Uitgerekend 1-15 september

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Nikki15, Dec 28, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ivypark

ivypark Actief lid

May 4, 2016
    301
    221
    43
    NULL
    NULL
    @Jingle heel veel sterkte meid. Laat je straks nog even weten hoe het gegaan is? Heb je nog bloedverlies gehad? O, ik hoop zo dat er nog een klein wondertje is, maar ik snap heel goed dat je er niet in gelooft :(

2. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

Dec 28, 2017
    216
    123
    43
    Female
    #2942 Dionne1982, Feb 1, 2018
    Last edited: Feb 1, 2018
    @Jingle heel veel sterkte vandaag. Denk aan je! Probeer het een plekje voor jezelf te geven.

@Anar91 wat naar! Gelukkig heeft de huisarts een verlossend middeltje voorgeschreven. Hopelijk snel van de krampen af.

Ik begrijp de onzekerheid wel. Had op 20 december de verse terugplaatsing. Krijg je huiswerk mee van het ziekenhuis dat je 4 januari mag testen. En vervolgens 3 wkn later de eerste echo. In de tussentijd wordt er niets gedaan. Vorige week vrijdag eerste echo gehad en nu wachten tot 2 maart voor termijnecho. Lijkt wel een eeuwigheid, maar helaas niet anders.

3. Mama1504

Mama1504 Fanatiek lid

Nov 22, 2016
    3,021
    1,206
    113
    @Jingle heel veel sterkte vandaag!

4. Boomhut

Boomhut Actief lid

Dec 16, 2017
    176
    115
    43
    Female
    Vanochtend mooie echo gehad. Hartje klopt en datum nog steeds op 14 september! Ik blij :)

Lizzy16, Lykke, Pink06 and 8 others like this.
  5. Boomhut

Boomhut Actief lid

Dec 16, 2017
    176
    115
    43
    Female
    Sterkte... :(

6. Jingle

Jingle Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Lieve meiden, bedankt voor alle lieve berichtjes.
    Het was zoals ik al dacht. Het vruchtje was nu niet eens meer op te meten, volgens de verloskundige kon dit komen doordat mijn lichaam het al aan het resorberen is. Heb namelijk op enkele druppels na geen bloedverlies gehad.

Verder zaten mijn eierstokken bomvol eicellen/eiblaasjes (wist niet dat dit kon tijdens je zwangerschap, dacht eigenlijk dat ze dan even op non actief stonden ofzo) Er is in het verleden PCOS bij mij vast gesteld. Mijn baarmoeder zag er onrustig uit dus heb een doorverwijzing naar de gyn en kan daar gelukkig morgen al terecht.

Het is dezelfde lieve gyn die ik 3 maanden geleden ook had dus dat is fijn. Ik ga vragen of ze eventueel al wat vervolgonderzoeken wilt doen en hoe het zit met die volle eierstokken. Ik ben benieuwd of ze een curretage nodig vindt.

Het voelt ergens wel als een opluchting dat het wachten nu bijna weer voorbij is en dat het duidelijk is dat het mis is. Ik had zo graag een goede zwangerschap gehad maar het mocht dit keer weer niet zo zijn. Ik ben intens dankbaar dat mijn 2 oudste er zo makkelijk zijn gekomen maar de wens voor een 3e is er niet minder om geworden. Hopelijk over een paar maanden wel een goede zwangerschap.

7. Jingle

Jingle Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,200
    235
    63
    UITGEREKEND

25 augustus
    mrsd - 2e kindje - 27 jaar

1 september

2 september
    Flowers86 - 2e kindje - 31 jaar
    Seallable - 3e kindje (draagkindje) - 29 jaar
    Femmie88 - 2e kindje - 29 jaar

3 september

4 september
    Sannekrul - 1e kindje - 27 jaar
    Hope77 - 2e kindje - 40 jaar

5 september
    Sterreke - 2e kindje - 36 jaar
    Lykke - 1e kindje - 37 jaar

6 september
    Mama1504 - 2e kindje - 29 jaar
    Pink06 - 3e kindje - 33 jaar
    Dropke81 - 1e kindje - 36 jaar

7 september
    Noukie1992 - 1e kindje - 25 jaar
    Salvatore - 1e kindje - 33 jaar
    Fultimemommy - 2e kindje - 23 jaar

8 september
    Frummels - 1e kindje - 30 jaar
    Fem92 - 2e kindje - 25 jaar

9 september
    Diana285 - 2e kindje - 32 jaar
    Anar91 - 1e kindje - 26 jaar
    Dionne1982 - 2e kindje - 35 jaar
    bellaaa123 - 2e kindje - 24 jaar
    Rian85 - 4e kindje - 32 jaar

