Jeetje!! Ik dacht ik check even hoe het met jullie gaat maar dit had ik niet verwacht. Wat moet dat spannend zijn geweest. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine en onwijs fijn dat hij het zelf goed doet! Met 32 weken is dat toch maar de vraag. Hoe gaat het verder met jouw eigen herstel? Moeten jullie nu daar in het ziekenhuis blijven of zijn jullie vanwege vroeggeboorte naar een ander ziekenhuis over gegaan?
Als eerste gefeliciteerd met de geboorte van jouw zoon! Gelukkig maakt hij het goed! En hoe is het met jou? Oh my ! Wat een gebeurtenis meid! Probeer je idd te focussen op jullie wondertje en hopelijk blijft hij het goed maken en dat het met jou ook goed blijft gaan! Ik snap je helemaal! Elke dag (en al helemaal elke week) dat je hem binnen heb kunnen houden is top!! Hadden jullie nog wel tijd dat ze jou iets hadden kunnen geven om zijn longetjes te helpen rijpen?
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Kan mij voorstellen dat dat even schrikken was en dan ook nog een ander ziekenhuis. Maar voor nu veel succes de komende tijd. En hoe heet jouw wondertje? (Als je dat wil delen natuurlijk)
Het was idd heel heftig. Mijn zoon gaat gelukkig nog steeds vooruit en met mij gaat het redelijk. Ik ben tussen de 3 en de 4 liter bloed verloren tijdens de bevalling. Heb bloed transfusie gehad en een ijzer infuus en moet nu vooral aansterken. Ook geestelijk gaat dit nog wel een staartje krijgen, maar dat zien we dan wel weer. We zijn overgeplaatst naar het ziekenhuis in ons eigen woonplaats. Hier hebben ze kraam suites waardoor je dag en nacht bij je baby kan zijn. Dit is super fijn! Ook kunnen zij zorg bieden vanaf 32 weken. Hij zal hier sowieso tot 36 weken wel blijven.
Dankjewel . Nou ze hebben in het begin het nog proberen te remmen met weeen remmers, maar dit mocht niet baten. Toen hebben ze me nog longrijpers gegeven idd en na 14 uur ben ik uiteindelijk bevallen. Dus het heeft nog wel een beetje kunnen inwerken, maar niet volledig.
Kan me voorstellen dat dit geestelijk echt wel wat doet. Ondanks dat je bekend bent met vroeg geboorte en het deze zwangerschap ook te verwachten was is en blijft het natuurlijk heel heftig en spannend. Mooie naam heeft hij zeg! Hoe reageerde je andere zoontje? Voor hem natuurlijk ook heel gek dat alles ineens zo plotseling is gegaan. Ik wens jullie alle goeds! Toch bijzonder hoor, de eerste ‘september baby’ is er gewoon al!
Wauw!! Gefeliciteerd! En goed om te horen dat je wondertje Dylan het goed doet Hoop dat alles goed zal blijven gaan en wens je een voorspoedig herstel.
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie! Wat naar dat het zo moest beginnen maar wat fijn dat het nu goed gaat met jullie. Hopelijk mogen jullie snel thuis genieten
Hoi lieve meiden, hoe gaat het met iedereen ? vanuit onze kant gaat het in principe wel goed, gelukkig maar we hebben deze zwangerschap weer te veel vruchtwater, na de groei echo van vorige week hebben we deze week nogmaals echo gehad wat het bevestigde en hebben volgende week weer een groei echo en afspraak bij de gynaecoloog. Met 36 weken weer standaard afspraak en ik denk dat ze het deze zwangerschap weer gaan hebben over inleiden of misschien niet . Ik hoop echt dit keer een spontane bevalling te hebben .. maar het is uiteindelijk wel goed overwegen of het wel veilig blijft voor the Little Bean.
Is te veel vruchtwater schadelijk? Dit had je de vorige zwangerschap dus ook? Ik ken het niet, ik had bij de eerste juist te weinig. Fijn dat het verder wel goed gaat! Hier nog steeds veel harde buiken, afgelopen vrijdag nog weer in het ziekenhuis aan de CTG gelegen. Vrijdag heb ik weer een groeiecho en de 15e horen we als het goed is eindelijk de keizersnede datum. Door alle harde buiken vind ik het heel pittig om het vol te houden deze zwangerschap. Ze is ook gedraaid en ligt niet meer in een stuit. Ze waren in het ziekenhuis zelfs verbaasd hoe diep ze nu al in mijn bekken ligt, vandaar de hoeveelheid indalings en voorweeën waarschijnlijk. Voelt nu wel echt als de laatste loodjes, duurt niet lang meer
Oh wat spannend ook voor jou!!! Het duurt idd niet lang meer! ja, te veel vruchtwater kan complicaties brengen voor mama en baby. Bij te veel vruchtwater is er risico voor vroeg geboorte of vroegtijdig los laten van de placenta, ook kan hierdoor de navelstreng door de cervix zakken en vast komen te zitten of eerst een arm naar buiten komen tijdens de bevalling. Soms kan de reden voor veel vruchtwater ook niet zo goed zijn, bijvoorbeeld doordat de moeder zwangerschap diabetes heeft of doordat kindje niet goed drinkt of bij een andere afwijking bij de baby.. ja, vorige zwangerschap ook te veel vruchtwater gehad. Moest een extra GTT maar die was ook goed, kreeg een GUO en het was duidelijk dat kindje goed dronk en dus voor de rest niet echt iets anders aan de hand. Dus ik had gewoon te veel vruchtwater. Maar ivm andere mogelijke complicaties bij de bevalling hebben ze ingeleid met 39 weken en een paar dagen!
Nee, tussen de 38 en 39 weken wouden ze de keizersnede plannen geloof ik. Dus nog 3 á 4 weekjes om ons voor te bereiden. In deze maand gaat ze geboren worden Kijk er enorm naar uit. 1 van mijn beste vriendinnen is 2 weken geleden bevallen, zo bijzonder om haar kleintje dan vast te houden wetende dat het hier ook niet lang meer duurt. Oh joh, kans is nu dus ook wel aanwezig dat je dit keer weer ingeleid zal worden. Als er inderdaad risico’s aan hangen om het natuurlijk af te wachten is een inleiding misschien ook maar beter. Veiligheid voor de kleine voorop. Maar snap de wens voor een natuurlijke bevalling ook! Dat had mij ook heel mooi geleken. Hier een super heftige bevalling bij de eerste (ingeleid) en daarna dus keizersnede(s). Maar telkens als ik een positief of mooi bevallingsverhaal lees denk ik, het blijft jammer dat dat voor mij niet is weg gelegd Een badbevalling had me onwijs mooi geleken.
Hi allemaal, Ik ben sinds vandaag met verlof, heel fijn! Gaat verder nog goed, al merk ik wel dat ik wat meer harde buiken krijgen gedurende de dag. Ik ben nu zo benieuwd wanneer de kleine duurt. Doordat ik over 1,5 week stop met de utrogestan heb ik het idee dat het daarna snel gaat gebeuren. Maar volgens de dokter hoeft dat echt helemaal niet zo te zijn. En is de kans groter dat ik gewoon in de buurt van de 40 weken beval. Jullie al verlof?
Zo lekker !! Geniet tot zover het kan van je verlof! Ik snap dat je het spannend vindt om te stoppen met utrogestan! Fingers crossed dat je kleine lekker nog even in jouw buikje blijft !!
Hier gaat het helaas niet zoals gedacht/gehoopt. Wij hebben een GUO gekregen voor de meting vruchtwater en die was gelukkig goed ! Alleen hebben ze wel een echodense afwijking bij de long gezien , verdenking CCAM ( aangeboren longafwijking) dus wij zijn doorgestuurd naar het AMC voor verdere onderzoek. Ik probeer zo neutraal mogelijk te blijven maar weten jullie wat meiden, ik breek bijna. Maar ik kan dat niet zomaar doen, er is nog een klein jongetje die ook afhankelijk is van mij. En het is niet dat ik de poppenkast wilt spelen maar mijn stormen hoeven hem niet te raken! En mijn partner heeft het ook moeilijk mee! Dus we kunnen elkaar echt alleen maar steunen en hopen dat het goed gaat. Ik heb het gevoel dat dit een moeilijke nacht gaat worden ..
Wat spannend! Hebben ze niks afwijkends destijds gezien met de 20 weken echo? Ik heb een achternichtje met CCAM. Zij heeft gelukkig geen ernstige vorm en is nu inmiddels 7. Zij moesten na de bevalling langer ter observatie blijven maar nooit een operatie nodig gehad. Enige waar zij geloof ik last van heeft is dat ze astma klachten heeft.. Dat komt veel voor in onze familie (zelf ook erg astma gehad als kind) maar daar is verder gelukkig wel prima mee te leven. Hopelijk loopt het bij jullie ook met een sisser af. Probeer niet in doemscenario’s te denken! Hebben jullie al snel de afspraak? Ik duim voor jullie dat het mee valt!
Nee, toen met de 20 weken echo hadden ze niks afwijkende gezien.. daar gingen ze gisteren naar terug kijken in wat zij in het systeem hadden. Oke, het is wel “fijn” om positieve verhalen hierover te lezen! In familie van m’n partner komt ook wel astma voor!! Ik probeer idd ook neutral te blijven en niet aan doemscenario’s te denken! Wij hebben volgende week dinsdag een afspraak. Dus Fingers crossed!
Een weekend in spanning voor jullie dus. Nog even geduld! Ik denk dat ze een ernstige vorm al wel hadden moeten zien met de 20 weken echo? Dat hoop ik tenminste.