@Diazz, zwaaaaaaai!! Ik kom straks achter je auto hangen! Heeeel erg veel plezier meis! @Chocochippie, hier suikertest ivm overgewicht én oma en moeder met diabetes. Hier alles weer goedgekeurd gisteren bij VK. De klachten vond ze niet alarmerend, minder staan als het staan pijn doet, goh! En blaasproblemen nog ff in de gaten houden. Het is alleen maar druk op de blaas en verder geen pijn,dus vond ze het nog niet nodig een test te doen. Dinsdagochtend suikertestje!
Diazz, fijne vakantie. Het was mij ook opgevallen hoeveel van jullie die suikertest moeten doen. Hier niks over gehoord maar behoor ook niet tot de risico groep ofzo. Vandaag peuterbed voor onze kleine meid gekocht en de kast voor de babykamer opgehaald. Nu nog in elkaar zetten... Morgen is m'n moeder jarig en gaan we uit eten. Gezellig! Jullie nog plannen?
Diazz..... fijne vakantie! Suikertest.... ik moet hem voornamelijk omdat ik gezien mijn familie en hoog risico heb. Aan beide kanten komt het voor en daardoor wordt ik standaard al ieder jaar gecontroleerd voor suiker. Maar ik heb hem v.d. week zelf 2x geprikt en nuchter 4.1 en 2 uur na de maaltijd 5.9, nuchter 4.9 en 2 uur na de maaltijd 6.2 dus ze zaten beide binnen de grensen van zwangerschapssuiker. Ik ben benieuwd naar die test, dat wachten lijkt me al geen pretje maar de hoeveelheid suiker ineens geen idee hoe m'n lichaam daarop reageert. MiniMeInside... ik heb ook last met staan, dus ik probeer het gewoon te beperken om ergens lang stil te staan dan heb ik er geen last van. M'n blaas, tja laat ik zeggen dat ik blij ben dat die kleine uk geregeld draait. Hij ligt nogal graag met zijn kont naar beneden en drukt dan op m'n blaas. Rbnlin.... Gefeliciteerd met je moeder. Hier van het weekend niet echt veel plannen, vrienden zijn op vakantie en wij zorgen voor hun katten 's middags en 's avonds. Morgenmiddag richting m'n moeder voor een massage (het is nodig ) en verder eigenlijk niet echt veel in de planning.
Het viel mij ook op dat er veel dames een suikertest moeten doen. Ik ook, vanwwge bmi, en voel me door jullie niet alleen. Hier doen ze het wel anders: Ik moet met 27 weken 3x op 1 dag bloed laten prikken. 1x nuchter, dan 2u na ontbijt en 2u na lunch. Met 31 en 35 weken alleen nuchter en na ontbijt (of ontbijt en lunch, weet ik ff niet uit mijn hoofd). Het is wel een weekje verplaatst omdat ik ook voor rhesus C moet. Iemand ervaring met rhesus c? Verder krijg ik urine-check en extra groei-echo's. Klinkt wel veel en ernstig maar verloskundige doet er (voorlopig) erg ontspannen over. Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie zijn aangekomen. Ik nu 7,5kg. Willen jullie dat delen?
Pff LenLJ omg dat 3 x bloedprikken lijkt me vreselijk ! Maar hoezo komt dat er allemaal nog eens bij dan?. Vanwege je Rhesus C? Ik ben ongeveer 7 kilo aangekomen denk ik. Moet woensdag weer op de weegschaal dus dan weet ik het precies.
Ik zal ook rond de 7 kg zitten. Ik weet het donderdag zeker, dan m'n vk bezoekje. Rhesus c moet ik ook met 27 weken laten prikken. Vanaf deze week zijn de vk bezoekjes om de 3 weken. Betekent alleen maar dat het einde in zicht is, joehoe !
