Nee hoor! Vragen staat vrij! Het is een laagtechnologische zwangerschap: dat betekend met mijn eigen eicel. Ik ben de moeder van het kindje maar niet de mama. Mama’s troosten je als je valt en lezen boekjes voor t slapen. Dat zal ik niet dagelijks gaan doen. Voor t kindje zal doormiddel van een boekje en een foto van mij en natuurlijk door het contact altijd duidelijk zijn dat ik de moeder ben. Waar de behoefte ligt in contact zal van het kind en de papa’s afhangen maar ik zal er zijn waar ik nodig ben. Ik ben zelf al 8 jaar getrouwd. Hierdoor zal mijn echtgenoot automatisch de vader zijn en alle juridische zeggenschap hebben. Dat, terwijl hij genetisch niets van het kindje is. Om die reden strijden wij draagmoeders en wensouders om een andere constructie bij de wet. Zoals een meerouderschaps constructrie. Het is zelfs zo dat als ik via ivf zwanger zou zijn van een kindje wat genetisch niets van mij zou zijn dat mijn partner en ik alsnog een jaar juridisch ouders waren. Onze weg zal dus zijn dat eerst mijn man uit de ouderkihke macht ontheven moet worden en daarna ik. Dit kan meestal pas na een jaar. Ontzettend vervelend voor alle partijen.
Zo mijn laatste testje, heerlijk gevoel! Wie volgt? Volgens mij waren er nog een aantal mensen die gingen testen vanochtend?
@seallable wat ontzettend mooi dat je dit doet! Wel jammer van het hele traject dat erbij komt kijken qua wetgeving Wat een mooie testen zie ik voorbij komen. Ik heb thuis nog 1 kv, die gooi ik er nog tegen zodra ik thuis ben (zit nog 3 dagen met familie in een huisje).
Dat juridische is inderdaad een enorm gedoe zeg. Het lijkt mij erg moeilijk om een kindje dat biologisch ook jouw kind is af te staan. Wat heb jij een groot hart dat je dit kunt voor een ander koppel.
Ik vind het echt prachtig dat je dit doet, diep respect. Zo mooi om anderen te helpen hun grote droom uit te laten komen ❤️ Mocht het bij ons uiteindelijk niet lukken willen wij ook op zoek naar een draagmoeder. Ik vind het zo bijzonder dat er mensen zijn die dit voor een ander over hebben, je hebt een groot hart!
Hulp gevraagd! Waar kan ik leuke zwangerschapsbroeken shoppen? Ik heb er 2 van h en m, maar ik wil er graag meer. Mamalicious heb ik geprobeerd maar dat zit totaal niet bij mij. Ik heb dunne benen en vanaf mn knie flubbert het aan alle kanten... tips zijn welkom
Ik zie erg op tegen vanavond ... we gaan naar vrienden van mijn vriend, en daarna op stap. Ik drink eigenlijk altijd wijn en ook niet echt ”wijnig” We gaan ook altijd op de fiets naar de stad, dus heb een enorm slecht verhaal als ik met de auto zou gaan. Ik wil echt nog niks laten merken want ben nog veel te onzeker over de zwangerschap... iemand tips ?
@seallable wauuw echt mooi! Respect. Interessant ook! @Flowers86 ik heb ook al wat zitten sneupen op internet voor leuke broeken. Ik heb nu bij wehkamp een paar noppies broeken in mijn favorieten. Ik merk nu al dat mijn eigen broeken wat minder lekker zitten heb ook 1 van de h en m. Maar die is voor beginnende zwangerschap. Band rekt niet ver mee. @Sterreke mooie test. Als hij even donker is als gister kan t zijn dat t hcg nog niet verdubbeld is. Verdubbeld om de 48/72 uur. dus niet getreurd. morgen de test vergelijken met gisteren Hier ook een dilemma met wijntjes van de week een alcoholvrije wijn gekocht om te proberen. Die smaakte niet verkeerd dus die giet ik over in een gewone fles ben toch de enige die het drinkt dus iemand die nooit die wijn drinkt proeft t toch niet maar waarschijnlijk gaan wij naar mijn ouders dus het scenario wordt al anders want mijn broertje drinkt wel wijn en die valt t gelijk op. Dus moet met iets nieuws komen @hier vanochtend weer getest. De digitale en een dipstick. Dipstick lijkt wel donkerder dan die van eergisteren maar hij is niet helemaal mooi egaal doorgelopen dus helft is donkerder en de andere helft lichter hier onder mijn testjes. onderste is van vandaag
Zo, hier de laatste test gedaan. Mooie knaller ❤ Nu ga ik niet meer testen. Wij gaan vanavond naar vrienden. Drinken doe ik toch praktisch nooit dus dat valt gelukkig niet op