Hi dames, Hier even niet zoveel actief geweest. Wat schikken idd @Krv even goed je rust nemen en luisteren naar je lichaam. Wat fijn dat die het zo goed doet in je baarmoeder @Wes88 zou mij er echt niet zo druk om maken. Bij mij was het andersom baby J lag op gemiddeld 45 procent lijn en de verloskundige voelde hem week voor geboorte als 3 kilo net en kwam eruit als 4 kilo met 39 weken precies. En bij L ook hele kleine baby verwacht 2,5 kilo dachten ze omdat ik een heel klein buikje had en ook gevoeld was 3,5 kilo met geboorte 39 plus 1. soms vind ik het wel lastig want mijn zusje hadden ze bij de eerste ook een kleine baby verwacht met de groeiecho’s en daar kwam een kind van 4.7 kilo uit wel met 41 weken en moest direct met spoed naar ok en is toen 2.5 uur geopereerd heeft daarna nog een kind gekregen en mocht ook niet meer natuurlijk bevallen. Zij is wel 1.60 en heel smal. Was zelf bij die bevalling en dan schik je wel enorm. dus vind dat soms lastig met de groeiechos omdat kinderen bij ons in de familie vaak klein zijn maar wel erg breed en dik ofzo ik ben gelukkig wel 1.70 en wat breder. vind het benauwde weer trouwens wel echt heel pittig hebben meer dames daar last van?
@Wes88 wauw, twee kilo al! Heel benieuwd of het ook daadwerkelijk een grote baby is straks. Heb bij mensen in mijn omgeving altijd het idee dat ze er met die schattingen vaker naast zitten als de baby klein wordt geschat dan wanneer de baby groot wordt geschat. Veranderen de bewegingen van jullie baby's ook? De laatste week is hij niet meer de hele dag, maar wat meer afwisselend actief. Soms voel ik hem flink duwen en rommelen, soms is het een tijdje heel stil. Zou dat komen omdat hij steeds minder plek en een ritme krijgt? Heb niet perse het gevoel dat ik er wat mee moet, maar het valt me wel op!
precies dit viel mij ook op. Gister toevallig nagevraagd bij de verloskundige. Zij gaf aan dat de baby’s inderdaad nu meer een ritme krijgen, en dat de ruimte minder word waardoor het bewegen meer schuiven word ipv wild slaan/schoppen. Kon me er wel in vinden en het stelde me gerust. Het voelt bij mij inderdaad als een soort verschuiving. gister lag hij op de echo in stuit, en voelde ik hem minder, vanmorgen heeeel veel beweging en zelfs uitstulpingen, en nu voel ik een voetje aan de bovenkant van m’n buik haha.
Hier verschilt het heel erg per dag. Afgelopen vrijdag heb ik de baby helemaal niet gevoeld. Partner was super ongerust dus aan de ctg enzo. Bleek dat hij weer was veranderd van plek en ik ‘m niet voelde. 24 uur radiostilte Gelukkig was alles goed. Wat ik merk, is dat hij een favoriet plekje heeft als ik loop. Meestal doet dit dus zo’n pijn dat ademen zelfs zeer doet. Blijkt dus dat hij een zenuw afknelt.. snap nu waarom het zo’n pijn doet. Ik hoop dat hij snel een ander favoriet plekje krijgt, want de pijn is redelijk ondraaglijk met lopen
Fijn dat ik niet de enige ben stelt me toch wat extra gerust. Volgende week zelf ook maar even aankaarten bij m'n consult, maar dat zal dan toch wel hiermee te maken hebben. Als ik hem de hele dag niet zou voelen, dan zou ik ook wel ongerust worden hoor Maar fijn dat hij helemaal in orde was. Dat laatste klinkt goed pijnlijk zeg! Hopelijk vind het gauw een nieuwe favoriete positie, die wat minder vervelend is voor jou
Hier ook andere bewegingen inmiddels. Meer geschuif, gedraai en gestrek en minder van dat wilde trappen. En meer ritme idd. Soms heeft hij/zij nog wel de gekke 5 minuten hoor.. maar toch is het anders dan eerder. Mijn blaas krijgt het ook af en toe te verduren nu. Echt onprettig
♡ Uitgerekend 1 - 31 juli 2023 ♡ 1 juli ❤️ Cikaa - 29 jaar- 2e kindje 8 juli ❤️ Bloem36 - 3e kindje 9 juli ❤️ Roni7888 - 34 jaar - 2e kindje 10 juli ❤️ Wes88 - 34 jaar - 2e kindje 11 juli ❤️ Zegenwens - 25 jaar - 1e kindje 13 juli ❤liza1991 - 31 jaar 4e kindje 14 juli ❤️ Nijntje87 - 35 jaar - 3e kindje 15 juli ❤️ Veertje22 - 4e kindje 16 juli ❤️ Flora53 - 32 jaar - 1e kindje 17 juli ❤️ Olive92 - 30 jaar - 1e kindje 18 juli ❤️ Krv - 32 jaar - 2e kindje 21 juli ❤️ Kaatje92 - 30 jaar- 2e kindje 24 juli ❤️ KarlijnA91 - 31 jaar - 2e kindje (1e⭐) 26 juli ❤️ Mammavan2 - 35 jaar - 3e kindje ❤️ Vaianana - 36 jaar - 2e kindje 27 juli ❤️ Saby - 33 jaar- 3e kindje ❤️ Donna1993 - 29 jaar - 1e kindje 29 juli ❤️ DaiSSyy - 4e kindje 2 augustus ❤️ JupitR - 33 jaar - 4e kindje Afspraken mei: 10- Saby - 22 weken prik 11 - controle gyn groeiecho 11 - Donna1993 - placenta + groei echo 11.00u 12 - Krv - extra echo vk 12- Saby- controle vk 15 - Roni7888 - groeiecho ziekenhuis 15 - Flora53 - groeiecho 31 weken vk 22 - Wes88 - controle vk + bevalinstructies 22 - Roni7888 - controle vk bevalplan bespreken 23 - Zegenwens - controle vk 25 - Donna1993 - controle vk 25 - JupitR - groeiecho 31 - Krv - groeiecho gynaecoloog Afspraken juni: 2 - JupitR - controle vk 5 - Zegenwens - controle vk + bevalplan bespreken 6 - Wes88 - controle vk + ligging&groeiecho 15 - Roni7888 - controle vk + ligging&groeiecho 20 - Zegenwens - controle vk ----------------------------------------- jongen (11) | meisje (7) | verrassing (1) ❤ ☆ Sterretje: Charls (18+2) ☆ ❤️
O ja, wat ik trouwens ook denk te voelen de laatste tijd zijn van die ademhalingsoefeningen van de baby Het trainen van het middenrif. Misschien dat sommige van jullie dat wel eens op een latere echo hebben gezien? Voelt weer heel anders dan de hik. Gewoon echt alsof er 'geademd' wordt Heel gek idee! Ik wist eigenlijk ook helemaal niet dat je dat kon voelen van buitenaf.
@zegenwens nog nooit opgemerkt, wat bijzonder! Hier merk ik nog niet echt veel verschil in de bewegingen, hij heeft volgens mij nog genoeg plek om alle kanten op te bewegen en lekker uit te halen haha. Een ritme merk ik wel. Hoe zijn jullie baby’s in de nacht? Hier slaapt hij dus bijna altijd door, zo bijzonder. Bij mijn zoon lag ik vaak wakker van de bewegingen in de nacht. Nu word ik zelf wel 1 a 2 keer per nacht wakker omdat ik moet plassen maar baby tukt lekker door. Of ik krijg 1 of 2 schopjes maar verder niks. @Wes88 lief, dankjewel voor het vragen! Ik heb een goede nacht gehad omdat ik wel gerustgesteld ben. Verder ook geen (oud) bloed meer gezien gelukkig. De vele harde buiken zijn er wel nog steeds. Vandaag echt een pittige dag gehad. Ik ben net klaar met de overdracht aan mijn vervanger. Mega opluchting nu dat dat klaar en helder is maar ook echt gesloopt. Dan kan ik me m’n laatste werkdagen echt richten op het afronden van de lopende zaken. Ik ga nu even lekker languit op de bank liggen om bij te komen!
@Krv oh hopelijk voorspelt dat dat hij straks ook gewoon de nacht doorslaapt Hier wisselend. De baby is niet altijd wakker op het moment dat ik wakker word 's nachts, maar soms ook wel. Vaak lig ik best lang wakker in de nacht dus op den duur ontwaakt de baby ook wel. Fijn dat jij je weer helemaal gerustgesteld voelt. Klinkt idd als een pittige dag vandaag! Maar fijn dat het achter de rug is. Toch weer een hobbel richting je verlof genomen.
@zegenwens of hij is wakker op de momenten dat ik slaap en ik word niet wakker van de bewegingen, dat zou ook kunnen haha ik kan me wel voorstellen dat het meer opvalt als je zelf veel wakker ligt. Ben jij eigenlijk heel erg vermoeid door de slechte nachten? Ja, inderdaad heel blij dat dit erop zit. Mijn vervanger is extern dus ik moest zoveel opschrijven/uitzoeken.
Het valt me reuze mee. Helemaal aan het begin van de dag heb ik vaak wel energie en die gebruik ik dan om mijn nesteldrang een beetje te temperen Maar ik moet wel zeggen dat ik de laatste weken weer regelmatig heel even slaap in de middag. Maar vergeleken met het eerste trimester is dit echt peanuts hoor Ik klaag er niet over. Slaap jij nog oké?
Wat fijn slapende Babies in de nacht vaak doen ze dat dan buiten de buik ook. hier een druktemaker ook in de nacht. Als ik mijn hand op mijn buik leg krijg ik ook altijd een schop maakt niet uit welke tijd nachten zijn hier sowieso heel slecht heel benauwd aan het worden en lig vaak klaar wakker. Zie ook elke keer weer op tegen de nacht. Denk dat ik op het eind een paracetamol neem voor de nacht.
Ik heb het de laatste nachten vooral bloedheet, dacht eerst dat het aan het vakantiehuisje lag maar had er vanachter thuis ook last van. Heb ook steeds het idee dat het buiten benauwd is, maar misschien ben ik het wel gewoon zelf
@zegenwens op zich gaat het nog wel goed! Soms wel eens pech en dan kom ik niet meer in slaap na een toiletbezoek. Maar meestal wel. Jammer genoeg moet ik er sinds kort dus wel uit voor het toilet in de nacht, dan lig je zo lekker maar knalt je buik/blaas echt uit elkaar fijn dat jij er weinig last van hebt en ook heerlijk om in de middag even te kunnen liggen als je daar behoefte aan hebt. @Mammavan1 oh wat een vreselijke nachten voor jou zeg. Heel naar die benauwdheid. @Wes88 het is ook wel warmer inderdaad, de temperatuur op onze slaapkamer was heel lang 13-14 graden en is inmiddels opgelopen naar 18 graden. En ik vind het buiten ook klammig/benauwd aanvoelen ja! Binnen gelukkig nog geen last van. Wat dat betreft ben ik ergens ook wel blij met deze temperaturen, natuurlijk zou ik ook liever zon zien maar lichamelijk is dit wel heel fijn.
Fijn dat de overdracht geregeld is @Krv! Zal toch wel weer wat rust geven. Ik zou tekenen voor 1-2 keer eruit. Ik moet gewoon elke keer dat ik wakker word plassen, en dat is wel zo elke 2 uur 's nachts. Zou er zowat een luier voor omdoen De baby ligt ook laag, zoals ik van andere zwangerschappen gewend ben en dan drukt dat sneller op je blaas. Irritant wel. De bewegingen zijn hier vooral nog vaker te voelen, maar niet per se anders. Ik zit ook nog maar op 28 weken en er is nog heel veel ruimte. Ik merk ook nog niet echt een ritme in de bewegingen. De ene nacht voel ik haar wel en andere nachten veel minder. @Wes88, de temperatuur is wel echt omhoog gegaan, dus kan me wel voorstellen dat je je sneller benauwd voelt. Wij slapen op zolder en daar koelt het ook niet echt af overdag.
Dit heb ik ook nog nooit gevoeld en wist ook niet dat dat kon eigenlijk. Wel bijzonder . Mijn oudste had vaak de hik. Bij deze baby heb ik het nog niet zo opgemerkt. Maar weet ook niet zeker of ik de hik bij deze termijn toen dan al voelde.
Was je zelf niet ongerust? Ik zou zelf denk ik al een beetje in paniek raken als ik weinig of niets zou voelen voor een poosje. Fijn wel dat alles goed is! Dat met lopen klinkt echt heel onprettig. Ik loop ook niet echt graag, omdat de druk op m'n blaas al zo snel oncomfortabel wordt..
Het tegen de nacht op zien helpt ook al niet mee.. kan je nog ergens verlichting mee vinden? Evt in een andere kamer slapen of meer verticaal oid.