Vanmorgen bij het inloopspreekuur van de vk geweest. Wilde graag het hartje even horen aangezien er nog niet veel plop beweging voelbaar is. De assistente kon het niet zo snel vinden en wilde even met het echo apparaat kijken (hè, vervelend ), toen de vk binnen kwam, zij apparaat erop en hop daar kwam de trein . Toch nog even gespiekt dmv echo. Kleine ligt vrij laag, beetje alsof ze in een hangmat hangt. Handje bij haar gezichtje en relaxen maar. Maar mama is weer gerustgesteld, het gaat goed daar binnen. Gelukkig gaat het richting 2 april, dan hebben we de pretecho en kan ik weer spieken.
Matonneke, wat ongelofelijk %#*\$ dat je zoveel pijn hebt. Dan duren die 9 maanden echt lang. Sterkte ermee! Manavanpoppetje, succes morgen. Ook weer heerlijk hartje luisteren! Faith, die rolluiken zijn een duur grapje, I know. Houd wel veel warmte buiten. Wij hebben nu boven airco, ook niet verkeerd Met mijn doppler vond ik al met 12 weken met gemak het hartje. Ligt er denk ik wel aan welke doppler, of je kleine niet helemaal verstopt ligt en je moet zeer zeker niet gauw panisch worden, haha! Nu voel ik de baby, dus luister echt maar heel af en toe. ( kreeg weer een duwtje 😍 ) Rbnlin, wat fijn zeg! Kan je weer effe op vooruit he?! Heeft ze gevoeld hoe hoog je baarmoeder is? Ik vergeet er vast een paar, maar zit op mijn werk en ben effe snel aan het spijbelen. Zo'n last van die verrekte spuitplekken. Kan weer amper zitten. Ik ben zoooo toe aan weekend! Volgende week heerlijk 4 dagen met het gezin en vrienden naar Lommel. Effe relaxen!
Jellybean Ja mijn vriend doet wel vaker van die dingen. Vooral sinds ik zwanger ben en als ik mijn uurtje slaap pakt doet ie vaak dingen die die anders maar zou uitstellen . Super lief! Faith2015 Gezellig met de oma's shoppen! Das echt heel leuk. Rbnlin ik wou dat mijn vk een inloopspreekuur had! Wil wel een pretecho gaan in plannen. Duurt wel heel lang met de echo's. Laatste was alweer 5 weken terug en nu nog 4 weken wachten pff. hier.. straks eindelijk de afspraak op het gemeentehuis waarbij mijn vriend de kleine alvast gaat erkennen. Dan is dat ook geregeld.
Chocochippie, Leuke kleur van het kamertje! @Steffieke, Wow! Wat een mooie echo weer zeg! Wat heerlijk dat je weer een echo had. Even vergeten, maar wisten jullie al wat het is? Of willen jullie het als verrassing houden? @Jellybean, ooooh dat kamertje klinkt zooooo mooi! Ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. Hier ook de Angelsound, gekregen van een lief engeltje, en na de eerste tijd naar mijn eigen hartslag hebben geluisterd nu alweer een paar weekjes het treintje kunnen horen. Het is soms nog wel ff een zoektocht, maar de laatste paar keer vond ik hem meteen Ik luister een paar keer per week Je geeft maar een gil hoor als je wel op de FB club wil. Hij is geheim, dus niemand die ziet dat je lid bent. @faith, oeh rolluiken zijn idd duuuuuuur! Maar wel een goede investering Zo ligt jullie wondertje een stuk koeler. Pinterest is leuk!! Ik kijk ook regelmatig voor ideetjes voor de kamer. @Rbnlin, ach vervelend alweer een echo Wel leuk dat jullie een inloopspreekuur hebben en dat je dan ff terecht kunt voor het luisteren. Hier nog helemaal geen plopjes... is toch vrij normaal dat er geen tot weinig plopjes zijn? Of had jij ze al wel en bleven ze nu weg? Hoop dat het hier snel gaat komen. Hier vandaag in week 16 aangekomen! Woehoeee! Nog 5 maanden te gaan Vrijdag over een week pas naar de verloskundige, ben ondertussen zo benieuwd of ze nu wel kan voelen waar mijn bm ligt... de vorige keer kon ze het niet (ze duwde ook niet echt, wat wel nodig is met het extra laagje ) Vanavond maar weer ff het hartje proberen te vinden
Ideaal hoor zo'n spreekuur. Mijn vorige vk had dat ook niet. Ze hebben dat "in het leven geroepen" omdat heel veel vrouwen de tijd tussen de vk bezoeken te lang vinden. De assistente riep al, tot volgende week, tegen me ha ha. Denk dat ik dan inderdaad weer even langs ga. Scheelt me een doppler kopen 😉. Diazz:Mijn baarmoeder zit net onder mijn navel. Vervelend dat je last hebt van de plekken. Wat spuiten ze bij je in en waarom? Je hebt het ooit gezegd maar weet het niet meer. Wat een lieve vriend heb je Chocochippie. En spannend dat jullie straks gaan erkennen. Wij zijn getrouwd dus hoeven dat niet te doen. Matonneke : het zit je echt niet mee he, hou je taai. Gisteren bij de prenatal geweest, er zijn mama mazzeldagen. Weer lekker geshopt 😃.
@Rbnlin, ach vervelend alweer een echo Wel leuk dat jullie een inloopspreekuur hebben en dat je dan ff terecht kunt voor het luisteren. Hier nog helemaal geen plopjes... is toch vrij normaal dat er geen tot weinig plopjes zijn? Of had jij ze al wel en bleven ze nu weg? Hoop dat het hier snel gaat komen. Nou, dat vond ik ook vooral omdat dit echt een spontane echo was, het apparaat moest opgestart worden. Nee ook nog weinig geplop hier, maar ze zeggen dat het bij een tweede eerder te voelen/herkennen is. Hier helaas dus nog weinig beweging en geen doppler dus soort van ongerust of het wel goed gaat daar binnen, vandaar naar het spreekuur gegaan. En gerustgesteld weer weg.
Rbnlin, ik heb een bloedstollingsafwijking. Zonder bloedverdunners zal ik deze zwangerschap niet uit kunnen dragen. Ik spuit fraxiparine, maar heb inmiddels geen ruimte meer Ik zou zo graag stoppen, maar zou never nooit het risico nemen.
Ow jeetje, dat is ook niet niks. Zonder dit stopt een bloeding niet bij jou of is het anders? Spuit je zelf of een arts. Hoe vaak moet je spuiten?
Nee, juist andersom. Mijn bloed stolt te snel. Ik heb al een trombosebeen en longembolie gehad, dus ben ook doodsbang dat dat me weer gebeurd. Ik heb de diagnose na meerdere miskramen gekregen, en nadat ik ben gaan spuiten gaat het wél goed. Ik slik in de ochtend een pilletje en in de avond dart ik 'm er zelf in, iedere dag, zelfde tijd. Aangezien buik en benen echt geen optie meer zijn, spuit man nu mijn billen nu bont en blauw Ik zal blij zijn als het december is, want als alles dan goed gaat, mag ik stoppen (voor zolang het duurt). Ach ja, je moet toch wat over hebben voor zo'n wonder Gaan trouwens volgend weekend weg, durf geeneens te zwemmen. Ik zie eruit alsof ik zwaar mishandeld wordt, hahaha!
Haha voor de meiden die geen Fb hebben is het ook leuk dat we hier nog kletsen PLus we kunnen daar natuurlijk delen wat niet voor meelezers bestemd is Je gaat het druk krijgen dus!
@Jellybean, ik krijg elke 4 weken een echo @faith2015, hier alles oké, ukkie was tip top in orde! @Minemeinside: we wweten nog niet wat we krijgen, ukkie wou niet meewerken, volgende woensdag heb ik een afspraak voor 3D echo fb wie kan ik toevoegen? Zodat ik ook op de groep kan?
goedemorgen lieve dames.. ik heb opeens steken in me rechterkant bij me onderrug is dat normaal is echt ff een rot gevoel bij iemand herkenbaar?
@ angieebrahim, misschien je bekken? Tijdens mn vorige zwangerschap veel last van gehad en ook op die plek.. Even een domme vraag, als ik het gezellig heb gehad in bed met mn man heb ik na die tijd steeds last van buikpijn, en blijft zeker wel een hele dag aanwezig.. Meer meiden last van?
@Angieebrahim het kan ook door de groei van je baarmoeder zijn dat die tijdelijk even iets kn de knel drukt. Ik heb dit bij een zwangerschap met een nier gehad. Maar toen lag ik wel helemaal krom. Bekkenpijn uit zich bij mij anders maar het kan zeker wel. @lolala het kunnen harde buiken zijn. Ik heb hier continu last van. Maar wel om de zoveel tijd. Als het een aanhoudende pijn is denk ik eerder je banden.
ik had dat ook na dat moment met me vriend... gaat vanzelf wel weg... is ff een rot gevoel maar niks ernstigs en totaal geen domme vraag..
Hey Lolala, even een naar gevoel he? Kan zijn dat je baarmoeder even gevoelig was, door het bewegen zullen we mar zeggen Angie, gewoon vragen ja! Of delen in ieder geval, vaak zijn het onschuldige pijntjes, maarja, er gebeurt nu van alles in ons lijf, dat oom vreemde pijntjes niet gek zijn; hopelijk is het weer over? Ik had het vorige week rondmijn navel, auw! Ik hou het altijd maar op 'het hoort erbij', maarja prettig is anders Oh joh Steffie, het zal een medische oorzaak hebben, maar een beeje soort van jaloers ben ik wel hoor hihi, je kindje regelmatig even bewonderen! Hopelijk gaat het allemaal goed met je! Vanaf wanneer kun je harde buiken hebben en hoe voelt dat eigenlijk? Ik denk het wel eens te voelen de laatste week zo, maar weet dus niet hoe het zou moeten voelen haha. Ben benieuwd hoe mijn buikje gaat groeien zometeen tijdens de vakantie ☺️. Rust en ontspannen schijnt bevorderlijk te zijn; heerlijk even....! Fijne dag weer meiden,
harde buiken ik ben misschien wel een expert. Mijn buik begint eerst gevoelig te worden en daarna zo hard als een bal. Als je gaat liggen kun je precies voelen waar je baarmoeder zit waar je zonder harde buik dat zeker in het begin lastiger te voelen is. Dit kan best lang aanhouden en verdwijnt dan weer. Ik hoor altijd dat het geen pijn mag doen. Bij mij echter doen ze wel pijn en heb er ook echt wel 1 per 5 minuten. Ik heb ze nu vanaf week 14. Vorige zwangerschappen iets later. Als je een volle blaas hebt kun je ze ook krijgen.