Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cikaa, 22 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.623
    4.465
    113
    Vrouw
    Ik snap je zo goed!! Ben ook zo benieuwd naar hem.

zegenwens vindt dit leuk.
  2. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Met autorijden en achter m’n bureau zitten, haha. Het zijn volgens mij geen harde buiken maar echt een zeurend/stekend gevoel heel laag in m’n buik en richting m’n stuitje. Donderdag 20 weken echo dus gelukkig weer even een check :rolleyes:

3. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    999
    1.553
    93
    Wat ellendig dat veel van jullie steeds zo ziek/verkouden zijn! Die verminderde weerstand door de zwangerschap en het virus/griepseizoen helpen daar natuurlijk helemaal niet bij.
    Hopelijk helpt je nieuwe neusspray een beetje om de klachten te verminderen @Veertje22.

Ik heb ook het gevoel dat de tijd vliegt, maar dat vind ik eigenlijk niet zo erg. Hoewel ik er ook wel van geniet dat mij buik steeds groter wordt en ik me steeds meer zwanger voel, kan niet wachten om dit kleintje te ontmoeten :rolleyes:

Kaatje92, Donna1993, Cikaa en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.623
    4.465
    113
    Vrouw
    Ja fijn weer even de check! Ik heb dus ook die zeurende pijn af en toe, voelt echt raar. Alsof kindje al wil indalen of zo, maar dat kan natuurlijk helemaal nog niet. Ik had het een paar weken geleden meer dan nu. Zal wel met het groeien te maken hebben denk ik! Het is geen bandenpijn (in elk geval, het voelt anders haha).

5. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Ja onze weerstand in combinatie met dit seizoen is natuurlijk niet zo'n goede combinatie. Uiteindelijk na lang twijfelen mij toch ziek gemeld vanochtend. Eerst voelde ik mij heel schuldig erover maar inmiddels voel ik mij gewoon weer bar slecht, hoofdpijn, die hoestbuien en dat alles vol zit. Ik denk dat het beter zo is. Heb tot 11u in bed gelegen en net gedoucht. Nu beneden. Dit soort dagen heb ik nooit, aangezien het onze 4e is. Nu ik ziek ben gemeld moet ik natuurlijk ook echt even goed rust pakken. Voor mezelf, voor het kleintje maar ook de rest van het gezin en natuurlijk mijn werkgever. Zodat ik hopelijk snel weer iets meer mezelf ben ;)

Ik vind de tijd ook mega snel gaan!! Maar wat jij zegt @KarlijnA91 ik kan ook echt niet wachten. Ik heb zoveel zin in deze zomer. Zie het al helemaal voor mij, van die zwoele zomermiddagen lekker onder de overkapping met dit kleine gupje op mijn borst terwijl de andere kids eromheen spelen vanwege zomervakantie.

Wel intens dat onze oudere kinderen straks vrij zijn, terwijl we net een newborn baby hebben maar we hebben het inmiddels goed uitgedacht. Het geeft ook ergens wel weer vrijheid, dat we niet op de klok hoeven te leven dat ze naar school moeten en weer gehaald moeten worden. Ik beval begin juli (vanwege de KS) dus eerst zijn we nog 3 weken met baby alleen. Dan dus zomervakantie waarin mijn vriend veel vrij is en we hulp krijgen dmv vakantie BSO en opa's en oma's en daarna nog verlof tot eind oktober dus nog een paar weken veel met baby thuis terwijl de oudsten op school zijn. Mijn vriend gaat ook optimaal gebruik maken van het ouderschapsverlof en als goed is 3 dagen in de week werken. En ik straks ook weer 3. Dus lekker veel tijd met het gezin en elkaar. Dus ik vind het wel een fijn vooruitzicht, laat de baby maar komen straks begin juli :) Ben zo benieuwd naar hoe dit kindje is en hoe de oudere kinderen erop gaan reageren <3 Hoe doen andere dat met schoolgaande kids?

Krv vindt dit leuk.
  6. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.055
    5.030
    113
    Vrouw
    Klinkt super goed geregeld allemaal! Tijd zat om een fijne balans te vinden als gezin en ook om lekker één op één tijd met de baby te hebben.
    Hoe oud zijn jouw jongens?

