Naar die lage rugpijn! Ik heb dat vorige zwangerschap wel gehad maar nu (nog) niet. Ik moet trouwens in week 24 een suikertest doen.... ik ben klein en slank en had vorige keer een hele grote baby. Ook lag hij klem en kwam hij te vroeg. Dus maar even voor de zekerheid. Iemand hier ervaring met zo’n test en/of zwschapsdiabetes?
Ik krijg ook een suikertest omdat mn papa diabeet is. Ik moet daarom de volgende keer nuchter naar de vk. Als het net zo gaat als de vorige keer bij de huisarts (waar ik toen geprikt ben), dan pakken ze een apparaat en een klein naaldje, die prikken ze in je vingerkootje (voel je amper) en dan leggen ze het bloeddruppeltje dat vrij komt op een plaatje wat in dat apparaatje gaat. Dat apparaatje kan dan meteen je suikerspiegel berekenen, volgens mij moet de waarde onder de 6,1 zijn. Bij mij was het destijds goed, nu moet ik over anderhalve week op maandag.
Ik ben expert in die test inmiddels. Heb hem volgens mij al 8x gehad. Nooit wat uitgekomen overigens. Ook ik krijg grote kinderen en komen ze vroeg. 39.2 3770 meisje 38.4 4430 jongen 37.1 4040 jongen 37.4 3580 jongen De laatste was ons ukkie maar alsnog goed aan de maat voor de termijn. Ik zal hem deze keer ook wel weer moeten ook al is de conclusie dat ik onverklaarbaar grote kinderen krijg.
Dit gaat om de uitgebreide testt met suikerdrankje aan de hand van de termijn waarop het moet. Nuchter naar het ziekenhuis bloed prikken dan suikerdrankje en dan na 2 uur nogmaals bloed prikken. Voor mij is de test prima te doen ik hoor verhalen van anderen waarbij het niet zo fijn was..
Ik heb die testen beide zwangerschappen ook gehad. Dacht dat iedereen dat moest doen? Stelt niet veel voor. Alleen het drankje wat je moet drinken is echt heel vies.. mierzoet! Uitslagen waren trouwens goed bij mij toen.
Thanx voor al jullie info! Hier is het niet standaard maar op indicatie van vorige keer dus... ben benieuwd! @Frummels klinkt bij jou wel logisch dat de vk gewoon nuchter prikt?? Geen idee waarom ik sowieso de suikertest in ziekenhuis moet doen?! Ach is vast zo gebeurd. @Prj waar verblijf je als je moet wachten ertussen? Gewoon in wachtkamer?
Suikertest heb ik ook gehad. Glucosewater op een nuchtere maag en vervolgens bloed laten prikken. Het drankje viel bij mij verkeerd en heb toen de hele wachtruimte onder gespuugd Uiteindelijk een dag curver gedaan. 3x op een dag naar het ziekenhuis om te laten prikken op suiker.
Het drankje viel mij ook niet goed. Belandde na een half uur grotendeels in het toilet daar. Gelukkig niet in de wachtruimte
Hier (Ontario) worden alle zwangere vrouwen gescreend tussen week 24 en week 28. Je moet een heel zoet limonadeachtig drankje drinken, daarna een uur niets eten of drinken, en daarna wordt je bloed getest. Komt daar een verhoogd risico uit, dan moet je volgens mij een vervolgtest doen met meer glucosedrank, daarbij nuchter zijn en 2 uur wachten tussen het drankje en de bloedtest. Ik vond het vorige keer wel meevallen. Kan zijn dat de test er in Nederland iets anders aan toe gaat.
Ja hier in zwolle moet je je nuchter melden en dan bloed prikken, dan drankje en naar 2 uur weer prikken. Je mag de wachtkamer niet uit enkel om te plassen.
Wat ik heb begrepen is dat het aan mn beginwaarde ligt. Als het nuchter niet goed is dan vervolg onderzoek naar niet nuchter.
Ik heb de vorige zwangerschap ook zo'n drankje moeten doen. Kwam iemand binnen die vreselijk stonk, toen ging ik bijna over mn nek. De carnaval optocht heb ik overleefd, doodop nu.
Ik moet ook een suikertest, blijkbaar omdat vrouwen met pcos een iets hogere kans hebben op zwangerschapsdiabetes...