Ja snap het.. maar weet dat je nu toch al aardig ver bent gekomen in je zwangerschap. De grootste gevaren zone ben je inprincipe wel voorbij het ligt eraan of je met de doppler al makkelijk het hartje kunt vinden, omdat het nog zo klein is en nog achter het schaambot zit heb je kans dat je nog niks hoort en dat kan je wel weer heel onzeker maken. Terwijl er dan niets aan de hand is.
Helemaal met je eens. Ik heb het hartje hier dus linksonder m’n navel gevonden, het zat al een stuk hoger dan waar ik in eerste instantie aan het zoeken was. Maar in principe zit het inderdaad nog achter je schaambot.
Ik denk ook niet dat ik ‘m al ga gebruiken. als ik dat wel doe, weet ik dat de kans dat je het hartje al vindt enorm klein is. Dat je het deelt met mensen, dan wordt het ineens ‘echt’ ofzo. Ik vind het namelijk nog steeds onwerkelijk en soms word ik gedesoriënteerd wakker, denk ik dat ik gedroomd heb dat ik zwanger ben. Duurt dan even voor het besef er is dat ik het ook echt ben. Zodra ik wakker ben, ben ik zo intens vermoeid dat ik dan elk minuut van de dag eraan herinnerd word maar soms zo wakker worden is toch gek. Zo onwerkelijk is het nog.
Herkenbaar allemaal, het zal echt heel heel fijn zijn om nog een paar weken verder te zijn zodat je er echt niet meer omheen kan.
Ja bij sommige vrouwen levert het veel stress op als ze hem niet kunnen vinden en raken dan in paniek. Wil ik je voor behoeden. Ik heb hetzelfde als jij haha. Nogsteeds denken; ben ik echt zwanger?! Of hier soms levendige dromen, vannacht ineens over bloedverlies en een miskraam.. meteen vanochtend maar even gekeken of ik geen bloed was verloren.. dat soort gekke dingen
Hier geen goede ervaringen met een dopler. Vorige zwangerschap had ik er 1 en soms duurde het een uur voor ik een hartslag gevonden had. Ook al verder in de zwangerschap. Heb hem daarna niet veel meer gebruikt. Mocht elke weer bij de verloskundige komen luisteren. Let wel op als je nog zo pril bent. De straling van zo'n dopler zijn ook niet goed voor t kleintje.
Dan snap ik zeker dat je er niet tevreden over bent. Lijkt me ook niet goed om een uur te moeten zoeken. En al helemaal niet geruststellend. Ik zou het ook echt alleen aanraden als mensen niet in paniek raken als ze het niet kunnen vinden en er makkelijk vanaf kunnen blijven. Het is niet bewezen dat het schadelijk is, maar ook niet bewezen dat het niet schadelijk is. Zeker voorzichtig mee zijn dus!
Nee echt maar 2 kg. Maar ze hadden me al een tijdje niet gezien. Toen had ik waarschijnlijk nog een hoop corona kilo's. Soms heb ik 10 kg overgewicht en dan gaat het weer 2 jaar perfect. Ben ooit van 86 naar 68 afgevallen in 2,5 maand door 5 dagen in de week te sporten. Nu zorg ik dat ik altijd onder de 75 blijf.
Ben al twee dagen super misselijk. Precies hetzelfde als vorige zwangerschap. Dus begin nu ook weer te twijfelen over het geslacht. Misschien toch wel weer een jongetje.
Zoon en een dochter. Mijn zoon was een geweldige baby, sliep na elke fles heerlijk en heel rustig. Dochter meer pit , sliep wanneer ze zelf wilde slapen maar ook een rustige baby. Ik zei al , baby zoals mijn zoon en karakter van mijn dochter nu ( clown ) zou geweldig zijn. Maar heb gewoon 2 heerlijke relaxe Kids dus hopen dat de derde ook zo is haha
Het is nu gelukkig weer over. Vorige keer duurde het van week 9 tot 16 ongeveer. Maar toen was ik vooral misselijk en maar twee keer licht hoeven spugen. Dit was heftig vannacht. Heb wel 5 keer overgegeven. Wellicht het eten (op een verjaardag) niet goed gevallen. Hoop dat het hierbij blijft. We zitten nu twee weken in de verbouwing ook nog. Ik doe maar wat kleine klusjes. Begin morgen met 4 katten wassen en naar mijn ouders brengen. Ze lopen al weken hier terwijl de vloer open ligt en zitten helemaal onder het stof. Zijn ze weer fris als het klaar is
Twijfel nog steeds om over te stappen van verzekering. Ik kan overstappen naar cz betaal dan 20 euro minder, eigen risico wat omhoog. Moet zowieso in ziekenhuis bevallen , die kosten heb ik niet en kraamzorg willen we niet volledig afnemen en die extra kosten betalen we zo. Extra fysio lijkt me dit keer handig. Toch derde zwangerschap dus misschien eerder last van mijn bekken . Mijn mijn dochter pas laatste 2 weken last en even na de bevalling maar nooit therapie gehad.