Oh @ivypark dat geeft toch weer wat hoop. Wat spannend zeg, hoop op een mooie echo vrijdag! Hoe laat ben je aan de beurt? Laten jullie eigenlijk nog wat anders bepalen bij het bloedprikken bij de verloskundige? Ze doen hier standaard Hb en glucose en vorige keer stuurde ze me door en heb ik ook cmv bij laten bepalen. Nu heb ik laatst voor een kindje met gbs gezorgd dus ik denk dat ik dat mee ga laten prikken en misschien toxoplasmose ook (kattenbak)..
@ivypark fijn dat het hcg goéd gestegen is nu de echo nog even afwachten. Hier al de hele dag missellijk blegh echt heel ellendig. Maar goed hoort erbij. Bij mij alleen de standaard dingen die de vlk met 12wk prikt dat is: Hemoglobinegehalte/ijzergehalte Bloedgroepen ABO Rhesus D Rhesus c Andere antistoffen tegen rode bloedcellen Syfilis (lues) Hepatitis B HIV Verder geen extra dingen. Ik probeer zoveel mgl vertrouwen te hebben in min lijf en de natuur dus we doen zo min mogl echo's en onderzoeken. Bij de jongste hebben we ook geen ligging of groei echo gedaan tegen het einde. Het geeft zoveel onrust als de groei dan net niet goed genoeg is etc etc. Mijn buik groeide uitwendig prima ik voelde me goed vlk stond erachter. Gewoon zwanger zonder teveel medische poespas. Dat werkt voor mij het beste.
Hier deden ze voordat ze me überhaupt als zwanger registreerden een HCG urinetest in het lab. En gelijk bij de eerste afspraak stuurden ze me naar het lab voor een bloed-en urinetest: Standaard bloedtest: WBC, RBC, Hemoglobin, Hematocrit, MCV, MCH, MCHC, Platelets, RDW, Neutrophils, Lymphocytes, Monocytes, Eosinophils, Basophils. Dan de bloedgroep: ABO Group, RH, Blood Group Antibody Screen En dan nog de SOA tests: Chlamidia, Syphillis, Gonnorrhoeae, HIV. Een paar daarvan werden via urine gecheckt, welke weet ik niet meer. Verder analyse van urinemonster: Colour, Appearance, Specific Gravity, pH, Protein, Glucose, Ketones, Erythrocytes, Nitrite, Leukocyte Esterase Dit zijn allemaal standaard tests. En dan hebben ze vanwege mijn afwijkende bloedwaarden in november nog Ferritin geprikt. Tussen 11 en 14 weken is er nog een bloedtest, die op dezelfde dag als de echo moet plaats vinden. En bij 20 weken weer. En dan is er natuurlijk de glucosetest, volgens mij rond 30 weken.
Maar dan wel de eerste echo pas tussen 11-14 weken he En dat is zelfs niet in heel Canada zo. In sommige provincies wordt de combinatietest pas vergoed als je boven de 35 bent. Eronder is het zelf betalen of pas met 20 weken de eerste echo. Dat laatste zou ik zelf nooooooit volhouden... Op een gegeven moment wil je toch wel weten of alles goed gaat!
Pff dat is inderdaad een pittige keerzijde. Wat een luxe dat hier steeds vaker vroege echo's worden gedaan maar sowieso een termijnecho. Zo lang wachten ik zou dat echt niet aan kunnen. Tel nu ook echt de dagen tot de 1e echo. Zou je eventueel nog wel ergens een vroege pretecho kunnen laten maken?
Wij later in de middag, 14.20 uur. Dus laat het maar snel de 26e zijn. Hopen wordt het wachten positief beloond
Pretecho's bestaan hier wel, maar zijn niet echt gebruikelijk. Men vindt het niet veilig, maar dat komt vast omdat de medische echo's hier 45 minuten à een uur duren. Daarom ga ik verder ook geen echo's plannen. Je mag je kindje pas aan het eind van de echo zien, behalve als het mis is, dan laten ze het niet zien. Voordeel is wel dat dat laatste stukje alleen voor jou en evt. je partner is, en ze dan ook bijvoorbeeld het geslacht vertellen. Ik heb gehoord dat dat laatste in Nederland wat minder gebruikelijk is.
@Dionne1982 dat is ook nog niet te laat op de dag, dat valt wel vol te houden aftellen geblazen naar ‘the day’ Spannend toch, voelt aftellen naar een droom die uit komt dus de tijd gaat inderdaad maar traag
Wat een goed nieuws Ivy! Dan waarschijnlijk toch wat minder ver dan je dacht? Dat wordt mega spannend vrijdag zeg, ik duim!
Ik ga maar eens proberen te slapen. En hopen dat ik niet zo misselijk wakker word als ik nu ben. Echt niet relaxt zo.
@noukie 1992 is idd niet laat maar komt waarschijnlijk omdat we naar het ziekenhuis moeten voor de echo ipv vk. Voor mijn vriend een prima tijd, rijdt op de vrachtwagen en kunnen de middagen beter vrij plannen dan de ochtenden. Gelukkig moet ik vooraf nog werken zodat ik iig bezig ben anders ga ik helemaal op van de zenuwen.
@sannekrul hoe voel je je vandaag? Hoe laat heb je morgen de echo? Ben zo benieuwd naar dat mooie wondertje
@Pink06 en hoe heeft het opstaan uitgepakt vanmorgen? Niet meer zo misselijk? Wat een wind hè dames, jeeeeetje!
Pfft hier net de beneden verdieping gezogen en gedweild blegh.... nu weer super moe een misselijk. Écht dat eerste trimester kan me gestolen worden. Vind er niets aan.
Hier best vaak misselijk maar net te weinig om echt uit de running te raken. Dus ik klap nog even in mn handjes.. hopen dat het zo blijft