Hee dames Ik heb een vraag over de temperatuur .. Ik tempte nooit zo precies maar wel 2 x daags waar door ik duidelijk toen mijn ei heb gevonden . Daarna bleef temp hoog , ochtend 37,1 of 37,2 en avond 37,4 ongeveer . Ik kwam elke dag rond 10:00 uit bed en ging in de avond later na bed en viel steeds pas 02;00 in slaap ( rot hormonen haha ) Sinds gisteren vakantie voorbij en weer werken , 06:00 eruit , temp was ochtend 37,0 en in de middag 37,2 en avond 37,0 Vanmorgen 37,9 ... dus maak me nu best zorgen .. is het normaal dat temp beetje schommelt of duid dit op komende miskraam Verder voel ik me het zelfde als mijn eerste posi test op 29-12 .. word hier zo onzeker van had ook moeten stoppen met tempen maar voelde beter als ik zag dat die hoog was
Ano tempen in de avond heeft absoluut geen zin. Het ligt namelijk aan zoveel omstandigheden, bijv als je net van buiten komt, of je druk bezig bent geweest of juist uren op de bank hebt gezeten....ik zou daarom s avonds niet meer tempen want je maakt jezelf helemaal gek. Ik heb het ook wel eens gedaan in mn luteale fase om te checken of mn temp al naar beneden was maar heb s avonds ook wel eens 36,45 gehad en dan de ochtend erna 37 in een ronde dat later bleek dat ik zwanger was. En stel dat je een miskraam krijgt is het ook nog eens zo dat je temp zelfs tijdens de miskraam nog hoog kan blijven, dat heb ik ook meegemaakt. Ik temp namelijk al vanaf maart 2015 elke dag. Het enige dat ik wel doe is dat ik stop zodra ik zwanger ben en dat zou ik jou ook willen adviseren. Je temp ligt keurig rond de 37 graden en dat is goed tijdens zwangerschap dus ik zou mij daar echt geen zorgen over maken.
Ik wil nog even aanvullen dat op verschillende tijden meten ook een duidelijke reden kan zijn dat je temp zo wisselt. Als je tempt is het belangrijk elke dag dit op hetzelfde tijdstip te doen zonder dat je uit bed gaat s nachts. Als ik een uur later temp dan mijn normale tijd ligt mijn temp echt altijd 0.2-.0.4 hoger.
Beterschap Nikki! Wat vervelend van je kwaaltjes. Misschien had je misselijkheid te maken met het ziek zijn? Het is nog heel vroeg dus en kwaaalfjes komen en gaan. Je had prachtige testen dus het zal vast allemaal we goed zitten je je lichaam stopt de energie nu in beter worden!
Ja die onzekerheid is heel rot...ik probeer er maar zo min mogelijk aan te denken en uit te gaan van het positieve. Als het anders is kunnen we er helaas toch niets aan veranderen. Mijn kwaaltjes zijn gevoelige en stevigere borsten, steken in mn buik en af en toe onrustig gevoel daar, obstipatie en rugpijn. Ook af en toe wat duizelig maar dat is een bijwerking van de utro (progesteron pillen), dus denk dat het daardoor komt.
@Nikki15 beterschap meid! En idd die eerste weken duren zoo lang. @ano1 precies wat @Frummels zegt. Savonds moet je niet tempen. Die is niet betrouwbaar. Ik ben nu ook gestopt met tempen want hij daalde maar de testen geven toch echt aan dat ik zwanger ben dus ben ik gestopt. Ik zou t tempen laten voor wat t is.
aa balen meid !! echt niet fijn. ik ben ook sinds het nieuwe jaar ziek, mega keelpijn, snotterig en koortsig. Ik voel ook niks verder hoor en gisteren wel een mooie digitale test, dus het zegt denk ik allemaal niks. Ik word gek van het wachten en de onzekerheid.. Maar wees positief meid, dat is het beste voor nu.
@Boomhut Jouw dochter en mijn jongste zijn bijna even oud. @Jackster hier inderdaad alleen vermoeidheid als kwaaltje. Maar moet ook zeggen dat alledrie de Kids aan het spoken zijn. De jongste slaapt nog niet door dus altijd tussen 2 en 3 nog een voeding. De oudste heeft sinds een week nachtmerries over zwaluwen (????) en de middelste wilt geen dutje meer doen maar is dan in de avond niet te genieten maat wordt alsnog rond 6.30u wakker in de ochtend.... dus ik ben moeeeee maar weet niet of dit nou kon door de zwangerschap of de andere 3
Wat een hoop gekletst de afgelopen dagen. Ik heb alles steeds gelezen en ook een aantal keer reacties getypt maar dan besloten mijn telefoon of laptop vast te lopen Gisteren de keuze voor een vk gemaakt (andere dan bij de eerste 2) en een afspraak voor intake + echo op de 24e. MvM is zojuist geweest, wat voelt dat heerlijk, weer een fijne test en de cadeautjes. Nu lekker op de bank de boekjes lezen
Is het ook, maar bedenk dat dit acht maanden zo gaat zijn, je hebt er geen invloed op, behalve goed voor jezelf zorgen! Je kan alleen maar vertrouwen geven dat het goed komt. En je weet dat jouw lichaam dit kan! Elke dag is er eentje verder! Mijn temp was 9 en 11 dpo ook onder de 37 graden (36.85 en 36.89). Op 10, 12 boven de 37, daarna niet mee getempt.
UITGEREKEND 1 september 2 september Flowers86 - 2e kindje - 31 jaar Seallable - 3e kindje (draagkindje) - 29 jaar 3 september 4 september Sannekrul - 1e kindje - 27 jaar Hope77 - 2e kindje - 40 jaar Webje - 2e kindje - 29 jaar 5 september Nikki15 - 3e kindje - 37 jaar Femmie88 - 2e kindje - 29 jaar Sterreke - 2e kindje - 36 jaar Dyson - 3e kindje - 31 jaar 6 september Mama1504 - 2e kindje - 29 jaar 7 september Noukie1992 - 1e kindje - 25 jaar 8 september Frummels - 1e kindje - 30 jaar 9 september Rian85 - 4e kindje - 32 jaar Diana285 - 2e kindje - 32 jaar Anar91 - 1e kindje - 26 jaar 10 september Jojo84 - 1e kindje - 33 jaar 11 september Jackster - 1e kindje - 27 jaar Ano1 - 2e kindje - 25 jaar 12 september Lizzy16 - 2e kindje - 32 jaar LaRambla - 2e kindje - 26 jaar Raket78 - 2e kindje - 39 jaar 13 september 14 september Boomhut - 2e kindje - 29 jaar Jingle - 3e kindje - 33 jaar 15 september ---------------------------------------------------------- jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) | onbekend (0) ---------------------------------------------------------- Afspraken Januari 09 || Echo + bloedprikken - Webje 15 || Echo - Jackster 16 || Echo - Frummels 19 || Intake/echo - Sannekrul Intake/echo - flowers86 22 || Echo - Nikki15 24 || Intake/echo - Femmie88 Intake/echo - Dyson 25 ll Intake/echo - Diana285 26 || Intake/echo - noukie1992 29 || Intake/echo - ano1 30 ll Intake/echo - Anar91 Februari 01 || Echo - Jingle
Wat leuk! Maar volgens mij kennen wij elkaar nog niet van fora en fb! Ik zat in de januari groepen, ben met 42w bevallen en er zit geen Rian in die groepen haha. Hier toch gebeld, man zat te pushen. Haha. 1 feb de echo en 7 feb intake. Echte deja vu's hoor, zelfde dagen waarop ik vorig jaar mijn echo en intake had. Maar dan laatste echo en intake in zkh met 41 en halve week (is standaard).
En dan geef jij me zoveel moed... terwijl jij al zolang vecht voor een plak wondertje , voel me nog egoïstische ook nu . Ik heb maar een x een miskraam gehad maar daar is mijn onzekerheid zo van gedaald .. het voelt allemaal heel goed hoor ondanks weinige klachten , voor mijn miskraam voelde het gewoon niet goed heel apart , alsof mijn lichaam het al wist . Had toen ook geen oplopende test , maar ik heb bewust 1 jan voor laats getest omdat elke dag testen me nog gekker maakt . Als ik morgen zo beetje een knaller heb ben ik gerust .. Heb alleen Vrezelijk kort lontje echt in het extreme , op en af wat steekjes / krampjes en dat was het
Je hoeft je niet egoïstisch te voelen meis, we hebben allemaal ons eigen pad. Nu trek jij het even slecht en kan je mijn woorden gebruiken, misschien is het morgen wel andersom! Ik ben ook echt niet alle momenten zeker en vol vertrouwen hoor, maar ik weet inmiddels wel wat mij helpt om rustiger te worden en als ik daar anderen mogelijk ook mee kan helpen doe ik dat graag!
Ik schreef toen een beetje mee in een "zwanger van de derde" groepje. Er is echt een groot verschil hoe een eerste of meerdere zwangerschap wordt ervaren. Bij de derde alleen een grotere auto gekocht verder niets voor de baby bijv. Terwijl anderen met de eerste dagelijks updates geven over de baby kamer en welke wandelwagen. Haha. Ach ja ik kijk of ik hier met drie thuis een beetje mee kan schrijven of er misschien een groepje is voor grote gezinnen maar vind het wel leuk om nog even de meiden van het nod groepje te volgen.