Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cikaa, 22 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Oh nee, wat verdrietig zeg :(
    Gecondoleerd en heel veel sterkte!

2. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.599
    4.451
    113
    Vrouw
    @Kletskous82 jij bent nu aan de beurt, succes! ❤️

@Kaatje023 ah nee :( gecondoleerd en veel sterkte!

Hier was zoontje juist weer een dag achteruit gezet qua grootte ten opzichte van de ivf datum. Uiteindelijk dus bijna 2 weken overtijd, 54,5 cm en ruim 4 kilo. En nog steeds een grote jongen. Ik ben zelf maar 1.60 en hij is nu al 1.12 :roflmao: maar mijn man is lang dus verklaarbaar.

Ik hoop dat jullie snel van de misselijkheid af zijn, zo naar! Ik voel me eigenlijk best goed en daar maak ik me dan weer zorgen om. Aftellen naar morgen 17 uur hier.

3. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Ja hier begon het direct na verhuizing dus rond 24 nov. Eerste weken griepachtig (koorts, geen eetlust, heel moe, hoesten, keeelpijn) zonder snot en nu sinds dit weekend ineens megaveel snot en ook een voorhoofdsholteonsteking erbij, geen koorts ofzo meer maar verre van fit.

Top die weerstand als zwangere! (lopen hier natuurlijk al een aantal virusfabriekjes rond haha). Ben er nu wel een beetje klaar mee, gigantische hoofdpijn nu ook en van die nare hoestbuien (vooral avond en snachts). Coronatesten blijven negatief.

4. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Supergoed! Woooo!

Saby vindt dit leuk.
  5. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Ik had het toevallig net even opgezocht. Mijn oudste is 2 dagen vooruit gezet, mijn middelste 3 dagen vooruit, mijn jongste 3 dagen vooruit ook en mijn sterrenzoontje 5 dagen vooruit.... En ja echt helemaal zeker van ei door die testen en het tempen bij alle jongens! Maar ik ging er net op googelen en kwam ook genoeg resultaten met meisjes tegen die dagen vooruit waren gezet... Dus ja.. :p misschien is de theorie ook niet helemaal waterdicht whahahaha.

Ja zonder kwalen snap ik ook wel weer dat je misschien onzeker van kan worden. Het is ook nooit "goed" wat dat betreft.. Ben blij als we allemaal veilig en vol vertrouwen in ons 2e trimester zitten!

6. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    @Veertje192 ja vaak dat je weerstand minder word. Ik krijg tot 10 weken spuiten met nk cellen naturel killers om mijn immuunsysteem optimaal te houden. In Duitsland doen ze dat voor miskramen slik ook duphaston 3 keer per dag :confused:

dus heb niet echt een hele slechte weerstand gelukkig maar weet het wel van de vorige twee veel verkouden. Pff10 weken dan moet ik nog even.

Ik heb echt geen leven iedereen doet hier alles voor mij mijn jongste al weken pamper niet van verschoond en als ik teveel beweeg moet ik meteen spugen. Dus dat nog 3 weken OMG :|

@Saby gefeliciteerd wat een super fijn nieuws :o:

7. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.022
    4.996
    113
    Vrouw
    Valt mij ook tegen, die weerstand. Toen ik corona kreeg was dat de eerste keer dat ik ziek was in 17 jaar. Ik testte positief (zwanger) en bam, 2 dagen later was ik ziek :roflmao: Immuunsysteem dacht ik stop er meteen maar mee ofzo.

Kan me voorstellen dat je er inmiddels helemaal zat van bent. Je mag ook zo weinig nu, zelfs geen ibuprofennetje. Soms kan spoelen met zo'n rhinohorn bijvoorbeeld verlichtend werken. Hopelijk knap je snel op!

8. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Oh nee wat verdrietig :( sterkte!

9. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    gecondoleerd :(

10. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Wat fijn!

11. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Zijn er al meer met verlof bezig? Beetje vroeg misschien maar mijn leidinggevende vroeg er al naar omdat het in de zomervakantie valt..

Heb nu alles op papier staan maar met de nieuwe regeling van augustus (9 weken ouderschapsverlof tegen 70% loon) en mijn 3 weken ‘zomer’ vakantie erbij en 5 weken van te voren met verlof kom ik uit op 1 juni laatste werkdag, 2 januari 2024 pas weer 1e werkdag :eek::eek::eek::o:

Mammavan1, Roni7888 en zegenwens vinden dit leuk.
  12. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.599
    4.451
    113
    Vrouw
    Ik neem in het voorjaar en in de meivakantie in totaal 3 weken vrij. Dan zal ik ergens in juni met verlof gaan. Ik wil de 9 weken ook meteen opnemen. En daarnaast betaalt mijn werkgever het overige ouderschapsverlof ook nog deels door. Dus ik verwacht ook zoiets! Heerlijk toch, ik vond het zo jammer dat mijn zoontje met 3 maanden al naar de opvang ging. Nu kan ik langer thuisblijven en dat ga ik ook zeker doen.

13. maestro

maestro Actief lid

20 sep 2019
    303
    320
    63
    Vrouw
    @Kaatje023 : gecondoleerd en veel sterkte! Hier tijdens zwangerschap van zoontje hetzelfde meegemaakt en ik had altijd last van mijn buik als ik vol in mijn emoties zat. Maar gewoon bellen als je het niet vertrouwt, daar is de vk voor!

Ik vroeg me af of er hier een aantal zijn die de NIPT- zonder nevenbevindingen overwegen? VK keek me een beetje raar aan dat ik geen nevenbevindingen wil, maar gezien ons traject is elk kindje welkom. Tenzij het niet met het leven verenigbaar is. Ik twijfel zelf over de NIPT, maar man zou het wel graag willen omdat ik nu ook bijna 36 ben en je dan meer verhoogde kansen hebt.

14. maestro

maestro Actief lid

20 sep 2019
    303
    320
    63
    Vrouw
    Ja hier ook! Vergelijkbaar met jou denk ik. met 34 weken met verlof (36 wil niet vanwege reistijd naar werk en echt even goed uitrusten voordat no 2 zich meldt :)) dus dat zal ook begin juni zijn en dan na de kerstvakantie weer aan de slag. Ik heb nog al het ouderschapsverlof van zoon, dus ik verleng desnoods even met wat dagen daarvan wat ik tekort kom.
    Voor komend half jaar neem ik eind maart nog twee weken verlof op om lekker op vakantie te gaan en dat is het dan, rest schuift door :)

15. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Hier nog niet zo bezig met verlof. Ben bang dat mijn vrij nieuwe werkgever het niet zo gaat waarderen dat ik mijn ouderschapsverlof gelijk ga inzetten. Dus ik gok dat ik eind september weer aan het werk mag :(

16. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    dat heb ik dus ook, toen mijn dochter 11 weken was ging ik weer aan de slag en het lijkt me nu heerlijk om pas weer aan het werk te hoeven als de mini al bijna 6 maanden is. Nu speelt het ook mee dat ik het niet zo naar m’n zin heb op het werk, dus schuldgevoel heb ik geen last dan ook :roflmao:

Mammavan1 vindt dit leuk.
  17. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.022
    4.996
    113
    Vrouw
    Wat vreemd. Ik heb zelf heel veel stellen gecounseld voor de NIPT en ik denk dat het qua wel/niet nevenbevindingen 50/50 is. Beetje verschillend per regio. Ik snap het wel hoor. Met de nevenbevindingen kunnen er bovendien ook dingen uitkomen die wel afwijkend zijn, maar waarvan niet duidelijk is wat het precies voor het kind betekent. Kan ook juist meer onzekerheid geven, soms zelfs tot ver na de geboorte. Blijf dicht bij jezelf en kies wat voor jullie goed voelt! Wat de verloskundige daarvan vindt is jullie zorg niet (en bovendien een beetje onprofessioneel als ze dat liet blijken...)

18. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.022
    4.996
    113
    Vrouw
    Heb je een vast of tijdelijk contract? Je hebt er immers gewoon recht op, en als je een vast contract hebt zou die werkgever mij een worst wezen :o:

Krv vindt dit leuk.
  19. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.599
    4.451
    113
    Vrouw
    Echt zo klein zijn ze dan nog hè. Ik ben echt blij met de uitbreiding van het verlof. Ik heb sinds een jaar een nieuwe werkgever waar ik het erg naar m’n zin heb, ik voel me dus wel heel schuldig omdat ik de enige ben in mijn functie dus er gaat veel werk blijven liggen. Maar m’n manager wilde daar niks van horen en ik moet vooral de tijd nemen. Lijkt me erg vervelend als je niet lekker op je plek zit! Maar ook wel fijn om geen schuldgevoel te hebben haha.

@Veertje22 Ahh jammer! Ik zou gewoon een goed gesprek met ze voeren, als ze 4 maanden zonder je kunnen dan moet 6 toch eigenlijk ook geen probleem zijn. Of misschien kan je minder uren werken zodat je toch je verlof op kunt nemen. Het verlengde doorbetaalde verlof geldt ook alleen het eerste jaar dus ik zou dat ook nog eens benoemen. Je hebt er recht op! ❤️

zegenwens vindt dit leuk.
  20. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    @maestro
    Hier doen we het, denk ik nu, zonder nevenbevingen.
    Verloskundige zei ook dat Nederland helaas nog niet ver genoeg is met onderzoeken en dat het best onzekermakend kan zijn.

Deel Deze Pagina