Uitgerekend 1-15 september 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Moedervandeliefste, 24 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Preitjuh90

Preitjuh90 Fanatiek lid

21 feb 2020
    1.713
    1.040
    113
    Vrouw
    Wat lief, dankjewel.
    Vandaag ook weer veel huilen..morgen en donderdag moet ik werken maar overweeg me ziek te melden. Maar is dat wel een grondige reden? Ik voel me zo'n zeur :(

2. enceinte

enceinte Actief lid

17 aug 2023
    339
    338
    63
    Vrouw
    Zeker is dat een grondige reden! Neem de tijd voor jezelf. Ik ben destijds na de missed abortion ook even vrij geweest en heb me toen ziek gemeld met griep. Ik was bang dat het toch ineens spontaan zou beginnen als ik aan het werk zou zijn of dat ik in huilen uit zou barsten op de werkvloer. Je bent zéker geen zeur! Zo mag je ook echt niet denken. Het is ontzettend pijnlijk als het mis gaat. De ruimte voor dat verdriet mag je jezelf best geven i.p.v je een hele dag sterk te willen houden op het werk. Was je partner erbij toen je de echo kreeg? Kun je jouw gevoel goed bij hem kwijt?

Preitjuh90 en MMJPJ vinden dit leuk.
  3. Konijntje1205

15 jan 2024
    42
    69
    18
    Vrouw
    Gewoon een goede reden hoor! Het is niet niks wat je overkomt en daar mag je echt wel de ruimte voor pakken. Ik weet niet of je een fijne werkgever hebt, maar ik ben destijds na een missed abortion gewoon eerlijk geweest over wat er gebeurd was. Ben toen wel gaan werken, maar kwam er al snel achter dat het niet ging en toen de dag erna vrij gekregen. En alle begrip er toen voor gehad.

Hier de telefoontjes inmiddels gedaan en wat afspraken ingepland. Vind het enorm spannend... Komende 2 weken nog even kop in het zand en daarna hopelijk niet al te lang meer wachten.

4. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Ik zou me ziek melden. Het is niet niets en je weet ook niet hoe het gaat lopen komende dagen.

Preitjuh90 vindt dit leuk.
  5. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Haha ja dat he. Ik heb het ook heel erg. Lastig voor onszelf, maar ook zeker voor de omgeving :rolleyes:

MMJPJ vindt dit leuk.
  6. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Voor jou is het een gegronde reden, daar gaat het om. De één zou werken misschien als afleiding kunnen zien, maar het kan ook zeker teveel zijn nu erbij. Dus gewoon aanvoelen waar jij behoefte aan hebt. Je hoeft geen reden op te geven als je ziek bent. Dus ik zou echt doen waar je je goed bij voelt.

MMJPJ en Preitjuh90 vinden dit leuk.
  7. Moedervandeliefste

Moedervandeliefste Actief lid

24 dec 2023
    233
    199
    43
    Vrouw
    Uitgerekende datum

1 September

Moedervandeliefste - 28 jaar - 4e kindje
    Lot23 - 31 jaar - 1e kindje

2 September
    Lolo8 - 30 jaar - 1e kindje

3
    September
    Kleinebeer - 32 jaar - 2e kindje en 1e kindje samen

4 September
    Enceinte - 27 jaar - 3e kindje en 1e kindje samen

5 September
    Preitjuh90 - 33 jaar - 2e kindje

6 September

7 September

BizzyBijtje - 28 jaar - 2e kindje

8 September

IkBenEenVosje - 24 jaar- 1e kindje

9 September
    ElinX - 25 jaar - 1e kindje

10 September
    xDelicious - 29 jaar - 3e kindje

11 September
    Maureen0910 - 26 jaar - 1e kindje

12 September
    Annabelll - 30 jaar - 1e kindje

13 September

14 September
    Mila - 35 jaar - 2e kindje

15 September
    Sjallie - 32 jaar - 2e kindje, 1e keer zelf zwanger

♡ Meisje () | ♡ Jongen() | ♡ Verrassing()

Echo's/ afspraken:
    Preitjuh90 - 19 januari eerste echo
    Enceinte - 22 januari eerste echo
    Moedervandeliefste - 23 januari eerste echo
    Lolo8 - 23 januari eerste echo
    BizzyBijtje - 26 januari eerste echo
    Sjallie - 26 januari eerste echo
    Preitjuh90 - 30 januari intake VK
    ElinX - 30 januari eerste echo & intake
    MMJPJ - 31 januari eerste echo
    Kleinebeer - 31 januari intake ziekenhuis & echo
    xDelicious - 1 februari eerste echo
    IkBenEenVosje - 8 februari eerste echo
    xDelicious - 15 februari intake + termijnecho

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd en hoeveelste kindje.

HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

8. Maureen0910

Maureen0910 Actief lid

8 nov 2023
    141
    185
    43
    Vrouw
    Deel je verhaal pas wanneer jij er klaar voor bent!
    Ik zou me ook willen aansluiten bij een whatsapp groepje!

9. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Zat net even naar de lijst te kijken en zag onderaan 'meisje jongen verrassing' staan. Ik vroeg me af of jullie al weten of je het geslacht wilt weten?

Bij mijn dochter wilde ik het zo snel mogelijk weten. En nu gaan we (waarschijnlijk) voor de verrassing. Merk dat ik het nu juist niet hoef te weten en het mij heel leuk lijkt om pas met de bevalling te zien. Mijn vriend wilde dat eigenlijk ook toen hij samen met zijn ex hun dochter verwachtte. Maar zijn ex was eigenwijs en verklapte het geslacht in een ruzie die ze samen hadden :rolleyes: Beetje ongezonde relatie was dat ... Nou goed. Was benieuwd of jullie er al een keuze in hebben gemaakt.

10. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Spannend hoor. Denk je er uiteindelijk wat meer van te kunnen gaan genieten of zal het continu spannend blijven?

11. enceinte

enceinte Actief lid

17 aug 2023
    339
    338
    63
    Vrouw
    Mocht het goed gaan deze keer dan zouden we het wel willen weten maar nog niet willen delen met mensen tot de bevalling. Ik zelf heb al een jongen en meisje, dus een verrassing leek mij zelf erg leuk. Maar voor mijn partner is het zijn eerste kindje en hij wil het heel graag weten, als de een het wel weet en de ander niet vind ik niet zo leuk.

kleinebeer en Konijntje1205 vinden dit leuk.
  12. Konijntje1205

15 jan 2024
    42
    69
    18
    Vrouw
    Ik hoop het wel. Het zal in ieder geval de komende weken nog spannend zijn of het kindje überhaupt kan gaan komen (naast de "normale" zorgen). Daarna denk ik dat de angst er wel zal blijven tot hij/zij geboren gaat worden, maar hopelijk lukt het me dan meer om dit naast me neer te leggen.

13. Preitjuh90

Preitjuh90 Fanatiek lid

21 feb 2020
    1.713
    1.040
    113
    Vrouw
    Bedankt dames voor t meedenken.
    Ik heb best n aparte leiding gevende. Niet heel meelevend en dat bleek nu ook weer. Ze gaf aan dat t juist afleiding zou geven om te werken dus ze ging ervan uit dat ik, na morgen een dag thuis blijven, donderdag er gewoon weer ben..
    Ik werk met kinderen en ik merkte dat ik gister al een beetje een kort lontje had (door de spanning), ook dat heb ik verteld. Blijkbaar boeit haar dat niks... pfff kan er echt boos om worden.

14. enceinte

enceinte Actief lid

17 aug 2023
    339
    338
    63
    Vrouw
    Nou zeg! Het is niet aan haar om te bepalen of het voor jou goede afleiding is of niet. Juist als je met kinderen werkt lijkt het mij dat je gewoon qua emoties redelijk stabiel moet zijn. Als het donderdag niet gaat je gewoon ziekmelden hoor, dan heb je donderdag maar plotseling griep. Bah, vreselijk vind ik het als mensen zo gevoelloos zijn. Echt voor jezelf boven gaan staan! En jezelf nog steeds geen zeur vinden. Kan hier ook heel kwaad om worden.

15. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Bah, wat naar zeg. Ik ben tegenwoordig door dit soort ervaringen meer gesloten geworden over de reden van ziekmelden. Geen kritiek op jou, begrijp waar het vandaan komt!. Maar een werkgever heeft gewoon niets te maken met waarom je ziek bent. Maakt me echt boos zulke reacties van werkgevers. Een werkgever bepaald niet of jij wel of niet geschikt bent om te werken. Als jij er na morgen nog niet aan toe bent, sta je alsnog in je recht om jezelf ziek te melden. Vergeet dat niet!

Preitjuh90 vindt dit leuk.
  16. Preitjuh90

Preitjuh90 Fanatiek lid

21 feb 2020
    1.713
    1.040
    113
    Vrouw
    Snap ik helemaal.. ik vind het ook altijd heel lastig bij haar..maar ik vind t ook heel lastig om tgen haar te zeggen dat ik t niet wil vertellen. Ze is heel erg van, zij is de baas en ik werknemer. Ze straalt dat uit en handelt daar ook naar. Heel vervelend.. daarom was ik zooo blij dat mn terugplaatsing op een vrije dag was en ik haar niet hoefde in te lichten.
    Maargoed...beetje veel negativiteit in dit gezellige forum.. ik hoop dat ik hier mag blijven. Er is nog n mini beetje hoop! Vrijdag duidelijkheid!

17. Yunaaatje

Yunaaatje Actief lid

19 nov 2017
    164
    175
    43
    Vrouw
    Leerkracht PO
    Uitgerekende datum

1 September

Moedervandeliefste - 28 jaar - 4e kindje
    Lot23 - 31 jaar - 1e kindje
    Yunaaatje - 31 jaar - 3e kindje

2 September
    Lolo8 - 30 jaar - 1e kindje

3
    September
    Kleinebeer - 32 jaar - 2e kindje en 1e kindje samen

4 September
    Enceinte - 27 jaar - 3e kindje en 1e kindje samen

5 September
    Preitjuh90 - 33 jaar - 2e kindje

6 September

7 September

BizzyBijtje - 28 jaar - 2e kindje

8 September

IkBenEenVosje - 24 jaar- 1e kindje

9 September
    ElinX - 25 jaar - 1e kindje

10 September
    xDelicious - 29 jaar - 3e kindje

11 September
    Maureen0910 - 26 jaar - 1e kindje

12 September
    Annabelll - 30 jaar - 1e kindje

13 September

14 September
    Mila - 35 jaar - 2e kindje

15 September
    Sjallie - 32 jaar - 2e kindje, 1e keer zelf zwanger

♡ Meisje () | ♡ Jongen() | ♡ Verrassing()

Echo's/ afspraken:

Yunaaatje - 17 januari eerste echo
    Preitjuh90 - 19 januari eerste echo
    Enceinte - 22 januari eerste echo
    Moedervandeliefste - 23 januari eerste echo
    Lolo8 - 23 januari eerste echo
    BizzyBijtje - 26 januari eerste echo
    Sjallie - 26 januari eerste echo
    Preitjuh90 - 30 januari intake VK
    ElinX - 30 januari eerste echo & intake
    MMJPJ - 31 januari eerste echo
    Kleinebeer - 31 januari intake ziekenhuis & echo
    Yunaaatje - 31 januari Termijnecho
    xDelicious - 1 februari eerste echo
    IkBenEenVosje - 8 februari eerste echo
    xDelicious - 15 februari intake + termijnecho

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd en hoeveelste kindje.

HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

18. Yunaaatje

Yunaaatje Actief lid

19 nov 2017
    164
    175
    43
    Vrouw
    Leerkracht PO
    #418 Yunaaatje, 16 jan 2024
    Laatst bewerkt: 16 jan 2024
    Hoi allemaal,
    Na even twijfelen meld ik me toch aan bij jullie groep. Ik heb morgen mijn eerste echo, de zenuwen zijn behoorlijk aanwezig. Ik ben pas om 16:00u dus dat wordt de hele dag duimen draaien.

@Preitjuh90 Wat heftig om te lezen dat het niet goed is gegaan. Ik schrik ook behoorlijk van de reactie van je werkgever. Ik denk dat het belangrijk is om nu even voor jezelf te kiezen. Wat niet gaat, gaat niet. Sterkte

@kleinebeer @enceinte Wij willen ook graag het geslacht weten. Ik weet nog niet of ik het ga delen of dat we het voor onszelf houden. Ik ga het hier wel delen natuurlijk :).

@Konijntje1205 @Maureen0910 Ik zou me ook wel willen aansluiten bij een eventuele whatsappgroep.

Konijntje1205 en MMJPJ vinden dit leuk.
  19. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Bij de eerste wilde ik het absoluut niet weten en mijn man wel. Maar die strijd heeft hij toen verloren :D en deze keer krijgt hij zijn zin, mocht het lukken.

kleinebeer vindt dit leuk.
  20. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Welkom! Wat spannend, ben benieuwd :)

Deel Deze Pagina