Volgens de handleiding hebben ze aparte maten idd. Ik heb een Maxi Cosi Iora en dacht dat daar alleen officiële hoeslakens van Maxi-Cosi omheen konden. Toen kwam ik de Meyco cosleeper lakens tegen, die ook schijnen te passen ondanks dat de afmetingen niet helemaal hetzelfde zijn. En toen kwam ik reacties tegen op fora dat een wieghoeslaken er gewoon omheen past. Dus ik heb het geprobeerd, en het past echt prima! Gewoon normaal wiegformaat. Qua molton heb ik de molton onderleggers van de Prénatal maar achteraf gezien had misschien een wiegmolton dan ook wel gepast. Maar kan zijn dat het per cosleeper nog weer variëert! Ik zou gewoon eerst een normaal wieghoeslaken eromheen proberen, anders die van Meyco.
Zeker fijn. Ik had nog wat lakentjes gekregen van iemand, maar ging er vanuit dat die niet zouden passen. Ik had al 2 sets van Maxi-Cosi in m'n winkelmandje zitten. 50 euro Toen toch maar even getest en kon zo mijn winkelmandje weer legen
Dankjewel @zegenwens, ik ga het ook testen! In de prenatal wisten ze namelijk ook niet welk formaat ik nodig had haha. Volgens mij heb ik een Chicco next2me in bruikleen.
Hier een wiegje voor op onze kamer, nieuw gekocht bij dochter. Heb de roze dekentjes verkocht maar had ook nog wat unisex en gewoon witte lakentjes dus denk dat ik er niks bij hoef te halen. dochter ging net kijken op de babykamer met papa, en trok de commode la open, waarbij ik dacht dat man me voor gek zou verklaren hebben we juist met z’n 3tjes alle kleertjes bekeken en staan zwijmelen. Oh meiden, echt een droom die uitkomt hoor!
@Wes88 wat heerlijk!! ❤️ ik heb 1 nieuw ledikantdekentje en lakentje gekocht en 1 nieuw wiegdekentje en lakentje (voor de cosleeper of in de kinderwagen dus haha). Verder nog wat hoeslakens nieuw gekocht. Van mijn zoon heb ik ook nog lakentjes en dekentjes maar toen had ik voornamelijk groen. Nu past dat niet bij de kamer aangezien ik waarschijnlijk toch snel overstap op een slaapzak laat ik het wel hierbij. Maar voor het idee is het toch leuk zo. @zegenwens mijn gynaecoloog belde me net, gelukkig geen zwangerschapsdiabetes zoals ik zelf al had gezien. Ijzer vond ze toch wat aan de lage kant, extra veel ijzerrijke voeding eten, roosvicee ferro en over 4 weken opnieuw prikken. Het zou misschien ook kunnen komen doordat ik net ervoor zo ziek was.
Net de intake met de kraamzorg gehad, telefonisch. Kan maar gebeurd zijn ze voorzien nog geen problemen qua uren in de zomer, ik krijg 44 uur en 1 uur is ingewisseld voor babybalance ofzo. Vond ze zelf zo te horen ook een beetje onzin Heb aangegeven geen bezwaar te hebben tegen een leerling, ook niet bij de bevalling. Hoe staat jullie hierin?
Ja, ik heb ook dat babybalance gekregen. Ik heb even rondgekeken op de website maar ik ga me niet aanmelden. Ik ben sowieso niet zo’n fan van video’s haha, veel dingen weet ik ook nog wel van m’n zoon en veel baby’s in de familie dus komt vast goed! Hier zei ze dat er een stagiaire meekomt, dat ze het tegenwoordig niet meer vragen maar gewoon doen omdat ze zo’n tekort hebben aan personeel. Ik snap dat, maar de manier waarop het gebracht werd daar houd ik niet van. Ik vind het sowieso al onprettig dat er iemand in huis rondloopt laat staan nog iemand extra erbij. Maar bij mijn zoon boeide het me uiteindelijk ook allemaal niet meer, iedereen mocht van me meekijken. En misschien valt het wel mee omdat het vakantieperiode is. Ik kan altijd bellen als ik het toch niet wil.
Mij lijkt dat babybalance ook meer iets voor bij een eerste kindje. precies, dat zeiden ze hier ook, mocht je het om de 1 of andere reden niet meer willen kun je het altijd aangeven, ook als ze er al is. Wel blij mee trouwens dat ons een niet rokende kraamzorg beloofd is! Roken beide ook niet en dit was bij hun dan de regel.
Nou, dat mag ik hopen. Hoef echt geen rokende kraamzorg bij mijn verse baby. Lijkt me echt heel vies en ongezond. Hier de vraag ook gekregen of we roken maar ben er vanuit gegaan dat we ook een niet-rokende kraamzorg krijgen.
Ik had vorige keer een hele irritante co-assistent bij m’n bevalling (vk zei dat ik het goed deed, toen de verpleegkundige, toen nog iemand en toen de Co). Vk vond het ook irritant en hij wist van niks (mocht toucheren en drukte op mn buik) dus hier ga ik voor zo min mogelijk mensen bij de bevalling, tenzij het nodig is. Heb vorige keer ook gevraagd of de vk de leiding kon nemen ipv allemaal door elkaar. Ik ben heel makkelijk met meekijken, maar wil het nu niet meer. In de kraamweek mag er rustig iemand mee, ik vind het prima dat er iemand meeloopt en in huis is. Als ik me erger schop ik ze er wel uit haha.
Goed dat jullie het noemen. Had van de week al een mail gehad van de kraamzorg om een afspraak in te plannen, maar was helemaal vergeten om ze te bellen Heb nu afgesproken dat ze begin juni komen, dan zijn we zeker uit de rommel. Nog geen info/vragen over uren en stagiaires, dus dat horen we dan wel denk ik. Op zich geen bezwaar tegen. Tenzij ze op mijn zenuwen werken, maar dat kan ook bij niet-leerlingen gebeuren natuurlijk
Hier een leerling verloskundige bij de tweede bevalling. Lief rustig meisje. De verloskundige zelf was een pittig ding, heerlijk. Bij de eerste heb ik 3 vk, gynaecoloog en meerdere verpleegkundige aan mijn bed gehad omdat hij blijkbaar als sterrenkijker lag en scheef en dit is dus ook een keizersnee geworden na 12, uur lang weeen en 2 uur persen. Volgende dag vroeg de verpleegkundige, wil je een spiegel meid en even beneden kijken, alles is zo gezwollen. Nee bedankt kan het geloven na zolang persen haha Dit keer liever niemand erbij, hulp kraamzorg thuis mag, willen toch weinig uur afnemen
Ik heb nog niets gehoord van de kraamzorg, maar ben dan ook de hekkensluiter hier. Vorige keer was het telefonisch, maar toen zaten we ook in coronatijd. Dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Bij een 4e geloven ze het misschien ook wel Ik vind het prima als er iemand meeloopt, maar het lijkt me wel heel suf als er dan getoucheerd moet worden en zoals bij @Vaianana diegene niet eens weet wat 'ie moet doen. Voor kraamzorg lijkt het me wel weer wat vervelender op één of andere manier. Zo veel is er voor twee mensen dan ook weer niet te doen. Mochten ze wel zin hebben om mijn huishouden onder handen te nemen, dan zijn ze welkom met z'n tweeën In het ziekenhuis zullen we ook wel weer verschillende mensen zien. De tweede werd geboren zo ongeveer tijdens de dienstwissel en toen wilde degene die haar dienst afrondde er wel graag bij zijn ook. En toen liet m'n placenta niet helemaal los en werd het helemaal feest aan mijn bed @Krv, volgens mij kan lager ijzer inderdaad wel voorkomen na corona. Bij mijn tweede hebben we nog eens bloed laten prikken omdat.. ik weet niet meer waarom, maar kwamen ook lagere waarden uit toen, wat dan verklaard werd doordat hij corona had gehad. Ik ben moe. Mijn werkdagen (zoals vandaag) gaan op zich wel goed, maar gisteren was ik vrij en dan speel ik taxi voor mijn kinderen, haha. En vanochtend begonnen we helaas met veel drama en dat zet wel weer even de toon voor de dag Nog één dag school en werk en dan lekker 2 weken vakantie
Vandaag is de kleine echt rustig. Word daar altijd een beetje zenuwachtig van want ben verwend met veel getrap. Gelukkig morgen controle
Vervelend is dat @Saby. Mijn kleine is eigenlijk tot nu toe altijd wel aan de rustige kant. Dan ben je toch minder snel bezorgd als je even wat minder voelt. Misschien wordt er een groeispurt gemaakt en gaat de energie daarheen. Maar toch fijn dat er morgen dan een controle staat.
Niet eens over nagedacht dat de kraamhulp zou kunnen roken Ik wil ook heel graag een niet-rokende. Ga dat wel gelijk aangeven bij de intake, dank jullie! Over stagiaires heb ik nog niet echt nagedacht. Bij de kraamzorg heb ik er minder moeite mee dan met de bevalling denk ik, maar ligt er ook allemaal aan hoe het gaat denk ik. Zowel met bevalling als erna. Ik had vandaag een enorm slechte dag. Gelukkig gisteren een goede dag, maar die slechte dagen zijn wel echt frustrerend. Heb er nog teveel
Zou het aan het weer liggen? Wilde precies hetzelfde plaatsen.. behalve dan dat ik morgen geen controle heb..
@Saby @Wes88 dat is vervelend. Is het echt helemaal stil of alleen rustiger dan normaal? Bij zorgen in elk geval gewoon bellen hè, zeker als je geen controle hebt morgen @Wes88. @Kaatje92 ah wat rot dat je weer een slechte dag hebt gehad. Echt super naar. Hopelijk heb je hierna weer wat betere dagen. Sterkte ❤️