Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cikaa, 22 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olive92

Olive92 Actief lid

2 mei 2022
    209
    170
    43
    Vrouw
    Wat fijn dat velen van jullie de baby echt al voelen! Hoe bijzonder! Ik ben morgen 16 weken, maar ik voel haar nog niet… ik begreep wel van de echoscopist dat mijn baarmoeder naar achter gekanteld is. Wellicht heeft het daar iets mee te maken? Als ik jullie allemaal zo hoor maakt het me een beetje gespannen dat ik dat nog niet heb :oops:

2. Olive92

Olive92 Actief lid

2 mei 2022
    209
    170
    43
    Vrouw
    Wat spannend! We duimen voor je!

Kletskous82 vindt dit leuk.
  3. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.595
    4.448
    113
    Vrouw
    Is echt niet nodig hoor!! Zeker bij een eerste kindje is het heel normaal om het pas later te voelen. Hier ook een gekantelde baarmoeder, bij de 13 weken echo kon ze de baby niet goed zien omdat hij verstopt zat achter mijn navel. Toen gingen we het inwendig proberen en er was gewoon niks te zien! Zo ver ligt mijn baarmoeder gekanteld. En nu snap ik dat baby’s soms gemist kunnen worden op een echo haha, want er zit toch echt een heel kind. Ik voelde hem vanaf 12,5 week ongeveer heel vaak en nu een stuk minder. Mijn placenta ligt ook schuin voor dus ik denk dat de baby nu te hoog zit. Soms voel ik wel een plop/tik bij mijn navel maar veel minder dan voorheen. Ze hebben nog zoveel ruimte nu, komt echt helemaal goed!

Kletskous82 en Roni7888 vinden dit leuk.
  4. Olive92

Olive92 Actief lid

2 mei 2022
    209
    170
    43
    Vrouw
    Jeetje dat ze het gewoon echt niet konden zien op je echo!!!
    Ik moet zeggen dat ik af en toe echt wel iets voel, of denk te voelen in mijn buik, maar mijn darmen zijn ook volledig van de rel, dus wijt het daaraan haha.
    Maar thanks voor je geruststelling! Ik heb ook geen idee hoe mijn placenta ligt, dus ik moet gewoon geduldig afwachten. Niet perse mijn sterkste kant :p

5. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.595
    4.448
    113
    Vrouw
    Heeel herkenbaar! Een zwangerschap/bevalling/baby is wat dat betreft echt wel een spoedcursus loslaten hoor haha. Straks is de baby zo sterk dat het soms gewoon pijn kan doen, lastig voor te stellen nog hè. Grote kans dat hetgeen wat je nu voelt toch de baby is hoor. Ze zijn nu nog niet zo krachtig maar dat komt helemaal goed de komende tijd.

Kletskous82 en Olive92 vinden dit leuk.
  6. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Het liefst willen we de kleine nu al elke dag voelen, zeker als je er al 1 of meerdere hebt haha.
    Ik heb 5 dagen Niks gevoeld. Toen 2 dagen wel en nu 2 dagen weer niet.

Kletskous82, Donna1993 en Krv vinden dit leuk.
  7. Olive92

Olive92 Actief lid

2 mei 2022
    209
    170
    43
    Vrouw
    Hahahaha zo hey, precies wat je zegt! Heb nog nooit zo veel gevoelens en angsten moeten accepteren en weer loslaten als in een zwangerschap!
    Nee daar kan ik me nog absoluut niets bij voorstellen, maar we wachten ‘geduldig’ af haha o_O:oops:

Kletskous82 en Krv vinden dit leuk.
  8. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ik kijk straks even welke het is.

zegenwens vindt dit leuk.
  9. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.017
    4.989
    113
    Vrouw
    Nee joh, met 15 weken het voelen is supervroeg! Bij een eerste kindje is zo rond de 20 weken veel normaler! Als je kunt voelen waar je baarmoeder zit, kun je wel afbakenen dat alle plopjes die daarvandaan komen echt alleen van de baby kunnen zijn, en niet van je darmen.

Olive92 vindt dit leuk.
  10. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    #3270 Kletskous82, 29 jan 2023
    Laatst bewerkt: 29 jan 2023
    Ik zie je idd af en toe iets zeggen. Ja haha die navel is wat bij mij. Bij beide zwangerschappen had ik in het begin nul symptomen alleen die scheve navel. Mijn vriendinnen en eigenlijk iedereen om me heen verklaarde me voor gek. Ik heb het later nagevraagd aan mijn gynaecoloog en die zei dat het klopt. Omdat je baarmoeder aan een kant begint te groeien wordt die kant van je buik dikker waardoor de navel naar de andere kant kan staan. Bij de tweede zwangerschap was het heel vlug te zien waarschijnlijk doordat de baarmoeder vlugger groeide. Nu had ik er zelf niet zo opgelet maar mijn vriend zei paar dagen geleden dat mijn buik weer aan een kant wat dikker leek. Nu denk ik wel het zou ook zomaar een cyste ofzo kunnen zijn. Maar we blijven nog een weekje hoop houden. En anders in februari de IUI. Wordt vervolgd...

