Ik heb mij gisteren aangemeld bij 2 gratis naaipatroon pagina's. Heb nooit geweten dat het bestond. Lijkt mij wel gezellig een workshop op zich kan ik prima naaien als ik maar een patroon heb. Ik maakte zelf fantasy kostuums voor festivals.
@Flowers86 Ik zit nu op 3,5kg en de vorige zwangerschap zat ik met 16 weken pas op 3kg. Heb mezelf de laatste 2 weken ook wel een beetje laten gaan qua eten. Lekker brownies gebakken en natuurlijk gegeten, chips gegeten etc. Komende week gaan we een midweekje naar Landal en daarna maar weer even de rem erop qua ongezonde snacks. Zou het zonde vinden om op een te hoog gewicht te eindigen na de bevalling. @Sayanora Gefeliciteerd met de uitslag en veel plezier met het bekend maken van de zwangerschap. Heerlijk om het niet meer te hoeven verbergen! @Zuri /boomhut Fijn dat alles goed was. Gek idee he dat de 20weken echo al gepland is. Dat lijkt nog zo ver weg, maar komt toch ook al snel dichterbij. Nu op naar de geslachtsecho. @hoopvole meid Fijn dat je al eerder terecht kunt en zo goed begrepen wordt. Hoe was het? @Raket78 Wat mooi dat je het hartje hebt gehoord en fijn dat je zo’n begripvolle midwife hebt. Klinkt gelukkig toch heel anders dan de reacties in het begin van je zwangerschap. Snap dat de uitslag niet prettig voelt, maar inderdaad is de uitslag op basis van je bloed en de echo alleen maar beter geworden. Nu op naar een mooie 20 weken echo met een gezond kindje! Het is je gegund. En die vleesboom hebben ze misschien wel verkeerd gezien. Het lijkt me inderdaad niet dat die in een keer verplaatst is. Hoop dat je toch nog kunt genieten van je zwangerschap en inderdaad gewoon uit blijven kijken naar het eindresultaat. Zo’n mooi, lief, zacht, klein babytje. @Lizzy16 Gefeliciteerd. Lekker genieten van de uitslag! @Prj Hopelijk voel je je met wat rust snel weer wat beter! Wat leuk dat jullie zelf positiekleding maken. Ik kan helemaal niks met een naaimachine, dus ik koop alles maar gewoon. Heb gisteren trouwens na 2 weken de uitslag van de NIPT (met nevenbevindingen) gekregen. Alles was helemaal goed, dus ik ben in de wolken. Voor mijn gevoel wordt het nu steeds echter en dat zal alleen maar meer worden na de geslachtsecho over 2 weken. Dan kan ik lekker gaan shoppen en fantaseren over een klein babymeisje of babyjongetje !
Gefeliciteerd @femmie88 ! Geniet ervan! Ik krijg de nipt uitslag waarschijnlijk op dezelfde dag als de geslacht echo, dus dat wordt een dubbel spannende dag
UITGEREKEND 22 augustus mrsd - 2e kindje - 27 jaar 1 september Sannekrul - 1e kindje - 27 jaar Flowers86 - 2e kindje - 32 jaar 2 september Seallable - 3e kindje (draagkindje) - 29 jaar Femmie88 - 2e kindje - 29 jaar 4 september Hope77 - 2e kindje - 40 jaar Lykke - 1e kindje - 37 jaar 5 september Sterreke - 2e kindje - 36 jaar 6 september Dropke81 - 1e kindje - 36 jaar Diana285 - 2e kindje - 32 jaar Jojo84 - 1e kindje - 33 jaar 7 september Noukie1992 - 1e kindje - 25 jaar Fultimemommy - 2e kindje - 23 jaar Rian85 - 4e kindje - 32 jaar Frummels - 1e kindje - 30 jaar Ivypark - 2e kindje - 30 jaar Pink06 - 3e kindje - 33 jaar Lizzy16 - 2e kindje - 32 jaar Mama1504 - 2e kindje - 29 jaar 8 september Fem92 - 2e kindje - 25 jaar 9 september Anar91 - 1e kindje - 26 jaar Dionne1982 - 2e kindje - 35 jaar bellaaa123 - 2e kindje - 24 jaar Raket78 - 2e kindje - 39 jaar 10 september 11 september Jackster - 1e kindje - 27 jaar Salvatore - 1e kindje - 33 jaar 12 september LaRambla - 2e kindje - 26 jaar 1982Ikke1982 - 2e kindje - 36 jaar Sayanora - 2e kindje - 38 jaar 13 september Boomhut/Zuri - 2e kindje - 29 jaar 14 september Tedje - 2e kindje - 29 jaar Noila2018- 3e kindje - 34 jaar Mleenvs - 1e kindje - 28 jaar 15 september Ingri - 2e kindje - 35 jaar Noukies24 - 2e kindje - 27 jaar 16 september Prj - 5e kindje - 33 jaar -------------------------------------------------- jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) | onbekend (36) -------------------------------------------------- Afspraken Maart 08 || Controle vk - Flowers86 09 || Controle + echo ivypark 13 || Geslachtsbepaling - Rian85 13 II controle VK - Prj 14 ll controle vk - Diana285 14 ll controle vk - Salvatore 15 || Controle vk - Rian85 15 || Geslachtsbepaling - Frummels 19 || controle vk - mrsd 19 || Controle vk - mama1504 19 ll Geslachtsbepaling - Diana285 19 || Controle midwife - Raket78 19 II Controle VK - Sayanora 20 || controle vk - Lykke 20 || Controle - Femmie88 21 || Geslachtsbepaling - Jojo84 22 || Geslachtsbepaling - Femmie88 26 || Controle vk - Mleenvs 27 ll Geslachtsbepaling - Salvatore 27 ll Controle / pretecho - Noukie 1992 April 03 || Geslachtsbepaling - Mleenvs 04 || 20 weken echo - mrsd 09 || 20 weken echo - Femmie88 13 || 20 weken echo - ivypark 17 || 20 weken echo - noukie 1992 19 || 20 weken echo - Frummels 19 || 20 weken echo - Jojo84 20 || 20 weken echo - Lizzy16 20 II 20 weken echo - Sayanora 24 II 20 weken echo - Prj 26 II 20 weken echo - Boomhut(Zuri) 30 || 20 weken echo - Mleenvs -------------------------------------------------- Sterretjes *Ano1, *Dyson, *Webje, *Mi2017, *MotherOfAnAngel, *Nikki15 *Jingle
Happy happy 20 weken echo gepland, het voelt toch speciaal om het er zo tussen te zien staan, maakt het steeds allemaal echter en echter ❤️ Aangezien het nog wel ver weg is in de tussentijd nog een pretecho gepland. Dat was vorige keer ook erg fijn dus doen we het nog een keer. Kon ook tussentijds nog naar gyn, maar dan duurt het 5 min en bij de pretecho mogen we 20 min kijken ❤️ Gelukkig kan ik deze week ook nog aftellen naar de uitslag van de nipt (met wat geluk morge avond nog), Spannend!
Morgen is er hier stoffenbeurs dus ik denk dat ik maar even ga kijken voor wat leuke stoffen. Ik heb nog nooit met tricot/jersey gewerkt mijn zusje vindt dat een drama en die is beter dan ik met kleding maken dus ik heb het altijd vermeden. Maar met baby kleertjes zul je het ook veel gebruiken dus eens moet de eerste keer zijn @Jojo84 gebruik jij een lockmachine?
Fijn om die echo al gepland te hebben he. Komt ineens zo dichtbij dan en rond die tijd zijn we gewoon al op de helft van de zwangerschap . Soms lijkt het ineens zo snel te gaan! Hopen dat je morgen de uitslag van de NIPT al krijgt. Ben benieuwd!
Oeh stoffen shoppen heb een stoffen stop, maakte óók babycadeau's op bestelling dus heb nog meer dan genoeg... zelfs al kado's gekregen met lapje en patroon, gut wat kent men mij toch goed hahahahaha Ja ik heb een lockmachine, en een naai en borduurmachine en een snijplotter Dus ja ik ben wél voorzien hahaha. En jersey is echt niet moeilijk, makkelijker zelfs als je het mij vraagt maar als je zus er zoveel problemen mee heeft dan denk ik eerder dat de naaimachine die ze heeft roet in het eten gooit. Vaak is het meer een gebruikers error dan dat het een stof is die problemen veroorzaakt. Maar ik ben misschien een beetje kort door de bocht met veel dingen, omdat ik altijd maar doe zoals ik vind dat het moet, gniffel.
Wat mij voornamelijk ontzettend irritant lijkt is dat de stof omkrult na het knippen. Dus als je daar een tip voor hebt. Ik heb echt een hele simpele naaimachine dus ik hoop dat ik er een stretchsteek op heb zitten. Zal er eens naar kijken.
Even huilen mijn carpaal tunnel syndoom lijkt terug te zijn helaas. Ontwikkeld bij de eerste. Beide handen laten opereren in 2016. Met de zwangerschap van .De jongste ging het goed en nu is het er weer en ik moet nog zo lang Verder gaat het elke dag weer iets beter gelukkig! En ik ben wel jaloers op jullie naaikunsten heb daar het talent, de rust en geduld niet voor maar ik vind het een prachtige hobby
gebruik katoen tricot, geen viscose tricot. Meestal is dat dikkere stof en dat krult minder. Daarnaast stof goed uitspreiden en niet uitrekken met knippen. En een flauwe zigzag is ook ok als stretchsteek. En laatste tip, gebruik een ballpoint naald en laat de naaimachine de stof doorvoeren, niet er aan trekken. (Alleen bij boordjes, dan trek je ook alleen aan het boordje)
Vaak door vocht wordt de zenuw in je pols (carpale tunnel) afgekneld wat tintelingen in de hand, krachtsverlies en pijnklachten kan geven. Bij de operatie wordt het dak van de tunnel doorgesneden wat zorgt dat de zenuw weer ruimte heeft. Helaas lijkt het mij bij terug te komen wat slechts uitzonderlijk gebeurd.
O wat vervelend, vooral omdat het de tweede keer is nu! Ik heb sinds een paar weken Ulnar tunnel syndroom, dat lijkt er erg op, alleen zijn de pink en de helft van de wijsvinger aangedaan, bij mij alleen rechts. Ik doe oefeningen die ik op youtube heb gevonden en probeer met mijn arm zoveel mogelijk gestrekt te slapen. De huisarts zegt dat er tijdens de zwangerschap niets aan gedaan kan worden (de ontstekingsremmende pijnstillers en de steroiden zijn niet zo veilig tijdens de zwangerschap), en na de zwangerschap gaat het waarschijnlijk vanzelf over. Het doet gelukkig niet echt pijn, maar het getintel is irritant en gaat gepaard met krachtverlies. Hopelijk wordt het niet erger!