Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Cikaa, 22 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.718
    7.203
    113
    Vrouw
    Sterkte @DaiSSyy.

@Wes88 mooie buik hoor! Mijne is wel vergelijkbaar denk ik.

@zegenwens, lief dat je het vraagt! Ik voel me elke dag een beetje meer mezelf; telkens wat energie erbij. Vandaag was best een goede dag. Ik lig nog wel regelmatig vroeg in bed, maar dat had ik voor corona ook. Met de buikgriep en ook nu met corona hebben mijn darmen daar ook snel last van. Zit dan minstens een halve dag met een enorm opgeblazen gevoel. Dat had ik vandaag ook niet. Ik ben voorzichtig optimistisch :cool:

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.019
    4.991
    113
    Vrouw
    Fijn @JupitR! Ziek zijn als je zwanger bent is ook gewoon extra naar.

Hoe slapen jullie dames? De eerste twee maanden van de zwangerschap heb ik dus last gehad van enorme slapeloosheid. Toen een hele periode goed geslapen gelukkig, maar nu de laatste tijd regelmatig toch wel weer erg vroeg wakker. Soms om 5 uur, dan begint mijn dag gewoon vroeg, soms ook al om 3 uur en dan val ik eigenlijk altijd om 6 à 7 uur nog weer even in slaap (gelukkig kan dat!). Ik kan het verder wel redelijk hebben, slaap soms overdag nog eventjes, maar meestal red ik het prima zonder. Maar ik merk wel dat ik algeheel weer wat vermoeider begin te worden. Ik had gehoopt dat dat nog iets langer zou duren :p Ik slaap trouwens tot mijn verbazing nog steeds heerlijk (half) op mijn buik. Daar geniet ik nog even zooo van!

Donna1993 vindt dit leuk.
  3. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Brabant! Vaak mooier weer dan de rest van NL maar als je nu op de voorspellingen kijkt staan er toch wel hogere tempraturen? Hier al 21 haha

JupitR vindt dit leuk.
  4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    @zegenwens lief, dank voor het vragen! Het gaat gelukkig de goede kant op maar ook hier nog erg snel moe en ik heb ook al weken last van m’n darmen, net zoals bij @JupitR. Wat heerlijk dat je nog steeds deels op je buik kan liggen. Dat lukt hier ook nog, half op m’n voedingskussen haha. Ik slaap nooit op m’n buik maar wel lekker om zo te kunnen liggen als ik er zin in heb. Qua slapen: wat rot dat je weer zo vroeg wakker bent. Ik herken het van mijn vorige zwangerschap. Uiteindelijk sliep ik beter met baby dan zwanger :| nu gaat het slapen nog heel goed, weinig plassen/wakker in de nacht. Baby is ook niet erg druk in de nacht en in de ochtend ben ik vaak eerder wakker dan de baby. Hopelijk is dit een goede voorbode haha.

@Roni7888 hier volgende week veel regen en wind voorspeld. Tussen de 11 en 13 graden. Volgende week maandag en dinsdag ziet het er wel beter uit met zon en 16 graden. Vandaag is het hier in elk geval prachtig weer gelukkig. Hopelijk in de meivakantie ook lekker weer, dat zou fijn zijn.

Roni7888 en zegenwens vinden dit leuk.
  5. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.718
    7.203
    113
    Vrouw
    @Krv, die darmen kunnen echt mega hinderlijk zijn hè? Ik heb dat andere zwangerschappen nooit zo extreem ervaren. Wel goed om te lezen dat het bij jou ook de goede kant op gaat!