Vaianana, Slagter227, zegenwens en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    #3271 Kletskous82, 29 jan 2023
    Laatst bewerkt: 29 jan 2023
    Dat maakt echt niet uit. Hier lag de placenta gewoon achter. Bij 22 wk voelde ik het een heel klein beetje maar met 24 echt heel goed. Het ligt ook aan andere factoren. Als ze genoeg ruimte hebben met vruchtwater eromheen dan voel je het ook minder vlug. Denk als de baarmoeder ver naar achter ligt dan heb je automatisch meer plek.

@Olive92 geen zorgen maken. Uiteindelijk ga je het vanzelf voelen. Als je het later voelt dan voel je het wel mega goed en heel vaak. In het begin voel je het dan wel en dan niet en daar ga je je dan ook weer zorgen over maken.

Kaatje92 en Olive92 vinden dit leuk.
  12. Olive92

Olive92 Actief lid

2 mei 2022
    209
    170
    43
    Vrouw
    Ik voel wel een hard iets in mijn buik, denk dus de baarmoeder? Verder heb ik echt een meeegaa druk op mijn blaas. Moet er snachts wel 8 keer uit om te plassen al komt er niet eens veel uit! Geen blaasontsteking btw, al getest, dus vermoed mijn baarmoeder die er op drukt

Kletskous82 vindt dit leuk.
  13. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    @zegenwens dit is hem. Vanaf de geboorte tot 4 jaar zelfs. Als je je nu bij maxi cosi lid maakt van de nieuwsbrief krijg je sowieso 10% korting. Deze wordt veel gekocht als vervolgautostoel na de maxi cosi maar hij kan dus al vanaf de geboorte. Wij hebben toen een shop afspraak gemaakt bij prenatal. Daar kreeg je flinke korting vanaf een bepaald bedrag. Maar met kinderwagen, autostoel en co sleeper zaten we daar zo aan.

Bijgevoegde bestanden:

14. Slagter227

2 dec 2022
    14
    33
    13
    Vrouw

Ja mijn placenta lag achter. Ze gaf ook aan dat ik de baby al misschien voor de 16 weken zou voelen, dat klopt ook dus. En vnv heb ik haar gelukkig weer een keertje gevoeld

Donna1993 vindt dit leuk.
  15. Slagter227

2 dec 2022
    14
    33
    13
    Vrouw
    Mijn collega die had ook dat ze vaak moest plassen in de nacht. Toen kreeg ze de tip om overdag genoeg te drinken en na 19:00 uur niet meer. Ze is 33 weken zwanger en ging van 8x plassen naar 1x plassen in de nacht

Olive92, Donna1993 en Kletskous82 vinden dit leuk.
  16. Vaianana

Vaianana Actief lid

3 feb 2018
    445
    782
    93
    Vrouw
    Wij hebben een Cybex Cloud Z en die kan ook plat als je toch eens wat langer wil lopen. Hier ook gebruikt als dochter in slaap viel en ik haar niet wakker wilde maken, dan deed ik hem plat als ik haar uit de auto haalde en sliep ze verder.

Verder gebruikte ik de autostoel op de kinderwagen vooral als ik even naar het winkelcentrum moest, dan moest ze van auto naar kinderwagen en dan weer in de auto, nog ff een andere winkel en naar huis. Dan is het gewoon makkelijker dan in de reiswieg. Als ik de stad in ging of ergens echt naartoe dan nam ik altijd de reiswieg mee.

Ik denk dat je gewoon veel moet afwisselen, niet altijd in de box of autostoel, maar soms in bed, soms in de box, soms in de autostoel en soms bij mij slapen werkte hier prima. En bij een lange rit was dat nou eenmaal zo, zolang je dat niet elke dag doet is het prima vind ik

Kletskous82 en Donna1993 vinden dit leuk.
  17. Donna1993

Donna1993 Bekend lid

19 okt 2021
    726
    764
    93
    Vrouw
    Veel succes met alle controles vandaag:)

18. Olive92

Olive92 Actief lid

2 mei 2022
    209
    170
    43
    Vrouw
    Voor mijn gevoel lijkt het bij mij niet te komen door de hoeveelheid drinken, maar de druk op mijn blaas waardoor ik echt bij iedere druppel al het gevoel heb dat ik nodig moet :oops: ga het wel een poging geven. Wie weet werkt het ook bij mij

Slagter227 vindt dit leuk.
  19. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93
    Jaaa succes voor de dames die vandaag echo hebben!! Ik heb volgende week woensdag alweer mijn 20 weken echo en dan weten we ook het geslacht. Ben nu al zenuwachtig

Kletskous82, Charls, Kaatje92 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.017
    4.989
    113
    Vrouw
    Ik herken dit hoor! Constant veel druk op m'n blaas, maakt niet uit of mijn blaas nou vol zit of dat er maar een heel klein beetje in zit. Heel irritant..

Olive92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina