel. Dit omdat mijn vrouw geadopteerd is en hier in NL niemand heeft die qua uiterlijk en de 'nature' ipv 'nurture' op haar lijkt, dus we vonden het een heel bijzonder idee dat ze dat met ons kindje wel zou hebben. Bovendien zijn mijn genen nou niet bepaald goed en mij maakt het niet uit, want mijn kind is mijn kind, waar het ook vandaan komt. Helaas, na veel gesteggel en 100x valse informatie van artsen en verzekeringen destijds, hebben we dat idee toen van ons af moeten schuiven. Dat was even schakelen voor mij, want ik had me zo verheugd op een zwangerschap. Uiteindelijk, toen het dan eindelijk gelukt was, was ik natuurlijk hartstikke blij. Naarmate de zwangerschap vorderde voelde ik me af en toe wel een beetje jaloers. Niet op een vervelende manier, maar misschien een verlangende en nieuwsgierige manier. Ik was zo benieuwd hoe dat allemaal voelde, het moet zo iets bijzonders zijn! Nou goed, vorig jaar zomer besloten we er dus weer voor te gaan en nu, inmiddels kon het, op de manier zoals we het altijd al wilden. Het duurde een aantal maanden met intakes hier, gesprekken daar, onderzoeken zus, overleggen zo... en daarnaast bleek in een keer bij het echo onderzoek van mijn vrouw dat ze ipv 8 tot 10 blaasjes aan elke eileider, er nog maar 3 had. Dat was een flinke shock voor ons en dat legde ineens een hele zware negatieve druk op ons traject. We wisten dat het pittig ging worden, maar we gingen er vol vertrouwen in en we hadden ons helemaal verheugd, maar dit was een flinke domper. Alles werd ineens ontzettend onzeker. Maar we besloten toch om door te gaan en het stapje per stapje te bekijken. Het hele traject werd echt zenuwslopend en doordat we allebei aan de hormonen zaten en telkens op stel en sprong alles uit onze handen moesten laten vallen om naar de kliniek te rijden (1,5 uur heen en 1,5 uur terug, vond ik het echt heel zwaar. Op de eerste echo vóór de punctie was er maar 1 aan het rijpen. Dat was weer even een teleurstelling. Een paar dagen later ineens meer en uiteindelijk kon de punctie wonder boven wonder toch door gaan. Daarna was het nog een hele week spannend of er wel een embryo over zou blijven en of er misschien toch nog een paar ook de vriezer zouden redden. Uiteindelijk heb ik een terugplaatsing gehad van een 5daags embryo en hebben het er 4 gered tot de vriezer, waarvan eentje iets minder qua kwaliteit, maar toch. Gemiddeld worden er meer ingevroren, maar voor ons is deze opbrengst boven verwachting. En ja, wat er met het embryo dat terug geplaatst is, is gebeurd, is wel duidelijk gezien ik me in dit topic meld ... Ik moet wel zeggen dat ik het echt nog heel erg spannend vindt. De kans op een miskraam is bij ons veel hoger dan bij een gemiddelde zwangerschap en pas vanaf 12 weken zijn die kansen een beetje gelijk getrokken. Dus ik ben eigenlijk echt heel erg voorzichtig met hopen of beseffen dat er een kindje in me groeit... 26 januari hebben we de eerste echo. anyway, lang verhaal, sorry! Ik dacht ik typ even iets korts, maar werd toch dit... Gefeliciteerd in ieder geval iedereen hier!
Uitgerekende datum ♡ 1 September Moedervandeliefste - 28 jaar - 4e kindje Lot23 - 31 jaar - 1e kindje 2 September Lolo8 - 30 jaar - 1e kindje 3 September Kleinebeer - 32 jaar - 2e kindje en 1e kindje samen 4 September Enceinte - 27 jaar - 3e kindje en 1e kindje samen 5 September Preitjuh90 - 33 jaar - 2e kindje 6 September 7 September BizzyBijtje - 28 jaar - 2e kindje 8 September IkBenEenVosje - 24 jaar- 1e kindje 9 September ElinX - 25 jaar - 1e kindje 10 September xDelicious - 29 jaar - 3e kindje 11 September Maureen0910 - 26 jaar - 1e kindje 12 September Annabelll - 30 jaar - 1e kindje 13 September 14 September Mila - 35 jaar - 2e kindje 15 September Sjallie - 32 jaar - 2e kindje, 1e keer zelf zwanger ♡ Meisje () | ♡ Jongen() | ♡ Verrassing() Echo's/ afspraken: Kleinebeer - 9 januari intake VK & eerste echo Lot23 - 12 januari eerste echo Preitjuh90 - 19 januari eerste echo Enceinte - 22 januari eerste echo Moedervandeliefste - 23 januari eerste echo Lolo8 - 23 januari eerste echo BizzyBijtje - 26 januari eerste echo Sjallie - 26 januari eerste echo Preitjuh90 - 30 januari intake VK ElinX - 30 januari eerste echo & intake MMJPJ - 31 januari eerste echo Kleinebeer - 31 januari intake ziekenhuis & echo xDelicious - 1 februari eerste echo IkBenEenVosje - 8 februari eerste echo xDelicious - 15 februari intake + termijnecho WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd en hoeveelste kindje. HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
Afgelopen dagen wat bloed verlies gehad (wat steeds bruinig wordt en stopt en dan weer begint) en de VK al 2x gesproken. Als dat maandag nog zo is mogen we voor echo komen, dus wss nog eerder dan vrijdag... wel mega mega spannend dus!