Wat slordig! Hebben ze gewoon niks gecheckt? Ook niet even het hartje geluisterd ofzo? Zit je daar met je goede gedrag
@zegenwens goed om te weten! Ik dacht dat het verplicht was om 4/5 dagen te blijven. Dankjewel. @Wes88 ja uiteindelijk m’n bloeddruk opgemeten en we zouden naar het hartje luisteren maar toen heeft ze even snel een echo gemaakt (het is best een stuk rijden voor ons dus denk dat ze dat in elk geval wel even voor ons wilde doen). Maar voelde nogal nutteloos allemaal inderdaad. Volgende afspraak stond ook weer bij haar i.p.v. mijn eigen gynaecoloog. Ze keek in het systeem en die dag is mijn eigen gynaecoloog ook gewoon aan het werk dus die afspraak heeft ze omgezet. Maar dat is toch vreemd allemaal? En dit is niet het eerste wat niet helemaal lekker gaat. Ik probeer het maar los te laten en tel af naar het moment dat we daar klaar zijn.
ik voelde me met de hele medische molen al een nummertje, maar zo te horen ga jij nog even door hier ik snap best dat ze druk zijn enzo, maar als je er zelfs van te voren nog over belt..
30 weken dansje voor jou! Bizar dat het nu zo hard gaat dat er eind volgende maand vast al baby's geboren zijn uit de groep
Ja, dat!! Het is zo’n enorm verschil vergeleken met de fijne verloskundigen waar ik hiervoor liep. Gelukkig mag ik daar binnenkort weer heen (gewoon een extra controle, zo fijn dat ze dat zelf hebben aangeboden). Nog 10 weken en dan zit het erop.
@Mammavan1, lekker hoor, slapen tijdens je bevalling. Dat klinkt wel heel ontspannen. Ga je nu ook vroeg in de bevalling voor een ruggenprik? @Krv, wat stom geregeld zeg. Voor hun toch ook helemaal niet efficiënt.
Als er hier nog iemand was zonder nesteldrang, bij dezen is het begonnen denk ik Ik merk de laatste dagen dat de baby echt zoveel sterker wordt. Eerst voelde ik nog van die fijne plopjes en schopjes en nu zit hij te duwen alsof hij er via mijn ribbenkast of de zijkant van mijn buik uit wil Mijn buik krijgt daardoor steeds van die rare vormen, haha. Staand of liggend is het goed te hebben, maar als ik op de bank hang dan is het soms echt ongemakkelijk als hij heel hoog. Hebben jullie dat ook? Kan het kwaad als ik hem af en toe een beetje tegendruk geef?
Haha ja sterk worden ze hè? Ik geef ook wel eens tegendruk hoor! Geen probleem, er zitten nog meerdere lagen tussen Soms als ik hem/haar te lang rustig vind, schud ik hem/haar ook wel eens wakker Hier zijn het vooral de voetjes die soms heel hard tegen mijn buikwand aan geduwd worden. Alsof ie betonnen schoenen aanheeft ofzo
Grappig dat jullie het bij de ribbenkast voelen. Bij mij zit hij heel laag, ik voel schopjes tegen mn onderbuik en blaas. De verloskundige zag ook dat hij met zn billen naar beneden zit/ligt (nu dus nog in stuit). 11 mei de echo voor de placenta, als de placenta nogsteeds te dicht bij de uitgang zit wordt het toch een geplande keizersnede. En in stuit.. ja dat vind ik best eng, sommige bevallen daarmeee. Ik hoop dat ze hem dan nog door een versiekundige kunnen laten draaien.
Hier hetzelfde @Donna1993! Mijn andere kinderen lagen ook lang laag. Die schopjes tegen m'n ribben heb ik volgens mij nooit gehad. En hier ook een placenta in de buurt van de baarmoedermond en het zal me ook niet verbazen als ze nog in stuit of dwars ligt. Vaak draaien ze nog wel zelf naar hoofdligging voor de 36 weken, en anders lukt en versie inderdaad ook regelmatig wel.
@Donna1993 Toen ik zo ver was als jij lag die van mij ook nog in stuit hoor! Met 30 weken ook nog 25% van de baby's. En met 40 weken maar 3-4%, dus ik zou me er nog niet te druk om maken! Hopelijk is je placenta mooi opgeschoven. Was er bij jou niet nog iets anders met de placenta/navelstreng waar ze nog naar gingen kijken?
Hier ook vooral onderin, maar deze man ligt met alle ledematen (tot nu toe) ook onderin. Soms ligt ie tegen zijkant (heupbot) aan en dan lukt lopen zelfs niet/amper. Is iig zeer pijnlijk. Dus bovenin tot op heden ook (nog) weinig last! Tot 34 weken (dacht ik?) hebben ze nog de tijd om te draaien dacht ik. Hopelijk draait ie vanzelf!
Ik duw hem ook wel eens een beetje terug hoor, mijn buik lijkt af en toe wel vierkant, dan voel ik zijn rug aan de ene kant en zet hij zich met z’n vieren volgens mij af aan de andere kant hier maandag de placenta check en gelijk een groeiecho. Ben heeel benieuwd! Dit weekend weg, dus ook wel lekker gelijk een check daarna!
Ah oke! Dus dit komt nog best heel veel voor als ik zo lees. Gelukkig duurt het dan nog even dat de baby ook daadwerkelijk "goed" moeten liggen voor de bevalling en dat het nu dus nog alle kanten op kan
Dat is wel fijn om te horen, er is dus nog hoop dat de positie nog alle kanten op kan. Klopt! Naast de ligging van de placenta wordt ook nog gekeken of de navelstreng goed vast zit aan de placenta, ze hadden toen het idee dat dit met een uiteinde vast zat wat later in de zwangerschap voor groeivertraging kon gaan zorgen. Dat ze toen nog beter ging kijken zag ze toch dat alle toevoer goed verloopt. Het was een beetje een twijfel geval en daarom willen ze dat gelukkig ook nog even goed bekijken de 11e.
Aii klinkt pijnlijk inderdaad! We hebben nu af en toe al letterlijk en figuurlijk dwarse baby's haha. Zou natuurlijk het beste zijn als ze zelf gaan draaien. Een goede kennis van ons had het met 36 weken nog proberen te laten draaien, maar dat ging niet meer. Ik weet ook niet zo goed tot wanneer ze dat max. aantal weken kunnen/mogen doen. Misschien weet @zegenwens het? Jij bent toch wel onze verloskundige hoor hier
Jouw placenta zat de vorige keer ook te dichtbij de uitgang toch? Hoop dat alles weer goed is. Succes alvast en geniet van een heerlijk weekend weg!