Uitgerekend 1 - 16 juni 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door shirley1987, 19 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisjeeigenwijsje

Meisjeeigenwijsje Actief lid

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Wat betreft inschrijven kdv wil ik iedereen echt aanraden optijd aan te melden!! Ik werk zelf op een kdv in een klein dorpje (waar zoals hierboven dus vaak nog plek is) en wij hebben een wachtrij van op dit moment 2 jaar!! Dus zelfs als je net zwanger bent, kun je niet bij ons terecht als de baby 3 maanden is. Informeer goed en wacht niet te lang met aanmelden! Afmelden is makkelijker als aanmelden op t moment. M'n baas is nu enorm aant puzzelen voor onze kleine.. want zonder opvang.. kan ik ook niet werken

2. Sprina91

Sprina91 Lid

17 okt 2021
    60
    24
    8
    Heftig zeg!!

3. Sprina91

Sprina91 Lid

17 okt 2021
    60
    24
    8
    Hier merkte ik dat ik de laatste dagen meer gespannen en erg onzeker werd. Dus de verloskundige gebeld of ik misschien een weekje eerder mocht. Mocht ik gelijk vanavond :rolleyes: alles was goed, mooi vruchtje, kloppend hartje en dooierzakje gespot. Voor nu helemaal gerustgesteld en de afspraak met 9 november blijft gewoon staan, dus dat is ook fijn.

Mirremuis, sierheester, Wishfull123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. 19Summer87

19Summer87 Actief lid

12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    @Meisjeeigenwijsje wooow dat is echt wel heel lang..

@Sprina91 wat fijn dat je eerder terecht kon! En mooi dat alles goed is :D.

@iedereen: weten jullie al of jullie de nipt gaan doen?
    Wij hadden in eerste instantie gezegd dat we geen nekplooimeting e.d. wilde laten doen, hebben we bij de andere kinderen ook niet gedaan.
    Maar, nu ze met bloedafname bij de moeder kunnen testen, zijn we aan het twijfelen om het toch te doen.
    Alleen zo'n punctie of vlokkentest staan we dan weer niet helemaal achter.. Maar goed, wat doe je als het bloedonderzoek een slechte uitslag geeft..? Ik vind t echt moeilijk.

5. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

21 jan 2020
    221
    315
    63
    Vrouw
    Wij gaan wel de NIPT doen. Bij Lucas ook gedaan. Als er Edwards of Patau Syndroom uitkomt weet ik eerlijk gezegd niet zeker of ik de zwangerschap wel zou willen uitdragen. Levensverwachting is dan maximaal 1 jaar, en de meeste kindjes halen dat niet eens... Kindje met Down Syndroom is welkom, alleen zou ik wel fijn vinden om het vooraf te weten, zodat ik me kan voorbereiden...

6. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

21 jan 2020
    221
    315
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat je eerder terecht kan en dat je een mooie uitkomst had!

7. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    precies dit… wij laten hem met deze reden ook doen. Wij doen hem met nevenbedingen

8. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    9 weken vandaag…

Bijgevoegde bestanden:

9. Sprina91

Sprina91 Lid

17 okt 2021
    60
    24
    8
    Ja wij doen m om precies deze reden ook. Zonder nevenbevindingen. We zijn bang dat dat eerder tot onzekerheid leidt, zonder dat ie weet wat de consequenties zijn.

10. Meisjeeigenwijsje

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Wij laten de nipt ook doen! Zonder Neve bevindingen. Mocht het down zijn hebben m'n partner en ik nog een dringende beslissing te maken.. k zou t willen houden en m'n vriend vind dat zo'n kindje al met 1-0 achter staat. We willen dan in gesprek met mensen die een kindje hebben met down en kijken wat voor leven die mensen dan hebben. Hopelijk hoeven we allemaal die keuze niet te maken!

11. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Wij laten de NIPT ook doen. Bij een kindje met een ernstige beperking zouden wij de zwangerschap af laten breken, hoe vreselijk ik dat ook zou vinden. Maar we hebben al 3 gezonde kindjes waar we ook aan moeten denken. Bij een enorm zorgenkindje, die alle tijd, zorg en aandacht zou opeisen, gaan de anderen daar ook onder lijden.

12. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Wij willen ook zeker de nipt laten doen, zonder nevenbevindingen. Een kindje met het syndroom van down is voor ons geen reden om de zwangerschap te beëindigen. Maar wanneer het kindje zowel ernstige lichamelijke als geestelijke beperkingen heeft en een zeer korte levensverwachting, waarbij het leven ook nog lijden is, denk ik dat wij wel de keuze maken de zwangerschap te beëindigen. Geen fijne dingen om over na te moeten denken...

13. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Mooi buikje hoor!
    Hier 8.5 en broeken gaan ook wat strakker zitten. Vooral in de avond lijk ik wel al een buikje te krijgen

14. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Ik heb bij mijn dochter wel een NIPT laten doen.
    Vond dit achteraf best wel zonde van ons geld.. 175 euro!!! wat een geld..
    maar nu heb ik wel weer zoiets van, ik wil het wel weten...

15. sierheester

sierheester Actief lid

25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    Wij laten ook de NIPT doen, zonder nevenbindingen. Wij denken nog niet na over wat er gebeurd als blijkt dat er wel iets 'mis' is, zorgen voor later zijn dat.
    Ik heb nog geen dingen gekocht voor de baby en zie me dat zelf ook nog niet zo snel doen. Voor de babykamer zullen we alleen een kast nodig hebben omdat we een familiewieg hebben, daarbij was het na het overlijden van M* heel heftig om alle spullen weg te moeten doen. Kleding zullen we ook wel veel krijgen van vrienden en familie, er is in de omgeving een heuse babyboom gaande.
    We hebben ons nu ingeschreven bij het kdv en een gesprek aangevraagd bij een gastouderbureau.

16. Princessjesliefde

Princessjesliefde Actief lid

18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Bij ons ook heel lange wachttijden qua opvang. Ik heb nu aangemeld en pas plaats vanaf januari 2023.. baby’tje zal 3 dagen per week gaan

wij doen ook de nipt en hoe moeilijk het ook zou zijn, een afwijkend resultaat zou bij ons wel resulteren in een onderbreking van de zwangerschap.. maar hopelijk moeten we daar niet over nadenken en gaat alles goed!

17. Meisjeeigenwijsje

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Ik ga mee doen met Shirley! Links is voor de zwangerschap, rechts is van vandaag! 8.1 dagen. Ben 4 kilo afgevallen maar t lijkt alsof ik er 10 aangekomen ben:roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

Eliizzaa, Wishfull123 en 19Summer87 vinden dit leuk.
  18. Mirremuis

Mirremuis Actief lid

30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Ik ga ook de NIPT doen, met nevenbevindingen. Bij mijn dochter ook gedaan. Mocht er iets uitkomen, geeft dat stof tot nadenken. Bij down weet ik het niet zo goed... ik heb een tante met Down en mijn dochter van 20 maanden is haar al voorbij qua (spraak)ontwikkeling. Bij andere ernstige afwijkingen, laten we de zwangerschap beëindigen. Zeg ik nu... ik hoop echt dat wij geen van allen de keuze hoeven te maken. Pff.

Oh mijn buikje groeit ook al een beetje! Deze foto was dinsdag met 9 weken.

Bijgevoegde bestanden:

Eliizzaa vindt dit leuk.
  19. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Doe ik ook even gezellig mee! 7 weken en 6 dagen. Klein bupsje! Mensen staan er al naar te kijken haha.

(ik heb altijd darm problemen dus t zijn echt m’n darmen)

Bijgevoegde bestanden:

Meisjeeigenwijsje, sierheester en Mirremuis vinden dit leuk.
  20. Princessjesliefde

Princessjesliefde Actief lid

18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Het is hier stilletjes alles ok met iedereen?

hier ondertussen minder nieuws, naast zwangerschapsmisselijkheid ben ik ook super verkouden en grieperig en ja hoor, positief getest op Corona.. we zitten dus 10 dagen in quarantaine met ons gezinnetje.. super balen maar het is wat het is..

Deel Deze Pagina