De tijd vliegt he! Hier ook alweer 16 weken. Hoe dan Vanmorgen controle gehad bij de VK en even naar het hartje geluisterd. Hij/zij was flink tegen mijn buik aan trappelen, maar helaas voelde ik er (nog) niks van
Hier een 18-weken dansje! Nog 10 dagen tot de 20 wekenecho. We zijn zo druk momenteel dat de tijd echt voorbij vliegt. Dat vind ik ergens wel jammer, ben bang dat ik niet genoeg geniet ofzo. Ik kon vandaag een dag thuisblijven gelukkig, dus ik zal mijn zwangerschapsdagboek eens gaan bijschrijven. En een nieuwe buikfoto maken. Dat doen we elke 2 weken.
Jaa leuk zijn die boeken, kijk nu ook regelmatig terug in t boek van men andere zoon. Leuk om te vergelijken. Genieten lukt hier ook nog niet echt hoor. Moet zeggen dat ik me ook nog niet echt heel zwanger voel gek genoeg. Wellicht als ik de kleine straks dagelijk goed voel. Ik kijk zo enorm uit naar de lente. Gewoon weer in een t shirt rondlopen, deur open, lange dagen, bloemen en bomen in de bloei. Vogeltjes. Ik geniet nu al elke dag van de minuut extra licht. Haha en dat zonnetje nu heerlijk. Straks weer lekker buiten zitten.
Ik zag gister al de eerste krokussen in het gras! En nu een lekker strakblauwe lucht. Dat doet ook wel goed ipv grijs en grauw weer. Alleen de temperatuur nog wat omhoog idd
Het gaat wel al beter. Alleen helaas me oren en ogen beetje onstoken. Ik hoest gelukkig niet meer en niet echt niezen dus ik ga morgen gewoon anar de echo. Ochtend voel ik me helemaal fit dus gelukkig is de echo ochtends. Avonden zijn nog wel pittig om door te komen.
hier wel bezig, wij hadden juist veel meisjesnamen en geen enkele jongen. Maar nu hebben we Kinder weer gedownload (soort Tinder met namen, je swipte en ziet dan wanneer je dezelfde naam hebt) en nu 7 matches dus ik heb weer hoop haha. Hier ook echt toe aan lente, hoop dat dat ook wat helpt tegen de vermoeidheid! En weg met al die verkoudheden en griepjes hoop ik snel voor iedereen!
Fijn dat het inmiddels wat beter gaat. Hopelijk ben je snel weer de oude. Veel plezier en succes bij de echo morgen!
Vannacht tijdens mijn werk een mooie bad bevalling gezien. Dat heeft ook wel iets, in bad bevallen. Denken jullie soms al na over mogelijke opties qua bevallen en houdingen voor straks? Bij mijn vriendin haar bevalling ging zij op handen en knieën op bed bevallen, zodat de zwaartekracht meer naar de onderkant voorkant ging (vorige bevalling was haar kringspier bij liggend bevallen nanelijk bijna geraakt) en nu had ze mààr 2 hechtingen bij de schaamlippen. Daar zit ik soms toch aan te denken
Nee ik denk hier niet over na, maar dat komt omdat ik een geplande keizersnede krijg haha. Zeker goed om alvast wat over na te denken! Uiteindelijk kon ik bij mijn eerste bevalling echt geen enkele houding aannemen doordat ik ernstige bekkeninstabiliteit had en in een weeënstorm terechtkwam. Na 2 uur een ruggenprik gekregen (wat ik eigenlijk echt niet wilde, geen idee meer waarom niet) en toen dacht ik dacht ik op magische wijze verlost was van mijn bekkeninstabiliteit haha. Helaas kwam dat na het uitwerken gewoon weer terug. Het hielp mij wel enorm om te kunnen ontspannen maar dan kan je niet meer van je bed af. Helaas had ik alsnog geen ontsluiting en kreeg de baby het erg zwaar dus na 19 uur weeën en maar 2 centimeter ontsluiting toch een keizersnede. Als ik normaal zou mogen bevallen dan had ik wellicht een hypnobirthing cursus overwogen, lijkt me heel mooi. Ik raakte de vorige keer best in paniek van de heftigheid, mogelijk kwam dit ook door de inleiding. Mijn lijf pakte zelf helaas niks op zonder opwekkers.
Nou dames ben weer terug van de echo Alles was gezond!! En het is eeeeeeeeeeeen Meisje! Hahaha mijn gevoel zat goed. Had al een zoon en nu krijgen we een meisje. Hartstikke leuk!
Aah prachtig hè! Ik wil zeker in bad als dat kan. Gewoon hier in de woonkamer Je kan ook op je handen en knieën in bad, win-win Heb zelf ook veel badbevallingen begeleid en het zijn echt m'n favorietjes! Een bad werkt pijnstillend en je scheurt er minder vaak en minder heftig door. Ook kun je door de gewichteloosheid in het water vaak makkelijker van houding wisselen. Dus ja, ik plons er lekker in. Hopelijk geen hittegolf Ik zie mezelf in ieder geval niet op mijn rug bevallen tenzij het niet anders kan. Wel eventueel nog op de baarkruk als het in bad niet lukt. Wat @Krv zegt, ik doe zelf ook een online hypnobirthing cursus van Dubbelzen momenteel. Ja, zelfs ik
Zolang bezig en dan toch een keizersnee is altijd een domper he , hier na 12 uur een keizersnee ivm sterrenkijker en beetje scheef liggend kind haha Wat is de reden dan je dan nu een geplande kz krijgt ( als wat geven ze aan als reden als je dat wilt vertellen )
Ja, gewoon een dubbele bevalling haha. Ik ben in maart geopereerd aan het litteken van mijn keizersnede omdat het niet goed hersteld is. Daardoor mag ik geen weeën krijgen omdat mijn litteken dan waarschijnlijk zal scheuren. De dikte van mijn baarmoeder op de plek van de niche is na de operatie van 0 naar 5 mm dikte gegaan. Wil jij voor een vaginale bevalling gaan?
Aah, nee zeker niet na een hersteloperatie. Zeker, mijn tweede is vaginaal gekomen binnen 4 uurtjes. De vk gaf aan dat ik snel beval, blijkbaar. Hopelijk duurdt het persen deze keer dus ook korter want die duurde vorige keer 45 minuten omdat bij de eerste er natuurlijk geen kind doorheen is gekomen ( wel een uur geperst) dus we gaan weer voor vaginaal maar wil eigenlijk niet liggend bevallen , ik ga me er eens in verdiepen
Ik wil dit keer heel graag thuis bevallen, wilde ik de vorige keer ook maar toen had dochter in het vruchtwater gepoept tijdens de weeën nog even (ging ook vanuit niks opeens helemaal los) verloskundige zegt nu al dat deze waarschijnlijk nog sneller gaat, dochter was er binnen 6 uur maar was er sneller geweest als we niet naar het ziekenhuis hadden hoeven gaan (zat toen met volledige ontsluiting en persweeen in de auto) na de bevalling heb ik een Vulva hematoom gehad, toen moest alles een paar uur na de bevalling weer open en opnieuw gehecht op de operatie kamer, ik wil dit keer dus ook niet meer op mijn rug bevallen maar graag op handen en knieën ofzo. maar als ik wel iets geleerd heb bij de vorige bevalling is dat je heel veel van te voren kan bedenken, maar je op het moment zelf maar alles over je heen moet laten komen.