Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cikaa, 22 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Mentaal kan zeker heel zwaar zijn! Ik zou zeker even bespreken wat de mogelijkheden zijn op je werk. En als het teveel energie kost toch echt voor jezelf en de kleine kiezen.

Gecondoleerd met het verlies van je oma. Sterkte.

2. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Vandaag zit ik precies op het termijn waarop ik vorig jaar bevallen ben van ons sterrenkindje :cry:. Zo'n gekke dag, maar ook heel dankbaar om over deze 'grens' heen te gaan.

3. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.022
    4.994
    113
    Vrouw
    Wat een dubbele dag! Verdriet en dankbaarheid in één. Waar het vorig jaar stopte, mag je nu verder gaan. ❤

KarlijnA91 vindt dit leuk.
  4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    Wat een lastige dag lijkt me dat. Dikke knuffel en alle liefs voor jou!! ❤️❤️❤️❤️ Hopelijk hoef je niet teveel te doen vandaag.

KarlijnA91 vindt dit leuk.
  5. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
  6. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Mooi gezegd en hier sluit ik me bij aan!

7. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Lastige dag! Hoe kwam het ook alweer dat ze zo vroeg geboren werd?

Lijkt me fijn om over het termijn heen te zijn.

8. Vaianana

Vaianana Actief lid

3 feb 2018
    445
    782
    93
    Vrouw
    Wat een dubbele dag zeg, zoveel verdriet en toch ook hoop, omdat deze dag voorbijgaat met een kindje in je buik. Rustig aan doen vandaag ❤️

9. Donna1993

Donna1993 Bekend lid

19 okt 2021
    730
    768
    93
    Vrouw
    Mooi gezegd idd, sluit ik me helemaal bij aan.

10. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Bij de 20 weken echo bleek ze vijf ernstige structurele afwijkingen aan het hart te hebben en nog een aantal afwijkingen aan haar lichaam en de placenta die later in de zwangerschap voor problemen zouden gaan zorgen. Na veel onderzoeken hebben we toen 'gekozen' om haar verder leed te besparen en de zwangerschap af te breken.

Ik ben blij dat we nu alle beladen datums voorbij zijn (sterfdag, 20 weken echo, dezelfde termijn). Het blijft altijd bij ons maar we kunnen ons nu ook echt verheugen op nieuw leven! Als het nu ook eindelijk eens mooi lenteweer zou worden dan zou dat helemaal top zijn voor mijn humeur en de temperatuur van mijn voeten :roflmao:

Krv vindt dit leuk.
  11. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.022
    4.994
    113
    Vrouw
    Heftig verhaal @KarlijnA91. Maar goed om te lezen dat jullie nu ook enorm uitkijken naar jullie zoontje. Voel je hem al veel bewegen?

Ik ben ook enorm toe aan beter lenteweer. Het zonnetje schijnt hier momenteel wel, maar er staat voor de komende dagen ook nog best wat regen op de planning geloof ik.. Half april nog een weekendje weg met mijn man. Hopelijk is het dan in ieder geval mooi weer!

Ik heb eergisteren mijn bekken overbelast geloof ik, en vervolgens gister ook nog de hele dag gelopen. Niet zo slim. Ik was begin van de zwangerschap begonnen met preventief oefeningen doen, maar dat is er uiteindelijk weer bij ingeschoten. Toch maar weer oppakken. Heb ook nog zo'n fitnessbal staan alleen geen idee waar het pompje is. Ik zal eens een nieuwe bestellen, wil hem toch ook tijdens de bevalling gebruiken als het kan. Ik kijk het even een weekje aan, anders toch maar richting bekkenfysio.

12. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Jeetje, heftig Karlijn! Wat benoem je het allemaal mooi!

13. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Oké ik hoop dat dit onder zwangerschapsbrein valt: ik was bezig in de tuin en schrok van de tijd. Snel nog even plassen en hard naar school gefietst om dochter op te halen die om half1 vrij is. Me op het schoolplein verbazen dat er nog geen andere ouders zijn.. om er daarna achter te komen dat ik een uur te vroeg ben :|:|:|

Donna1993, Roni7888, KarlijnA91 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.022
    4.994
    113
    Vrouw
    Haha! Heb je wel weer even je sportmomentje gehad van vandaag :p

15. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    #4035 Krv, 24 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2023
    @KarlijnA91 ❤️❤️❤️

@zegenwens ah nee, wat naar! Ik ben gisteren bij de osteopaat geweest. Vandaag helaas alsnog veel pijn. Heb echt even zitten huilen vanochtend bij de klinisch verloskundige, zo stom! Ik wil gewoon pijnvrij zijn maar dat zit er echt niet in. Zowel de osteopaat als de verloskundige gaven aan dat ik er over na moet denken om eerder te stoppen met werken. Maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet. Daar krijg ik juist energie van en er ligt totaal geen druk op me. Net een goed gesprek gehad met m’n man en tot de conclusie gekomen dat ik lekker door blijf werken. Daarnaast ben ik gewoon ontzettend gefrustreerd dat ik ben overgedragen aan het ziekenhuis maar ze niks meer kunnen bieden dan bij m’n verloskundigenpraktijk. Ik heb ook aangegeven dat ik de suikertest echt niet zie zitten omdat ik gewoon niet 2 uur stil kan blijven zitten. Ik mag nu gelukkig voor een dagcurve gaan dus dat is geregeld. Hormonale dag vandaag.

@Wes88 ja dat hoort erbij!! Ik stond gisteren bij m’n fiets, helemaal klaar om te gaan voor m’n afspraak. En toen bedacht ik me dat ik pas een uur later de afspraak had dus weer terug naar binnen haha.

16. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.022
    4.994
    113
    Vrouw
    @Krv Wat rot voor je dat je zoveel pijn hebt! Daar mag je af en toe best even om huilen hoor. Had je dat de vorige zwangerschap ook?
    Zolang je werk je meer energie oplevert dan het je kost zou ik lekker doorgaan idd. Zodra het echt niet meer gaat, merk je dat vanzelf, maar hopelijk hou je het nog een week of 10 vol!

Fijn ook dat je een dagcurve mag prikken. Wat balen trouwens dat de overdracht naar het ziekenhuis meer een protocollaire formaliteit lijkt.. Heb je daar ook geuit dat je meer had verwacht van hun zorg? En liep je nou ook nog deels bij de verloskundige?

Krv vindt dit leuk.
  17. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    Ja ik had het de vorige zwangerschap ook, daarom weet ik ook dat het echt niet meer gaat verbeteren nu. En inderdaad, zo lang het me meer energie oplevert dan ga ik lekker door. Over 4 weken heb ik vakantie, als ik me dan echt veel beter voel dan wil ik wel overwegen om iets eerder te stoppen. Maar ik hoef dan ook nog maar 3 weken en die weken heb ik al geblokt om alles af te ronden. Maar dan ben ik ook al een heel stuk verder in de zwangerschap, het voelt nu nog veel te vroeg. Tegen die tijd ben ik alweer zo’n 29/30 weken. Dankjewel voor je berichtje ❤️

Ik heb het inderdaad geuit. Maar niet echt het gevoel dat ze er iets mee doen. Ik heb nu ook pas weer in mei een afspraak staan, dat is toch ook best laat? Over meer dan 5 weken pas.. eerder was niet nodig volgens hun protocol tenzij ik klachten heb. Ik dacht dat ik bij 27 weken ook een controle zou krijgen maar was niet nodig. Terwijl ze me wel hebben geclassificeerd als ‘high risk’. Binnenkort belt m’n oude praktijk me inderdaad nog, daar heb ik ook pas half mei weer een afspraak maar ga ik dit zeker ook even bespreken.

18. DaiSSyy

DaiSSyy Actief lid

8 okt 2022
    267
    90
    28
    Vrouw
    Diepenbeek
    Ik moet 30 weken terug op controller word dan terug ge meten dan weet ik of het kwaad kan
    Maar zegge da het geen zorgen moet er over

19. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    @Krv Goede keuze van je werk! Zolang je er energie en voldoening door krijgt, lijkt me dat een goede reden om te blijven werken als dat niet voor extra klachten zorgt. En idd, na je vakantie kun je nog altijd beslissen of het toch beter is om eerder te stoppen/minderen.
    Wel raar dat je zo weinig afspraken hebt terwijl ze je 'high risk' vinden. In mei ga je toch al richting de 30 weken? Niet dat die controles bij de VK veel voorstellen, maar is toch fijn om af en toe ff bloeddruk te controleren, hartje te luisteren en even in te checken hoe het gaat!

@zegenwens, dat is het gevaar als het goed gaat; dat je de preventieve oefeningen vergeet en je jezelf snel overbelast. Hopelijk helpt het als je de oefeningen weer oppakt!

@Wes88 sta je dan met hartslag 200 op het schoolplein, haha! Maar beter een uur te vroeg dan een uur te laat :rolleyes:

Krv vindt dit leuk.
  20. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    @KarlijnA91 klopt! Dan ben ik al bijna 30 weken. In de tussentijd dus helemaal niks, ik heb het bij de assistente aangekaart en bij de klinisch verloskundige maar beiden vonden meer afspraken niet nodig, tenzij ik klachten krijg. Ik ga het voor nu even laten rusten.

Deel Deze Pagina