Zo kraamzorg is aangemeld, kdb gemaild. Nu nog regelen en hopen dat opa en of oma 1 keer in de week willen oppassen
Fijn! Kraamzorg heb ik ook geregeld. KDV moet ik nog doen. Per welke datum laat je de baby starten op het KDV?
Ik wil het liefst 9 weken verlof erachter aannemen dus dan zou het hakt december gaan. Werkgever deed wel een beetje gek erover . Anders is het half oktober
Oh wat jammer van je werkgever, ik snap dat het voor werkgevers ook wel even wennen is nu dat het ouderschapsverlof zo uitgebreid is maar daar kunnen wij niks aan doen. Hopelijk lukt het om het op te nemen.
Hier is leidinggevende het ook niet eens met m’n verlof, dikke vette pech voor hem. Zoals het er nu naar uitziet heb ik 25 mei m’n laatste dag en begin ik 2 januari weer. Heb nog zoooooveel vrije dagen staan en die worden per 1 januari 2024 weer aangevuld dus ben van plan het er goed van te nemen. Scheelt dat ik er niet (meer) op m’n plek zit dus het doet me ook vrij weinig wat andere ervan denken
Ik heb ze beide aangemeld per 1 november maar vrees dat ik wederom na mijn bevallingsverlof weer in de ziektewet zit gezien mijn bekken. Dan zal ik reïntegreren en daarna wil ik nog de 9 weken opnemen en vakantie. Dus verwacht dat ik de datum ook wel aanpas hoor en ze later naar het kdv doe.
Ik voelde me sinds 2 dagen stuk beter , en sinds vanmiddag weer ellendig. Intens moe en weeig en een gek hoofd.. Nog iemand met mij die dit heeft? Ook niet herkenbaar bij mijn andere zwangerschappen dus vind dit maar gek. Maar weet ook dat het er allemaal bij kan horen hoor.
@Roni7888 hoe kom jij nu de dag door? (Klinkt dramatischer dan ik bedoel hoor haha). Ik heb nu vakantie en merk dat ik baat heb bij veel liggen. Als ik zit dan heb ik na een uur eigenlijk wel al last. Een lange wandeling is ook funest. Korte stukjes en goed op m’n houding letten gaat nog aardig goed. Ik probeer het nu zoveel mogelijk af te wisselen. Maar ik heb wel een kantoorbaan, 3 x 8 en 1 x 4 uur. Ik vrees er echt voor om volgende week weer aan het werk te gaan. Herken jij dit? Dat liggen echt het allerfijnst is nu? Ik kan toch maar moeilijk een half jaar blijven liggen.. @Saby ik voel me de laatste dagen ook ineens weer wat minder lekker, hoofdpijn en af een toe een vlaag misselijkheid. Terwijl het al weken prima ging hier. Misschien omdat die piek nu (bijna) bereikt is? Ik weet wel dat ik in m’n vorige zwangerschap wekenlang heftige hoofdpijn heb gehad. Hopelijk blijft dat nu weg.
Hoofdpijn is inderdaad heel vervelend. Hopelijk slaat het je deze zwangerschap over. Hopen dat het dat is ind. Ben echt geen leuke moeder nu, wil weer energie hebben en heerlijk kunnen wandelen etc.
Ik ben inmiddels 14 weken vandaag maar heb vandaag ook een mindere dag. Ben echt zoooo moe vandaag. Lag voor de lunch al te dommelen op de bank terwijl dochter heerlijk dr eigen vermaakte. Gelukkig is ze al 5 en zei ze heel lief: de baby maakt je moe hè mama, geeft niks
Ah lief zulke kindjes. Hier zijn ze helaas niet zo ik werk niet dus geen kdv. bij ons start maart april een au pair dat is voor ons praktischer en eigenlijk goedkoper als de kids naar de opvang doen.
@Krv jij ook al zo’n last van je bekken? Ik kan niet meer ‘normaal’ functioneren. Het is altijd een zwakke plek geweest, maar lopen en staan kan ik niet/amper. Het is vooral zitten/liggen hier. Ik start maandag ook weer met werken. Ik denk niet dat ik dit vol ga houden tot ik 34-36 weken zwanger ben.. bij mijn dochter moest ik in gedeeltelijke ziektewet vanaf 25 weken. Ik vrees er nu ook voor.
Misschien een gekke vraag, maar waarom juist niet dan kdv alvast inzetten? Al is het maar een dagje. Zo kun je je bekken flink ontlasten denk ik. Of is dit iets geks wat ik zeg? Ik merk echt een flinke belasting met mijn dochter. Terwijl ik die eigenlijk niet vaak meer hoef te tillen, het lijkt telkens een aanslag op m’n lijf
@Kaatje92 exact hetzelfde hier, vorige keer ben ik met veel tegenzin rond 30 weken met vervroegd verlof gegaan en eigenlijk ging het toen pas beter. Ik ben al heel vroeg (rond 16 weken) halve dagen gaan werken. Ik kon halverwege mijn zwangerschap al niet meer langer dan een kwartier in de auto zitten (als passagier). Nu is mijn dichtstbijzijnde werklocatie 25 minuten met de auto en ik vrees dat zelf rijden het niet beter gaat maken. Gelukkig kan ik wel veel thuiswerken dus dat probeer ik zoveel mogelijk te doen. Ik wil het dit keer echt niet weer zo ver laten komen en ik merk nu ook dat rust me goed doet. Fysio hamerde ook op veel rust nemen en echt goed nadenken over de verdeling van m’n energie. Maar ik vind het vervelend voor mijn werkgever. Ik zou behoorlijk wat trainingen geven de komende maanden maar ik ben bang dat ik moet toegeven dat dat niet gaat lukken.
Goed aan jezelf denken. Dat is prioriteit. Moet zeggen dat ik bij onze dochter door bleef gaan, omdat ik dacht ‘gaat vast vanzelf over’ dus daar heb ik wel van geleerd. Zelf auto rijden kost me nu al moeite op een dag waarop ik teveel van mezelf heb gevraagd. Ook bij je werkgever aangeven als het niet gaat, denk aan jezelf. Ik wil er (ook) niet aan toegeven, maar voor de klas staan, wordt wel een uitdaging. Dat is hele dag zitten, staan of lopen.
Ja dat is eigenlijk echt niet te doen, je bent zo bezig met stof overbrengen dat je niet of onvoldoende op je houding let. Even liggen wordt ‘m dan ook al niet haha. Wat rot dat jij nu ook al last hebt met autorijden. Ik zou ook trainingen in de avond moeten geven maar dan heb ik het meest last na een dag. En inderdaad, belangrijk om onszelf nu centraal te zetten. Zeker om klachten op lange termijn te voorkomen. Heel veel succes volgende week!