Harde buiken zijn wel vervelend hoor. Rustig aan doen dan. Ik ben al 2 weken aan het hoesten en heb me toch een hoge rugpijn. Hopelijk is dit snel over.
Ja ze had t lipje al bekeken en de kaak. Het ging om de ronding van t kinnetje zei ze. Als die schuin naar beneden loopt kan dat op een syndroom wijzen maar alles was goed. Alleen had ze geen foto. Ach nu mag ik nog een keer spieken binnekort.
♡ Uitgerekend 1 - 31 juli 2023 ♡ 1 juli ❤️ Cikaa - 29 jaar- 2e kindje - meisje 7 juli ❤️ Slagter227 - 26 jaar - 1e kindje - meisje ❤️ Kaatje023 - 29 jaar - 1e kindje - jongen 8 juli ❤️ Bloem36 - 3e kindje 9 juli ❤️ Zeeuwse1234 - 30 jaar - 2e kindje ❤️ Roni7888 - 34 jaar - 2e kindje ❤️ Liefde10 - 34 jaar - 2e kindje 10 juli ❤️ Wes88 - 34 jaar - 2e kindje 11 juli ❤️ Zegenwens - 25 jaar - 1e kindje 13 juli ❤liza1991 - 31 jaar 4e kindje - meisje 14 juli ❤️ Nijntje87 - 35 jaar - 3e kindje - jongen 15 juli ❤️ Veertje22 - 4e kindje - jongen 16 juli ❤️ Flora53 - 32 jaar - 1e kindje - jongen 17 juli ❤️ Olive92 - 30 jaar - 1e kindje - meisje 18 juli ❤️ Krv - 32 jaar - 2e kindje 21 juli ❤️ Kaatje92 - 30 jaar- 2e kindje 22 juli ❤️ Loontje90 - 32 jaar - 2e kindje - jongen 24 juli ❤️ KarlijnA91 - 31 jaar - 2e kindje (1e⭐) 26 juli ❤️ Mammavan2 - 35 jaar - 3e kindje ❤️ Vaianana - 36 jaar - 2e kindje 27 juli ❤️Saby - 33 jaar- 3e kindje ❤️ Donna1993 - 29 jaar - 1e kindje 29 juli ❤️ DaiSSyy - 4e kindje 30 juli ❤️ Charls - 31 jaar - 2e kindje Afspraken februari: 20 - Olive_92 - 20 weken echo 20 - Krv - afspraak gynaecoloog 21 - liza1991 - 20 weken echo 09.00 22 - Krv - 20 weken echo 09:00 23 - Flora53 - 20 weken echo 08.00 24 - Zegenwens - vervolg 20 wekenecho 28 - Roni7888 - controle vk Afspraken maart: 2 - Donna1993 - 20 weken echo 09.45 2 - Mammavan2 - controle Vk 2- Saby controle vk 19 weken 3 - KarlijnA91 - 20 weken echo 3 - Zegenwens - Controle vk 7- Saby - 20 weken echo 8 - Wes88 - controle vk 8 - Vaianana - 20 weken echo 08.30 uur 10 - Mammavan2 - 20 weken echo 11:00 uur 15 - Charls - 20 weken echo 16 - Donna1993 - controle verloskundige 20 - Veertje22 - controle vk 20 - Flora53 - controle vk 23 - Krv - kinkhoest vaccinatie 24 - Krv - controle 27 - Veertje22 - kinkhoest vaccinatie ----------------------------------------- jongen (10) | meisje (6) | verrassing (1)
Veel succes bij de echo @Olive92! Hier gisteravond vreselijke maagzuur gehad en een enorm opgeblazen gevoel. Melk en Rennies hielpen niet. Heb uiteindelijk enorm moeten overgeven. Daarmee was het wel gelijk bijna helemaal weg gelukkig, maar blegh wat naar. Ben hier de laatste week ook weer vaak vroeg wakker. Nu ook alweer sinds 4u. Sommige dagen heb ik gelukkig wel de mogelijkheid om uit te slapen. Ik kan namelijk rond een uur of 7 vaak weer heel lekker inslapen ineens. Hopelijk lukt dat straks ook weer.
O ja en ik heb gedroomd dat we een echo hadden maar het waren eigenlijk gewoon een soort camerabeelden en het was een meisje met een enorme bos zwart haar en lange wimpers (beide van haar vader dan ). Ben zo benieuwd hoe hij/zij eruit zal zien! ❤
Wat naar zeg @zegenwens, hopelijk was het eenmalig. Is het nog gelukt om in slaap te vallen? Die ‘echo’ haha, grappig hoe dat werkt in je hoofd hè.
@zegeenwens vervelend van dat vroeg wakker worden. Hier ben ik ook elke keer wel vroeg, standaard om 6:45 wakker. Ik kan niet meer in slaap vallen. Ik herken het wel van vorige keren, je lijf gaat zich toch erop voorbereiden op het nachtbraken en dan sta ik dus ook aan. Maar 6:45 is iets beter te doend dan 4:00 pfff Ik heb trouwens ook bizarre dromen. Bizar van je droom trouwens. Ben benieuwd of het klopt haha!! Elke nacht droom ik wel zoiets heftigs dat het wel een hollywood film zou kunnen zijn. Allerlei wereldrampen, moorden, branden etc etc zijn al voorbij gekomen. Vind het eigenlijk best een beetje vervelend, het zijn vaak geen fijne dromen... Hier ging ik gisteren wandelen met het hele gezin en liep dan toch iets harder door omdat zij op de fiets waren.. En merkte dat gelijk, mijn buik was echt gespannen, had echt een beetje harde buik dus al. Maar goed nieuws! Mijn rechteroor is gister na 2 weken dicht te zitten eindelijk "gepopt". Heb nog niet helemaal mijn gehoor terug maar het moet wel een goed teken zijn toch? Ook mijn neus zit minder verstopt namelijk. Je zou toch denken dat alle holtes dan een beetje aan het slinken zijn... Ik ben ook van plan morgen gewoon weer te gaan werken. Ik zie het wel. Ik ben bang dat het toch niet veel beter dan dit wordt, aangezien ik al sinds december non stop verkouden ben. Het is wat het is. Ik zal het ook wel aangeven morgen op werk. Qua gewicht ben ik nu zo'n 7 kilo aangekomen, wel meer dan veel van jullie. Ik ben bij baby 1+2 beiden 30 kilo aangekomen. Komt bij mij door aanleg (ik kom snel aan) en ik ben normaal chronisch op dieet om dus te voorkomen dat ik te veel ga wegen. Mijn BMI niet zwanger is rond de 21. Dus als ik zwanger ben doe ik dat strenge regime dus niet meer, dus het is dubbelop bij mij. Alsof mijn lijf denkt; ze is zwanger en ze eet weer normaal dus alle energie verzamelen en opslaan!!! Het is niet dat ik mezelf enorm volstop. Dan gaat het dus blijkbaar wat harder dan bij anderen. Bij mijn 3e kindje heb ik heel erg opgelet en constant dat hongergevoel genegeerd 9 maanden lang.. (had ook een dietist erbij gehaald) en ben ik totaal dus 9 kilo aangekomen ipv 30 kilo.Ik was bij baby-3 met 20 weken ongeveer 4 kilo aangekomen dus het zit mij niet helemaal lekker dat ik nu "al" op 7 kilo zit. Terwijl ik dus gewoon rustig aan doe. Maar weet je ik zou ook al helemaal content zijn met 12-15 kilo aankomen aan het einde. Dat is ook nog hartstikke gemiddeld. Als het maar niet die 30 kilo wordt. Voelde mij daar lichamelijk slecht en ook ongelukkig bij en heb ook extra risico op hoge bloeddruk (wat al een ding is). Vind het echt jammer dat ik er zo op moet letten terwijl anderen gevoelsmatig nergens op letten (heel fijn voor jullie hoor, ik zou dat ook dolgraag willen!) en niks of maar een paar kilo zijn aangekomen. Meh. Ben ik de enige die worstelt met het aankomen?
@Veertje22 ik heb de ziekte van hashimoto en bij mij is dus echt onmogelijk om af te vallen. Ik baal daar ook enorm van, ik eet gezond, beweeg veel. Als mijn man bij wijze van spreken 2 dagen mijn eetpatroon volgt dan valt hij 3 kilo af en ik kom een halve kilo aan. Super, super frustrerend. Ik heb m’n medicatie echt veel moeten verhogen deze zwangerschap en ben nu ook voor het eerst sinds ik dit weet onder behandeling van een internist. Ik vermoed dus dat ik daardoor nu (nog) niet aangekomen ben. Bij jou gaat het er dan gelukkig weer af na de bevalling, dat is hier helaas nooit meer gelukt na de vorige zwangerschap. Ondanks extreem opletten en een strak regime. Ik kan me nu ook echt niet laten gaan hoor, want dan kom ik gegarandeerd weer een kilo per week aan.. (dat gebeurde dus de vorige keer in de tweede helft van mijn zwangerschap ). Iedereen zei dat ik maar lekker moest genieten en alles er weer af zou gaan. Nou, niet dus. Ik ben toen 26 kilo aangekomen en daarvan ben ik er 16-18 weer afgevallen. Maar toen weer aan de hormonen en alweer 5 kilo aangekomen helaas. Zonder dat ik ook maar iets heb veranderd aan mijn normale patroon. Dus het klinkt leuk dat ik nog niks ben aangekomen, maar zo voelt het voor mij niet. Het is gewoon keihard nodig om het niet teveel uit de hand te laten lopen. Ik heb de vorige keer met een personal trainer een schema opgesteld qua sporten en voeding en dat ook strak opgevolgd. Na 3 maanden was ik alleen maar aangekomen, vetpercentage omhoog en spieren afgenomen. Ook niet motiverend maar ik weet dus echt dat het niet aan mij ligt. Ik heb het nu wel geaccepteerd hoor, maar leuk is anders. Ik voel me gelukkig wel fit, dan maar een maatje groter! Maar zeker herkenbaar dus ❤️ En wat ontzettend fijn van je oor! Wat een opluchting is dat dan hè! Erg fijn dat de dagen langer beginnen te worden en de temperatuur weer wat oploopt. Het betere weer komt eraan en hopelijk daarmee ook een einde aan de verkoudheidsvirussen.
Ah ja jeetje wat ontzettend kak ook bij jou. Bij jou zit het dan wel anders maar alles wat je schrijft, de frustratie vooral, is zo herkenbaar. Ook idd van het aankomen, als ik niet oplet, kom ik dus ook een kilo per week aan nu. Dit is op zich in het dagelijks leven ook, maar nu nog extremer. Dit was bij mijn eerste zwangerschappen dus het geval, die kilo per week. Ik woog hoogzwanger 105 kilo bij de eerste 2 kindjes. Terwijl ik normaal zo rond de 65-67 kilo zit (onder dat strenge regime van mezelf dus en ik ben 1m73 lang). Nu begon ik deze zwangerschap al hoger omdat ik vorig jaar zwanger was en dat is misgegaan met 16w en ik daar was was aangekomen al en dat nooit helemaal ben kwijtgeraakt omdat ik niet echt goed in mijn vel zat.. Ik ben nu dus al wel 7 kilo aangekomen omdat ik doordat ik de hele tijd misselijk was, ik tegen de misselijkheid in moest eten en nu ik non stop ziek ben ik dus nog niet kan sporten. En dat was bij baby-3 anders, toen sportte ik dus erbij. Dat zal nu wel het verschil zijn. Ik hoop dat ik net zoals jij ook even flink aan de bak kan qua sporten. Dat gaat hopelijk het verschil maken. Maar ik blijf het onwijs kak vinden dat ik er niet van kan genieten en het los kan laten. Altijd maar opletten, al jaren natuurlijk, maar nu helemaal. Maar heel knap van je dat je nu nog niks bent aangekomen en zo goed oplet en sport. Bij mij is het idd na de bevalling altijd goed gelukt om gewoon weer snel af te vallen. Dus het komt bij mij ook wel weer goed.. maarja. Maar wat ik er allemaal niet voorover moet hebben, is gewoon niet leuk meer. Kan niet even normaal zeg maar. Maar het is wat het is. Kan wel blijven klagen en zeuren, maar uiteindelijk moet ik mezelf herpakken en hopelijk als ik iets fitter ben weer even aan de bak met mezelf qua sporten. Uiteindelijk wil ik gewoon zo gezond mogelijk de zwangerschap door/bevalling in. Voor mezelf en de baby.
Ik denk dat gezond de zwangerschap door/bevalling in een heel mooi uitgangspunt is! We doen allemaal ons best en elk lijf is anders. Het is gewoon jammer dat er niet een magisch pilletje bestaat waardoor je alles kan eten hè haha, lijkt me heerlijk. En ik ben niet megaveel aan het sporten nu hoor, daar heb ik echt de energie niet voor haha. Maar wel zoveel mogelijk op de fiets/te voet doen, af en toe zwemmen, oefeningen van de fysio, zoveel mogelijk in beweging blijven. Ook omdat ik weet dat het helpt m’n bekken soepel te houden. En ik probeer bewuste keuzes te maken qua eten. Maar ik heb ook veel zin in lekker eten nu hoor haha. Ik sta het mezelf af en toe toe maar zeker niet elke dag. Ik weet nog zo goed dat m’n moeder (ook dezelfde ziekte) altijd zo bezig was met haar voeding. Ze vond zichzelf altijd te dik, stond zichzelf niks lekkers toe. En qua gewicht ging er ook niks af. Zo zonde van je leven om er altijd maar zo mee bezig te zijn, hoewel ik het ook wel snap en herken maar ik wil ook graag meegeven aan mijn zoon dat je trots mag zijn op je lijf.
♡ Uitgerekend 1 - 31 juli 2023 ♡ 1 juli ❤️ Cikaa - 29 jaar- 2e kindje - meisje 7 juli ❤️ Slagter227 - 26 jaar - 1e kindje - meisje ❤️ Kaatje023 - 29 jaar - 1e kindje - jongen 8 juli ❤️ Bloem36 - 3e kindje 9 juli ❤️ Zeeuwse1234 - 30 jaar - 2e kindje ❤️ Roni7888 - 34 jaar - 2e kindje ❤️ Liefde10 - 34 jaar - 2e kindje 10 juli ❤️ Wes88 - 34 jaar - 2e kindje 11 juli ❤️ Zegenwens - 25 jaar - 1e kindje 13 juli ❤liza1991 - 31 jaar 4e kindje - meisje 14 juli ❤️ Nijntje87 - 35 jaar - 3e kindje - jongen 15 juli ❤️ Veertje22 - 4e kindje - jongen 16 juli ❤️ Flora53 - 32 jaar - 1e kindje - jongen 17 juli ❤️ Olive92 - 30 jaar - 1e kindje - meisje 18 juli ❤️ Krv - 32 jaar - 2e kindje 21 juli ❤️ Kaatje92 - 30 jaar- 2e kindje 22 juli ❤️ Loontje90 - 32 jaar - 2e kindje - jongen 24 juli ❤️ KarlijnA91 - 31 jaar - 2e kindje (1e⭐) 26 juli ❤️ Mammavan2 - 35 jaar - 3e kindje ❤️ Vaianana - 36 jaar - 2e kindje 27 juli ❤️Saby - 33 jaar- 3e kindje ❤️ Donna1993 - 29 jaar - 1e kindje 29 juli ❤️ DaiSSyy - 4e kindje 30 juli ❤️ Charls - 31 jaar - 2e kindje Afspraken februari: 20 - Olive_92 - 20 weken echo 20 - Krv - afspraak gynaecoloog 21 - liza1991 - 20 weken echo 09.00 22 - Krv - 20 weken echo 09:00 23 - Flora53 - 20 weken echo 08.00 24 - Zegenwens - vervolg 20 wekenecho 28 - Roni7888 - controle vk Afspraken maart: 2 - Donna1993 - 20 weken echo 09.45 2 - Mammavan2 - controle Vk 2- Saby controle vk 19 weken 3 - KarlijnA91 - 20 weken echo 3 - Zegenwens - Controle vk 7- Saby - 20 weken echo 8 - Wes88 - controle vk 8 - Vaianana - 20 weken echo 08.30 uur 9 - Wes88 - kinkhoest vaccinatie 13:45 10 - Mammavan2 - 20 weken echo 11:00 uur 15 - Charls - 20 weken echo 16 - Donna1993 - controle verloskundige 20 - Veertje22 - controle vk 20 - Flora53 - controle vk 23 - Krv - kinkhoest vaccinatie 24 - Krv - controle 27 - Veertje22 - kinkhoest vaccinatie ----------------------------------------- jongen (10) | meisje (6) | verrassing (1)
Oh ja zeker, dat vind ik ook belangrijk. Hier probeer ik dat zelf te doen door bijv doordeweekse dagen rustiger aan te doen en in de weekenden bakken we samen een taart die we heerlijk op eten en dan is dat dat ook prima. En voor mij zou het dan nog goed zijn als ik iets meer erbij ga bewegen. Als ik werk (afgelopen week dus niet) fiets ik ook 15km heen en 15km terug 2 keer per week (wel elektrisch hoor maar je beweegt toch wel intensief, ik ga ook niet als een slak op de fiets zitten zeg maar). Dus dat gaan we morgen weer doen. Dus dat is iig weer iets en dan hopelijk nog iets erbij doen qua oefeningen, als ik weer mijn energie iets terug krijg. Zwemmen is ook nog wel een goeie idd! Wat doe jij dan precies? Gewoon baantjes? Hier hebben ze ook groepslessen geloof ik haa. Ja mijn moeder had ook hetzelfde, altijd op dieet idd. Al ging dat bij haar ook in fases. Bij jou is de ziekte dus erfelijk? Kan het ook zijn dat je zoon het straks krijgt? Wanneer kreeg jij er last van?
@Veertje22 inderdaad gewoon baantjes zwemmen of ik neem m’n zoon mee en dan samen vrij zwemmen, hij is gek op zwemmen. Wel jammer dat veel zwembaden nu aan de frisse kant zijn haha, iets warmer water is toch wel lekkerder. Zeker bij het vrij zwemmen. En het is inderdaad erfelijk, gelukkig komt het vaker bij vrouwen voor dan bij mannen. Ik heb er last van gekregen na mijn vorige zwangerschap, ik vond het zo raar dat ik maar niet kon afvallen. Daarnaast had ik ook andere klachten en met m’n moeder in m’n achterhoofd hadden we de oorzaak gelukkig snel achterhaald. Wat goed dat je lekker naar je werk fietst, ook heerlijk om buiten bezig te zijn ipv altijd maar in de auto.
@Krv Ik moest rond 7 uur nog een keer overgeven maar daarna heb ik nog twee uur kunnen slapen gelukkig. Voel me nu goed! @Veertje22 Drukke dromen zeg! Dan word je toch ook gewoon moe wakker? Bij mij valt het qua dramatiek dan wel mee gelukkig! Wat fijn dat je je iets beter begint te voelen! Hopelijk blijft er nog even een stijgende lijn in zitten. Lastig dat je zo snel aankomt en je het eten niet zo makkelijk los kan laten daardoor. Hopelijk lukt het nog om beweging wat meer op te pakken later in de zwangerschap (zou ik ook moeten doen ). Snap dat dat tot nu toe gewoon totaal niet haalbaar is geweest. Wel fijn dat na de bevalling het gewicht er tot nu toe elke keer wel weer af kwam. Dat het van tijdelijke aard is maakt het misschien iets minder erg, hoewel ik snap dat je er alsnog van baalt! Elk lijf is anders en trekt uiteindelijk zijn eigen plan. Stom hè dat je maar beperkt invloed erop hebt? En oneerlijk ook. Ik hoop met je mee dat het straks iets minder hard gaat!
Mmm, ik vanmorgen bellen naar het ziekenhuis voor een OGTT, dacht dat er haast achter zat als ik de verloskundige mocht geloven.. krijg ik een afspraak op 27 maart met 25 weken zwangerschap doen ze standaard tussen de 24 en 27 weken zeggen ze. verloskundige is weer bereikbaar morgen tussen 9-12, dus maar weer achteraan bellen dan
Wat fijn van al die goede 20 weken echo's! Begin zelf nu ook af te tellen totdat we mogen. Heel lang dat gevoel 'uit' kunnen zetten, maar nu begint het toch wel spannend te worden. Vind het ook spannend dat ik ons kleintje nog steeds niet echt voel. Soms lijk ik wat te voelen maar dan is het weer dagen weg. Ik weet niet hoeveel ik nu aangekomen ben. Heb zelf geen weegschaal Een aantal weken geleden stond ik bij mijn moeder op de weegschaal en toen was er 1-2 kilo bijgekomen t.o.v. wat ik woog bij de intake bij de VK. Ik denk dat dat afgelopen weken wel wat meer geworden is Ik ben normaal gesproken heel sportief, eet gezond en heb een BMI van 20, maar bewegen staat door de verbouwing en nieuwe baan echt op een laag pitje, dat wil ik weer een beetje op gaan pakken. Ik ben ook team doordeweeks gezond en normaal en in het weekend wat extra's, kan ik dan ook echt van genieten . Ik denk dat er nu wel +5-6 ofzo aanzit, als ik naar mijn lijf kijk en ik voel me er nog prima bij. Maar ik kan me ook goed indenken dat als je eerder 30 kg bent aangekomen of als je schildklierproblemen hebt, dat je je daar wat onzeker over kan voelen! Gezond de zwangerschap door lijkt me inderdaad het beste uitgangspunt! Oh ja die dromen, hier ook elke nacht. Soms schreeuw/slaapwandel ik er ook nog bij, kan m'n vriend ook meegenieten