Uitgerekend 1-15 september 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Moedervandeliefste, 24 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Jeetje haha dat is wel heel erg laag en verklaard een hoop, mijn hemoglobine was 7,6, dus dat lijkt me prima. Vandaar dat ik me ook af vraag waar dit ineens vandaan komt.

xDelicious vindt dit leuk.
  2. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Heel herkenbaar, ik moest laastst gewoon huilen van vermoeidheid toen er een vriendje van mijn zoon was te spelen. Ik kon het gewoon niet meer aan haha schaamde me dood.

Yunaaatje vindt dit leuk.
  3. enceinte

enceinte Actief lid

17 aug 2023
    339
    338
    63
    Vrouw
    Zijn jullie al druk met de babykamer? Hier worden de meubels volgende week geleverd. Kan niet wachten :rolleyes: Het behang is er vorige week op gegaan en als de spullen straks staan is het eindelijk echt een kamertje. Kan de hele baby garderobe ook eindelijk in de kast, ik heb geloof ik een vinted verslaving ontwikkeld :roflmao:

Morgen avond heb ik weer een gewone controle bij de verloskundige. Volgensmij gaat alles wel goed, ze is in ieder geval heel actief. Ben zelf wel heel vermoeid. En ik heb sinds een paar dagen enorm zeurende pijn onder mijn rechterborst. Is dat misschien voor iemand herkenbaar? Ik heb deze pijn eerder gehad maar toen had het achteraf te maken met een naderende galstenen aanval. Toen is mijn galblaas verwijderd dus dat kan het nu niet zijn.

Het is jammer dat het door de whatsapp groep hier zo rustig is. Ik lees ook graag updates van jullie! :D

4. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Wat goed dat jullie lekker aan de bak zijn met de babykamer!!! Hier is het iets anders. Wij wonen nu in een kleiner huis en gaan binnenkort verhuizen naar een iets groter huis!! Dus Little Nugget krijgt een eigen kamer . M’n peuter, zo gegroeid :oops:. Little Bean komt eerste jaar/ eerste twee jaar bij ons op kamer. Gewoon wel in eigen ledikant!!
    Wij hebben ook alvast wat kleren ingeslagen voor onze meid! Na de 30 weken alvast beginnen met wat kleertjes te wassen. Ik vind het voor kinderen echt eerst fijn om nieuwe kleren eerst te wassen voordat ze die aan doen. Dat doe ik bij onze peuter ook nog steeds!

Ik herken de pijn onder rechter borst niet. Krijg het wel eens onder linker borst, dachten vorig jaar dat het iets te maken kon hebben met mijn hart , want het is echt een soort spier verkramping en dat doet onwijs veel pijn. Maar uit onderzoeken kwam niks uit. Heb het dus nu nog steeds af en toe maar ik heb het gewoon zo gelaten :$ mocht het een keertje echt flink zijn dan bel ik uiteraard wel .

het is idd vrij rustig hier. Van mijn kant ook want wij zijn hard bezig. Ik wacht op uitslag van de glucose test. Oh bah, wat is dat een ding zeg. Ik hoop dat ze iets anders verzinnen om dit te doen. Want dat drankje is echt :| .

Oe!! Gaan jullie 3D/4D echo laten maken?! Wij hebben dat vorige keer gedaan en hebben voor over twee weken ook ingepland! Lekker goed spieken bij onze prinses.

voor de rest niet echt iets anders. Heb wel nog steeds af en toe harde buiken maar dat is dan volkomen normaal, want ze komen ook echt wanneer ik flink bezig geweest ben en als Little Bean niet op haar gemak lig. Ik voelde me trouwens van de week ook nog een beetje weeïg, vond het wel raar want leken wel van die in daling weeën maar daar is het nu te vroeg voor lijkt mij :oops: maar na eventjes lekker rustig liggen ging dat gevoel weer weg.

5. enceinte

enceinte Actief lid

17 aug 2023
    339
    338
    63
    Vrouw
    Wij wonen ook niet zo groot, voor een extra kamer moesten de andere kinderen bij elkaar gaan slapen. Dat gaat gelukkig goed! Wij hebben ook een wiegje voor op onze kamer maar mijn ervaring is dat ik dat maar een week of 2 volhoud. Ik slaap dan zelf zo licht en ben bij ieder geluidje wakker.

Zou je de suikerwaarden online niet al in kunnen zien? Diezelfde middag stond het in mijn digitale ziekenhuis dossier. Toen heb ik de waardes zelf gegoogeld en kreeg gister bij de verloskundige bevestigd dat het goed is. Anders gewoon even de verloskundige bellen of ze al wat weten! Het duurt bij het lab helemaal niet lang voordat ze de uitslag van een glucose test hebben. En inderdaad, héél smerig :|

Ik ben gisteren op mijn vingers getikt door de verloskundige. Ik moet mijn harde buiken serieuzer gaan nemen zegt ze. Ze gaf aan dat ik minder moet gaan werken en als dat niet helpt moet ik eerder met verlof. Ik werk als huishoudelijke hulp dus dat is inderdaad ook wel pittig, alleen ik geef daar niet graag aan toe :oops:

En wat leuk, een 3D/4D echo! Zou dat dit keer ook wel graag willen. Heb dat niet eerder gehad, mijn kinderen zijn 8 en 6 dus dat was toen nog niet echt een ding.

6. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Ja , ik heb de uitslagen binnen en ze zijn idd nog niet bekeken door zorg team. Maar ze zijn goed! Ik loop bij de gynaecoloog in het ziekenhuis, zij zijn iets minder meegaand met uitslagen doorgeven .. dat is wel t fijne van verloskundige

Oei, huishoudelijk werk is idd heel pittig!! Ik zou wel even kijken met jouw leidinggevende of jij iets minder kan gaan doen, in de tussentijd dat je op je verlof wacht!!

Het is echt heel cute! En je zit nu in de goede periode. Tussen 28 en 32 weken is beste moment om de echo te laten maken. Want dan is baby natuurlijk groot maar niet te groot. En het gezichtje heeft al een beetje baby vet eraan dus dan kan je echt een leuk gezichtje zien!!! Dus baby ziet er dan een beetje uit als hoe die geboren gaat worden over een maand of 3.

Oh wauw. Kan je dat geloven. Wij hebben nog gewoon 3 maanden te gaan. Ik kan me nog herinneren dat kort geleden de eerste drie maanden was en wij allemaal in de spanning zaten of het goed zou aflopen:rolleyes: en kijk ons hier, (ik begin al met een lichte waggel :roflmao:) met onze grote buiken en gezonde babies! We zijn allemaal over onze levensvatbaar week heen. Het is echt bijzonder!

MMJPJ vindt dit leuk.
  7. Lot2023

Lot2023 Actief lid

12 sep 2023
    241
    288
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Lang geleden dat ik hier wat heb geschreven! In combinatie met de whatsappgroep voelt t toch wat dubbelop, ook al lees ik nog wel steeds trouw mee hier. :)

Wat je zegt @GabrielaH .. de dag van de positieve test en eerste echo lijken enerzijds echt gisteren, maar aan de andere kant ook echt al maanden geleden!

Wat fijn om te horen dat bij jullie (ook) alles goed gaat! Hier gaat alles ook goed. De kleine man groeit goed, ik voel hem inmiddels ook meerdere keren per dag, zo bijzonder!! De babykamer is bijna af, we moeten alleen nog wat dingetjes ophangen. En Vinted draait overuren, van m'n vriend mag ik nu echt niets meer kopen, maar daar ben ik het zelf uiteraard niet mee eens :p Voelt heel essentieel om nu al truien in maat 62 te hebben... Hebben jullie ook al veel spulletjes in huis?

Ik begin ook wel weer meer moe te zijn.. Heb mezelf voorgenomen om vanaf nu elke dag toch even proberen te rusten. Ben wel echt een bezig type van mezelf, dus betwijfel of ik me hier aan ga houden, maar is toch belangrijk. We zijn toch bezig met het maken van een mensje, dus logisch dat we minder energie hebben! Ik hoorde vandaag een mooie uitspraak: als dieren zwanger zijn gaan ze echt broeden (zoals vogels op een nest), maar wij doen de zwangerschap er een soort van ''bij''...

Ik hoop dat de resterende 11 (!) weken voor ons allemaal soepel gaan, en enerzijds ook snel gaan maar aan de andere kant is het ook een hele bijzondere periode waar we echt wel meer bij stil mogen staan! ❤

MMJPJ, Yunaaatje en GabrielaH vinden dit leuk.
  8. xDelicious

xDelicious Actief lid

5 jan 2017
    492
    241
    43
    Vrouw
    Wat grappig! Ik heb ook een zoon van 8 en een dochter van 6. En nu zijn we allebei in september uitgerekend van een meisje! :rolleyes:

Ik wil trouwens ook een 3D/4D echo laten doen. Heb dit ook nooit eerder gedaan.
    Vroeg me alleen af, stel dat mijn placenta aan de voorkant zit, is de baby dan niet/niet goed te zien?

Heb dinsdag een groei echo, ben van plan om meteen te vragen of ze naar mijn placenta kunnen kijken. (vergeten of ze dat al standaard doen of niet :roflmao: )

9. Rubydali87

Rubydali87 Actief lid

29 mrt 2022
    161
    181
    43
    Vrouw
    Hier helaas zwangerschapsdiabetes… hopelijk goed onder controle te krijgen door een dieet ipv insuline. Volgende week een afspraak hierover in het ziekenhuis.

Ik zit al een beetje naar rompers te kijken… maar vind september wel een beetje lastig of het dan nog warm zal zijn of al koud. Kan alle kont op haha. En het kan ook nog eind augustus worden als ik eerder beval. Maar goed dat zegt in Nederland ook niets over het weer haha

10. enceinte

enceinte Actief lid

17 aug 2023
    339
    338
    63
    Vrouw
    Hé wat vervelend! Hopelijk houd je het goed onder controle. Waren je waardes heel afwijkend?

Ik zelf ben vooral gegaan voor rompers met lange mouwen. Vorige keren bevallen in maart en mei en echt gemerkt dat ze vaak in het begin wel lange mouwen dragen. Mocht het warm zijn dan gewoon een romper met broekje zonder shirt. Maar inderdaad, in Nederland altijd lastig om vooraf te gokken wat het weer gaat doen :p

Rubydali87 vindt dit leuk.
  11. Rubydali87

Rubydali87 Actief lid

29 mrt 2022
    161
    181
    43
    Vrouw
    Ik weet niet zo goed hoe erg het was. Nuchter was het goed en twee uur na het drankje te hoog 9.

Goeie! Ik denk dat ik dan ook voor lange mouwen ga.

MMJPJ vindt dit leuk.
  12. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Onee, wat vervelend is je suiker erg laag of een beetje?

Ik heb zowel lange als korte mouwen :)

Ik heb blijkbaar een ijzer tekort en zit nu aan de ijzertabletten. Nog meer dames die dit hebben?
    Ik ben erg futloos, benauwd en heb restless legs, bewegingsdrang en een onrustig lichaam waar ik helemaal gek van word en doe geen oog dicht. Hopelijk doen die ijzertabletten snel hun werk, want weet niet hoe ik dit nog 3 maanden vol moet houden.

13. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Hier is de babykamer zo goed als af.
    Ik heb gister een groei echo gehad, waarin de baby nog steeds groot is en extreem lange benen heeft haha
    Over 2 weken weer, mocht hij echt te groot worden, gaat de cerclage er met 36 weken af, mocht hij dan nog niet komen dan inleiden met 38 weken.
    Wij hebben ook voor de leuk een pretecho gepland volgende week en nemen de oma’s mee. Hopelijk zitten we dan niet naar zijn rug te kijken, want dat was wel het geval bij de groeiecho :roflmao:
    18 juli laat ik een buikbeeldje maken, gaan jullie ook nog zoiets doen of fotoshoot.
    Gr

Yunaaatje, GabrielaH en Lot2023 vinden dit leuk.
  14. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Hallo mede termijn mamas ! Is het voor jullie nog vol te houden in deze warmte?! Ik weet dat het net begonnen is maar ik ben het al zo beu :oops:

15. xDelicious

xDelicious Actief lid

5 jan 2017
    492
    241
    43
    Vrouw
    Jup, ik!
    Ik heb een bloedziekte waardoor ijzer altijd al een probleem is geweest voor mij. In de zwangerschap wordt hij extreem laag dus moet ik het echt blijven slikken. In combinatie met vitamine D tekort ben ik echt een zombie.
    De pillen van de huisarts veroorzaken verstoppingen, dus op aanraden van de vk nu overgestapt op andere pilletjes. 3x per dag innemen en dan krijg ik 150mg ijzer binnen.
    Wat een gedoe wel.

Heb vorige week vrijdag trouwens een 3D/4D echo gehad! Mag morgen weer omdat we niet genoeg leuke beelden hadden. Maar echt bijzonder om dit te zien! Zelfs de haartjes waren zichtbaar, super leuk!

MMJPJ vindt dit leuk.
  16. Konijntje1205

15 jan 2024
    42
    69
    18
    Vrouw

Hier ook ijzertekort na het bloedprikken bij de 12 weken (of iig de ferritinewaarde, hb was wel goed) heb een paar maanden ijzertabletten gehad en daar ging ik echt een stuk beter op. Vermoeidheid was daardoor echt veel minder en had veel meer energie om wat te doen.
    Das inmiddels ook wel weer flink aan het afnemen :roflmao:.

Hier ook combi lang en korte mouw. Er is toch geen touw aan vast te knopen :p.

Ik kijk wel echt uit naar september, ben er inmiddels wel klaar mee en wil de kleine gewoon in m'n armen hebben en zien dat het goed gaat. Hopelijk nu niet weer tot ruim over de 40 weken. Kon dat vorig jaar gek genoeg wel prima hebben, deze zwangerschap is wat dat betreft echt heel anders.

MMJPJ vindt dit leuk.
  17. Rubydali87

Rubydali87 Actief lid

29 mrt 2022
    161
    181
    43
    Vrouw
    sinds dinsdag houd ik het bij en ik eet zo weinig mogelijk snelle koolhydraten en zijn mijn vader steeds goed. Hopelijk blijft het zo!
    Ik had ook restless leg daar neem ik nu magnesium voor (geen hoge dosis) en helpt wel een heel stuk.

MMJPJ vindt dit leuk.
  18. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Ik heb ook magnesium aangeschaft idd. Hopelijk doet het wat.
    Wat betreft mijn ijzer, de hemoglobine viel mee met 7,2, maar de boosdoener was idd die ferritine . Die was 10 ipv 20. Hopelijk worden de vervelende klachten nu ook minder.

19. xDelicious

xDelicious Actief lid

5 jan 2017
    492
    241
    43
    Vrouw
    Ik kan gewoon niet geloven dat ik vandaag al 30 weken ben. Het voelt zo recentelijk dat ik mijn positieve test in handen had :eek: Wat is de tijd toch snel gegaan!

MMJPJ, Yunaaatje en GabrielaH vinden dit leuk.
  20. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Precies zo zaten m’n partner en ik ook gisteren. Stomverbaasd over t feit dat we over 11 weken uitgerekend zijn o_O toen het begon leek het wel eeuwen te gaan duren en nu hebben we gewoon bijna de 9 maanden op zitten . Bizar.

MMJPJ en xDelicious vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina