Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cikaa, 22 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Ah wat rot dat je je nog steeds zo gek kan laten maken.. :( ik kan nu wel met verhalen komen als de baby heeft nog ruimte genoeg, waarschijnlijk omgedraaid blabla. Maar volgens mij verandert dat niks aan jouw gevoel. Is het misschien een idee om eens contact met iemand op te nemen om je hierin te ondersteunen? Toen ik in tranen uitbarstte bij de eerste afspraak bij de gyn stuurde ze me bijna meteen naar de pop poli haha, terwijl het gewoon even m’n emoties waren die eruit kwamen. Maar ze legde wel heel fijn uit dat ze je op allerlei vlakken en met allerlei klachten/emoties kunnen helpen. Het lijkt me zo rot om steeds zo in angst te moeten zitten. Dikke knuffel voor jou! ❤️

2. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Ja was toevallig m’n idee om morgen te opperen bij de verloskundige, of zij weten waar ik dan moet zijn

als ik helder nadenk weet ik ook dat ik hem nog helemaal niet dagelijks hoef te voelen, maar ik voelde hem al zooooveel dat ik een beetje verwend ben denk ik. Ben ook rete druk op het werk, helpt ook niet echt lekker mee, ook al is dat meer mentaal dan lichamelijk.

3. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Ik snap het zo goed! En het hele voorafgaande traject maakt het ook niet makkelijker. Ik merk dat daar bij mij de weerstand/het rotgevoel in zit dat ik nu bij de gynaecoloog loop. Heb ik al zoveel jaar in het ziekenhuis gelopen, moet ik er weer heen.. ziekenhuis was (bijna) altijd slecht nieuws, dus het zal nu ook wel weer slecht nieuws zijn/worden. Heel irritant en vervelend. Ik heb dit ook besproken met mijn vk en ik mag gewoon daar blijven komen voor extra controles en een gezellig praatje, dat doet me al zo goed.

4. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    ja snap ik helemaal! Ik ben ook wel bang dat ik straks wel suiker heb en naar de gynaecoloog moet, precies om dezelfde reden.

het is niet niks, zo’n ivf traject. Maar dat vind ik ook van de 20 weken echo, zo geschrokken dat er misschien wat met z’n hartje was, de dag erop is hij weer helemaal gecheckt en bleek alles goed, maar toch denk ik nu steeds: zou hij rustig zijn omdat er tóch iets met zijn hart is? Zo dom..

5. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Ah lieverd, ik denk dat ze je daar echt wel mee kunnen helpen door extra controles te doen en mogelijk wat gesprekken met je te voeren. Het is niet dom, dit is jouw gevoel en dat mag er zijn en serieus genomen worden.

Wes88 vindt dit leuk.
  6. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    @Wes88 wat vervelend dat je je zo ongerust voelt. Snap wel dat dat door die 20 weken echo extra versterkt is. Goed dat je het gevoel erkent en aan de bel gaat trekken bij de VK. Hopelijk kunnen zij goede begeleiding bieden of je vertellen waar je terecht kan voor hulp!

@Saby, succes bij de 20 weken echo vandaag!

7. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.986
    113
    Vrouw
    @Wes88 Enorm vervelend voor je dat je je steeds zo onzeker voelt. Hopelijk heeft de vk een goede tip voor je! En anders even googelen naar iets in de omgeving gericht op zwangerschap?

Ik heb een vraag aan degenen die een kind naar iemand anders vernoemd hebben of die dat van plan zijn te doen. Als wij een zoon krijgen, zal hij o.a. naar mijn vader vernoemd worden als tweede of derde naam. Nu is mijn vaders roepnaam net anders dan zijn officiële naam (de eerste twee letters vallen weg). Ik wil eigenlijk de keuze aan mijn vader laten of hij met zijn roepnaam of officiële naam vernoemd wil worden. Het handigst zou zijn om dat van tevoren te vragen, maar een verrassing lijkt me juist ook bijzonder. Of hij moet direct na de geboorte beslissen, maar misschien wil hij er wel even over nadenken? Hoe hebben jullie het gedaan en wist bij jullie degene die vernoemd werd het van tevoren of was het een verrassing?

Hier trouwens een 22 wekendansje vandaag! Ik denk dat ik vrijdag de 22 wekenprik ga halen. Anders de week erna.

Wes88, Roni7888 en Krv vinden dit leuk.
  8. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Ik heb vanochtend vroeg mijn 20 weken echo gehad . Stond binnen 20 minuten weer buiten en alles was goed . Loopt iets voor op groei wat netjes was. Drukke dame zei die :D

Flora53, Donna1993, Cikaa en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.986
    113
    Vrouw
    Wat fijn!

10. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Wow @Saby wat een brave baby haha! Goed meegewerkt! En gelukkig alles helemaal goed. Super fijn zeg.

@zegenwens wij hebben onze zoon vernoemd naar onze vaders. Onze zoon heeft 2 officiële namen, van allebei onze vaders een van de officiële namen. Van één van deze 2 namen hebben wij een roepnaam afgeleid. Nog steeds heel blij mee! Als je de namen wil weten dan mag je me een pb sturen. Het was hier een verrassing en beide vaders waren erg ontroerd, zo’n mooi moment.

Donna1993, Cikaa en zegenwens vinden dit leuk.
  11. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Hij zei letterlijk, hier krijg je wat mee te stellen haha. Maargoed ik voel der ook veel meer dan de andere kids.

Roni7888 en Krv vinden dit leuk.
  12. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Fijn!!

13. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Ik moet de laatste dagen zooo vaak plassen. De baby trapt ineens ook echt een stuk harder en voor mijn gevoel steeds precies op mijn blaas :| herkenbaar? Verder krijg ik nu iets meer last van m’n hormonen/emoties. De laatste dagen kan ik huilen om niks (of juist huilen van het lachen) en ik ben moe. Zo toe aan het voorjaar! En stiekem ook wel al heel veel zin in vakantie en zwangerschapsverlof.

Ik neem 2 weken vrij in de meivakantie (nog 6,5 week werken) en 3 a 4 weken later ga ik met verlof. Er komen ook nog wat extra vrije dagen aan, zin in.

Ik heb vandaag het (duurzame) kraampakket aangevraagd, weer een vinkje van het lijstje. Ik twijfelde wel vanwege de keizersnede maar uiteindelijk toch maar besteld. Wat over is doneer ik. Omdat ik voor een groen/duurzaam pakket heb gekozen moest ik een eigen bijdrage betalen maar de dingen die ik sowieso wilde zijn los toch duurder. Jullie ook al aangevraagd?

zegenwens vindt dit leuk.
  14. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.986
    113
    Vrouw
    @Krv Hier zitten er ook dagen tussen dat ik gerust 4x per uur naar de wc ga. Helemaal bij een harde buik drukt het erg op mijn blaas. En soms als de baby druk is, voel ik ineens enorme aandrang, alsof er idd op mijn blaas getrapt wordt.

En hormonen: check. Zat twee nachten geleden nog midden in de nacht met een huilbui op de wc omdat.. emoties :roflmao::roflmao:

Lekker dat je al kan uitkijken naar vrije dagen, vakantie en verlof! Ga je met 34 weken met verlof?

Ik heb vorige week mijn kraampakket aangevraagd. Heb ook getwijfeld tussen de duurzame en de gewone, maar in de duurzame zaten een heleboel dingen ook niet in, dus ben toch maar voor de gewone gegaan.

Krv vindt dit leuk.
  15. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    haha fijn dat het herkenbaar is allemaal!!

Helemaal prima als alles in het andere pakket zit, fijn juist dat je dan niet extra bij hoeft te betalen.

Ik ga inderdaad met 34 weken met verlof. Ik overweeg om nog wat extra verlof op te nemen, het valt rond Pinksteren en ik heb nog zoveel verlofuren staan. Ik laat het afhangen van het weer en mijn behoeften. 36 weken vind ik te laat omdat de kans bestaat dat ik met 37 weken al beval, dan heb ik maar een kleine week om alles in orde te maken. En ik denk dat ik het lichamelijk ook niet trek haha. De vorige keer ben ik rond 31 weken al met vervroegd verlof gegaan dus ik hoop het dit keer in elk geval te trekken tot m’n officiële verlof.

16. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Hier staat het kraampakket al een paar weken in de kast. Gewoon een normale van de zorgverzekering. Stond bij: bestel voor de 20 weken dan heb je hem optijd in huis. Dus ik bestellen met 19 weken, dag later werd hij geleverd :roflmao: ik twijfel nog wel tussen een cordring en een navelklem. In het pakket zit een gewone navelklem.

baby is trouwens inmiddels weer lekker actief. Wát een opluchting!!

ik ga 6,5 week van te voren met verlof. Mijn werkdagen zijn maandag,dinsdag,donderdag dus donderdags mijn laatste werkdag. Nouja, 2 weken vakantie en 4 weken verlof dan. En dan heeeerlijk tot 8 januari!

17. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Ah gelukkig @Wes88! Zo’n lekker vooruitzicht van je lange verlof, echt fijn. Ik ga dit keer wel voor de cordring, schijnt fijner te zijn voor de baby. Maar een klem doet z’n werk ook natuurlijk haha.

18. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Hier bijna nog een compleet kraampakket. Maar wel een nieuwe aangevraagd voor de cordring. Stop die ook gelijk in de vluchtkoffer want in t ziekenhuis hebben ze er geen. Echt ideaal zo'n klein lusje om de navelstreng ipv zo'n grote klem. Zijn navelstreng viel pas op dag 21 af dus fijn dat het geen klem was. Hier wordt het pakket pas in week 28 bezorgd van je zwangerschap.

Waar kun je je pakket doneren als je spullen overhebt? Dat doe ik graag na de bevalling.

Hier verwacht ik niet nog aan t werk te gaan. Wil graag na mijn verlof vakantie opnemen alleen het is balen dat ik dat pas tegen t einde van t verlof kan regelen want als t dan nog ziektewet is dan vervalt t verlof weer. Maargoed bespreek t binnekort wel met de leidinggevende.

Plassen scheelt per dag. De ene dag heel veel. Andere dag normaal. Snachts hoef ik gelukkig nog maar zelden. Dat was in t begin wel anders.

Baby wordt idd wel erg sterk. Voel hem ook hard bewegen. Wel geel bijzonder weer.

Krv en zegenwens vinden dit leuk.
  19. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.986
    113
    Vrouw
    Hier zit de cordring wel in het kraampakket. Het wordt als het goed is rond 90 dagen voor de bevalling bezorgd. Hilarisch dat het bij jou de volgende dag al werd bezorgd @Wes88! Sta je dan met je doos :roflmao:

@Roni7888 Je kunt de overgebleven artikelen vaak of bij de vk of bij de kraamzorgorganisatie inleveren, of bij Stichting Baby Hope (dan gaat het naar het buitenland).

Donna1993 en Roni7888 vinden dit leuk.
  20. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @Roni7888 ik lever het inderdaad in bij mijn verloskundige. En nu niet druk maken over je verlof hoor, dat komt allemaal wel goed!

Roni7888 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina