O wow wat is dit heftig.. ik had een gelijkaardig verhaal bij m’n zoontje maar dan gelukkig op 32 weken. Een maand neonatologie maar die is gelukkig heel vlot verlopen.. Krijg je dan nu speciaal extra opvolging? Ik heb bij m’n dochter een cerclage gekregen preventief. Die hebben ze op 36+4 eruit gehaald en op 36+5 is ze geboren, dus al die tijd was het dat kleine draadje dat de boel tegen hield.. Dus ook al zeggen ze straks dat de baby uitgerekend is vr begin juni, ik hou zelf toch rekening met een meibaby
Oef wat een verhalen. Ik hoop op een herhaling van mijn 1e zwangerschap. 9 maanden genoten van het zwanger zijn, een mooie thuisbevalling die van begin tot eind 4 uurtjes duurde. Het knapste en liefste kind dat ik me kan wensen en de borstvoeding liep 7 maanden als een tierelier. Dus graag nu weer. Mijn testen liepen nu wel sneller op dan toen dus ik lees maar heel snel over de tweeling-opmerkingen heen...
Jeetje klinkt beide heftig.. die vroeggeboorte is een beetje waar ik ergens bang voor ben. Vorig jaar een lis gehad aan de baarmoedermond. Ze zeggen dat het de kans op vroeggeboorte verhoogd.
@Princessjesliefde Ik heb eigenlijk nog geen idee. Volgens mij was de bmm niet het probleem, maar het is ondertussen 7.5 jaar geleden en alles is toen in een roes voorbij gegaan. Ik zal het wel horen over een paar weken.
Ah dat snap ik zo goed! Het is zo fijn als je iig die dag voorbij bent, laat hem maar heeeeeel snel voorbij gaan. Hopelijk heb je een beetje afleiding vandaag.
@shirley1987 ben vandaag extra lief voor jezelf en laat jezelf goed verwennen door je gezin! Hou goed in je achterhoofd dat je testen er dit keer zoveel beter uit zagen! Het blijft een lastige dag voor je dat snap ik! Sterkte vandaag! <3
Nog even over tweelingen gesproken. tweelingen zitten bij ons in de familie… mijn oma’s zus en broer zijn tweeling, die zus heeft ook een tweeling gekregen en mijn vader was (zusje overleden bij 12 weken) tweeling.. Dus die eerste echo is extra spannend haha! Nou moet ik van iedereen wel t langst wachten maar ach. Komt goed!
♡ Uitgerekende datum ♡ 1 juni; ♡ sierheester - 33 jaar - 4e kindje (2e samen) ♡ 19Summer87 - 34 jaar - 2e zwangerschap (1e samen) ♡ Marinda1988 - 33 jaar - 2e kindje 2 juni; ♡ Shirley1987 - 34 jaar - 3e kindje (1e samen) ♡ Zus9 - 33 jaar - 4e kindje ♡ Fleurida - 27 jaar - 1e kindje ♡ Princessjesliefde - 32 jaar - 3e kindje 3 juni; ♡ Mirremuis - 30 jaar - 2e kindje ♡ Nikki 25 - 25 jaar - 1e kindje 4 juni; ♡ Meisjeeigenwijsje -27 jaar- 2e kindje ♡ Wishfull123 - 35 jaar - 1e kindje 5 juni; 6 juni; ♡ Xfay - 27 jaar - 1e kindje ♡ JEKplus1 - 32 jaar - 2e kindje 7 juni; 8 juni; 9 juni; ♡ Eliizzaa - 28 jaar - 2e kindje 10 juni; 11 juni; 12 juni; 13 juni; 14 juni; 15 juni; ♡ Melissiie - 30 jaar - 3e kindje 16 juni; ♡ Kimm17 -28 jaar - 3e kindje ♡ Meisje | ♡ Jongen | ♡ Verrassing ♡ Afspraken ♡ Oktober * Fleurida - 12 oktober - intake vk * Shirley1987 - 14 oktober 2021 - vroege echo * Marinda1988 - 14 oktober - vroege echo * Zus9 - 14 oktober 2021 - vroege echo * Nikki25 - 15 oktober 2021 - vroege echo * JEKplus1 - 19 oktober 2021 - vroege echo * Princessjesliefde - 19 oktober 2021 - vroege echo * Mirremuis - 20 oktober 2021 - vroege echo * Sierheester - 20 oktober 2021 - vitaliteitsecho * Fleurida - 20 oktober 2021 - vitaliteitsecho * Meisjeeige wijsje - 21 oktober 2021- intake en vroege echo * Wishfull123 - 21 oktober 2021- vroege echo * Zus9 - 25 oktober - intake verloskundige November * Eliizzaa - 1 november - vroege echo * Wishfull123 - 2 november 2021 - intake * JEKplus1 - 2 november 2021 - intake * Shirley1987 - 9 november 2021 - termijnecho * Wishfull123 - 10 november 2021 - termijnecho * Sierheester - 12 november 2021 - intake en termijnecho ♡ Voorgevoel jongen | meisje ♡ * Shirley1987 * JEKplus1 * Zus9 * 19Summer87 Mijn vroege echo er weer op gezet want die was er alweer uit gevallen haha
@shirley1987 sterkte vandaag, extra spannend. Fijn als deze drempel achter de rug is dan. @Eliizzaa nou.... Dat maakt de eerste echo extra spannend! Dat komt wel behoorlijk voor in jullie familie
Sterkte.. hopelijk heb je wat afleiding vandaag. En als je je door de dag heb geworsteld dan is de echo weer een dagje dichterbij!
Wat afschuwelijk! Kan me voorstellen dat de hele zwangerschap voor jou een zware weg wordt. Bij elk krampje schiet het weer door je hoofd natuurlijk. Ik wens je heel veel kracht en een, achteraf waarschijnlijk, mooie zwangerschap met een prachtig gezond kindje als uitkomst.
Vraagje over de eerste echo. Ik heb m op 7.5, volgens de site van het echo centrum is onder de 10 weken een indicatie voor een inwendige echo. Hoe ging dat bij jullie met eerdere zwangerschappen? Inwendig of toch gewoon een uitwendige echo?
Bij mijn dochter bleek ik pas 6,5 te zijn.. Dit eerst op de buik geprobeerd maar daar was echt niks te zien. Inwendig wel alles kunnen zien. Ik denk dat je met 7 weken zo’n 90% kans hebt dat t inwendig moet? Anders is het hartje soms niet te zien overigens moest mijn 20 weken ook aan t einde inwendig omdat de kleine meid steeds verkeerd lag haha
De vorige keer was ik 8 weken en ze proberen het altijd uitwendig dat ging toen ook goed. Maar mochten ze niets zien wordt het inwendig houdt daar dus rekening mee. Als het eventueel niet goed is, ga je niet vanuit natuurlijk, is alles inwendig. (ik heb er toen wel 4 of 5 gehad binnen een paar dagen haha) Maar stel je niet zoveel voor bij zo'n inwendige echo hoor, het doet geen pijn, een uitstrijkje is zeker 100 x zo vervelend. En in tegenstelling tot een uitstrijkje kijken ze met een echo bijna niet eigenlijk, alleen naar het echo apparaat, en man ziet 't eigenlijk ook niet echt.. Je kijkt toch naar het scherm. Geen stress
Ik heb al 3 kinderen, bij allen een vitaliteitsecho gehad tussen 7-8 weken (biedt de praktijk hier gewoon aan). Alle keren uitwendig en was prima te zien. Nog nooit een inwendige echo gehad. Maar mijn ervaring is dat verloskundigen heel discreet omgaan met inwendige onderzoeken hoor, je ligt er echt niet als een kijkdoos bij. Komt goed!