10 september
    Jojo84 - 1e kindje - 33 jaar

11 september
    Jackster - 1e kindje - 27 jaar

12 september
    Lizzy16 - 2e kindje - 32 jaar
    LaRambla - 2e kindje - 26 jaar
    Raket78 - 2e kindje - 39 jaar
    1982Ikke1982 - 2e kindje - 36 jaar

13 september
    Ivypark - 2e kindje - 30 jaar

14 september
    Boomhut - 2e kindje - 29 jaar
    Prj - 5e kindje - 33 jaar
    Tedje - 2e kindje - 29 jaar
    Noila2018- 3e kindje - 34 jaar

15 september
    Mleenvs - 1e kindje - 28 jaar
    Ingri - 2e kindje - 35 jaar
    Noukies24 - 2e kindje - 27 jaar
    --------------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) | onbekend (35)

Afspraken
    Februari
    01 || Echo - boomhut
    01 ll Echo/intake bellaaa123
    01 || Echo - Noukies24
    02 || Echo - Ivypark
    04 ll Echo - Frummels
    05 ll Termijnecho - mrsd
    06 ll Intake - Tedje
    06 ll Intake - Frummels
    07 || Intake - boomhut
    09 || Termijnecho - Sannekrul
    09 || Termijnecho/intake - Flowers86
    14 || Termijnecho - femmie88
    14 ll Termijnecho - Diana285
    14 ll Termijnecho/intake - 1982Ikke1982
    14 ll Termijn (pret)echo - Noukie 1992
    15 || Termijnecho/intake - Rian85
    16 || Echo/Intake - Ivypark
    16 || Intake/termijnecho - Salvatore
    19 ll Termijnecho - Tedje
    19 ll Echo - Dropke81
    19 II Termijnecho - Anar91
    20 || Termijnecho - Mama1504
    20 || Termijnecho - Prj
    20 || Termijnecho - Lykke
    21 || Termijnecho - Fem92
    22 II Termijnecho/intake - Noila2018
    22 II Termijnecho - Jackster
    23 || Termijnecho - Mleenvs
    26 || Controle vk - Mleenvs

Maart
    1 || controle echo + nipt - noukie 1992
    19 || controle vk - mama1504

Sterretjes
    *Ano1, *Dyson, *Webje, *Mi2017, *MotherOfAnAngel, *Nikki15 *Jingle

8. sannekrul

sannekrul Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,542
    1,106
    113
    Female
    @Jingle dikke knuffel en veel sterkte meid!
    Laat je de natuur zijn gang gaan of?

9. Jingle

Jingle Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,200
    235
    63
    Ik wil eigenlijk niet te lang afwachten omdat ik best veel bekkenpijn heb. Wil er zo snel mogelijk vanaf. Weet wel dat ik die cytotec niet nog een keer ga innemen. Dus ik hoop nog dat het uit zichzelf komt en anders dat ik niet hoef af te wachten van de gyn maar dat er een curretage wordt ingepland.

10. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Heel veel sterkte Jingle. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk dit kan zijn... Dikke knuffel...

Jingle likes this.
  11. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

Feb 4, 2016
    4,940
    3,654
    113
    Female
    @Jingle hele dikke knuffel meid, wat een triest nieuws :(❤️
    Hoop dat jullie droom snel in vervulling mag gaan!

12. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

Feb 4, 2016
    4,940
    3,654
    113
    Female
    @Jackster ik vind het ook imens lang wachten nu. Mijn eerste echo was 26/01 en de volgende is pas 01/03. Zo lang wachten kan ik echt niet :eek: dus midden feb nog een pretecho geboekt :oops::rolleyes:

Jackster likes this.
  13. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    @Jingle wat een rot nieuws....heel veel sterkte de aankomende tijd.

14. Jingle

Jingle Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,200
    235
    63
    Bedankt lieverds!
    Ik gun jullie allemaal een hele goede zwangerschap! Dat er in september maar veel lieve babytjes worden geboren!
    Ik heb mezelf van de lijst verwijderd en zal hier niet zoveel meer posten. Misschien kom ik af en toe nog even gluren.
    Ik ga me nu verdiepen in PCOS en miskramen. Er schijnt een verband te zijn..

15. ivypark

ivypark Actief lid

May 4, 2016
    301
    221
    43
    NULL
    NULL
  16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Deze vraag wil ik wel even beantwoorden. Ik ga er namelijk vanuit dat ik de minste echo's van ons allemaal krijg. ;)
    Ik woon in Ontario, Canada, en de standaard regels zijn hier gewoon anders dan in Nederland. Ik kan daar wel enorm tegenaan gaan schoppen (en er zijn dagen dat ik dat ook doe, want na 2 mk's is dit een wel heel moeilijke oefening in geduld), maar er is wel een logische redenvoering voor.
    Men gebruikt hier echo's vrijwel uitsluitend diagnostisch. In het eerste trimester doen ze een echo voor het vaststellen van de termijn en de combinatietest (die heet hier FTS; First Trimester Screening) en dan in het tweede trimester een anatomie-echo om eventuele anatomische problemen op te sporen. Andere echo's worden in principe alleen gedaan als daar een diagnostische reden voor is. Bij mijn miskramen kreeg ik zonder problemen echo's nadat ik begon te bloeden. Want als er sprake is van bloedverlies of pijn, doen ze echt niet moeilijk over een echo. Dan valt er namelijk wat te diagnosticeren.
    De eerste mk ben ik naar de ER moeten gaan voor echo en bloedtest en dat was een heel erg nare ervaring die de hele dag duurde. Lange wachttijd voor echo, vrij hardhandige echo met een echoscopiste die nadien triomfantelijk het echoapparaat in de lucht hield dat onder het bloed zat, weer lange wachttijd tussen echo en dokter (de echoscopist mag hier inhoudelijk niet over de echo praten) en huilbuien zonder privacy tussen de kankerpatienten, acute blindedarmontstekingen en zieke kinderen tijdens het wachten op de anti-D injectie. bij iedere huilbui kwam er weer een verpleegkundige een thermometer in mijn mond stoppen. Je zieleheil gaat ze niet aan het hart, het houdt echt op bij puur medische hulp. Heel prettig als je inderdaad die patient bent met de acute blindedarmontsteking, maar in mijn geval had ik er weinig aan. Je begrijpt dat ik dit niet nog een keer wil meemaken.
    De tweede keer zat ik al bij de midwife en die heeft me dezelfde dag er tussen kunnen duwen bij een echocentrum. Vrijwel geen wachttijd, een heel begripvolle en voorzichtige echoscopiste die me beloofde de uitslag direct door te bellen aan de midwife, uitslag werd inderdaad direct gemeld en de midwife hing binnen 10 minuten met me aan de telefoon en intussen zaten we alweer in de auto en konden het nieuws in alle privacy verwerken. Al was de uitkomst het zelfde, de ervaring was een stuk minder naar.

Als ik mijn huisarts zou smeken, zou hij misschien wel door de knieën gaan en een echo voorschrijven, maar ik heb besloten dat niet te doen en maar blij te zijn dat ik geen speciaal geval ben en geen echo nodig heb, zoals in de 2 hierboven omschreven situaties. Laat miij maar bang zijn, tussen hoop en vrees leven en paranoïde alle zwangerschapssymptomen af gaan. Want dat betekent dat ik vandaag nog zwanger ben. Mijn echo komt hopelijk pas tussen de 11 en 14 weken. En intussen: de tijd om zien te krijgen, moed houden en afwachten...

17. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

Dec 28, 2017
    216
    123
    43
    Female
    @Jingle wil je heel veel sterkte wensen. Goed dat je je gaat verdiepen in PCOS en wellicht dat de gyn in je daar ook eea over kan vertellen. Hoop dat je 3e kinderwens snel uit mag komen

18. Flowers86

Flowers86 Bekend lid

Apr 6, 2015
    784
    457
    63
    @Jingle heel veel sterkte! Fijn dat je morgen al terecht kan bij de gyn!

19. Prj

Prj Niet meer actief

Op zich is het bij mijn VK in Nederland niet anders. Hier krijg je ook enkel termijnecho bij 11 weken en de 20 weken echo.

Echter ik krijg vanaf 24 weken regelmatige groeiecho's ivm grote kinderen.

Ikzelf vind het ook niet erg. Het betekent nu onzekerheid maar ook dat ik nooit heb meegemaakt dat het niet goed was. Dat is hier wel een indicatie voor een vroege echo.

Jouw verhaal over vooral de eerste miskraam klinkt als horror. Hopelijk hoef je dat deze zwangerschap niet mee te maken.

Raket78 likes this.
  20. Prj

Prj Niet meer actief

@Jingle wat heftig maar weet je nu wel waar je aan toe bent. hopelijk kan je morgen met de gyn een plan bedenken dat voor jou goed voelt.

Share This Page