Iemand ervaring met bloed bij afvegen, Ik kan wel heel moeilijk naar de wc, en drinkt weinig en had net rood bij afvegen. Schrik je toch wel ff, ook al is het nu gelukkig gestopt
Meh hier smaakt het eten met kerst tot nu toe ook niet zo. Veel blijft mijn tegenstaan, zelfs koffie en chocola. En gourmetten vind ik normaal heel lekker en nu puur gegeten omdat ik moet eten. Ik eet en drink (koffie) het wel maar niet wat ik normaal heb; er echt zin in. Ben echt een koffieleut zeg maar… Dat is wel echt anders dan mijn vorige zwangerschappen, toen had ik dat gevoel 2 weekjes maar nu al sinds positieve test nergens meer zin in….. Nieuw dieptepunt trouwens wat betreft de zwangerschapsmisselijkheid . Ik ben sinds 5w elke dag non-stop heel misselijk (en dat gevoel de hele dag is echt kei vervelend) maar nooit overgegeven.. maar vanmiddag was het raak. Getsie, ik had hoop dat het nu met 11 weken beter zou gaan en niet slechter…………. Voel mij nu weer gewoon normaal en niet ziek ofzo. Dus echt denk door de zwangerschapsmisselijkheid. Pfff…..
Ik heb het 1x gehad met 8 weken. Was niks aan het handje, is een contactbloeding geweest. Obstipatie kan zeker wel wat bloedverlies geven, ofwel van je anus zelf, ofwel omdat er door het persen een vaatje in je baarmoedermond kan knappen. Even in de gaten houden: stopt het nu, of heb je alleen nog een beetje bruin, zonder krampen, dan hoef je je er echt niet druk om te maken. Krijg je meer rood bloedverlies en/of krampen, bel dan sowieso even je verloskundige op! Mag nu ook natuurlijk, als je toch behoefte hebt aan geruststelling van haar. Maar dat het verder gestopt is klinkt al geruststellend.
@Veertje22 Heel naar dat de misselijkheid zo aanhoudt.. Ik hoop echt voor je dat het heel snel gaat afnemen. Doet je medicatie nog voldoende voor je momenteel?
Wat vervelend. Je hoopt met 11 weken dat het wel beter zou gaan. Hopelijk blijft het hierbij. Ikk lust ook geen chocolade meer is toch gek he .
Hier een hele gezellige kerst trouwens.. heb het grootste deel van de middag geslapen Ben nog zo vreselijk moe. Ik slaap de meeste nachten wel echt beter inmiddels, maar mijn energieniveau is nog niet echt bijgetrokken.
Ahh meiden, wat rot allemaal! Hopelijk is het einde snel in zicht. Hier een goede kerst, ik kan weer alles eten en energie is ook prima. Een wijntje was lekker geweest, nu alvast met man afgesproken dat hij volgend jaar de bob is haha. Ik rijd straks terug dus nu kan hij lekker genieten van een drankje.
Geen ervaring met bloed met afvegen. Wél ervaring met moeilijk naar de wc gaan. Deed steeds zo'n pijn. Mijn vriendin had aambeien, ook al vroeg in de zwangerschap. Ze had gezegd dat het beter zou zijn als je al vroeg in de zwangerschap aan iets laxerends zou beginnen. Ik neem nu 1x per dag Lactulose siroop 15ml (via recept van de huisarts) en geen problemen meer gehad
Ow wat vervelend nog de misselijkheid @Veertje192 ik snap je wel heb het ook extreem het is nu wel voornamelijk Middag avond. Soms denk ik het went maar dan komt het terug en denk ik ownee ik wil geen avonden meer avondeten hier ook al tijdje niet meer maar wat meer in de ochtend. @Saby wel ervaring met aambeien helaas maar dan heb ik bloed na ontlasting maar dan ook aan die kant. Nog nooit vaginaal bloedverlies gehad daardoor. Weet niet of je dat bedoelde.
Vaginaal, maar was alleen bij afvegen . Aambeien, vreselijk. Ik heb ook het hele pakket, scheurtjes en aambeien etc. Ook al letten ze er niet op tijdens de bevalling, dit vind ik altijd vreselijk. Heb ook af en toe plasje in de wc liggen als scheurtje weer open gaat. Ga woensdag even bellen voor zakjes voor de ontlasting Jaa diarree is ook echt niks, gelukkig niet de hele zwangerschap last van
Idd geen zorgen maken om een keer iets verkeerds eten. Ik kon de christoffeltaart gister niet weerstaan. Er zat schuim in en ik wist het dus niet zeker. Maar aangezien ik nog nooit in mijn leven ziek geweest ben van taart toch gegeten. Je kunt idd al antistoffen hebben. Dat zei de verloskundige ook tegen mij ivm de kattenbakken schoonmaken. Ik doe het nu niet maar raak niet meer in de stress als ik per ongeluk toch iets aanraak.
Fijne kerstdagen dames! Hier hadden we vandaag lunch met de schoonfamilie en echt serieus alleen maar dingen op tafel die ik niet mocht als veel dingen met zalm, garnalen, rauwe dingen en soep (met alcohol erin). Dat werd dus een broodje vlokken. Ze besefte pas toen ze me zag dat dat misging. We hebben er wel heel hard om gelachen. Hier ook uit voorzorg aan de lactose 15 ml per dag. Kun je gewoon bij de apotheek halen, werkt na 2-3 dagen. Sindsdien ook geen last meer. Hier wilde zoon absoluut niet gedragen worden, dus ik heb nog een draagzak (ergobaby) en draagdoek (babylonia) liggen in de hoop dat no2 dat wel gaat willen.
Ik mag vanmiddag om 17:00 even extra naar het hartje luisteren Ivm de onderzekerheid. Heel blij mee ❤️ assistente zei dat mijn bloed uitslagen er ook waren, hb en ferritine zijn (erg) laag. Iemand ervaring mee tijdens de zwangerschap? hb was 7.8 en ferritine 22.
Hb is mooi, zelfs als je niet zwanger zou zijn is die gewoon goed. Bij mij was ie ook 7,8. Nu moet die boven 7,1 zijn in deze periode. Ferritine wisselt nogal wat zorgverleners als grens aanhouden. Vaak wordt 20 als onderwaarde aangehouden, maar sommige zorgverleners willen hem hoger hebben. 22 is niet extreem laag, maar het mag wat hoger idd. Gentle iron werkt in dit soort gevallen wel fijn. Geeft ook geen bijwerkingen maar geeft toch een extra boost!
Hb moet tussen 7,5 en 10 in zitten en ferritine tussen de 10 en 250. Ik zit met hb precies op 7,5 en vorige keer was m’n ferritine 16 (niet zwanger) en 1,5 maand terug 25. Heb nooit gehoord dat het niet goed is. Ik denk dat je waardes best prima zijn!
Oh serieus, assistente zei dat de verloskundige het verder met me zou bespreken maar dat er wel actie op moest worden ondernomen omdat het echt (te) laag was bedankt voor de tip over gentle iron!