Uitgerekend 1 - 16 juni 2022

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by shirley1987, Sep 19, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meisjeeigenwijsje

Meisjeeigenwijsje Actief lid

Jun 16, 2019
    486
    404
    63
    Female
    Ik ben in mijn vorige zwangerschap geëindigd met t gewicht waar ik mee begon hahah was toen ook veel misselijk en veel afgevallen in het begin dus geen idee hoeveel ik uiteindelijk ben aangekomen van de zwangerschap ik woog iniedergeval minder na de bevalling dan daarvoor:roflmao: nu ook al 4 kilo lichter dus ik heb nu wss ook geen idee:roflmao: ben wat voller van mezelf dus ik kan het wel hebben gelukkig!

2. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

Jan 21, 2020
    221
    315
    63
    Female
    Grappig om te lezen. Ik ben bij de vorige zwangerschap maar 4 kilo aangekomen, was na de bevalling ook iets lichter dan aan het begin van de zwangerschap. Geen idee hoe ik dat gedaan heb, maar ik vond het niet erg, haha. Ik had sowieso wel een klein kind, mijn zoontje was maar 2460 gram bij zijn geboorte. Ben erg benieuwd hoe dat nu gaat lopen! Hoop in elk geval dat de baby iets groter is met de geboorte. Mijn zoon heeft er niks aan overgehouden, maar iets meer reserves is toch wel prettig :)

3. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,405
    1,430
    113
    Female
    maar is te veel zink en b6 niet slecht voor je?

4. Marinda1988

Marinda1988 Fanatiek lid

Dec 13, 2020
    1,323
    1,360
    113
    Female
    Ik was bij de 1e zwangerschap 12,5 kilo aangekomen, keurig volgens het boekje :).

Straks de echo en het ging op zich prima, maar helaas net bloed bij het afvegen, dus ik ben op van de spanning nu. Ik tel echt de uren af. Waarom moet dit nou weer gebeuren pffff

5. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

Jan 21, 2020
    221
    315
    63
    Female
    O nee, dan snap ik dat je zenuwachtig bent!!! Als ik het zo lees was het weinig bloed?
    Voordat mijn zoon is geboren heb ik een miskraam gehad, en daar had ik bloedverlies met 7,5 weken (miskraam zelf kwam pas met 10 weken). Dat was wel echt veel bloed, helder rood. Er zijn zoveel redenen dat je nog een beetje bloed kan verliezen. Hopelijk straks een goede echo en hoef je je nergens zorgen over te maken!!! Sterkte met wachten...

6. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

Jan 21, 2020
    221
    315
    63
    Female
    Ik slik zelf ook alleen Davitamon zwangerschapsvitamine.
    Deze info even gegoogled en gekopieerd van de site van het Voedingscentrum:

Is te veel vitamine B6 schadelijk?
    Als je lange tijd te veel vitamine B6 per dag binnenkrijgt, dan kan dat schadelijk zijn. Het kan leiden tot aantasting van het zenuwstelsel, waardoor gevoelloosheid, tintelingen of ernstige zenuwpijn in de handen en voeten kan ontstaan. Dit noem je perifere neuropathie.
    De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid B6
    De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) voor vitamine B6 voor volwassenen is 1,5 milligram per dag. Dit is de hoeveelheid die je nodig hebt om gezond te blijven. Vitamine B6 heb je onder andere nodig voor de bloedaanmaak en een goede werking van het afweersysteem en het zenuwstelsel. Als je gevarieerd eet volgens de Schijf van Vijf, dan krijg je voldoende vitamine B6 binnen via bijvoorbeeld vlees, eieren en brood. Tekorten komen in Nederland nauwelijks voor.
    Wat is te veel (aanvaardbare bovengrens)?
    De Europese Voedselveiligheidsautoriteit EFSA heeft een maximaal veilige bovengrens voor vitamine B6 gesteld van 25 milligram per dag.

En over zink onderstaande:

De mogelijke gevolgen van een overdosis zink zijn problemen met de maag en darmen (o.a. diarree), met de nieren, haarverlies en ijzertekort gerelateerde bloedarmoede. Te veel zink verhindert de opname van ijzer, waardoor geen rode bloedcellen meer aangemaakt kunnen worden, met bloedarmoede als gevolg daarvan.
    Maximaal veilige dosis dagelijkse hoeveelheid zink

Voor zink is voor volwassenen een maximaal veilige dosis vastgesteld van 25 mg per dag. Voor kinderen van 1 tot 3 jaar is dit vastgesteld op 7 mg per dag.

7. Mirremuis

Mirremuis Actief lid

Apr 30, 2019
    333
    451
    63
    Female
    Ik slik dat op aanraden van mij acupuncturist/ orthomoleculair arts. Het helpt juist tegen misselijkheid en bevordert de aanleg van het zenuwstelsel en de hersenen. Wat je niet nodig hebt, plas je uit. Na de 12 weken bouw ik het weer af. Voor nu helpt het enorm en is juist niet schadelijk ;)

8. 19Summer87

19Summer87 Actief lid

Apr 12, 2021
    308
    192
    43
    Female
    Oh nee wat shit zeg! Hopelijk dadelijk gewoon een goede echo en een geruststelling.
    De andere dames die vandaag de echo hebben, ook veel succes!

Ik mag over een week, was eigenlijk in de ochtend aan de beurt, maar vk heeft het verzet naar de middag.

9. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,405
    1,430
    113
    Female

Hmm dan houd ik t wel bij de davitamon en kleine beetjes eten haha

10. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,405
    1,430
    113
    Female

Omg wat spannend! Heel veel succes!

11. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

Jan 21, 2020
    221
    315
    63
    Female
  12. Marinda1988

Marinda1988 Fanatiek lid

Dec 13, 2020
    1,323
    1,360
    113
    Female
    Ja helaas slecht nieuws. Was er al bang voor, maar had stiekem nog hoop. Vruchtje had slechts de groei van 5,5 weken en hartje klopte heel traag. Het wordt dus een miskraam, want zou bijna 8 weken moeten zijn. Ben er kapot van, het is nu de derde keer op rij dat het fout gaat en niemand kan me vertellen waarom. Ik ga jullie dus weer verlaten, moet dit allemaal maar weer gaan verwerken. Ik hoop dat het gauw los komt. Succes allemaal !

13. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,405
    1,430
    113
    Female
    NEEE potver! Wat vervelend! Ik wens je onwijs veel sterkte toe!

14. Princessjesliefde

Princessjesliefde Actief lid

May 18, 2019
    281
    108
    43
    Female
    Ik ben net terug en had een goeie echo :p

mooi kloppend hartje gezien, nu 8 weken, uitgerekende datum 27/5 dus ik hoor officieel dan niet meer in het groepje, maar hopelijk vinden jullie dat niet erg :)

@Marinda1988 hopelijk daar ook alles ok

Cinderella86 and sierheester like this.
  15. Princessjesliefde

Princessjesliefde Actief lid

May 18, 2019
    281
    108
    43
    Female
    Ooo @Marinda1988 onze berichtjes kruisen elkaar net, neee, wat een vreselijk nieuws.
    Dikke dikke knuffel en oneindig veel liefs <3

16. sierheester

sierheester Actief lid

Aug 25, 2021
    349
    446
    63
    Female
    Aah nee kakzooi. Wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte komende periode!

17. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

Jan 21, 2020
    221
    315
    63
    Female
    @Marinda1988 o nee, wat een verschrikkelijk nieuws! Wat ontzettend oneerlijk dat je dit voor de 3e keer moet meemaken... Ik hoop voor je dat het snel loskomt, dan kun je daarna beginnen om het te verwerken... Heel veel sterkte!

18. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

Jan 21, 2020
    221
    315
    63
    Female
    @Princessjesliefde gefeliciteerd met jouw mooie echo. Hopelijk blijft de kleine goed groeien. Mijn vorige groepje was uitgerekend van 1 t/m 15 augustus, en uiteindelijk is bijna de helft ervan al eind juli bevallen, haha, dus ik vind het helemaal prima als je blijft, gezellig juist!

19. Zus9

Zus9 Bekend lid

Jul 25, 2014
    967
    688
    93
    Female
    Noord NL
    @Marinda1988 Nee! Hoe kan dat nou :( Alsof jullie nog niet genoeg ellende hebben gehad.. onbegrijpelijk! Heel veel sterkte hoor!

20. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

May 26, 2021
    5,069
    4,576
    113
    Female
    @Marinda1988 o nee wat ontzettend klote zeg! En wat heftig dat dit al de 3e keer is, heel veel sterkte voor jullie...

Share This Page