♥ Uitgerekende datum ♥ 30-8. Matonneke - 5e kindje - Meisje!♡ 01-9. Iris balk - 1e kindje -Jongen!♡ 04-9. Lenlj - 1e kindje -Meisje!♡ 05-9. BabyNijn -2e kindje - Jongen!♡ 05-9. Chocochippie - 1e kindje - Verrassing!♡ 07-9. Diazz - 3e kindje - Verrassing!♡ 08-9. Khloe877 - 2e kindje - Jongen!♡ 08-9. Lolala - 3e kindje - Meisje!♡ 08-9. Mamavanpoppetje - 2e kindje - Meisje!♡ 08-9. Zeeuwse - 1e kindje -Jongen!♡ 09-9. Brondy - 2e kindje -Jongen!♡ 09-9. MiniMeInside - 1e kindje - Jongen!♡ 09-9 Annelie566 - 2e kindje - Jongen!♡ 10-9. Rbnlin - 2e kindje - Meisje!♡ 10-9. Steffiekeov - 2e kindje - Verrassing!♡ 10-9. Witje76 - 2e kindje - Jongen!♡ 12-9. Onlyymariellee - 1e kindje - Meisje!♡ 12-9. Angieebrahim - 2e kindje - Jongen!♡ 12-9. Faith2015 - 1e kindje - Jongen!♡ 12-9. Vriend - 2e kindje - Meisje!♡ 13-9. Jellybean79 - 1e kindje - Meisje!♡ 10× Jongen!♡ 8× Meisje!♡ 3× Verrassing!♡ ♥ Echo's & andere afspraken ♥ 01 Juni Brondy - Pretecho 3D/4D 02 Juni Matonneke - Groei echo 03 Juni Chocochippie - Controle vk 09 Juni MiniMeInside - Intake kraamzorg 12 Juni Zeeuwse - Controle vk 12 Juni MiniMeInside - Echo model 29 Juni Zeeuwse - Groei echo 15 Juli Chocochippie - Intake kraamzorg
Hoi Chocochippie, vanwege de rhesus c is het bloedprikken voor suiker een weekje opgeschoven. Suiker zou week 26zijn, rhesus na 27+1, heel specifiek. Hihi Suiker is volgens verloskundige hier altijd bloedtest. Ik vind het prikken niet erg, ben ook lang bloeddonor geweest. Maar 3x op 1 dag is wel veel hoor! Denk dat ik een dik boek mee neem Verder urine vanwege blaasontstekingen vroeger en groei-echo's ook vanwege bmi. Ik vind het wel best. Voel me goed en maak me om de kleine geen zorgen. Fijn om te lezen dat 7kg dus vrij normaal lijkt
Jeetje een hele lijst! Wat moet dat moet. Ach je krijgt nog wel een echo dus je mag weer even spieken naar je kleintje . Das wel fijn. Ik word nog geregeld ineens heel erg misselijk. Zo gisterenavond ook weer. Er was heel de avond niks aan de hand en in ene werd ik ontiegelijk misselijk, even gaan liggen op de bank om het te laten zakken maar dat werkte niet. Alsof er iets vast zat in mijn keel (dat gevoel heb ik dagelijks). Mijn vriend zei uiteindelijk dat ik beter op bed kon gaan liggen en is met me mee gelopen naar de slaapkamer. Eenmaal daar ging ik over mijn nek en bleef over mijn nek gaan. Voelde me gelijk een stuk beter nog wel wat weeig maar was goed te doen. Toch gaan slapen. En nu nog steeds een weeig gevoel dus vandaag rustig aan doen. Woensdag even aangeven bij de vk dat ik telkens zo een raar gevoel in mijn keel hebt alsof er iets in vast zit en waardoor ik veel moet boeren en dus constant eten op boert.. Oke goeiemorgen en sorry voor de details We gaan vandaag alleen even kijken voor rolgordijnen in de slaapkamer aangezien ik wakker word van het zonlicht om 6 uur smorgens -.-
Even bijlezen zo Rhesus Bij mij ook rhesus C, moet over 2 weken bloedprikken, of volgende week? Moet iig na 27 weken toch?? Bekkeninstabiliteit Heeft iemand van jullie hier last van?? Ik twijfel of ik het heb. Heb vaak pijn links vlak boven mijn bil. Vooral na het bukken en tillen. Daarna is lopen vaak pijnlijk. Gister na boodschappen doen de rest van de dag er last van gehad Lijst 16-06: VK 17-06: (groei) echo
Chocochippie wat balen dat je weer misselijk bent. In mijn vorige zwangerschap heb ik ook wel eens verder in de weken overgegeven, maar dat was vaak maar één keer omdat ik dan iets verkeerds gegeten had. Hopelijk word het weer wat minder voor je. Ik zelf vind het doodeng, wil echt niet meer spugen met alle gevolgen, maar voel me wel vaak nog misselijk. Ben aan het duimen dat ik de laatste 14/15 weken zonder overgeven mag doormaken. Aangekomen tja, hier als je kijkt naar mijn begin gewicht ben ik maar een kilo of twee á drie aangekomen. Maar daarvoor door de HG wel flink afgevallen. Denk dat zeven kilo inderdaad wel normaal is. Bekken geen idee hoe bekkeninstabiliteit voelt. Misschien toch maar even checken bij de vk? Hier gaat het met de bekken redelijk. Niet heel veel last van, maar heb dan ook nog te weinig kracht in mijn benen om zelfstandig vanuit hurk op te staan. (Ziet er vaak erg charmant uit ) Vk 16 juni weer naar het ziekenhuis. Denk naar vk maar kan ook gyn zijn. Ze waren een beetje aan het "vechten" wie de afspraak mocht doen was nog niet helemaal duidelijk. Ik zie het wel, zijn allebei goed. Prikken moet de 16e zowiezo geprikt worden. Geen idee waarvoor, maar vk zei dat ze gewoon wat waarden wilde controleren. Extra controle. De verpleegster wilde vorige week ook al prikken, maar toen heb ik gezegd dat ze het maar op het lijstje moest zetten voor de 16e. Blijf niet aan de gang. Heb een hekel aan prikken, en dan kunnen ze gewoon een extra buisje toevoegen. Matonneke hoe gaat het met jou? Moet je nog steeds plat liggen? Fijne dag nog dames! Mochten er nog dames zijn die de avondvierdaagse mee lopen, dan heel veel plezier en succes gewenst!
Gewicht.... ik kom nog steeds weinig aan. Ik was 11 kilo afgevallen en er is nu ongeveer 1 kilo bijgekomen, dus vanaf mijn startgewicht sta ik nu op -10 kilo. Suikertest.... Raar dat er zoveel verschil zit, ik hoor al dat sommige niet nuchter moeten prikken. Dat andere geen drankje krijgen maar een prikcurve (3 of 6 keer op een dag). Maar goed, de suikertest hier.... ik ben al een dag of 3 niet lekker. Hoofdpijn, druizelig en wist zelf al wat het was. Mijn suikerwaarde is te laag. Dit gebeurt mij af en toe een keertje en ik herken het dan meestal ook meteen. Zondagavond toch geprobeerd om nuchter te blijven omdat de suikertest maandagochtend gepland stond maar dit was totaal geen doen werd en alleen maar beroerder van. Dus maar besloten om maandag even te bellen met de VK. Na het uitgelegd te hebben gaf ze aan dat ik zelf even moet bepalen of het lukt of niet. Ik mag de test t/m komende maandag doen maar voel ik me nog niet goed dan is het aan mij om de beslissing te nemen om de test niet te doen. Mijn suikerwaardes zijn normaal. Het enige wat ze met de test willen is aantonen wat mijn lichaam doet met een ongewone hoeveelheid suiker. Ze gaan hier niet alleen uit van de suikerwaardes maar echt van de test. Maar goed, even afwachten hoe het loopt want op dit moment is nuchter blijven niet te doen en gaat het drankje alleen maar averechts effect hebben door de lage suikerwaarde. Lukt de test niet dan wordt het afwachten op de groeiecho en gaan we vandaar uit verder kijken naar of er toch alsnog een suikertest komt of dat de kleine uk toch mooi op schema ligt. Kraamzorg.... hebben jullie allemaal het bed op de juiste hoogte en of gaan jullie dit doen? Ik kreeg te horen dat het bed 70 cm hoog moet zijn en dat er anders maar een extra matras op moet. Daar gaan we toch nog even over babbelen denk ik want ons bed is 52 cm en ik kan nu net bij de grond als ik zit. Als die 70 cm moet zijn dan kom ik niet meer in en uit bed. Het is dat een vriendin het zei omdat dat bij hun is aangegeven tijdens de intake, ik ben benieuwd wat bij ons de intake gaat brengen.
Hoi Zeeuwse, Het bed moet inderdaad op 70 cm zijn. Dit is voor zover ik weet alleen voor de kraamverzorgster zodat zij niet gebogen staat als ze je verzorgt. Dit zodat ze geen rugklachten krijgen. Als je thuis wil / gaat bevallen dan is het geloof ik ook verplicht. Als je al zeker weet dat je in het ziekenhuis moet bevallen zou ml het misschien ook pas op het laatste moment kunnen doen en weer weg halen als de kraamverzorgster niet meer komt. Zelf vond ik het bij de vorige zwangerschap wel erg fijn. Het is namelijk makkelijker om in en uit bed te komen. (Voor mij dan) ik heb de klossen dan ook best lang onder het bed laten staan en denk dat ze er nu ook lekker op tijd onder gaan
De bevalling is in t ziekenhuis, ik mag niet thuis bevallen. Op blokken gaat bij ons niet. Mij lijkt het juist niks een nog hoger bed, dan kom ik er vrees ik niet in of uit zonder opstapje.
Hier moet het bed naar 80cm! Idioot, mijn bed moet zelfs 40cm omhoog... Aangezien ik thuis wil bevallen heb ik geen keus en moet het dus wel. Misselijkheid neemt niet af helaas. Het lijkt wel alsof mijn eten niet zakt, voelt heel "zwaar" in mijn keel. Vandaag een luiertas gekocht ben helemaal blij! En volgende week woensdag word de kast voor de babykamer bezorg whoeeii!
Hoi dames, Heel even snel vanuit het zonnige Italië. Het is hier echt super genieten. De kinderen zijn niet uit het water te slaan en ik niet van mijn ligbedje Vandaag ook niet zo achterlijk warm, rond de 30 graden. Dat houd ik wel uit Ik lees later effe bij!
Hey dames! bekkeninstabiliteit: mijn Vk verteld me doodleuk dat elke vrouw dat heeft, want anders kan er geen kind uit Grrr! Ik vertelde haar over mijn klachten en vroeg wanneer ik er eventueel hulp voor moest zoeken. Heel droog zei ze: wanneer jij vind dat je ermee heen moet gaan, als het teveel pijn doet. Hier dus alleen pijn als ik sta (dan moest ik dus minder staan volgens Vk) maar als ik heel even sta op en op rechts leun, krijg ik links pijn... En als ik vanuit de golfkar op werk stap en even sta te kletsen heb ik pijn. Geen fysio in zorgpakket, dus hoop dat het hierbij blijft! gewicht, Nog steeds niet boven mijn startgewicht uit gekomen, ik ga gewoon lichter eruit dan erin! Woehoeeee! kraamzorg, volgende week dinsdag komt ze op intake en ga dan gelijk even overleggen of bed omhoog moet of niet. Hij is 60 cm en zie het niet zitten om een krukje voor het bed te hebben om erin te klimmen Ik lees overal dat de controles ook mogen met een matras erop, en dat ze dan het bed niet mogen verschonen. Nou, als dat dan alles is... dat gaat mijn vader dan wel doen zeiden mijn ouders. Die is er toch elke avond om mijn moeder te brengen die de kraamweek 'snachts bij mij slaapt. En ben toch niet van plan thuis te bevallen... heb laatst trouwens nog dat programma gezien op RTL over bevallingen enzo, daar bevielen de dames gewoon beneden op de bank of in bad. Ook niet op klossen En voor die controles van een paar minuten leg ik wel een extra matras neer hoor hahaha! Voorheen had ik een waterbed.. beeeetje lastig om op klossen te zetten Suikertest, vanochtend gedaan, viel me 100% mee! Beginwaarde was 4,4 en ga donderdag of vrijdag ff bellen of de VK de uitslag al heeft. Ben veel te nieuwsgierig om te wachten op de volgende afspraak over 2 week. Straks een ander bedje ophalen, het bedje dat ik had overgenomen had geen schroeven erbij (die zelf gekocht) en geen dingetjes voor de lattenbodem. Die zijn dus niet op de goede maat te koop, dus nu kan de bodem er niet in. Behalve als ik blokjes hout aan hoofd en voeteneind timmer en dat wil ik niet. Gelukkig een goedkoop én als het goed is nog in goede staat bedje gevonden in de buurt, en die straks ophalen. Morgen gordijnen halen in ruil voor een pak luiers. Dan begint het eindelijk ergens op te lijken! ooooh en dan dit nog ff..... Onder de 100!!!!
Gaat hard he, hier nog 97 dagen. Extra matras, ik had ook al even gekeken en het matras van m'n mannetje is zo'n 20 cm. Dus als de kraamzorg het echt wil dan kan hij voor de controles wel eventjes zijn matras op mijn matras leggen en daarna weer gewoon normaal. Dan is het bed wel hoog genoeg om de controles te doen. Het scheelt dat we losse matrassen hebben met een topmatras erover dus dat valt te verleggen M'n bed opmaken dan kan m'n mannetje wel.
Hier nog 94 dagen Vandaag weer bij de vk geweest. Voor mijn misselijkheid heeft ze rennies aangeraden vooral ook omdat ik het gevoel heb dat mijn eten niet zakt, hopen dat het werkt. En aangezien ik ook last heb van mijn ribben dat ook maar gelijk gevraagd. Dat was overduidelijk door een trap van de kleine gekneusd en de kans is groot dat de uk daar tegenaan ligt te duwen Buik was goed gegroeid. De ligging van de uk werden ze geen wijs uit maar ze dacht te voelen hoofdje diep beneden. Veel denken waarschijnlijkheden en misschien maar alles was verder goed. Over 3 weekjes weer