Uitgerekend 1 - 16 juni 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door shirley1987, 19 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sierheester

sierheester Actief lid

25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    Inderdaad leuk om wat meer over elkaar te weten te komen.
    Ik ben op 17 jarige leeftijd ongepland zwanger geraakt van F.renk (hij is nu 16) en iets minder dan 11 maanden later werd ik moeder E.lvi, nu 15. In de zwangerschap van E. heb ik het contact verbroken met hun vader en sindsdien heb ik het alleen gedaan. Ik heb nu 14 jaar een relatie met mijn man en we zijn in april a.s. 10 jaar getrouwd. In april 2014 is onze jongste zoon geboren en overleden en sindsdien hadden we geen kinderwens meer. Tijdens de eerste lockdown begon het toch op eens te kriebelen bij mijn man en we zijn er voor gegaan en zo geschiedde.
    Ik werk als consultant bij groot marketingbureau, ongeveer 40 uur per week. Daarnaast ben ik vaak te vinden bij de voetbal. Ik rij ook paard en ga graag op vakantie. Ik woon in Twente.

19Summer87 en Princessjesliefde vinden dit leuk.
  2. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Het is niet goed…
    De baby was nog niet eens 6 weken.
    Ze dacht soms een kloppend hartje te zien maar dat kon ze niet met zekerheid zeggen dus vrijdag weer een echo.
    Maar kijkend naar wanneer ik positief heb getest, kan ik geen 6 weken zijn..

vreselijk.. ik had dit niet zien aankomen..

3. sierheester

sierheester Actief lid

25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    Ooh nee @Eliizzaa wat ontzettend kutnieuws. Helemaal wanneer je het niet verwacht, veel sterkte!

4. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw

Dank je. Ik ben nu helemaal aan het speculeren in mijn hoofd. Van kan ik dan echt gewoon pas kort zwanger zijn? Kan dat? Ik heb 2 oktober positief getest, dan kan ik toch niet nu pas 6 weken zijn? Dat is toch onmogelijk? Of is mijn bevruchtig gewoon pas 3/4 dagen na de seks gebeurd? En is de innesteling dan ook pas na 14 dagen gebeurd? Maar dan had ik nog geen positieve test kunnen hebben op 2 okt toch!?
    Ik bedenk van alles..
    Puur omdat ze twijfelde of ze een hartje zag kloppen of niet..

5. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    @Eliizzaa wat een verschrikkelijk nieuws...
    Hoe ver zou je zijn volgens je eigen berekening? Had je ook ovulatietesten enz gebruikt? Wat een spanning zeg en dan tot vrijdag moeten wachten. Hebben ze gezegd dat het niet goed zit? Of is de kans dat je minder ver bent niet aanwezig?

6. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    #826 Eliizzaa, 1 nov 2021
    Laatst bewerkt: 1 nov 2021

Geen ovulatie testen. Maar testte 25 sept negatief en 2 okt positief. Ze twijfelde of ze een hartje zag.. moeilijk te zien als t nog geen 6 weken is.. maar ze schat 95% kans dat het niet goed is, en dat is gebaseerd op de datum dat ik positief testte.
    Volgens mijn berekening was ik nu 8,3

je moet er toch altijd 2 weken bij optellen of ben ik nou gek? Want zonder die 2 weken (vóór de bevruchting) ben ik natuurlijk wel 6 weken. Maar de verloskundige weet dat toch? Dat je er 2 weken bij optelt? Ik twijfel nu aan alles

7. Sprina91

Sprina91 Lid

17 okt 2021
    60
    24
    8
    Ach nee wat een ellende :( Dit komt echt super onverwachts en wat ontzettend vervelend dat je dan ook nog tot vrijdag in spanning zit. Ik hoop zo voor je dat dit kindje even wat langzamer was in de ontwikkeling en nu een inhaalslag maakt :)

8. Sprina91

Sprina91 Lid

17 okt 2021
    60
    24
    8
    Hier ben ik 30 jaar. Jarig op 10 juni en nu uitgerekend op de 12e. Dus ben benieuwd of we voortaan de verjaardagen samen vieren.
    Moeder van A.rthur, nu 23 maanden. Ik woon en werk in Zuid-Holland als leerkracht en adjunct-directeur op een basisschool. Wij hebben ontzettend geluk in onze vruchtbaarheid. A. Was in 1x raak en dit kindje in 2x, omdat de vorige keer een vmk was. Mijn bijzonderheid is alleen dat ik bij A. Een prenatale depressie heb gehad, maar dat lijkt nu ook veel beter te gaan.

