Super lief *kuch kuch* Vind het inderdaad maar raar. Als mijn inkomen wegvalt en ik geen ww krijgt zitten we toch niet aan dat inkomen
Chocochippie... WW is afhankelijk van je arbeidsverleden en niet van hoe hoog jullie inkomen is. Het enige wat van invloed is is dat er een max. ww dagloon is maar dat is alleen aan jouw inkomen gekoppeld. Zwitsal... ik vind t ook heerlijk ruiken en weet dat m'n moeder een leuk pakketje aan t maken is met zwitsal. Zij heeft het vroeger bij mij ook gebruikt dus ik ga t ook gewoon proberen. Weleda vind ik niet prettig. Oppas... dat is hier ook niet echt aan de orde, ik werk als zelfstandige vanuit huis en kan dat ideaal combineren. Heb ik een afspraak buiten de deur dan kan de kleine naar m'n moeder maar dat is maar een paar keer per jaar voor een paar uurtjes.
Daarom vind ik het ook zo vreemd. Ik moest invullen of ik een toeslag partner heb en die heb ik. Daarna moest ik ons gezamelijke inkomen invullen per maand. Dat deed ik ook. En toen zei die dat ik er geen recht op heb. Ga daarom ook bellen want ook ik dacht dat het afhankelijk was van je arbeidsverleden en volgens dat heb ik recht op 6 maanden ww.
Balen Chocochippie, hopelijk klopt die berekening niet en krijg je meer duidelijkheid via de telefoon. Oef, als beebje "dwars" ligt is het prima te doen en heb ik gewoon een brede buik. Maar nu ligt ie al een tijdje "verticaal" en moet ik echt wel rechtop zitten..
Ik hoop het ook inderdaad. Doordat de Uk alle kanten op schopt en het van links naar rechts gaat weet ik echt niet meer hoe het ligt. Lijkt wel alsof het mijn hele buik door gaat en draait. Lekker hyperactief
Hoi meiden, Hier een paar redelijk drukke dagen gehad. Hoe is het met jullie? Chocochippie, dat klopt inderdaad niet. WW bouw je op, en daar heb je dus gewoon recht op. Dat moet echt wel goed komen. En ook al zo'n stuiterbal, heerlijk he?! Hier heeft de kleine ook erg vaak de hik. Ik ga vandaag maar eens de koffers doen. Vrijdag gaan we op vakantie
Diazz Wat een heerlijk vooruitzicht zeg!! Nog maar een paar dagen en dan vakantie!! Chocochippie Huh?? echt?? Bedoelen ze in totaal? Of dat jouw man/vriend teveel verdient?? Zou toch stom zijn eigenlijk. Zwitsal Wordt dat afgeraden?? Nog nooit gehoord. Ach als je kindje er wel tegen kan, kan het toch geen kwaad?? Heb ook Neutral in huis, vooral omdat zl de eerste paar maanden flinke exceem had. Opvang rbnlin, wat zo veel??? Maar als jij zo weinig werkt krijg je toch behoorlijk wat terug?? Heb zelf de proefberekening gedaan van de belastingdienst en wij krijgen met 2 kids, 1 dag in de week ruim 200 euro terug. En wij verdienen boven modaal. Voor ons is het goedkoper om meer opvang te regelen dan dat ik minder ga werken. 2016 ga ik 28 uur werken en 2017 sowieso 32 uur en miss zelfs 34 uur.
Brondy, ik heb de proefberekening gedaan en we krijgen gelukkig meer terug dan ik in eerste instantie had verwacht. Het is nog een smak geld wat we zelf betalen maar het is te doen. Ik blijf dus 3 dagen werken ipv 2. Want zoals jij al zegt, hoe meer opvang hoe meer we terug krijgen. Wij verdienen ook boven modaal. Ik ben echter niet voornemens om als ze op school zitten meer te gaan werken. Wil dan juist mijn tijden aanpassen aan schooltijden. Juist om een bso weer uit te sparen en weer meer centen te hebben.
rbnlin Ik geef je groot gelijk hoor! Maar fijn dat toch blijkt dat je wel wat meer terug krijgt. Ik wil vooral het eerste jaar genieten van de kleine beeb, volgend jaar gaat de 1e ook naar school, helaas kom ik niet onder de BSO uit, maar doen dat wel op de dagen dat het zo min mogelijk nodig is.
Wij hebben gelukkig geen last van kosten voor opvang. Beide oma's gaan oppassen op de dagen dat ik werk dus dat scheelt . vriend hoe gaat het met jou?
Hier zit de Suikertest erop. Ga nu lekker gauw eten. Vond er geen bal aan Drankje was ook goed te doen, alleen het wachten is verrot. Straks nog werken tot laat en dan begint mijn vakantie! Hier trouwens ook oppassende ouders. Ieder een dag. Ik werk 3 dagen en man 4 dagen. Ook benieuwd hoe het met Vriend gaat?
Diazz klinkt heerlijk die vakantie! Ik moet nog 3.5 week maar begin wel te merken dat die wisselende diensten beginnen op te breken. Rond 18:00 ben ik al helemaal verrot in de avonddienst en dan moet ik nog tot 0:00. Ik heb trouwens een aanbieding gevonden voor hydrofiele doeken. Weet niet of het echt veel goedkoper is als normaal en hoe de kwaliteit is. Maar volgens mij betaal je al gauw voor 3 doeken 6.95 dus vond dit reuze mee vallen. VOORDEELPAKKET hydrofiel pakket wit (42 items)
Aaah die suikertest ik zie tegen het nuchter blijven wel erg op. En het vroeg in actie komen... Zal morgen eens vragen of het écht moet. @chocochippie, ik heb ze in de aanbieding gekocht bij Babydump, 12 stuks voor??? Monddoekjes heb ik zelf 4 gekocht, maar denk dat ik meer gebruik ga maken van de hydrofieldoeken, dan van monddoekjes... Washandjes heb ik bijbde Wibra gehaald 6 voor 1 of 2 euro en ook een stel bij de babydump waar ze afgelopen week in de aanbieding waren Loooooove Babydump!! Lange dag gehad vandaag, helemaal kapot. Krijg steeds vaker na een tijdje staan en lopen pijn in bil... Ik hoop zooooo dat het geen BI is :s ook morgen maar ff vragen bij vk. Geen fysio in zorgpakket, en geen centjes voor dure fysio. Fingers crossed!
Hallo dames, Ik ben er nog hoor! Afgelopen week is wat minder geweest. Heb een terugval gehad na het bezoek aan mijn werk. Heb veel tijd plat doorgebracht. Maar wel een leuk weekend gehad Het is gelukt om naar babydump te gaan en even te shoppen. Nieuw shirtje gekocht voor mezelf. Had namelijk maar 1 setje die ik aan kan. En nu dus een tweede shirtje Zondag spontaan bij vrienden een paar uurtjes in de tuin gezeten. Zo fijn om buiten te kunnen zijn. Maar doordat het in totaal weer teveel was, maandag weer slechte dag. Dinsdag dus maar weer rust. Ml is begonnen met verschuiven van de meubels in onze slaapkamer. Vond het eerst wel een beetje moeilijk, maar het word toch wel mooi en gezellig. Vanmiddag gesprek met verpleegkundige gehad en voor het eerst het hartje via de doptone gehoord. Dat was wel leuk. Kraamzorg hier ook al de intake telefonisch gehad. Jammer dat ze niet meer langs komen na de eerste. Had wel dezelfde man als zes jaar geleden. Dat was wel leuk. Opvang Hier 3 dagen kdv voor de kleine en twee dagen bso + 1dag kookclub voor dochter. Helaas geen opa's of oma's in de buurt om op te passen. Dure aangelegenheid. Chocochippie heb je ze nog gesproken voor je ww? Matonneke hoe gaat het met jou? En al meer nieuws voor de jobhunt van je man? Diazz ohh wat fijn, bijna vakantie! Zou zo met je mee willen, lekker naar de zon hmmm heerlijk. Heel veel plezier! Excuses als ik namen door elkaar heb gehaald. Typ uit mijn hoofd
Wat vervelend dat je elke keer weer zo een terug slag heb. Maar zo te horen luister je goed naar je lichaam das erg belangrijk. Uwv gebeld en het word uitgezocht. Waarschijnlijk een fout want heb wel een mail gehad van mijn uwv werkmap met alle vorderingen van mijn ww. Dus heb weer een beetje hoop