@zegenwens, ik slaap behoorlijk goed! Bij m'n tweede en derde had ik veel last van rusteloze benen, maar nu is dat maar sporadisch en minimaal. Meestal ben ik wel tussen 630 en 700 wakker, wat prima is. 's Nachts word ik wel regelmatig wakker en als m'n man dan naast me geluid ligt te maken heb ik daar wel veel last van. We slapen nu al ruim een week apart, zodat ik beter kan slapen en er niemand midden in de nacht van bed hoeft te wisselen. Ik slaap gewoon echt veel beter zonder gesnurk of andere menselijke ademhalingsgeluiden naast me.. Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat jij met oordoppen oid slaapt. Misschien eens kijken of in een andere kamer slapen helpt?

Krv vindt dit leuk.
  6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.718
    7.203
    113
    Vrouw
    Hoe is het eigenlijk met de babykamers? Wij hebben er eigenlijk niet echt één; geen nieuwe. Mijn jongste zou bij de middelste op de kamer moeten gaan. Dat is nu door corona en vermoeidheid nog niet echt gelukt te stimuleren, maar er staat al een extra ledikant in die kamer. Dan zou de baby de kamer van de jongste krijgen, al slaapt baby evengoed de eerste jaar/jaren 's nachts bij ons. Overdag moet ze wel ergens slapen en hopelijk in bed (ipv het eerste jaar alles in de draagzak en wagen zoals bij mijn jongste..).

Tegelijkertijd staat er ook nog een 1persoonsbed in de babykamer. Het is een beetje tetris daar :p En ergens vind ik het dan toch jammer niets echt iets te kunnen doen daar nu voor de mini op komst. De babykleertjes kan ik ook al nergens kwijt, haha.

Donna1993 en KarlijnA91 vinden dit leuk.
  7. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.019
    4.991
    113
    Vrouw
    @Roni7888 Oh heerlijk! Dan hadden mijn man en ik beter ons weekendje weg daar kunnen boeken :roflmao: Hier nog steeds 10-15 graden en regen helaas.

@Krv Ik heb meerdere mensen horen zeggen dat ze met baby beter sliepen dan zonder, daar hoop ik ook op :p Fijn dat jij nu nog lekker slaapt!

@JupitR Haha, mijn man is hier juist degene die van mijn gewoel wakker wordt en dan naar de bank vertrekt :oops: Dan kunnen mijn oordoppen ook uit. Maar dat maakt niet zoveel verschil. Voor nu is het niet zo erg omdat ik niet werk dus ik kan mijn rust meestal wel pakken op andere momenten als het nodig is. En het gaat in ieder geval niet gepaard met die hormonale eerste trimester vermoeidheid, dus dat scheelt al 80% :thumup:

Roni7888, Krv en JupitR vinden dit leuk.
  8. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Hier gaat slapen tot de vroege ochtend wel goed, maar dan word ik vaak wakker met pijn in mijn heupen, ondanks dat ik met een voedingskussen slaap. Soms is het een nachtje weg en kan ik 'uitslapen' tot de wekker gaat, maar ik heb geen patroon kunnen ontdekken waar dat aan ligt. Maar gelukkig (nog) niet midden in de nacht wakker ofzo!

Gisteren 6km kunnen wandelen door het bos, zonder pijn aan mijn stuitje. Heerlijk. Is zo goed voor mijn humeur :D De pijn aan mijn stuitje die ik de eerste maanden heb gehad lijkt dus (voorlopig) weg te zijn, joepie! M'n conditie is daarentegen wel echt om te janken, haha. Maarja, daaraan werken komt na de bevalling wel weer.

Roni7888, Donna1993, zegenwens en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    De babykamer is nog even onze woonkamer totdat onze verbouwing afgerond is en we weer naar beneden kunnen verkassen. Maar ik begin langzaamaan een beetje onrustig te worden :roflmao: Volgens mij begin ik te snappen wat nesteldrang is! Nog een kleine maand en dan kunnen we met de babykamer aan de gang! Heb nu wel de meeste dingen in huis of in bestelling qua meubeltjes, behang, etc. Ook al de belangrijkste musthaves qua kleertjes heb ik verzameld, dus straks als het kamertje af is alleen nog de praktische dingen kopen/ ophalen bij vriendinnen van wie ik dingen mag lenen.

Klinkt voor jullie als een hele logistieke organisatie, haha. Een vierde inpassen in je huis is toch anders dan een eerste kindje :o:

Roni7888 en JupitR vinden dit leuk.
  10. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    #4210 Saby, 10 apr 2023
    Laatst bewerkt: 10 apr 2023
    Hier enorme pijn aan billen vandaag. Kan me er kapot aan ergeren. Gelukkig wisselt het per dag. Gister te veel gezeten en niet gelegen dus denk dat het daar door komt.

Leuke Pasen gehad allemaal?

11. Vaianana

Vaianana Actief lid

3 feb 2018
    445
    782
    93
    Vrouw
    @zegenwens hier ook vaak vroeg wakker, niet altijd, maar wel regelmatig. Ik probeer op werkdagen wel echt op tijd naar bed te gaan, in de weekenden slaap ik vaak wel bij, maar ik sliep ook met baby beter inderdaad (heerlijk in de vroege ochtend voeden en daarna samen verder tukken).

Hier gaat het met de babykamer goed, vandaag bijna alles opgeruimd en verplaatst, zodat de kamer bijna leeg is en m’n man aan de gang kan. Ondertussen ben ik bezig met dingen uitzoeken voor dochters kamer. Vind het vooral lastig om te bepalen of ze al naar een groter bed kan (ze wordt/is 2 als de baby geboren wordt), zou haar liever in een ledikantje laten, dus even kijken wat praktisch is. Wil de baby ook wel even op onze kamer, dus misschien tot dan in de ledikant ofzo.

Donna1993 en zegenwens vinden dit leuk.
  12. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Dat in de ochtend voeden en doorslapen met de baby zal nu lastiger gaan met je dochter denk ik.

Ik zou idd je dochter gewoon nog in de ledikant laten tot de kleine niet meer bij jullie slaapt. Heb je een treven dat je de kleine op zen eigen kamer wil leggen? Of bekijk je het gewoon?

Hier een doorgroei ledikant aangeschaft voor mijn zoontje en zijn ledikant op de babykamer gezet. Kan ik toch even een paar jaar vooruit. Heeft er zelf maar kort ingelegen haha want hij slaapt het grootste deel van de nacht nog bij mij.

Het kamertje is al wel ver. De kledingkast komt eind april en als die staat heb ik wat rust denk. Haha maar de rest is wel zo goed als af. Moet trouwens nog wel een nieuwe lamp ophangen en een rolgordijn.

Hebben jullie ook hyper actieve babys? Dit is echt wel een druktemaker. Vandaag trouwens ook de 22 weken prik gehaald! Was schijnbaar precies dezelfde dag als vorig jaar dat ik hem gehaald heb.

13. Vaianana

Vaianana Actief lid

3 feb 2018
    445
    782
    93
    Vrouw
    Dochter gaat op gewoon naar de opvang op 3 dagen, dus dat scheelt wel een hoop. Kun je wel iets later weer naar bed, maar ik slaap vrij makkelijk overdag bij. Zal sowieso drukker zijn en soms hectisch, maar nu brengt mijn man haar ook meestal dus dat scheelt.

Ik denk dat we inderdaad even kijken voor een wieg, de baby kan daar nog wel even in. Baby slaapt wel even op onze kamer, maar denk na 2 maanden op z’n eigen kamer in de wieg. Wel fijner als dochter de tijd krijgt om in haar ledikant te blijven denk ik.

25 weken dansje alweer, gaat zo snel ineens! Ik voel hem ook een stuk meer, al is het zeker niet extreem veel (maar deed dochter ook niet), genoeg om gerust te zijn gelukkig. Straks even controle bij de vk.

Donna1993, Roni7888 en zegenwens vinden dit leuk.
  14. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    Oh help, ik merk ineens dat m’n ring strakker begint te zitten. Ik dacht gisteren ook al wat vocht in m’n enkels te voelen. De vorige keer ook veel last van gehad. Ik vrees dat ik de steunkousen binnenkort weer uit de kast kan halen. Zeker nu het warmer gaat worden. Nog meer dames die al vocht vasthouden?

15. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Oh jeetje, wat vervelend!
    Bij onze dochter op dit termijn wel, maar nu gelukkig nog niet. Zo akelig is dat! Hopelijk helpen de steunkousen voldoende!

16. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Nee nog niet maar heb wel de steunkousen van de Hema die ik regelmatig op mijn werk draag.

Vorige zwangerschappen alle ringen kunnen omhouden maar ben bang deze keer niet.

Nemen jullie extra magnesium? Zo ja welke?
    Heb elke nacht last van kuitkramp

17. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.718
    7.203
    113
    Vrouw
    Vervelend van het vocht vasthouden @Krv! Ik heb daar geen enkele zwangerschap last van gehad. Draag wel ook steunkousen, helaas.

Mijn kindje is vrij rustig eigenlijk. Ik voel haar wel regelmatig, maar overactief is ze zeker niet ;)

Leuk om over jullie babykamers te lezen. Hoe vordert de verbouwing @KarlijnA91? Lijkt me met beginnende nesteldrang inderdaad best lastig af en toe!

@Vaianana, ik zou zeker je dochter nog in een ledikant laten. Desnoods eentje extra aanschaffen via marktplaats?

Hier een 24 weken dansje! Toch wel weer een mijlpaal hoor. En zo afspraak bij de gyn om al wat over de bevalling te bespreken. Er is een half uur voor ingepland, misschien kijken ze ook nog wel met de echo. Ben benieuwd.

Vaianana, Donna1993, Roni7888 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    Succes zo @JupitR! 24 weken, heel fijn om die mijlpaal bereikt te hebben.

@Vaianana, mijn zoon heeft tot 2,5 jaar ongeveer in zijn ledikant geslapen. Een extra ledikantje hoeft niet zo duur te zijn, ik zou er ook nog eentje aanschaffen denk ik.

@Saby wat rot van de kuitkramp, hier geen last van dus ik heb geen tips voor magnesium. Ik heb wel eens iets gelezen over een voetenbadje met extra magnesium dacht ik, misschien is dat wat?

@Roni7888 ik begin wel patronen op te merken nu. Dit kindje is volgens mij een avondmens haha, tussen 23:00 en 24:00 uur is het vaak feest. Hij houdt wel van uitslapen, het duurt wel even voordat ik hem in de ochtend voel. Lijkt me heerlijk als het straks ook zo is. Ik vind het zo gezellig als ik meetings heb om dan de schopjes van de baby te voelen. Ik merk nu ook dat ik echt al richting verlof ga, afspraken inplannen is nu vaak met de opmerking: dan is het mijn laatste week/weken. Zeker met de meivakantie er nog tussen. Heerlijk vooruitzicht! Vanaf volgende week ook eindelijk echt beter weer.

Vaianana, Saby, Roni7888 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.019
    4.991
    113
    Vrouw
    Wat een lekker vooruitzicht van je verlof idd @Krv! Balen van het vocht trouwens. Hier nog niet. Komt vast nog wel :o:
    Hoe lang gaat de rest door met werken? Stoppen de meeste van jullie met 34 weken of gaan sommige ook door tot 36 weken?

@JupitR Yes, 24 weken! Mooie grens.

Hier meestal een drukke baby :) Gister was een rustiger dagje en dat valt me dan gelijk op. Wel gewoon aanwezig, maar minder wilde bewegingen. Nu vanochtend weer als vanouds :p

20. Donna1993

Donna1993 Bekend lid

19 okt 2021
    730
    767
    93
    Vrouw
    Het doel is hier om door te gaan tot 36 weken. Mits ik het volhoud, als het te gek wordt ga ik er met 34 weken uit:)

zegenwens vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina