Uitgerekend 1-15 september

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nikki15, 28 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boomhut

Boomhut Actief lid

16 dec 2017
    176
    115
    43
    Vrouw
    Dames zitten jullie elkaar niet een beetje gek te maken met al die testen? Positief is positief. Al is de test nog zo licht. Nergens voor nodig om elke dag te testen toch?

Kramp hoort er echt bij. Zowel je darmen gaan zich verplaatsen als dat er een eitje in je baarmoeder ingenetseld is.

Ik snap dat jullie je misschien voor willen bereiden op het ergste oid, maar ga je jezelf dan de gehele zwangerschap en daarna laten leiden door angst?

Het komt vast wel goed en zo niet is er toch niks wat je eraan kunt doen... dan gebeurt het gewoon. Wel of niet elke dag getest.

Ik bedoel het niet verkeerd hoor absoluut niet, maar vind dat er een hele negatieve sfeer hangt. Eerst allemaal drama verhalen over bevallen en nu drama over miskramen. Met alle respect voor wat iedereen heeft meegemaakt. Vraag me gewoon af of jullie elkaar niet een beetje angst aanwakkeren.

ivypark, Jackster, Lizzy16 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Mama1504

Mama1504 Fanatiek lid

22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Raket78 deze heb ik van sensitest besteld. Dit zijn de: sensibaby. Extra gevoelig. Deze kosten ook bijna niks en gaven nooit een vals streepje bij mij.;)

Raket78 vindt dit leuk.
  3. Mama1504

Mama1504 Fanatiek lid

22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Boomhut ik wil het wel even uitleggen hoor :phet geeft mij juist iets meer rust met testen. Ik vind die eerste weken gewoon echt killing en daarom test ik gewoon wat vaker voor mijn eigen gevoel. Wat betreft die verhalen trek ik me niets van aan. Maakt mij niet angstiger ofzo.
    Maar dit is dus waarom ik wat vaker test. Puur voor mezelf;):o:

En over bevallen wordt ik ook niet angstiger. Dus zo komt t bij niet over
    Hier kan gewoon iedereen zijn verhaaltje even kwijt :p zo zie ik het. ;)

Flowers86 en Nikki15 vinden dit leuk.
  4. Nikki15

Nikki15 Bekend lid

16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Ik vind dat er absoluut geen negatieve sfeer hangt hoor boomhut. Maar er zijn meerdere dames hier die helaas al meerdere miskramen hebben gehad. Uiteraard word je daar heel onzeker van, en hoe fijn dat je dan al in een vroeg stadium over je geluk, maar ook over je angsten kan praten terwijl dat vaak nog niet kan met je omgeving. En volgens mij stellen we elkaar juist gerust. Althans...zo ervaar ik het.

En moet ook eerlijk zeggen dat de opmerking 'dan gebeurt het gewoon' nogal bot klinkt...

Flowers86 en Mama1504 vinden dit leuk.
  5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Het valt mij ook op dat er veel mensen last hebben van angst. Hopelijk heb je ongelijk wat betreft het elkaar aansteken. Ik ervaar de sfeer niet als negatief. Weten dat ik niet de enige ben die het allemaal best eng vindt, helpt bij mij een beetje. Hopelijk neemt ons zelfvertrouwen toe naarmate we verder komen!

Mij helpt het om te testen. Ik test door tot ik een knaller heb en dan stop ik. Ik heb niet testen nooit als prettig ervaren. Ik heb ze ook altijd in huis, zodat ik een test kan doen als ik dat nodig heb. Heb er ook aardig wat versleten de afgelopen tijd, omdat ik na de miskramen natuurlijk ook in het oog moest houden of het HCG omlaag ging, dus ook toen testte ik 2x per week. Dus het speciale gevoel van een test doen is er bij mij wel af. ;)
    Wat ik persoonlijk niet doe is de tests hier plaatsen. Ieder lichaam is anders en ik wil niet dat straks iemand die even ver is als ik, maar lichtere testen heeft, denkt dat het bij haar mis gaat omdat mijn test donkerder is. Je kunt het namelijk natuurlijk niet echt met elkaar vergelijken. Ieder lichaam is anders, de reis van ieder bevrucht eitje is anders en niet iedereen heeft dezelfde lutteale fase.

Lizzy16 vindt dit leuk.
  6. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Ik ervaar het persoonlijk ook niet als negatief en helaas als testen niet oplopen of zelfs terug lopen is dat niet een goed teken. Natuurlijk blijft het altijd spannend en zijn er geen zekerheden. Ook een knaltest sluit niks uit, het geeft in elk geval een indicatie dat het hcg stijgt.

Wat bevallingen betreft; ik kijk er nu al naar uit!

Lizzy16 en Raket78 vinden dit leuk.
  7. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Tja maar wel de realiteit toch. Uiteindelijk heb je het niet in de hand behalve gezond leven en goed voor je lijf zorgen.

8. Nikki15

Nikki15 Bekend lid

16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Mijn bevallingen waren echte 'kadootjes'!! Geen weeën gehad, enkel persweeen. 1e was er binnen 1,5uur en de jongste binnen een half uur :)

Lizzy16 en Raket78 vinden dit leuk.
  9. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Het is misschien niet heel briljant geformuleerd, maar @Boomhut heeft geen ongelijk. Je hebt er helaas (of juist gelukkig? Daar ben ik eerlijk gezegd nog niet uit) heel weinig tot geen invloed op. Als iemand die 2 miskramen gehad heeft die allebei heel anders waren, kan ik bevestigen dat oplopende tests niet altijd wil zeggen dat het goed komt. En toch is het in principe een goed teken en een heel klein beetje een houvast, en van die houvast maak ik ook dit keer weer gebruik. Ik doe wat voor mij het prettigste voelt.

Er zijn inderdaad ook mensen die testen als stressvol en negatief ervaren. Degenen die het zo ervaren, kunnen waarschijnlijk het beste zo min mogelijk testen.

Iedereen ervaart het anders.

Lizzy16, Boomhut en Mama1504 vinden dit leuk.
  10. Nikki15

Nikki15 Bekend lid

16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Realiteit of niet...het zo zeggen vind ik nogal bot klinken. Helaas voorkom je een miskraam ook niet met enkel gezond leven of goed voor je lijf zorgen

11. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Waaaaaaaarrrr kan ik tekenen? Lol.

Lizzy16, sannekrul en Nikki15 vinden dit leuk.
  12. Boomhut

Boomhut Actief lid

16 dec 2017
    176
    115
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de toelichting Dames, ik kom later instappen he. Ik open nu een paar keer topic en gaat over kindjes die niet erdoor passen, keizersnedes en miskramen... dan denk ik oké, ik kwam hier eigenlijk gezellig kletsen. Wel blij dat jullie het ervaren als steun aan elkaar. Dan maak je elkaar hopelijk dus niet angstig juist zoals het op mij overkwam. Bedenk wel dat er mensen meelezen die voor eerst zwanger zijn, voor hun kan het wel heel beangstigend overkomen. Zo bedoelde ik het.

@Nikki: Je bent er zelf niet schuldig aan nee. Miskramen gebeuren gewoon en dat is niet de schuld van de moeder.

Laat ik zelf dan maar een leuk onderwerp erin gooien. Uhm... wat denken jullie dat het geslacht wordt?! En heb je stiekem een voorkeur?

Lizzy16, Jojo84 en Nikki15 vinden dit leuk.
  13. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Wauw hihi dat is wel heel vlot.

Hier ook goede bevallingen achter de rug moet ook zeggen dat ik er nu ook naar uit kijk. Ná zo lang wachten dat het eindelijk begint. Pfft hoop alleen dat ik doe keer niet zo ongeduldig ben. Ik heb echt steen en been lopen klagen de laatste keer. De eerste 2 keer met 39+2 bevallen de laatste net 40wk... elke dag na de 39+2 vond ik verschrikkelijk:roflmao::roflmao:

Nikki15 vindt dit leuk.
  14. Mama1504

Mama1504 Fanatiek lid

22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Raket78 klopt iedereen ervaart t anders.

Ik weet wel dat ik de verhalen hier niet als negatief zie maar juist om steun te vinden en een luisterend oor (lees: lezend oog :p) te bieden en te ontvangen. :)

Even wat anders: ben vandaag nog steeds niet terug gebeld voor een afspraak voor een intake en echo:( jammer wil graag naar iets uit kijken :p

15. Boomhut

Boomhut Actief lid

16 dec 2017
    176
    115
    43
    Vrouw
    Zo dan!

16. Nikki15

Nikki15 Bekend lid

16 mrt 2017
    839
    377
    63
    We hebben al 2 meiden. En hebben beide het gevoel gehad dat de MA van de tweeling dat dat jongens waren. Dit keer denk ik weer een meisje....manlief zou nog een meisje wel erg leuk vinden. Ik vind stiekem een jongen wel leuk :)

Oudste 36 weken bevallen. Jongste 39+6

17. Mama1504

Mama1504 Fanatiek lid

22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Boomhut nee nog geen gevoel. Bij de eerste had ik gelijk t gevoel dat t een jongen zou worden en gelijk had ik. Maar nu totaal nog geen gevoel. Ik wil t ook niet weten.. vind t leuk een verrassing bij de bevalling. Maar manlief wil t wel weten, dat wordt dus nog een discussiepuntje :p:roflmao: en jij?

18. Nikki15

Nikki15 Bekend lid

16 mrt 2017
    839
    377
    63
    Heb je al overwogen om elders een afspraak eerder te maken?

19. Mama1504

Mama1504 Fanatiek lid

22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    Snap ik. Jongen is dan ook leuk na 2 meiden. Dus wie weet :p

Ja heb al even gekeken voor een pretecho en de dichtstbijzijne is die praktijk waar ik naar gebeld heb. :roflmao: maar die plan ik zeker weten nog :D

20. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Je hebt gelijk. Ik vertel ook bewust geen details van de geboorte van mijn dochter in deze groep, omdat ik denk dat ik er mensen bang mee zou maken (ook al was het een zeer zeldzaam scenario). En je moet maar zo denken: Als het het niet waard was geweest, zat ik nu niet in dit groepje. Het is het echt, echt, echt dubbel en dwars waard. :)

Het verleden kun je niet uitwissen. Je kunt het wel verwerken en het je laten vormen. Ik ben misschien een beetje beschadigd, maar ook enorm gegroeid als mens. En dat laatste scheelt enorm in hoe ik (over het algemeen) in het leven sta.

Over het geslacht: Het maakt me echt niet uit. Doe maar een baby. :D Wel willen we het graag weten zodra dat kan.

We hebben de kleertjes van Raketje allemaal nog. Als het een meisje is, kan ze die mooi aan. Als het een jongetje is, dan gaan we verkopen, weggeven, een paar dingen bewaren en shoppen.
    De meeste kleertjes voor de eerste 6 maanden waren trouwens behoorlijk unisex, dus die kunnen we sowieso gebruiken. Oh ik hoop zo dat ik over een paar maanden de kleertjes uit de kelder mag halen en sorteren en zo. Daar heb ik echt nu al heel veel zin in en dat moment wordt ook echt een mijlpaal denk ik.

Wat we niet hebben is een meisjesnaam. Wel hebben we een jongensnaam, die hadden we al van toen ik zwanger was van Raketje.

Boomhut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina