Dankjewel voor t delen. Fijn dat je nu het termijn voorbij bent. Wat een onwijs lastig besluit moet t geweest zijn. Nu op naar de laatste 3 maanden!!! En ja t weer maakt me depri. Ik wil zom en 18+ graden. Lekker tshirt aan, geen kachel. Buiten zitten, wandelen, etc etc
Ik heb donderdag de kinkhoestvaccinatie gehaald, weinig last van gehad de eerste 24 uur. Maar gisteravond was ik echt zo moe en vanochtend zat er een grote warme bult op de plek van de vaccinatie. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Poeh, vanmiddag samen met man bezig geweest op zolder. De kleding van dochter had ik al uitgezocht en veel al verkocht op Vinted, net als roze beddengoed enzo. Nu al haar grote speelgoed uitgezocht wat we hadden bewaard, o.a. loopfiets, blokkenkar, babywalker.. alles roze natuurlijk. Allemaal op marktplaats gezet voor kleine prijsjes dus ben benieuwd. Wat ik niet kwijt raak op marktplaats/Vinted breng ik in m’n verlof naar de kringloop. nu is m’n rug kapot merken jullie het ook aan jullie buik als je teveel doet? Ik heb dat bij dochter nooit gehad maar nu al een paar keer een soort van harde buik gehad als ik veel had gedaan in huis ofzo
@Wes88 ja heb ik ook, al vrij vroeg in de zwangerschap begon het. Kan geen kwaad als het niet pijnlijk is. Ik merk dat hier spullen echt veel beter (en serieuzere interesse) gaat op Marketplace van Facebook. Blijft er nog wel wat over of moet je straks alles opnieuw halen haha?
ik heb geen Facebook haha. Maar inmiddels de babywalker al kwijt! Ja er blijft nog genoeg over hoor, maar vind een nieuw (en andere kleur dan roze) fietsje bijvoorbeeld toch leuker voor een jongen. En dochter heeft bijvoorbeeld een blokken kar bijna niet gebruikt dus ik twijfel of die er wel weer komt.
Ik ben nu toevallig weer 20 paginas terug aan het lezen, oeps Nu ruim 25 weken zwanger, wat gaat het ineens snel zeg. Ik zie dat meerderen al lekker met de babykamers bezig zijn. Hier gaan we binnenkort ook beginnen. Ik begin nu ineens wel echt de drang te krijgen om dingen klaar te gaan hebben.
Ik lees nu dus ook het verdrietige bericht van Charls. Wat een nachtmerrie zeg Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, wat heeft ze een mooie naam gekregen. Tegelijk ook gecondoleerd en ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen.
Hier vandaag t 25 weken dansje alweer! Wat vliegt de tijd. Ik denk dat nu iedereen de kleintjes wel voelt he? Hier is het echt al een sterk mannetje die op momenten onwijs actief is. Al veel hebben het kunnen voelen aan de buitenkant. Benieuwd hoe dat de komende weken gaat. Lag toen straks even plat en ik schrok want er viel iets en men hartslag ging omhoog en gelijk die kleine die dat voelt en ook wakker schrikt en hard gaat bewegen op mijn adrenaline. Zo bijzonder hoe dat werkt. Verder groeit men buik hard door. Kan het absoluut niet meer verbergen. Kan niet zeggen dat hij veel groter is dan van de eerste. En groeide ook niet echt sneller ofzo. Beetje t zelfde. Nou laat dat mooie weer maar komen met de zomertijd. Want de voorspellingen zijn echt zo belabberd. Bah
@Roni7888 Heerlijk hè, al die bewegingen. Hier ook, veel geschop, gedraai en gewoel. En gehik Het arme kind had dit weekend in amper 18 uur tijd 3x tien minuten lang de hik, en dan echt om de seconde. Vond het gewoon een beetje zielig Soms voel ik ook een voetje en kan ik ertegenaan duwen. Ik weet nu al dat ik dit allemaal zo ga missen straks! Hoe is het met jullie uitzet? Hier ben ik lekker gestaag aan het verzamelen. Morgen nog ergens gratis een Luma badje ophalen in de buurt, deze week nog even een Prénatal bestelling doen vanwege de mega mazzeldagen en dan ben ik echt al een heel eind op weg met alles wat er moet komen! Hier groeit mijn buik ook lekker door. Duidelijk zichtbaar ook voor de buitenwereld. Soms voelt het allemaal ook erg gespannen. Buikspieren die protesteren, banden meer op spanning en huid die strakker komt te staan, mijn maag die liever niet teveel in 1x moet verwerken, maar wat ikzelf nog wel eens vergeet Tikkeltje oncomfortabel soms. Verrassend genoeg kan ik nog steeds (half) op mijn buik slapen. Daar geniet ik nog zo erg van Bekken gaat hier trouwens weer oké, God dank!
Ja hikken voel ik hier ook haha en dat wordt alleen maar meer en dat blijft ook straks. Haha. Goed aan t drinken dus. Mijn buik herkent t oprekken, was nog niet terug gerekt dus daar weinig last van. Maar voor jou de eerste he dus dan merk je dat wel goed ja. Had ik vorig jaar ook. Ik moet nog een kast en decoratie. Dat zal ik denk ik binnenkort bestellen. Mijn maag heeft t soms ook zwaar. Echt maagpijn kan ik hebben. En ook last van maagzuur steeds vaker weer. Bekken hier helaas t zelfde. Maargoed ik focus me gewoon op mijn herstel na de bevalling. Heb nu 1x per maand fysio maar kan niet zeggen dat dat echt helpt. Zijn de hormonen die mijn lichaam uit moeten.
Zo moe steeds, hier kost alles me zoveel energie. Ik krijg ook steeds te horen dat ik al een buik heb alsof het mijn laatste loodjes zijn . Hier voel ik ons kindje heel lichtjes bewegen, dat is van de week eigenlijk begonnen. Mijn buik staat vaak strak en het rekken van de huid doet soms wat zeer. Heel benieuwd hoe ons kindje er straks uit ziet❤
Wat gezellig dat je de kleine begint te voelen nu ❤ Vervelend dat je steeds zo moe bent. Is je ijzer en vitamine D recent nog gecheckt? Werk je momenteel nog al je uren? Ik ben ook zo vreselijk benieuwd naar hoe onze baby eruit gaat zien. Ik droom in ieder geval steeds over een extreem schattige baby
Ja het voelen is heel fijn!. Mijn ijzer is 1 maand geleden nagekeken en was mooi hoog, 8,6. Vitamine D ben ik niet op geprikt maar slik ik wel dagelijks. Ik werk inderdaad nog al mijn uren (104 per maand). Mijn gevoel zegt zomaar dat jullie een schattig meisje gaan krijgen, haha. Geen idee waarom maar dat idee heb ik zomaar.
Hier was het voelen van de baby nog niet zoveel, van de week nog de doppler erbij gepakt na een paar dagen niks. Maar zaterdag overdag ineens wel wat beweging en ‘s avonds lag ik op de bank en heb ik hem de hele avond gevoeld. Gisteren ook in bed flink wat beweging. Nog steeds niet denderend, maar als het zo gaat prima. Mijn buik is wel echt flink aanwezig, geen ontkomen meer aan. Qua uitzet gaat het met kleding iets te goed, had al wat gekocht en gekregen en toen kon ik van een collega wat overnemen, bleek alles leuk te zijn hahaha. Hoop dat hij net zo lang in 56 blijft als N. Wil alleen nog een geboortepakje en wat dingen in 50. Moet nog wel rompers/mutsjes enzo. En dekentjes/aankleding voor de kamer/enz. En wat grotere dingen, maar hoorde van de week dat we de Tripp Trapp cadeau krijgen, de wieg/co-sleeper kan ik van iemand lenen dus dat valt mee, de tweede scheelt een hoop
@Donna1993 Wat grappig Ik denk zelf nog steeds een jongen, maar af en toe spreek ik de baby ook wel aan als meisje, gewoon om ook aan dat idee gewend te blijven. Ben zo benieuwd! Doe jij dan twee gezinnen per maand en dan steeds een week achter elkaar? @Vaianana Wat fijn dat hij lekker aanwezig was dit weekend! Hopelijk blijft dat nu zo ❤ Ze worden ook snel groter nu! Ja, ik kan me voorstellen dat het enorm scheelt als je nog allemaal babyspullen hebt van een vorig kind! Heel fijn dat jullie de Tripp Trapp cadeau krijgen
Ik voel de kleine ook volop/sterk bewegen. het heeft even geduurd voor ik hem voelde (placenta voor) dus dit is wel heel fijn/geruststellend. Ik heb de laatste week regelmatig harde buiken, wat een vervelend gevoel is dat zeg. Nog een paar maandjes, dan zullen de eerste ukkies zich aankondigen
Ik voel hem ook heerlijk bewegen, kan er echt van genieten. Het werkt nog wel steeds in m’n hoofd zo dat ik gerust gesteld word wanneer ik hem voel, maar me ook snel weer druk kan maken als ik hem even niet voel. Ik zie het echt als een soort bevestiging. ik zit nu in het ziekenhuis voor de suikertest omdat hij zo groot was bij de 20 weken echo. Nuchter was m’n waarde 5.1, nu weer prikken om 10:15. Gelukje: baby is mega actief door dat zoete drankje