9. Princessjesliefde

Princessjesliefde Actief lid

18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Ooooo @Eliizzaa neee dat had ik ook niet zien aan komen dikke knuffel!!!
    Ik hoop echt dat vrijdag het vruchtje toch mooi gegroeid is!!
    Een vriendin van me werd zwanger via icsi, dus ze wisten perfect hoe groot het vruchtje moest zijn en toch liep ze 1-2 weken achter in het begin. Heel veel stress maar in december wordt haar zoontje toch geboren. Ik hoop voor jou op hetzelfde wonder hoor!!!

10. Princessjesliefde

18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Ik ben 32 jaar en kom uit oost-Vlaanderen in België. Dit is ons 3e kindje en ook wij zijn gezegend met vlot zwanger raken. Ons zoontje G.eorges is 4,5 jaar en dochtertje A.lixe wordt 2 in januari. Telkens ronde 1 of 2 prijs.

onze moeilijkheid is echter dat mijn beide kindjes prematuur geboren zijn. De oudste op 31 weken plots volledige ontsluiting. 1 week platliggen in het UZ maar hij is toch op 32 weken geboren. Zijn vroeggeboorte en het neotraject dat volgde heeft er serieus op ingehakt en het gemis aan laatste weken zwangerschap heb ik jaren met me mee gedragen. Nu kan ik het wel beter plaatsen.

bij de dochter is preventief rond 16 weken een cerclage gebeurd (een bandje dat ze rond de baarmoederhals plaatsen), en dat zal bij deze zwangerschap ook gebeuren. bij de dochter deden ze 6/1 op 36 weken het bandje er af, en de dag erna is ze geboren..
    Ik geloof dus ook niet deze keer de 40 weken te halen en duim vooral al voor een mei-baby, dat zou voor mij al een groot wonder zijn.
    de cerclage in deze zwangerschap staat gepland voor december en het worden erna sowieso nog spannende maanden mentaal voor mezelf

Ik werk als cb-arts in België, zo’n 3/5e, vind het fantastisch om mama’s en papa’s te empoweren in hun eigen waarde en gevoel :)
    Qua hobby’s (hahaha, alsof er naast 2 kindjes nog veel tijd is) pruts ik graag wat met m’n naaimachine of haak ik wel graag.

19Summer87 en sierheester vinden dit leuk.
  11. Princessjesliefde

18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Ik heb tijdens m’n studies trouwens een jaar in Leiden gestudeerd en een halfjaar in Nijmegen dus ik voel me in Nederland ook wel altijd thuis :-D

12. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw

Ik blijf ook hopen op een wonder, maar zie het slecht in..

13. Mirremuis

Mirremuis Actief lid

30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Ah nee!!! Wat ontzettend balen zeg. Wat een domper :( wie weet gebeurt er nog een wonder en is er toch groei te zien vrijdag. Sterkte!

14. Mirremuis

Mirremuis Actief lid

30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Dan zal ik me ook even voorstellen.
    Ik ben M.irre en 30 jaar. Ik woon in Noord-Brabant.
    Ik heb een dochter S.terre van 20 maanden.
    Beide zwangerschappen was de 1e poging raak. Vorige zwangerschap doorheen gefloten en een prima thuisbevalling gehad in 4 uurtjes tijd. Dus hopelijk gaat het nu weer zo soepel ;)

Ik ben leerkracht op een basisschool. Ik werk 4 dagen in groep 3.
    Mijn man is leerkracht van groep 6, ook 4 dagen maar wel op een andere school.

Mijn grote hobby is de Reddingsbrigade. Ik ben nu 25 jaar lid en zeer actief in de Waterhulpverlening. Ben ook in Limburg ingezet met de overstromingen.
    En ik ben keeper in een vrouwen 30+ team voetbal. Maar daar ben ik nu mee gestopt.
    En verder vind ik het vooral op de donkere winteravonden leuk om achter de naaimachine te kruipen.

19Summer87, sierheester en Sprina91 vinden dit leuk.
  15. Meisjeeigenwijsje

Meisjeeigenwijsje Actief lid

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    @Eliizzaa wat een verschrikkelijk nieuws! Ik hoop mee op een wonder en toch een mooi kloppend hartje vrijdag! Het is je zo gegund!<3

16. Meisjeeigenwijsje

Meisjeeigenwijsje Actief lid

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Hier mijn voorstelrondje:roflmao:
    Ik ben 27 jaar en woon in het gezellige Brabant, in de buurt van Eindhoven. In april 2020 ben ik na een zwangerschap van 37.4 ingeleid voor ons dochtertje M.aci. ik was ingeleid omdat ik tegen zwangerschapsvergiftiging aan zat en mijn organen begonnen het er moeilijk mee te krijgen. Gelukkig was ik de 37 weken gepasseerd en mocht M. Geboren worden. Heb bij M. Een heftige zwangerschap gehad met veel ziek zijn, bekkeninstabiliteit en een veelste hoge bloeddruk. Op dit moment alleen last van de misselijkheid dus hoop dat het daar dan maar bij blijft. (Of ja hoop dat het beter word) ik heb nu dus een prachtige dochter van 18 maanden oud. Ik mag totaal niet klagen want m'n dochter sliep al met 3 weken door en slaapt nu vaak uit tot half 10 (word nog even wennen met een 2e!)
    Ik werk op een agrarisch kinderdagverblijf. We spelen tussen de koeien en verzorgen onze eigen diertjes samen met de kinderen. Ik geniet enorm van mijn werk en doe dit 2 a 3 dagen in de week, daarnaast ben ik een gelukkige huisvrouw:roflmao: ik ga regelmatig iets leuks doen met vrienden en vriendinnen en vind het leuk om zo nu en dan een puzzeltje te maken. Heb voor m'n dochter een scrapbook gemaakt van de eerste weken van haar leven en dat wil ik voor de 2e ook gaan doen!

17. Fleurida

Fleurida Lid

18 sep 2021
    29
    23
    3
    Vrouw
    Ik ga ontzettend voor je duimen, wat een nieuws.. echt schrikken!

18. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

21 jan 2020
    221
    315
    63
    Vrouw
    @Elizzaa o nee! Wat een vreselijk bericht!
    Over die 2 weken, die tel je er alleen bij op als je vanaf het moment van bevruchting telt, niet als je vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie telt. Ik weet niet vanaf wanneer jij geteld hebt?
    Ik duim mee voor een wonder vrijdag!!

19. Fleurida

Fleurida Lid

18 sep 2021
    29
    23
    3
    Vrouw
    Leuk om alles van iedereen te lezen!

Ik ben 27 jaar, en kom ook uit Brabant, in de buurt van Tilburg.
    Ik ben in januari gestopt met de pil, maar blijkbaar moest ik ontpillen.. ben 4 maanden niet ongesteld geworden, bizar. Op het moment dat ik ermee naar de dokter wilde, werd ik weer ongesteld en had ineens hele andere klachten. Dit was in augustus, en daarna dus niet meer ongesteld geworden!
    Ik werk 36 uur per week bij de overheid als bestuurssecretaresse. In mijn vrije tijd besteed ik vooral veel tijd aan leuke dingen doen met vriendinnen en lekker wandelen met onze hond.

20. Cinderella86

Cinderella86 Actief lid

21 jan 2020
    221
    315
    63
    Vrouw
    Wat leuk om meer over iedereen te lezen. Wat een hoop Brabanders :D.
    Mag ik vragen waarom iedereen een punt zet achter de eerste letter van een naam?

Deel Deze Pagina