Uitgerekend 1-15 september

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Esselte, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. witje76

witje76 Lid

18 nov 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelfde hier, jullie schrijven heel veel, leuk! Ik probeert zo veel mogelijk bij te lezen. Maar zelf reageren komt straks misschien wel weer. Ik ben al blij als ik 's avonds het huis aan kant heb en fatsoenlijk heb kunnen eten. En er stuitert hier ook een peuter rond die ook aandacht wil.

Ik hoop dat die misselijkheid/zieke gevoel binnenkort weer verdwijnt

2. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    @steffiekeVO wat naar dat het zo zwaar valt. Het is geen schande hoor. Zwanger zijn is echt niet alleen maar leuk. Het eindresultaat is leuk! Dat slijmverlies heb ik ook verschrikkelijk (bij iedere zwangerschap)

@minimeinside gefeliciteerd met je tuinboontje. Wat fijn hè. Ik vind het wel erg vroeg voor een termijnecho. Zullen ze geen extra echo maken als jij je onzekerheid nogmaals deelt. Hier is dat wel reden tot een extra echo. Hoe reageerde je ex? Nog steeds hetzelfde?

@witje76 ik snap je gevoel helemaal. Wie weet gaat het straks stukken beter.

hoe gaat het hier echt heel erg moe. Ik ben blij dat ik thuisblijf mama ben. Gisteren veel te veel gedaan. Onze oudste heeft extra hulp met rekenen nodig, i van 8 vind rekenen geweldig dus wil ook mee doen. Onze dochter word morgen twee. Dat terwijl papa dan van 9-21 uur werkt. R van bijna 1 slaapt onrustig snachts. Hij wil overdag ook eigenlijk alleen maar knuffelen. Zoonlief heeft vanmiddag een feestje. Is wel een half uur fietsen. Met alle kids in de kou en gladheid. Ook precies onder middagtukje tijd en etenstijd. Maar verder klaag ik niet :p

Yeah in de dubbele weekcijfers 10+1

3. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @minime
    Ah wat fijn dat de echo goed was!!
    Bij de vk zoeken ze toch wel elke x het hartje?? Dat deden ze bij mij wel. Daardoor wisten ze ook dat zl bij 33 weken een ruis in zijn hartje had. Na de bevalling was het helemaal over, maar toen moest ik dus elke 2 weken bij de gyna terug komen.
    Wil jij het geslacht ook weten??

@lollibol
    Spannend weer zeg... Ik duim ook voor je.

activiteit forum
    Ik ben meestal overdags, als ik moet werken ;) hier te vinden. Thuis geen pc bij de hand en terug lezen op de mob vind ik niet relaxt. En hebben de 'afspraak' na 20 uur de mob aan de kant te leggen.

slijmverlies
    Ja daar heb ik ook behoorlijk veel last van :( de ene x wel meer dan een andere x, maar sowieso elke dag wat.

hoe gaat het hier
    Van alles wat ik eet krijg ik zo'n verschikkelijke nasmaak, waardoor ik misselijk word :( verder mag ik niet klagen denk ik. Wel moe maar probeer optijd bed in te gaan, vooral als ik moet werken.
    Morgenavond naar de vk, begin toch wel zenuwachtig te worden en buikpijn te krijgen :( :)
    Hopelijk kunnen ze het hartje vinden/horen.

4. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Goedemorgen dames!

Matonneke, jeetje, wat een drukke dagen voor jou. Gezellig, maar hectisch ;) sterkte met de drukte icm de vermoeidheid.
    Ik ga morgen mijn wasmiddel maken, dan ben ik vrij :D

SteffiekeVO, deze eerste periode is vaker alles behalve leuk. Af en toe voel ik me zo verrot, dat ik op het punt sta me ziek te melden op m'n werk. Gelukkig nog niet écht hoeven doen. Sterkte deze weken, hoop dat je je gauw beter voelt!

Hier gaat het verder zijn gangetje. Ook veel last van slijmverlies. Blijf slepen met ondergoed :D
    Ik slaap ook zo raar. Moeilijk uit te leggen, maar slaap half zeg maar, haha! Word om de haverklap wakker, dan lig ik even wakker, val kort in slaap, en weer wakker. Gevoelsmatig slaap ik dan 5 minuten ipv een uur haha!
    En hier voornamelijk last van avond misselijkheid. Kijk echt uit naar de gezellige avonden waarin ik me weer goed voel.

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Faith2015 wat fijn van je goede echo! Geniet ervan.

MiniMe een hele opluchting voor je, van een blobje naar een boontje :). Snap wel dat je een echo wilt rond de 11 weken., 11 weken wachten duurt wel erg lang voor een volgende echo.

hier voor de 2e dag op rij kotsmisselijk :(. 'S avonds os het helemaal erg.
    Loop ook de hele dag te boeren en voel constant me eten omhoog komen maar het komt er nog niet uit.
    Gisteren was ik zo moe dat er collega's die het nog niet weten kwamen vragen of het wel goed ging. Ben blij als ik de termijnecho gehad heb en ik gewoon kan zeggen tegen iedereen waarom ik me zo voel.

6. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    @ chocochippie & diazz ook allebei meer misselijk in de avond. De term ochtendmisselijkheid gaat niet op hè. Kan gewoon de hele dag duren :(

Hier nu erg zweterig, hoofdpijn, buikpijn en beroerd. Hopelijk word ik niet ziek. En dat net altijd als je het niet kunt gebruiken. Jongste zoon blijft ook maar huilen.

7. Angieebrahim

Angieebrahim Actief lid

3 dec 2014
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag een lekkere vrije dag maar juist op die dag moet je van alles doen :$ dus nu al superveel gedaan ben alleen zoals bij jullie allemaal wel voorkomt doodmoe! Nu het hele huis weer schoonmaken jullie kennen het wel... En ik ben met vlagen misselijk maar voel me gewoon een zeefje... Hopelijk krijgen we snel weer energie

8. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Hee meiden,

Wat ongelofelijk fijn om die herkenning te lezen:)!
    Inderdaad, ochtendmisselijkheid mag ook avondmisselijkheid heten; heerlijk eten om erna in te storten en met een blèh-gevoel op de bank te belanden.... Wat hebben we het zwaar hè ;). Wil niet al te veel klagen tegen vriendlief, maar vaak ziet hij het wel, dus hoef ik niets te zeggen haha. Ik hou me vast aan die 12 weken, dan gaat het vast beter! (ik zie het aan mijn zus, die is 24 weken en blaakt van energie :))

Mijn buik is niet meer plat inmiddels; niet echt een buikje, eerder een beetje chubby; bij jullie ook?

Minime; das een lange periode ja, kan me voorstellen dat je een extra echo wil. Wat kost zoiets eigenlijk?

Wij hebben donderdag al een afspraak bij een kdv; echt onwijs vroeg maar schijnt al handig te zijn in verband met beschikbare dagen etc. We hebben een boerderij-opvang in gedachten; tussen de koeien, buiten ravotten enzo; lijkt me een heerlijk idee dat ons frummelke daar ronddabbert :).

Enne Angie, poets ze hè! :)

9. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Buikje tsja... dit was met 7 weken. Ik draag veelal mega truien. Hihi.
    Nog twee weken onze mondjes dicht houden.

Bijgevoegde bestanden:

10. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Die begint zich al te showen matonneke

Hier ook al wel een beginnende buik, ben van mij zelf best slank, dus valt wel op als ik iets traks aan trek, vooral in de avond is het goed te zien.
    Dus veelal los hangende/wijde shirts aan naar werk en feestjes.

@Jellybean
    Dat is inderdaad mooi optijd! Volgens mij waren wij bij zl best aan de late kant en toen we de gastouder gekozen had bleek ze later zwanger te zijn. Dus moesten we toch naar een andere, maar achteraf totaal geen spijt van, misschien zelfs beter :) en zij weet er nu ook al van als het goed is.
    Alleen willen wij heel miss gaan verhuizen.

11. Noortje15

Noortje15 Actief lid

6 jan 2015
    282
    0
    16
    Faith en minime wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad!!

12. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    De klachten neem ik er wel graag bij, het weegt niet op tegen wat je ervoor in de plaats krijgt ♥ Dan willen we het allemaal opnieuw doen :)

13. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    helemaal waar Steffieke

14. Noortje15

Noortje15 Actief lid

6 jan 2015
    282
    0
    16
    Hier trouwens ook nog niet echt een buikje.. inderdaad een beetje chubby haha
    Ben ook slank van postuur dus je ziet iets een blubbuikje.

Ook hier avond/nachtmisselijkheid.. verder mag ik echt niet klagen!

Ook hier druk aan de poets. Morgen komen er kijkers voor het huis. Hopelijk is het huis verkocht voor ik op t einde loop:)

15. zeeuwse

zeeuwse Actief lid

3 mei 2013
    328
    0
    0
    ik begin ook al met wat wijdere dingen te dragen om het toch nog te verstoppen. Broeken zitten al even niet meer lekker, dat werd eerst knoop open, maar inmiddels gaat dat al 2 weken niet meer op en wordt het dus een legging met een rokje erover. Pas na de termijnecho wil ik op het gemak eens gaan kijken voor leuke broeken.

ochtendmisselijkheid.... die term gaat ook hier al niet op. ML zei al ik dacht dat dat 's ochtends was. Vanaf t begin is t al 's avonds. Al wordt het wel steeds vroeger, soms een hele dag en meestal begint het ergens in de middag al op te zetten.
    Maar ach het hoort er allemaal bij en stiekem begint zelfs die misselijkheid en het overgeven te wennen.

16. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Mijn broek staat ook meer open dan dat ie nog dicht is :p Alles zit zo oncomfortabel

17. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden,
    Ik lees zo nu en dan mee, maar merk dat ik niet zoveel zin meer heb om steeds te schrijven! Dat ligt niet aan jullie... Alles gaat hier goed hoor!

Ik wens jullie veel geluk en een goede zwangerschap!

18. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

De term ochtendmisselijkheid komt hier ook niet echt van pas. Het is echt avondmisselijkheid en heel soms 's morgens een paar minuten.
    afgelopen dagen was ik het gewoon de hele dag.

Ik heb alleen ' s avonds last van een iets opgezette buik.

19. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Matonneke,Ja ik vind het ook best vroeg voor een termijnecho. Maar ga zeker nog even overleggen bij de vk en wie weet krijg ik er nog eentje vergoed. En anders gooi ik er zelf ff wat geld tegenaan. Wil gewoon die zekerheid dat er nog een hartje is met 11/12 weken.
    Ex reageerde eindelijk, na 1e echo niet. Maar sinds gisteren weer wat contact. Hij had vraagtekens bij de duur van zwangerschap, omdat het nog geen 9 week geleden is dat ik bij hem was. Maar heb hem uitgelegd over de "gratis" 2 week... Hij blijft wel vragen of het goed met me gaat en dat ik voorzichtig moet doen, dus dat vind ik wel een goed teken.

Brondy Ik neem aan dat ze bij vk wel elke keer het hartje gaan zoeken. 5 maart zou de eerste keer zijn dat ze hartje willen gaan luisteren. Hoop dat het lukt dan :)
    Maar toch om helemaal zeker te zijn wil ik niet wachten tot week 20 om pas weer een echo te krijgen.
    Ik wil zeker het geslacht weten, en het liefst zo vroeg mogelijk. Ik hou niet van unisex kleuren en uitzet en doordat ik niet een heel groot budget heb, wil ik gericht inkopen gaan doen en een beetje spreiden over de laatste maanden zodat niet alles in 1x hoeft.

Jellybean, een echo kost volgens mij iets van 30 euro, en pretecho later in de zwangerschap is iets duurder.
    Je bent heeeel vroeg zeg met je kdv, maar klinkt wel als een leuke plek! Ik heb jaren op een kdv gewerkt, dus weet dat je er idd niet vroeg genoeg bij kunt zijn. Hoop dat je het een leuke plek vind.

klachten/kwaaltjesIk ben trouwens nog steeds niet echt misselijk, nog steeds af en toe het idee dat ik veel te veel heb gegeten als dat neit zo is. Maar gelukkig nog niets eruit gegooid.
    Wel moet ik ontzettend boeren, en slaap vaak smiddags ff.

buik Die buik gaat hier waarschijnlijk nog wel ff duren voor dat ik het zie. Merk ook nog niet veel verschil aan mijn borsten, behalve dan dat ze pijn doen haha!

Nu aan het skypen met ex, hij vraagt welke achternaam de baby krijgt... wil graag dat het zijn achternaam krijgt. Maar ik weet niet of dat wel zo makkelijk kan. VOlgens mij moet hij dan tekenen en zijn kind erkennen. En dat gaat een beetje lastig in het buitenland. Heb gezegd dat ik het wel wil nakijken, en dan krijgt mijn kind misschien wel 2 achternamen. In ieder geval een voornaam van zijn cultuur.
    ZO maar eens ophangen en dan richting bed!

20. Faith2015

Faith2015 Actief lid

10 nov 2014
    101
    0
    0
    Hier ook meestal savonds enorm misselijk.. Soms sochtends ook met vlagen maar als ik dan gegeten heb is het over.. Verder heb ik nog steeds niets te klagen.. Hopelijk blijft het zo!

Snap je heel goed minimeinside, vind t wel bijzonder dat ze jou echo als termijnecho zien.. We hebben m bijna tegelijk gehad.. Nou ik vond dat je nog niet veel kon zien hoor.. Dit terwijl je met 11/12 weken echt een heel kindje al ziet.. In jou geval zou ik ook rond 12 weken nog een keer gaan! Fijn dat je weer contact hebt met je ex! Ben benieuwd

Deel Deze Pagina