Uitgerekend 1-15 september

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Esselte, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Welkom W03z3l!
    Natuurlijk is er plek, en ben je van harte welkom.
    Hoe voel je je?

Vriend, hoe gaat het nu met jou? Hoop inmiddels weer een stuk beter.

Chocochippie, en, hoe staat de kast? Heb nog geen foto op fb voorbij zien komen ;)

Brondy, ik heb een internetabbo hier, dus lig vanaf het strand jullie Te volgen haha! Internet is wel mega traag.

Kraamzorg, ik heb de 'intake' weken geleden gehad. Nou gaat het in mijn geval om een goede vriendin, dat scheelt denk ik wel.

Oke lady's, ik rol mezelf met mijn buik effe het water in :D

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hoi Wo3z3l ! Welkom. Ik hou de lijst bij dus ga je er zo gelijk op zetten :). Gefeliciteerd met je zwangerschap:)

Diazz hij staat zo goed als. Alleen de laden moeten er nog in maar de gaatjes zijn ze vergeten voor te boren -.- dus gaat me vriend die zaterdag doen en dan kom ik em even showen :D hier en op fb!

3. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Dank jullie wel voor het warme welkom dames! Leuk om hier mee te kunnen kletsen :)

Ik zal nog wel even wat tijd nodig hebben om bij te lezen en te weten wat iedereen bezig houden en hoe het ervoor staat bij iedereen, maar dat komt wel :) haha

Ik voel me gelukkig erg goed, dank je Diazz, en ik mag echt niet klagen. Heb een super makkelijke zwangerschap tot nu toe, lichamelijk totaal geen klachten of kwaaltjes gehad. Mentaal vind ik het soms wel wat zwaarder als verwacht maar dat komt door mezelf en eigenlijk moet ik niet zeuren :p woensdag een spannende dag, 's ochtends moet ik naar het ziekenhuis voor een intake op de POP poli ivm angststoornis, en 's middags hebben we een 3D echo dus mogen we lekker even spieken bij onze kleine knul :)

Ik wil zoveel weten van jullie allemaal! Maar weet niet waar te beginnen hahah. Eerst maar wat terug lezen denk ik... Maar doen jullie ook een 3D echo?

4. Chocochippie

Oh das inderdaad wel spannend! Hopelijk kunnen ze je goed begeleiden op de pop poli!
    Wij doen geen 3D echo. Wij willen het geslacht niet weten en nu is vriendlief bang das als we een echo laten maken 2D/3D dat we dan het geslacht kunnen zien.

Wauw mijn laatste avonddienst vandaag alweer! Nog 1 weekje werken en ik kan heerlijk gaan genieten :)

5. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Chocochippie
    Dat is dan best snel gegaan toch??
    Wou dat mijn werkdagen er dan al op zaten, maar gelukkig na vandaag nog 4 dagen werken en dan even rust.

Oh dat is suf, normaal doet de fabriek dat toch??

w03z3l
    Welkom en gefeliciteerd!!!
    Fijn toch dat je zo weinig klachten hebt! Ervan genieten hoor!!
    De eerste zwangerschap had ik ook helemaal niks, nu ook niet veel hoor, klein beetje last van mijn bekken, maar dankzij de chiropractor is het al een stuk minder.
    Spannend zeg, hopelijk kunnen ze jou goed helpen.

Wij hebben de 3D/4D echo al gehad :) erg leuk.

Diazz
    Ah op die manier. Ik zag al dat er geen (gratis) wifi is op de camping :( Dus zou dan ook een abbo moeten nemen. Denk niet dat ik dat ga doen, misschien dat ml dat wel doet, eigen zaak dus moet wel een beetje bereikbaar blijven ;)
    Zit ons maar even lekker te maken hiero..... Nog een week en dan mag ik ook ;)

zeeuwse
    Oh daar heb ik niet eens opgelet, hahahahah
    Dan heb ik ook nog alle tijd en ach, meeste weet ik nu toch al wel, gezien het voor ons de tweede is. Maar wil wel heel graag dezelfde dame als de vorige x.

6. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wo3z3l, fijn dat je je lichamelijk goed voelt. Dat heb je in ieder geval meezitten. Wel zwaar hoor, een angststoornis. Vooral icm de hormonen lijkt me? Heb je last van veel paniekaanvallen?
    Ikzelf herken het niet, maar een goede vriendin had het tijdens haar zwangerschap enorm zwaar. Ontzettend bang voor de toekomst en twijfelde vooral erg aan zichzelf. Gelukkig is het allemaal goed gekomen.
    Heel veel succes woensdag, hopelijk gaat het je helpen.
    We hebben ook een facebookgroep, mocht je het leuk vinden om daaraan te sluiten. Daar is het iets drukker.

Wij hebben as dinsdag eerst een groeiecho en daarna de 4D :D Zijn we net terug van vakantie, alvast een leuk vooruitzicht.

Chocochippie, wat raar, geen gaten :( bellen en een korting eisen, haha! Ik ben heel benieuwd!

Brondy, lekker laten zitten inderdaad, heb je rust. Het is zo verleidelijk om gebruik te maken van het internet, als je op het strand ligt.
    Wij hebben beide een abonnement ivm de camera's thuis. Bij beweging komt er een melding binnen en kun je live meekijken. Heb de postbode al vaak gezien deze 2 weken haha! En de hulp heeft ook haar best gedaan zag ik :D
    Nog een paar dagen, ga je lekker relaxen! Waar ga je heen in Italië?

Minime, ik ben zo benieuwd naar je echo! Hoop dat je genoten hebt.

Oh dames, heb echt te veel geshopt voor de baby. Moet me doodschamen. Maar al die leuke kleertjes hier, kon het gewoon niet laten liggen.

7. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    Woezel, welkom en gefeliciteerd natuurlijk. Gelukkig voel je je goed, de angststoornis lijkt me niet echt heel prettig, heb je er veel last van ?
    Wij doen geen pretecho. We hadden hem wel gepland staan maar het is ons afgeraden. Placenta aan de voorkant en een uk die de gewoonte heeft om in stuitligging te liggen en ook nog eens naar m'n rug te kijken als er een echo is. Maar op zich mag ik niet klagen, we hebben al 5 echo's gehad en er staat sowieso nog een groeiecho gepland en mogelijk komt er daarna nog een groei en een liggingsecho. Dus echo's genoeg hier.

Diazz..... eerst maak je ons jaloers met de schitterende omgeving en het lekkere weer en nu weer met zoveel leuke kleertjes daar.

Ik ben maar gestopt met het shoppen naar kleertjes, hebben er genoeg in maat 56 en 62. En als uit de groeiecho blijkt dat de uk op schema ligt of niet veel te groot is dan gaan we nog even wat halen van maat 50 want daar heb ik maar 2 setjes van. Het is echt wel allemaal heel verleidelijk die kleertjes.
    Het zijn hier alleen nog lakentjes, hoeslakentjes en dekentjes en dan is de hele uitzetlijst compleet. Voor de wandelwagen dan alleen nog een regenhoes en een zomer dooky. Best jammer eigenlijk want dat shoppen beviel me prima :D

8. rbnlin

rbnlin Actief lid

28 jul 2014
    314
    12
    18
    NULL
    NULL
    De assistente van de vk prikt dit. Heb dus met de vk de afspraak gemaakt. Mocht sowieso niet op 26/6, moest op 27 (op zich een beetje apart want wie zegt dat m'n 27 weken of echt 27 weken is en niet stiekem toch minder, maar goed). Weet niet of je al bent geweest maar zou anders zeker maandag gaan.

9. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Ik moest weer ff langskomen van mevr Diazz :p Dus hier ben ik weer!
    Weinig te melden eigenlijk hahaha!
    Vanmiddag naar de echo opleiding geweest en het bleek dat ik mocht gaan liggen voor een dame die examen deed.
    Dat was wel ff een tegenvaller, want dan heeft ze maar een half uur ipv het uur dat in de info stond. En ze moet eigenlijk alleen de metingen doen. Hoofdomtrek, buikomtrek en lengte bovenbeen...
    De docent zei nog wel dat zijn collega dan misschien nog wat leuke plaatjes kon maken, maar die wilde denk ik liever het mooie weer in...
    Heb dus een aantal foto's mee van de omtrekken van alles, en eentje van het gezichtje die opeens ff heel goed in beeld kwam.
    Verder helaas ook niets van beeb gezien. Zooooo jammer!
    Dus nu stiekem hopen dat Vk volgende week zegt dat ik een groeiecho moet ;) Ik ga ook niets tegen haar zeggen over deze echo, want stel je voor zij wil de metingen zien en is dan tevreden omdat beeb goed op schema ligt. hahaha!
    Hij lag gelukkig prima op schema, dat is dan wel weer het pluspunt ervan. Hoofdje was 27w3d en buikje lastiger te meten lag op 28 weken en bovenbeentje ook.
    Die metingen kloppen dan weer precies met de cylcus, aangezien ik 4 dagen terug was gezet na de eerste echo en ik morgen 28 weken zou zijn ipv 27+3
    Mijn slechte eetpatroon heeft dus weer totaaaaal geen invloed op de groei gehad gelukkig :D

@Woezel, welkom! Leuk dat je mee komt kletsen!
    @Diazz, maar goed dat je niet met het vliegtuig hoeft, dan had je flink bij moeten betalen met al dat shoppen van jou en je man! ;)

Nog ff fotootje bijgevoegd... ff je hoofd of scherm iets kantelen en dan zie je het (als het goed is ;) )

Bijgevoegde bestanden:

10. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Rbnlin ik moet ook maandag of dinsdag naar de vk om bloed te prikken voor Rhesus... Ik heb kleine c negatief....

Diazz spannend! Jullie ook echo komende week... alvast veel succes en plezier, geniet ervan!

Minimeinside wat balen dat de echo een beetje tegenviel! Wel fijn dat alles goed is maar hopen dan dat je bij de vk nog een keer wat beter naar je beebje mag spieken :)

Zo wat een verademing vandaag zeg, het weer... Ondanks dat ik een makkelijke zwangerschap heb had ik het gister toch wel zwaar met de warmte.. Dus dit is even een stuk beter vol te houden :)

De angststoornis opzich valt tot nu toe wel enigszins mee gelukkig, tegen m'n eigen verwachtingen in heb ik er minimaal last van.. Alleen zie ik wel erg op tegen het feit dat ik straks moet bevallen, de pijn, angst dat er wat misgaat, en vooral denk ik het feit dat ik de controle kwijt ben. Ik kán namelijk niet anders meer, er is geen ontkomen aan..
    Echte paniekaanvallen heb ik (nog) niet gelukkig, ik kan mezelf daar nog aardig uit houden. Maar kom af en toe eng dichtbij. Daarom ben ik ook zo blij met de extra hulp, want ik weet niet hoe dat gaat als het straks begint.. Als ik weeën krijg en het valt tegen, of als ik veel pijn heb.. Wat als ik dan een paniekaanval krijg? :( dan ben ik verder van huis, dus dat moeten we proberen te voorkomen.. Ben erg benieuwd woensdag, wat precies de bedoeling is enz..

11. Chocochippie

Oh ik vond dit weer ook heerlijk! Lekker weer wezen shoppen vandaag. 3 rompertjes voor de uk een jurkje voor mezelf en een shirtje voor mezelf.
    Alles begint wat kort te worden.
    Oja en me pakketje uit china is eindelijk binnen zo blij mee!

wo3z3l lastig hoor die angst. Ik ben ook bang voor de bevalling niet voor de pijn maar voor de knip. Ben er zo bang voor.

Oja fototje van me pakketje

12. Chocochippie

♥ Uitgerekende datum ♥

30-8. Matonneke - 5e kindje - Meisje!♡
    01-9. Iris balk - 1e kindje -Jongen!♡
    04-9. Lenlj - 1e kindje -Meisje!♡
    05-9. BabyNijn -2e kindje - Jongen!♡
    05-9. Chocochippie - 1e kindje - Verrassing!♡
    07-9. Diazz - 3e kindje - Verrassing!♡
    08-9. Khloe877 - 2e kindje - Jongen!♡
    08-9. Lolala - 3e kindje - Meisje!♡
    08-9. Mamavanpoppetje - 2e kindje - Meisje!♡
    08-9. Zeeuwse - 1e kindje -Jongen!♡
    09-9. Brondy - 2e kindje -Jongen!♡
    09-9. MiniMeInside - 1e kindje - Jongen!♡
    09-9 Annelie566 - 2e kindje - Jongen!♡
    10-9. Rbnlin - 2e kindje - Meisje!♡
    10-9. Steffiekeov - 2e kindje - Verrassing!♡
    10-9. Witje76 - 2e kindje - Jongen!♡
    12-9. Onlyymariellee - 1e kindje - Meisje!♡
    12-9. Angieebrahim - 2e kindje - Jongen!♡
    12-9. Faith2015 - 1e kindje - Jongen!♡
    12-9. Vriend - 2e kindje - Meisje!♡
    12-9. Wo3z3l - 1e kindje - Jongen!♡
    13-9. Jellybean79 - 1e kindje - Meisje!♡

11× Jongen!♡
    Meisje!♡
    Verrassing!♡

♥ Echo's & andere afspraken ♥

16 Juni Brondy - Controle vk
    16 Juni Diazz -Groei echo & Pretecho
    17 Juni Brondy - Groei echo
    18 Juni Rbnlin - Groei echo
    23 Juni Rbnlin - Controle vk
    24 Juni Chocochippie - Controle vk
    26 Juni Zeeuwse - Controle vk
    29 Juni Zeeuwse - Groei echo

15 Juli Chocochippie - Intake kraamzorg
    17 Juli Rbnlin -Intake kraamzorg

13. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Jeeeeeej! Babykamer nu helemaal klaar! Hooguit nog ff wat kleine dingetjes, maar wil het ook niet té vol hebben, dus denk dat ik toch écht gewoon klaar ben :D
    Nog ff wasjes draaien, aankleedkussen weer "aankleden" en dan kan beeb komen hoor! Over een week of 11 ;)

Verder ben ik ff op zoek naar een shot energie... pffff wat ben ik moe de laatste dagen!!!

Bijgevoegde bestanden:

14. Vriend

Vriend Lid

18 mrt 2015
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow MiniMeInside, wat een mooi kamertje. Daar zal de kleine zich wel heel fijn in voelen. :D

Hier vandaag ook de laatste meubeltjes uit elkaar gehaald en van de week gaat ml de commode en ledikant ophalen. Ben benieuwd :)

15. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Weer terug van een heerlijke vakantie! Na 17 dagen had ik toch wel heimwee hoor ;)

Chocochippie, wat grappig! Super leuk!
    Minime, kamertje is echt super leuk geworden! Goed gedaan, mag je trots op zijn!
    Wo3z3l, hoe gaat het met jou? Moet je vandaag prikken?
    Vriend, hoe voel jij je?
    Brondy, ga jij me aflossen? Bijna op vakantie toch? :D

Onze kamer is trouwens ook zo goed als klaar. Vooral met die berg kleding die ik nu weer in heb mogen ruimen haha!

16. Vriend

Vriend Lid

18 mrt 2015
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Diazz fijn dat je weer terug bent en hopelijk heerlijk uitgerust van de vakantie. Hier beginnen we ook een beetje er achter te komen wanneer wij eventueel weg zouden kunnen. Ben dus al aan het kijken naar een huisje ofzo. Mag namelijk max een uur vanaf het ziekenhuis zijn, en zelfs dat is al zo zo. Liever dichterbij dus, maar ja, nu maar zoeken naar een leuk huisje dat vrij en betaalbaar is. Pfff, lastig in de schoolvakantie.

Met mij gaat het gelukkig weer wat beter, emmer staat weer in de kast ;) en nou maar hopen dat ie daar voorlopig blijft. Wel veel last van m'n rug en ribben. Die doen behoorlijk zeer en vaak harde buiken.

Morgen weer naar het ziekenhuis voor controle en bloed prikken. (Al heb ik geen idee waarvoor) Allemaal controles :) ben blij om de kleine weer even te zien.

17. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Diazz
    Hahah ja inderdaad, deze week nog en dan eindelijk vakantie!!!!! :cool:
    Ben helaas wel onbereikbaar, ml neemt wel een internet abbo, dus dat wordt flink bijlezen na de zomer (25 dagen)

MiniMe
    Erg mooi geworden hoor, de babykamer!!

Chocochippie
    Wat schattig zeg!!!

rbnlin
    Ben vandaag geweest. Bij ons prikt de vk uberhaupt niet, dus moest naar een prikpost. Dacht dat t wel rustig zou zijn rond 8 uur, nou heb er een half uur zitten wachten op 2 tellen prikken.
    Dacht dat nu de pleister er wel af kon, maar het bloede weer en doet nu zelfs een beetje zeer :(

Bevalling
    Niet al te bang voor zijn hoor!!
    Vooral niet voor de knip, misschien is het niet eens nodig. Ik ben bij de eerste wel ingeknipt maar voelde er niks van, want kreeg een plaatselijke verdoving en ze knipte ook nog eens tijdens een wee.

18. rbnlin

rbnlin Actief lid

28 jul 2014
    314
    12
    18
    NULL
    NULL
    Brondy, hoop dat het geen vervelende blauwe plek is geworden.
    Ik heb vandaag de uitslag gehad, alles is goed. Maakte me al geen zorgen maar toch fijn om te weten dat het goed zit.
    Alvast een fijne vakantie (ga je 25 dagen weg??).

Diazz, she's back! Jeetje gewoon 17 dagen weg geweest.... Ik kan me voorstellen dat je je familie en je bed hebt gemist. Zou veel te lang zijn voor mij.

Minime, erg mooi geworden hoor.

Vriend, fijn dat de emmer in de kast staat, houden zo.

Hier, dochter slaapt vandaag voor het eerst in haar nieuwe kamer inclusief peuterbed. Haar oude kamer is nu babykamer. Ze begreep er niks van en wilde niet in haar nieuwe bed en kamer slapen maar, wijzend met haar vingertje, in haar kamer. Uiteindelijk is ze toch in haar nieuwe kamer en bed in slaap gevallen.
    Babykamer hebben we gisteren geverfd en vandaag heb ik de kast ingericht/gevuld. Ik hoef niet meer te shoppen, ahum. Bedbodem omhoog gezet. Commode gebruik ik nog voor dochter dus daar liggen nog geen mini luiers in maar dat komt vanzelf. Nog niet helemaal klaar in beide kamers (gordijnen zijn 3 weken terug besteld maar nog niet binnen, schilderij in kamer dochter nog ophangen, babykamer nog iets zoeken voor aan de muur, andere lampen in beide kamers, etc) maar de rust in mijn hoofd is terug. Raakte lichtelijk in paniek zaterdag toen ik op fb de verhalen van sommige van jullie las over "babykamer is klaar". Ik had toen nog 2 totaal niet "affe" kamers. Nu zo goed als af.

Donderdag, een groeiecho. Zo benieuwd hoe het met ons meisje gaat. Heb haar voor het laatst met de 20 weken echo gezien, dus wordt weer tijd. Ze trapt en beweegt in elk geval goed gedurende de dag. Af en toe gaat mijn hele buik van links naar rechts en terug.

19. Vriend

Vriend Lid

18 mrt 2015
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha ha, ik heb een kind met humor in mijn buik :) toen ik 12 weken was ofzo begon ze al te springen en met haar armpje te zwaaien om me te laten weten dat ze er was. En vandaag kreeg ik een dikke duim omhoog. "Ik ben er hoor mams! Het gaat goed hierbinnen" hi hi

Vk was tevreden, blijkbaar had iemand in mijn file gezet dat ik de suikertest moest doen nu, maar dat vond ze geen goed plan. Dat wilde ze me niet aandoen. Dus alleen glucose geprikt voor controle en een paar andere dingen. Pfff scheelt weer drie keer prikken.

Datum van de keizersnee is ook bijna definitief. Nog een laatste check met de gyn zelf en daarna word ik ingepland. Spannend!

20. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @vriend
    Wow dan wordt jij snel ingepland, zeker omdat ze al weten dat het een keizersnee moet worden??
    Miss domme vraag of heb jij het al eens gezegd, maar waarom geen normale bevalling??

@rbnlin
    Hihi, wel schattig toch.
    Ons zoontje had er totaal geen moeite mee. Maar zijn 'nieuwe' bed is een race auto en laat hij nou helemaal gek zijn van (race) auto's.

Nou het is wel een blauwe plek geworden, helaas :( maar gelukkig niet heel extreem.
    Vanmorgen bij de gyna geweest, maar hij zag verder niks bijzonders. Het rechter niertje is nog steeds gezond en de linker bevat nog steeds cysten helaas maar het is niet verslechterd en dat is dan wel weer fijn.
    Hij kon ook nog niks zeggen over de functie van het niertje, dat weten ze eigenlijk pas na de geboorte.
    Vlak na onze vakantie moet ik weer terug komen, maar dan ook vooral om de groei in de gaten te houden, want hij zit wel op het onderste lijntje, al hadden wij het niet anders verwacht

Vanaf zaterdag zal ik minder of niet reageren, dan begint eindelijk mijn vakantie en we hebben daar geen gratis wifi, helaas
    Hopelijk helpt het relaxen dat de cysten afnemen ;)

Deel Deze Pagina