Welkom! Zet je jezelf even op de lijst? Wat ik wel apart vond, is dat de kleine vrij hoog zat. Daar kwam ik achter toen we mochten meekijken, want in de eerste instantie doen ze natuurlijk je hele buik en wanneer ze precies naar je kindje zitten te kijken is tot dat moment onduidelijk. De kleine zat net onder mijn navel, ietsje links van het midden. Ik vond dat echt onverwacht hoog. Je leest overal dat "tegen 12 weken de baarmoeder achter het schaambot vandaan komt". Ik zei tegen de echoscopiste dat ik niet verwachtte dat de baby zo hoog zou zitten en zij zei dat dat aan de hoek lag, en aan het feit dat het niet mijn eerste zwangerschap was. Hoe dan ook, ik vind het verrassend!
Zojuist het eerste aangeschaft voor de baby. Een duowagen. Hoognodig want onze jongste (dan 14 maanden) loopt nog niet als zijn broertje/zusje komt. Via marktplaats. Morgen ga ik hem ophalen. Wat we verder nog moeten is een 2e ledikant en een stapelbed voor nr 2 en 3. De laatste gaat mijn man zelf maken.
Ik denk echt nog niet veel verder dan een extra kussen voor in mijn bed en wat zwangerschapskleding, haha. Ik ben dan wel minder bang, maar ik vrees dat ik gewoon nuchter ben op het gebied van babyspullen. Heel saai eigenlijk!
Ik lees net je onderschrift. Wat enorm erg en moeilijk dat je een stilgeboorte hebt meegemaakt! Ik kan me wel voorstellen dat het wachten op de echo lang duurt ja. Is er een mogelijkheid om tussendoor nog naar het hartje te luisteren?
Wel het is een lang verhaal... Toen ik ging voor de 16 weken echo zagen ze dat de kleine een groeiachterstand had, 2 bloedvaten in de navelstreng i.p.v 3 en vergrote hersenkamers op latere echo's zagen ze alleen maar verslechtering (waterhoofdje + extreme groeiachterstand) vruchtwaterpunctie was normaal dus de reden konden ze niet vinden maar ik besloot toch om de zwangerschap uit te doen tot ze zelf besloot om te gaan uiteindelijk stopte haar hartje een week voor mijn uitgerekende datum en ben ik ingeleid en bevallen...
Wel ik heb net deze morgen een doptone aangeschaft. Aan de ene kant geruststellend maar aan de andere kant zegt een kloppend hartje niks over de conditie van ons beebje aangezien mijn kleine meid tot een week voor de uitgerekende datum een kloppend hartje had en toch geen kans op leven had ..
@Raket78 dankje voor je knuffel maar aangezien je onderschrift heb je ook al veel meegemaakt ... Het leven is toch echt hard he.. Hopelijk gaat het bij jou ook goed en mag je in september een wolk van een baby in je armen hebben ..
Wat heftig @hoopvole meid Ik hoop dat je deze keer een zorgeloze zwangerschap mag hebben, ook al zal het wat tijd en goede echo's nodig hebben om het vertrouwen te krijgen. We gaan voor gezonde prachtbaby's!
Hier ook nuchter hoor maar dit moest gewoon. Nu een mooie op marktplaats niet te ver weg. Tja dan happen we wel. We kunnen er tenslotte echt niet onder uit...
Jemig wat ontzettend heftig. Ik snap dat elke echo voor jou nu heftig is. Hopelijk heb je deze keer een onbekommerde gezonde zwangerschap
Ja vooral nu ben ik ongerust omdat de vorige keer op de 12 weken echo alles goed was en op de 16 weken echo niet meer. En nu moet ik de 16w echo nog krijgen .. Dat word nog kleine 3 weken stressen. Ook kijk ik telkens ik naar het toilet ben geweest of er geen bloed op het papier zit
Oh dat laatste is heel herkenbaar. Vegen voor het plassen, vegen na het plassen... (vegen tijdens het plassen werkt toch niet zo goed). En niet weten hoe je de tijd om moet krijgen. Niet omdat je niks te doen hebt, maar omdat weinig je echt interesseert. Daar heb/had ik tenminste last van. Mijn duimen draaien heel hard voor je!
@Raket78 dankje ik duim voor jou ook super hard. Heb jij de nipt test al gedaan? Wij wel en daaruit is gebleken dat alles normaal is en wij een jongen krijgen maar dat wil ik toch eerst zien op de echo
@Raket78 wauw van harte gefeliciteerd, eindelijk die lang verwachte echo! ❤️ Nu lekker genieten, je hebt het verdient! @hoopvole meid welkom en gefeliciteerd, wij duimen met je mee dat dit een zorgeloze en mooie zwangerschap mag worden met een prachtig baby’tje! Morgen termijnecho en nipt ik ben aan het aftellen! Alleen zullen de dagen daarna ook slopend worden, wachten op de uitslag! Vandaag voor het eest naar de baby winkel getrokken wat vond ik dat fijn! Heb me vandaag nog bezig gehouden met een babylijst, vond het wel leuk en het hielp meteen ook de tijd wat vooruit