Ooo, sorry, dan had ik de verkeerde echo voor me. Er is zoveel gepost deze dag. Ik blijf toch een heel iniminibeetje hopen op een wondertje, maar ik snap ook heel goed dat je er zelf geen vertrouwen in hebt. In ieder geval heel veel sterkte en ik hoop dat je volgende week nog even laat weten hoe die echo gaat. Heb je nog bloedverlies gehad na die druppels?
@Rian85 wat geweldig voor jullie dat het allemaal toch goed zit!!! Even een andere vraag; Weet iemand van jullie hoe je eigenlijk je aantal weken van je zwangerschap kunt berekenen als je meteen na het stoppen van de pil zwanger bent geraakt ?? En als je wel weet wanneer je een positieve ovulatietest had en wanneer je de eerste zeer licht positieve zwangerschapstest had
Dat lastig, aangezien je dan niet weet hoe lang je cyclus normaal duurt. Helemaal na het stoppen met de pil kan dat helemaal ontregeld zijn. Ik neem aan dat je gestopt bent, toen ongesteld bent geworden en vervolgens zwanger? In theorie reken je vanaf de eerste dag van je laatste ongesteldheid, maar dat is w uitgaande van een gemiddelde cyclus van 28 dagen. Maar in jouw geval heb je weinig houvast om de lengte van je cyclus te bepalen. Zou je cyclus bijvoorbeeld 35 dagen zijn, dan tel je weer een week van de termijn af, omdat de eisprong gemiddeld genomen zo'n 14 dagen voor de ongesteldheid is. Maar ook dat kan weer per vrouw verschillen. Kortom, zonder idee van je cyclus is het een pure gok. De verloskundige zal het bepalen door de vrucht op te meten.
@ivypark Top uitleg meid! Dankjewel!! Ja na de pil ongesteld en daarna zwanger, Maarja omdat ik 3 dagen terug was gezet vorige week tijdens de echo ging ik even uitrekenen, maar ik dacht dit kan niet. Natuurlijk is het opmeten een kwestie van precisie meting, het was ook gewoon ouder apparatuur , maar toch het maakt me erg onzeker. Eerste dag ongesteldheid 26 november, 11 december in de avond knal ovulatietest en 22 december mega licht positieve zwangerschapstest..
Oke, Dan weet je dus wel wanneer je ovulatie ongeveer geweest is, al kan de test soms iets eerder dan de ovulatie positief worden. Bovendien kan de bevruchting ook nog iets later dan de daadwerkelijke eisprong geweest zijn. De innesteling kan ook iets langer geduurd hebben. Een paar dagen verschil heb je zo te pakken hoor. Is niks om je zorgen over te maken. En daarnaast is opmeten op dit termijn ook nog niet betrouwbaar. Rond 12 weken zal je een definitieve datum krijgen op de termijnecho.
Het kan ook zijn dat je wel je lh piek hebt gevonden, maar dat het eitje er net iets langer over deed om te springen. Heb daar wel vaker over gelezen. Zeg twee of drie dagen later. Dan zou je met je licht positieve test pas 8 of 9 dpo zijn op 22 december. Klinkt best logisch toch? Ik zou me geen zorgen maken over die paar daagjes .
Geen zorgen maken meis, het is millimeter werk en een meetfoutje is heel snel gemaakt. Heb wel eens twee metingen achter elkaar gehad (zelfde echo) en een dag verschil qua uitgerkende datum. Vriendin van mij was met 8 weken echo 5 dagen teruggezet en nu loopt ze 2 dagen voor (11 weken echo). Bovendien kan je ovulatie ook twee dagen na je ovu test zijn geweest. Ik ben vrij zeker van mij eisprong door temperaturen en ovulatietesten en ik loop een dagje voor. Het ene vruchtje groeit net even iets harder dan de ander dus zolang het ongeveer klopt is het prima. Net zoals dat de een er met 37 weken uit wil en de ander nog wil blijven chillen tot 42 weken, is ook heel verschillend per zwnagerschap en vrouw. No worries, je echo was prachtig met een krachtig bonzend hartje!
Je bent dan sowieso een dagje minder dan je banner trouwens 11-12 s avonds positieve test dan springt je ei 36-48 uur later dus dan is 13-12 je eisprong en dan was je 14-12 1dpo. Dus als ik goed reken ben je vandaag dan 8+2!
Dankjewel meid !! De hormonen werken dan ook niet mee hier pff pufpuf.. Duidelijke uitleg en fijn je gerustellende woorden.. Ik word echt kriebelig van mijzelf soms ..
Hoort erbij meis, ik zat gister weer eens tegen het plafond omdat mn borsten geen pijn meer deden. Vandaag een betere dag. Het gaat op en af! Maar ik zou lekker uitgaan van 8+2 (of zelfs 8+1 als je ei de 14e pas gesprongen is) en dan scheelt die meting maar 2 of zelfs maar 1 dag en dat is op deze termijn helemaal niet zorgelijk. Mijn eerste echo met 6+3 meette ze ook een kleinere termijn. En de echo daarna was dat weer rechtgetrokken!
@sannekrul niet te veel aantrekken van de meting, bij deze echo eerste en laatste meting zat ook 3 dagen verschil. Dus lig er alsjeblieft niet wakker van. Je had een hele mooie echo ❤️ Kwaaltjes zijn hier ook nog steeds miniem! Hier heel zeker van men eisprong en op 9 dpo had ik een microscopische streep, op 10 dpo was er toch al geen twijfel meer. Maar het hangt dan idd nog eens af van je innesteling (vroege/late) en verder spring je ei idd pas 1 a 2 dagen na de positieve test dus zit heus wel allemaal goed!
Hier toch echt even een dipje Na een verschrikkelijk nacht met zweten en eerst heel misselijk, daarna erge buikpijn... Misselijkheid is nu weg en mijn borsten die tot gister gewoon pijn deden zijn nu ook zacht en ongevoelig... Waar ik de laatste week goede hoop had en probeerde anderen te stimuleren daarin te blijven geloven, ben ik het zelf nu echt even kwijt... Dinsdag echo is nu helemaal verg weg.
Ah meid. Het hoeft helemaal niks te betekenen. Bel anders dan vk, misschien kan zij je geruststellen.
He wat vervelend. Kwaaltjes komen en gaan. Dat je borsten vandaag normaal voelen betekend gelukkig brij weinig mbt je zwangerschap. Nog maar 3 nachtjes tot je echo. Volhouden! Hier net het toilet niet kunnen halen. Midden in de woonkamer op de grond gespuugd..... oeps ach ja eerste keer overgeven is nu een feit.
@Noila2018 Bah, nu je het zegt zijn mijn borsten vandaag ook helemaal niet zo gevoelig. Maar ze zijn niet gekrompen ofzo, en gisternacht deden ze zo'n pijn dat ik flink moeite had om een lekkere slaappositie te vinden. Ik denk dan maar dat ze groeien in groeispurten. Gisteren een sprintje, dan nu even bijkomen. Ik probeer me niet te veel zorgen te maken en hoop dat jij het ook een beetje los kan laten. Je hoort vaak genoeg van vrouwen die bijna helemaal geen kwaaltjes hebben en toch een gezonde baby op de wereld zetten. Het zit vast goed! Nog een paar nachtjes slapen voor die echo's van ons, en dat weekend vliegt vast voorbij!