Hey damesss. Hoeveel zijn jullie tot nu toe aangekomen? Ik ben maar 2kg aangekomen en ben donderdag alweer 27 weken. Ik maak me beetje zorgen.. Ik eet gewoon goed dus snap niet.
Je hebt er weinig invloed op hoor! En de baby pakt wel wat ie nodig heeft, tenzij je echt compleet ondervoed en uitgehongerd bent natuurlijk, maar je zegt zelf al dat je goed eet. Hier ben ik tot nu toe iets minder dan 5 kilo aangekomen. T/m 19 weken ging het heel traag en nu wat sneller.
Ik ben afgevallen, maar krijg dieetvoeding om aan te komen dus dat komt ongetwijfeld snel. Geen zorgen maken hoor, de baby pakt wat ie nodig heeft!
Ik ben tot nu toe 8 kg aangekomen. Merk ook dat het me zwaarder wordt.. voel tijdens traplopen etc wel dat ik extra kilo's mee draag. Volgens mij is 2 kg aangekomen erg netjes!
Haha erg he. Ben normaal helemaal niet zo licht ontvlambaar Ja, de verbouwing loopt nog altijd op schema (een wonder als ik de verbouwtopics hier op ZP soms lees). De stukadoor is bezig en daarna dus alleen nog de vloeren, keuken en afwerking. Echt aftellen nu dus! @Cikaa, het ligt volgens mij ook heel erg aan je startgewicht, lichaamsbouw, genen, etc. Het gemiddelde zegt niet zoveel op individueel niveau: de een komt 30 kg aan en de ander bijna niks. En alles daar tussenin! Zolang je goed eet en de kleine goed groeit zou ik me nog niet zo’n zorgen maken? @Donna1993, ik schat dat ik ook zo’n 7-8 kg erbij heb nu. Heb jarenlang hetzelfde gewicht gehad, dus merk het ook wel dat m’n lijf wat logger wordt qua bewegen moet ook echt een beetje wennen aan mijn spiegelbeeld maar het is allemaal voor een goed doel natuurlijk!
Oh nee, beterschap! Hoe is het vandaag? Verder geen tips. Ik heb het alleen in het begin gehad, dochter zat net 2 dagen op school toen ze het van de juf kreeg. Toen volgde man en ik ook.
Ik zou me er niet druk om maken hoor, helemaal als je zelf weet dat je genoeg eet. Ik ben inmiddels 7 kilo aangekomen.
Aankomen ben ik denk ik wel veel rond de 15 kilo schat ik. Maar ik ben iedere zwangerschap veel aangekomen eerste van 60 naar 95 en tweede van 70 naar 110 dus ik weeg ook niet meer. Doe iedere dag 1 uur cardio en wandel veel zet 20.000 stappen per dag en doe nog 50 Squads dus probeer mijn lijf fit te houden ook voor mijn organen etc. En heb een eetschema van een diëtist. Zeker niet weinig maar wel gezonde dingen. maandag een controle gehad alles was goed en een volgende afspraak moet ik nog plannen. Hier is het om de 4 weken dus niet heel vaak eigenlijk. Volgens mij na de 30 weken pas weer wat meer. hoe gaat het bij jullie verder met harde buiken etc? Ik had het bij mijn zoontje extreem vroeg en nu nog niet dus soms denk ik hoe kan dat nou maar misschien omdat zoontje ook drukker was in de buik of placenta achter? @Krv wat balen da je zo ziek bent. Betekend wel dat je een heel goed immuunsysteem hebt zeggen ze als je zo ziek word van Corona maar snap dat het heel vervelend is vooral in de zwangerschap. Ik hoor dat veel vitamine c ook weleens wilt helpen en vooral veel rusten en uitzieken. Heel veel beterschap!
@Mammavan1 Hier wel dagelijks best wat harde buiken. 't Is heel snel getriggerd. Maar de plaats van de placenta kan wel uitmaken idd. Is toch een extra laagje waardoor de baarmoeder in ieder geval wat minder snel getriggerd wordt door bewegingen van de baby. Hier nu placenta achter.
♡ Uitgerekend 1 - 31 juli 2023 ♡ 1 juli ❤️ Cikaa - 29 jaar- 2e kindje 8 juli ❤️ Bloem36 - 3e kindje 9 juli ❤️ Roni7888 - 34 jaar - 2e kindje 10 juli ❤️ Wes88 - 34 jaar - 2e kindje 11 juli ❤️ Zegenwens - 25 jaar - 1e kindje 13 juli ❤liza1991 - 31 jaar 4e kindje 14 juli ❤️ Nijntje87 - 35 jaar - 3e kindje 15 juli ❤️ Veertje22 - 4e kindje 16 juli ❤️ Flora53 - 32 jaar - 1e kindje 17 juli ❤️ Olive92 - 30 jaar - 1e kindje 18 juli ❤️ Krv - 32 jaar - 2e kindje 21 juli ❤️ Kaatje92 - 30 jaar- 2e kindje 24 juli ❤️ KarlijnA91 - 31 jaar - 2e kindje (1e⭐) 26 juli ❤️ Mammavan2 - 35 jaar - 3e kindje ❤️ Vaianana - 36 jaar - 2e kindje 27 juli ❤️Saby - 33 jaar- 3e kindje ❤️ Donna1993 - 29 jaar - 1e kindje 29 juli ❤️ DaiSSyy - 4e kindje Afspraken maart: 30 - Roni7888 - controle verloskundig 31- saby - controle vk 31- Donna1993 - kinkhoest vaccinatie Afspraken april: 5 - Wes88 - controle vk 9:40 5 - Kaatje92 - ontbijttest 7 - kaatje 92 - 22 weken prik 12 - Wes88 - pretecho 17 - Roni7888 - groeiecho 17 - Veertje - controle VK + suikertest 17 - Zegenwens - Controle vk + bloedprikken (RAL) 17 - Flora53 - Controle vk 18 - Saby suikertest 24 - Kaatje92 - groeiecho gyn 28- Donna1993 - controle vk Afspraken mei: 1 - Krv - groeiecho gynaecoloog 8 - Kaatje92 - controle vk 11 - Donna1993 - 32 weken placenta echo 11.00u 12 - Krv - extra echo vk 15 - Flora53 - groeiecho 31 weken vk 31 - Krv - groeiecho gynaecoloog ----------------------------------------- jongen (11) | meisje (6) | verrassing (1) ❤ ☆ Sterretje: Charls (18+2) ☆ ❤️
Ik ben tot nu toe 3,5/ 4 kilo aangekomen. Ben bijna 25 weken, zolang je verloskundige er niets over zegt dan zal dit gewoon goed zijn neem ik aan! Is toch erg verschillend per persoon.. Gaat of heeft er iemand al (ooit) een beval cursus oid gedaan? Wat vonden jullie ervan? En gaan jullie een bevalplan maken?
Ik doe online een hypnobirthing cursus waarvan je de modules in je eigen tijd kan doen wanneer het je uitkomt. Ik vind het leuk en fijn om even bewust een momentje te pakken om me daarop te focussen! Als je nog weinig van bevallen en ontspanningstechnieken weet, is een cursus vaak wel heel leerzaam! Bevalplan ook ja. Je weet uiteraard nooit hoe het loopt, maar je plant altijd wel iets Al is het maar of je thuis of in het ziekenhuis wil bevallen.
Zo, tijdje niet geschreven. Wel af en toe gelezen maar niet alles bijgehouden. Hier sinds 2 weken kast van stuitje bij veel staan en lopen. Voelt als enorme spierpijn in billen. Met liggen ook last dus morgen even aan de vk vragen. Hier vanaf start nu 2 kilo aangekomen. Mag van mij zo rustig doorgaan, bij andere was ik al kilo of 5 a 6 aangekomen. Kleine beweegt lekker, zijn vooral veel draaiingen die ik voel. Word natuurlijk steeds krachtiger. Bij prenatal stokke flexi bad besteld. Kleine badkamer etc dus kunnen we hem mooi opbergen.
Dank voor alle tips en beterschapswensen! Sinds vandaag gelukkig geen koorts meer maar m’n hele lijf doet pijn. Ik heb geprobeerd veel te slapen de afgelopen dagen maar het waren steeds van die koortsachtige, korte hazenslaapjes. Vannacht redelijk goed geslapen gelukkig. @Saby dat klinkt voor mij toch wel als je bekken. Ik zou contact opnemen met een bekkenfysio. Vk kan hier waarschijnlijk weinig mee, behalve wat tips geven. Maar het beste is om een bekkenfysio mee te laten kijken. Slaap je al met een voedingskussen? Dat ontlast je bekken ook. Tip: Kruidvat heeft deze week van die gymballen, dat is heel fijn om af en toe op te zitten. Qua gewicht: ik ben nu iets minder dan 2 kg aangekomen. Maak ik me geen zorgen om, baby doet het goed en buik is flink aanwezig. Alleen maar fijn voor straks na de bevalling. Waarschijnlijk komen we op het einde nog wel meer aan, zeker als het warm is en je veel vocht vasthoudt. En ook zonder veel extra gewicht merk ik dat het bewegen wat moeizamer gaat en alles log aanvoelt. Sokken aantrekken is al een uitdaging met deze buik haha. Dat wordt nog wat
@Krv wilde vragen of dit inderdaad bekken is. dan weet ik welke stappen ik kan doen. Heb ervaring met stuitpijn na de bevalling maar dit is nieuw voor me. Jaa vaak zeggen dat laatste weken kom je minder aan maar hoogzomer en zwanger zal er toch wat kilo's bijkomen kwa vocht. Laten we hopen dat het meevalt voor iedereen.
Ik denk het wel als ik je klachten zo lees, een bekkenfysio kan ook helpen bij stuitklachten. Mogelijk kan een osteopaat je ook helpen, wat je zelf prettig vindt!
Ik heb dus alleen een heel zeer stuitje als ik op kantoor werk dan moet ik savonds met eten ook echt een extra kussen onder m’n billen leggen op de eetkamerstoel. Volgende dag is het weer weg, maar als ik dan weer aan het werk ben heb ik het zo weer. Ik werk maandag en dinsdag op kantoor. Woensdags vrij en nergens meer last van, tot ik maandag weer op kantoor zit. Maar als dat van je bekken komt zou je er toch niet alleen die 2 dagen last van moeten hebben? Iemand enig idee? Op donderdag werk ik thuis en heb ik totaal geen last..
Dan zou het zo kunnen zijn dat je stoel thuis beter op je lijf is afgesteld of dat je thuis toch wat vaker van je plek af bent? Dat je zo snel herstelt is een gunstig teken. Maar dat je het op je werk wel hebt is ook een teken van je lichaam dat het toch teveel/te lang is. Ik zou proberen om eens elk half uur van je plek af te gaan en je stoel beter af te stellen. Staat je stoel niet te hoog?
Hoe zit de stoel op kantoor? Anders zou je misschien wat goede kussens mee kunnen nemen. Voor je rug en je billen. Vorige week hadden wij vergadering op kantoor, op een harde stoel gezeten.. zowel onderrug als stuitje waren beurs na afloop