De suikertest, ik mag maandag Dat vroeg opstaan zie ik niet zo tegen op, mag om half 6 uit bed ML eerst even naar z'n werk brengen en dan rond kwart over 7 m'n moeder ophalen want die gaat gezellig met me mee. Dat nuchter moeten blijven en dat drankje drinken daar zie ik als een dijk tegen op. Maar ik heb zoiets van ik zie wel hoe t gaat en gaat t niet dan stopt de test gewoon, geen moedwillig gemartel. Ik hou m'n suiker zelf altijd al in de gaten en nuchter is hij 4.1 a 4.4 en niet nuchter (2 uur na het eten) is hij rond de 6.0. Geen afwijkende waarden, eigenlijk precies als anders. Dus ik zal erg verwonderd zijn dat er wel sprake is van zwangerschapssuiker. Zojuist de proefdrukken van 2 geboortekaartjes uit de bus gehaald, ze zijn echt mooi geworden. Niet te druk en qua tekst niet te standaard. Ik heb wel al een hele duidelijke voorkeur dus ben benieuwd wat ML als voorkeur heeft Babydump is heel verslavend Dinsdag met m'n moeder even naar prenatal geweest om het pakket en had via de site wat goedkope dingen gezien die nog op m'n lijstje stonden. We gingen met iets meer naar huis dan eigenlijk in de planning zat. Beide een hele grote tas. Vervolgens nog even naar de C&A geweest en ook daar is het niet bij kijken gebleven. Maar goed, qua kleertjes nog 3 setjes zomerkleertjes voor alle zekerheid en dan zijn er kleertjes zat. Ik maak geen voornemen meer om te wachten met shoppen tot de babykamer op orde is want dat helpt toch niet, de bakken zijn overvol en er staan inmiddels al 5 grote big shoppers naast met spullen en bij m'n moeder staan dan ook nog eens een wippertje, luiers en nog wat spullen. Gelukkig heb ik alles op een lijstje staan en weet ik precies wat er allemaal is
Hier is de uitslag binnen: nuchter was mijn waarde 4.0 en 2 uur na het drankje 4,5. Heel erg netjes dus. Ik ben blij! Na onze vakantie de groeiecho. We hebben op die dag ook een 4D echo gepland staan. Zeeuwse, ik vond de test, behalve erg saai, écht geen bal aan. Drankje vond ik ook niet smerig. Succes! We hebben hier ook het kaartje al uitgekozen. We waren eigenlijk beide meteen overtuigd van dit kaartje, toen de proefkaarten binnenkwamen. Vriend, je zal wbt je energie de dingen nog steeds goed moeten verdelen. Anders betaal je daar later helaas de prijs voor. Ik hoop dat er gauw betere tijden en dagen weer voor je aan komen. En bedankt, gaat vast lukken. Alles staat inmiddels klaar. Minime, ik hoop ook niet op BI voor je zeg! En dat het echt tijdelijk is. Ik ben er vanaf. Maar wel met behulp van de fysio. Sterkte ermee! Ga effe verder aan het eten, en daarna weer door naar de volgende, maar ook laatste afspraak voor de vakantie. Ik kom morgen nog even afscheid van jullie nemen, haha!
Wat moeten trouwend veel van jullie een suikertest doen . Hier nog niks over gehoord dus helemaal prima. Gisteren telefoontje gehad van de kraamzorg, 15 juli komt ze langs voor de intake. Diazz fijne vakantie
Dames, Ik kom nog even zwaaien * zwaaaaai*!! Allemaal een fijn weekend! Ik moest trouwens de Suikertest doen omdat mijn baarmoeder erg voor loopt op groei en mijn andere 2 kinderen kleine boeddha's waren. Maar gelukkig niks aan de hand!