Ik zwijmelde trouwens helemaal weg bij je zwoele zomermiddagen. ❤

Veertje22 vindt dit leuk.
  7. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Wat vervelend @Roni7888 en @Wes88 ook die bekkenklachten en buikpijnklachten. Iedereen heeft weer zn eigen dingetjes he. Hopelijk verergerd het niet teveel de komende maanden. En @Wes88 ik herken het zelf niet. Heb nog niet echt buikklachten gelukkig. Mss omdat het al de 5e zwangerschap is en alles al maximaal is uitgerekt whahahha.

8. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Ja heerlijk he, en ook gewoon lekker een ommetje maken met de wagen of draagzak met dat mooie weer straks ;) Helemaal zin in! Krijg wel positieve vibes van het naderende voorjaar/zomer!

Als de baby geboren wordt zijn onze jongens bijna 7 jaar, 5 jaar en 3 jaar. De oudste twee zitten dus op school en de jongste gaat 2 dagen naar de opvang. Vooral de oudste twee hebben echt dat besef dat er een baby komt. De jongste nog iets minder. Lijkt mij ook heel bijzonder om het nu nog eens zo te ervaren.

KarlijnA91, Krv en zegenwens vinden dit leuk.
  9. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.623
    4.465
    113
    Vrouw
    @Veertje22 ooohhh ja die zomerdagen! Lijkt me zo heerlijk haha! Ik ben ook zo blij met onze heerlijke tuin. Ik zal uiterlijk 11 juli bevallen, kan ook rond 4 juli al zijn. Mijn zoon heeft vanaf 15 juli zomervakantie. Hij zal bij mijn moeder logeren als wij in het ziekenhuis zijn i.v.m. de keizersnede. De eerste dag dat we weer thuis zijn, wil ik hem heel graag bij ons houden. Mocht dat doordeweeks zijn dan gaat hij een dagje niet naar school. Mijn man is de hele zomervakantie vrij (hij neemt ongeveer 8 weken verlof). Zoon misschien af en toe vakantie bso, logeren bij opa en oma. Ik zie het wel zo voor me dat we grotendeels samen zullen zijn. Mijn man kan altijd een half dagje met hem naar het strand (hij is gek op het strand en we wonen heel dichtbij het strand). Het lijkt me heerlijk dat je na de nachtvoedingen niet op de klok hoeft te kijken i.v.m. school. Daarna nog een paar weken verlof als de oudste weer naar school gaat. In september of oktober willen we nog op vakantie, laatste keer voordat mijn zoon leerplichtig is en afhankelijk van mijn herstel.

10. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Jaaa jij zit natuurlijk ook de geplande keizersnede. Dan zullen we waarschijnlijk die wel in dezelfde week hebben haha. Ik gok zelf dat ze die van mij zo rond 5/6/7 juli (dan ben ik 38+5/6) willen gaan plannen maar ergens zou het mij ook niet verbazen als de kleine spontaan eerder komt. De metingen van baby lopen elke keer voor op mijn uitgerekende datum ook... Bij mijn jongste kreeg ik ook spontane weeën met 38 weken dus in theorie kan het kan ook nog eind juni worden. Bij ons begint de zomervakantie een week later, die maandag 24 juli. Onze regio is als laatste dus ergens vind ik dat wel lekker? Eerst een paar dagen ziekenhuis en daarna nog 3 schoolweken om nog even te landen met baby en vriendlief doordeweeks. Wat lekker dat je vriend 8 weken verlof neemt! Zo fijn, zoveel tijd samen!!! Die tijd krijg je nooit meer terug dus ik snap het heel goed. Wij doen het net even anders. Mijn vriend neemt eerst 3 weken echt vrij. En daarna gaat hij werken op de dagen dat de oudste jongens opvang hebben/vakantie BSO/opa en oma. Dus hij gaat dan een paar weken 1 dag naar kantoor en 1 dag vanuit huis werken. De rest van de week is hij dan alsnog vrij. Alleen op de dagen dat de oudste mannen weg zijn (ik mag natuurlijk nog niet tillen vanwege de KS) dus ik heb dan 2 daagjes alleen met baby, wat ik ook heerlijk vind. Lekker knuffelen en qualitytime met de beeb. Maar op deze manier spreiden we zijn geboorteverlof mooi uit over een langere periode. Aan het eind van de zomervakantie willen we dan nog een weekje ertussen uit, gewoon in de buurt. En als de zomervakantie voorbij is dan gaat vriend officieel 3 dagen werken, terwijl ik nog verlof heb. Daarna is het plan dat we beiden 3 dagen blijven werken totdat de jongste 8 jaar ofzo is haha. Fijn dat het kan. Zeker met een gezin met 4 kids. Mijjn schoonmoeder vroeg direct aan mij: ga je nu stoppen met werken nu jullie 4 kinderen krijgen? Eh nee!!! Ik wil graag blijven werken. Maar mijn vriend gaat dus wel minder werken. Zo kan het dus ook ;) Maar wat lekker dat jullie ook veel samen gaan zijn en daarna nog lekker op vakantie. Heerlijk dat dat nog kan in het laagseizoeen in sept/okt. Al een idee waarheen? Hoe was vorige keer je herstel van de KS? Wanneer begin jij weer met werken?

Krv vindt dit leuk.
  11. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Hier zijn de andere 2 dan 6 en 8, en wij hebben als eerste vakantie dus ben al 37 weken als ze vakantie krijgen .
    Mijn man neemt 2 weken vakantie als ik ben bevallen dus dan is hij 3 weken thuis en dan gaan de kids weer naar school. Neemt ook nog in de eerste weken vakantie 1 dag vrij, hopelijk ben ik mobiel genoeg en zo niet dan valt er wat te regelen met zijn werk.
    Ik werk 2 dagen en ga weer aan de slag na mijn verlof en 9 weken extra verlof :)
    Eerst maar zien hoe de zwangerschap verloopt en de bevalling.

Krv vindt dit leuk.
  12. Cikaa

Cikaa Fanatiek lid

10 jan 2014
    1.036
    1.408
    113
    Ik werk in het onderwijs. Er zijn al veel tekorten in het onderwijs en amper invallers. Dus het liefst willen ze je gewoon op werk hebben. Of je nou ziek bent of niet

13. Cikaa

Cikaa Fanatiek lid

10 jan 2014
    1.036
    1.408
    113
    Ja ik normaal ook hoor. Maar zit donderdag alweer oo bijna 3 weken. Maar dat komt ook omdat de griep begon met koorts en de klachten onstekingen dagen later kwamen

14. Cikaa

Cikaa Fanatiek lid

10 jan 2014
    1.036
    1.408
    113
    Nou ben net even naar buiten gegaan. En krijg dikke koppijn door de zon en de geluiden om me heen. Helaas dus nog niet helemaal opgeknapt. Had het wel gehoopt pfff

15. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.623
    4.465
    113
    Vrouw
    @Veertje22 klinkt ook heel goed hoe jullie het gaan doen! Wat heerlijk om allebei 3 dagen te werken. Als je die mogelijkheid hebt, gewoon doen! Super fijn om alles te verdelen. Ik ga 3 of 3,5 dag werken (ik werk nu 3,5 dag) en mijn man werkt nu 36 uur verdeeld over 4 dagen en hij gaat waarschijnlijk terug naar 32 uur. Hij werkt 50% vanuit huis. Wij hebben allebei deels doorbetaald ouderschapsverlof bovenop het extra betaalde ouderschapsverlof dus dat gaan we zeker inzetten. Vorige keer ging mijn herstel heel goed en snel, bekken had ik langer last van dan van de keizersnede. En bij jou? We willen richting Frankrijk of de Ardennen. Als het echt heel goed gaat en we een makkelijke baby hebben dan misschien toch vliegen (Griekenland of Italië). Ik denk dat ik op z’n vroegst in november maar waarschijnlijker pas in december weer begin. Misschien pas januari als ik echt nog langer thuis wil blijven haha, ik weet het nog niet zo goed. Ik voel me wel een beetje lullig omdat er niemand is die mijn werkzaamheden over kan nemen dus er gaat veel werk blijven liggen.. maar ja dat is dan maar zo. Deze tijd komt nooit meer terug. Ik vind m’n werk ook wel echt heel leuk en ik weet wel dat ik het op een gegeven moment ook fijn vind om m’n hoofd weer te gebruiken en niet alleen met luiers en flesjes bezig te zijn.

16. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.623
    4.465
    113
    Vrouw
    :(:( Echt nog even goed uitzieken hoor, super vervelend zeg.

Cikaa vindt dit leuk.
  17. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Hier ben ik uitgerekend op 10 juli, de 1e vakantiedag van dochter. Het lijkt me wel lekker dat we smorgens niet hoeven te haasten om dochter op school te krijgen, slechte nachten maken dan ook niet zoveel uit. Ze komt wel aan haar uitjes met papa/opa’s&oma’s/oom/tante.

6 weken wennen samen en daarna alle tijd voor de baby ❤️ verlof is rond, 8 januari weer beginnen :o: lijkt me ook zoooo lekker om te wandelen in de zomer, dochter is van december hahaha

Krv vindt dit leuk.
  18. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.623
    4.465
    113
    Vrouw
    Wauw, wat lekker!! Fijn vooruitzicht. Ik kijk ook uit naar wandelingen op zwoele zomeravonden. Ben benieuwd of we er nog zo over denken als er straks een hittegolf komt of zo hahaha. Zoon hier ook eind november, ik vond het ook wel wat hebben om in die koude, donkere dagen heerlijk binnen te cocoonen. Maar dit lijkt me ook super. En later de verjaardag buiten in de tuin vieren, wat heerlijk.

19. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113

Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

1 juli
    ❤️ Cikaa - 29 jaar- 2e kindje - meisje

7 juli
    ❤️ Slagter227 - 26 jaar - 1e kindje - meisje
    ❤️ Kaatje023 - 29 jaar - 1e kindje - jongen

8 juli
    ❤️ Bloem36 - 3e kindje

9 juli
    ❤️ Zeeuwse1234 - 30 jaar - 2e kindje
    ❤️ Roni7888 - 34 jaar - 2e kindje
    ❤️ Liefde10 - 34 jaar - 2e kindje

10 juli
    ❤️ Wes88 - 34 jaar - 2e kindje

11 juli
    ❤️ Zegenwens - 25 jaar - 1e kindje

13 juli
    liza1991 - 31 jaar 4e kindje - meisje

14 juli
    ❤️ Nijntje87 - 35 jaar - 3e kindje - jongen

15 juli
    ❤️ Veertje22 - 4e kindje - jongen

17 juli

❤️ Olive92 - 30 jaar - 1e kindje - meisje

18 juli
    ❤️ Krv - 32 jaar - 2e kindje

21 juli
    ❤️ Flora53 - 32 jaar - 1e kindje

❤️ Kaatje92 - 30 jaar- 2e kindje

22 juli
    ❤️ Loontje90 - 32 jaar - 2e kindje - jongen

24 juli
    ❤️
    KarlijnA91 - 31 jaar - 2e kindje (1e⭐)

26 juli
    ❤️ Mammavan2 - 35 jaar - 3e kindje
    ❤️ Vaianana - 36 jaar - 2e kindje

27 juli
    ❤️Saby - 33 jaar- 3e kindje
    ❤️ Donna1993 - 29 jaar - 1e kindje

29 juli
    ❤️ DaiSSyy - 4e kindje

30 juli
    ❤️ Charls - 31 jaar - 2e kindje

Afspraken februari:
    15 - Veertje22 - 20 weken echo 11:00
    15- Saby - Suikertest
    16 - Wes88 - 20 weken echo 11:00
    17 - Roni7888 - 20 weken echo 15.15
    17 - Nijntje87 - 20 weken echo 10:30
    17 - Zegenwens - 20 weken echo 11:20
    20 - Olive_92 - 20 weken echo
    21 - liza1991 - 20 weken echo 09.00
    22 - Krv - 20 weken echo 09:00
    28 - Roni7888 - controle vk

Afspraken maart:
    2 - Donna1993 - 20 weken echo 09.45
    2 - Mammavan2 - controle Vk
    2- Saby controle vk 19 weken

3 - KarlijnA91 - 20 weken echo
    3 - Zegenwens - Controle vk
    7- Saby - 20 weken echo
    8 - Wes88 - controle vk

8 - Vaianana - 20 weken echo 08.30 uur
    10 - Mammavan2 - 20 weken echo 11:00 uur
    15 - Charls - 20 weken echo
    16 - Donna1993 - controle verloskundige
    20 - Veertje22 - controle vk
    27 - Veertje22 - kinkhoest vaccinatie

-----------------------------------------

jongen (9) | meisje (6) | verrassing (1)

20. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Als goed is even het laatste lijstje naar voren gehaald.

@Veertje22 succes met de echo vandaag.

Roni7888, Donna1993 en Krv vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina