Hee dames, Ben benieuwd of er nog meer jonge mama's zijn die hun eerste in februari 2016 verwachten Lijkt me leuk om aller daagse dingetjes en ervaringen rondom de zwangerschap te bespreken Ik ben trouwens Patricia, 24 jaar oud en nu 13 weken zwanger van ons eerste wonder...
Gezellig grappig we zitten dicht naast elkaar ik ben de 10e uitgerekend... Ondertussen al kwaaltjes ?, hier op vermoeidheid na geen klachten gelukkig. Misselijk nog geen seconde geweest dus weer dat ik niet mag klagen! Zag trouwens ook dat je een eerdere echo heb gehad, ook bij 7 weken? Hier bij 7/10/12 weken maar wat een verschil zeg tussen die 7 en 10 van ondefinieerbaar boontje tot minimensje Ik zag aan je banner dat je bewust alleenstaande mama bent met een kinderwens, bijzonder en mooi hoor!
Hoi, hier nog een jonge moeder! al voel ik mij momenteel wel oud haha. 24 jaar en ben eind feb uitgerekend!
Mijn kwaaltjes zijn juist nu over De eerste weken was ik echt vreselijk misselijk, ik kon alleen maar plat in bed liggen want elke andere houding of beweging zorgde voor kokhalzen. Toen medicatie gevraagd aan de huisarts en toen ging het weer. Nu sinds twee weken zonder medicatie en inmiddels voel ik me top! Niet meer misselijk, niet meer moe, volop energie... Alleen mijn darmen willen nog niet echt normaal doen.
Deedee91, Welkom gezellig Haha 24 is ook niet al te jong, maar als je tegenwoordig bekijkt beginnen de meeste toch altijd wel later Terwijl vroeger 20 jaar heel normaal was... Jij last van kwaaltjes, of ook al wat minder door het 2e trimester ? Linnaea, Na al die misselijkheid is het inderdaad dan wel fijn dat het allemaal is verdwenen, die darmen herken ik ook wel die van mij werken ook niet altijd naar gebruiken helaas Volop energie heb ik wel tijdens bezigheden zoals op het werk, maar heb daarna toch echt een dutje nodig Zal vanzelf wel verdwijnen hoop ik...
Dames, voor diegene die werken hoe gaan jullie dit doen na de zwangerschap blijven jullie werken of eventueel minder? Ik werk op het moment in de gehandicapten zorg voor 28 uur en kan ondanks een onregelmatig rooster toch wat dagdelen vast vrij in de week krijgen dus blijf 28 uur werken. En herkennen jullie het ook sinds dat collega's en ook je omgeving weet dat je zwanger bent, iedereen een eigen mening heeft hierover en deze ook maar al te graag deelt al hebben sommige zelf nog geen kinderen
Ik werk zelfstandig, grotendeels vanuit huis. Dat zal ik gewoon evenveel blijven doen na de zwangerschap. Moet wel, anders kom ik niet rond . Oh wat ik vooral merk is dat mensen zich vreselijk veel zorgen maken om hoe ik dat ga aanpakken met een kindje. Ze roepen ook alleen maar horrorverhalen. "Oh ben je zwanger? Hoe ga je dat doen dan als je kindje niet wil slapen, een huilbaby is, een zorgenkindje blijkt te zijn, etc. Opvoeden is zwaar hoor, en moeilijk, en heel erg vermoeiend." Tja, natuurlijk vind iedereen een kind opvoeden wel eens zwaar of vermoeiend. Dat hoort er nu eenmaal bij. Moeders zijn nog steeds geen robots Maar waarom kan niemand nu eens zeggen: "Oh, ben je zwanger? Wat superleuk! Kinderen zijn zo geweldig!" Nee, dat hoor ik nooit helaas. Het is soms net alsof mensen die commentaar geven zelf een hekel hebben aan het moederschap. Zo negatief...
Linnaea, gelukkig ken ik het dan weer niet zo negatief , maar ik herken het wel dat mensen naast de mooie ook de negatieve verhalen vertellen over het krijgen van kinderen.. maar volgens mij kunnen we dat zelf ook wel bedenken inderdaad. Ik ben zwanger via ICSI dus ook heel bewust hiervoor gekozen. Ik heb het geluk dat ik ook mensen in mijn omgeving heb die ook via deze weg zwanger zijn geworden en die mensen zijn toch een heel stuk positiever over het ouderschap... Het zal wel per persoon verschillen en misschien werkt een hele bewuste keuze ook wel mee. Ag en bezorgdheid is ook wel weer lief een teken dat mensen om je geven
Wauw sorry dames ik ben helemaal vergeten te reageren. Terwijl ik het zo leuk vind dat jullie ook '' jong '' zijn. Hierbij antwoord op je vragen carpediem : Ik heb nog wel last maar net zo extreem meer. Denk dat ik sowieso in mijn handen mag klappen. Zijn momenten dat ik mij echt beroerd voelde, misselijk, geen trek, kokhalzen maar dat is eigenlijk weer achter de rug. Ik heb wel minder trek, vooral in avond eten. Verder af en toe last van mijn buik maar dat is te overzien. Alleen mijn borsten blijven super gevoelig brrr. Verder werk ik als verpleegkundige, 24 uur. ca. 4 uur op een dag of avond dus dat is prima te doen. Wel soms 6 diensten in de week, met uitloop van uren op een dag afh van de extra taken. Juist voor de toekomst is het ideaal en aangezien mijn vriend thuis studeert en dus zelf de tijden bepaald is goed te doen denk ik. Eigenlijk hebben wij alleen maar leuke reactie gehad. Enige wat wel ter sprake kwam is het studeren van mijn vriend. Hij is volgend jaar klaar met zijn studie en moet er dus nog even flink tegen aan. Maar gezien mijn werk en zijn flexibiliteit is dit goed te combineren. Ik heb altijd al jong moeder willen zijn. Hadden eigenlijk ook niet verwacht dat het bij de 1ste ronde al raak zou zijn. Hadden zoiets van we stoppen met de pil, kan ik ontpillen en dan komt het wel. Carpediem, fijn dat jij niet zoveel klachten hebt en wat leuk dat je in de gehandicapten zorg werkt. Ik heb voor mijn verpleegkundige opleiding de SPW gedaan en zat daar ook erg aan te denken, vind het ook super leuk werk om te doen. En jong, ach ik denk als het goed zit wat maakt leeftijd dan nog uit. Ben helaas jong '' volwassen moeten worden'' met de nodige serieuze tegenslagen dus nu is het tijd voor wat moois Linnaea: Kan mij in jou geval nog wel indenken dat mensen bezorgd zijn. Alleen vind jammer dat mensen niet verder kijken naar de persoon, jij zal voor alles bewust hebben gekozen en jij weet dat het kan! Oordelen vind ik zo vervelend. Vind echt super leuk voor je dat de wens in vervulling kan gaan!
dames, Hoe gaat het intussen met jullie groeiende buikje Ik heb echt groeispurten en had van de een op de andere dag een bolletje dat niet alleen meer s'avonds zichtbaar was. Maar soms lijkt die dan weer verdwenen (vooral in de ochtend). Als ik dan weer me ontbijt op heb komt het bolletje weer terug Hoe gaat dat bij jullie? Jullie al wat te tonen
Hallo dames! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Zou ik mij bij jullie clubje aan mogen sluiten? 😄 Ik zou mij even voorstellen, ik ben Cerise en ik ben 20 jaar oud. Op 24 februari ben ik uitgerekend van mijn eerste kindje, ik ben nu 14 weken zwanger
Linnaea, gefeliciteerd trouwens. Zie net pas de banner hahah wat leuk dat je al weet dat het een jongetje wordt Wij moeten helaas nog 5 weken wachten, maar vandaag een kleine controle dus weer naar de stoomlocomotief luisteren in mijn buik