Hier ook weer Goedgekeurd. Ijzer was net 6.3, met vingerprik kan die lager zijn. Dus even aankijken hoe ik me voel Komende tijd. Ze ligt Met haar hoofd onderin en haar rug mijn links.
@Wes88 oeh heerlijk even bijkomen zo! Ja bijzondere foto’s heb ik van hem hoor haha Ijzer was hier van 7.4 naar 6.4 gegaan dus ik zit nu aan de Floradix. Over een paar weken nog eens prikken en als het dan niet omhoog is ijzertabletten.
Ik kan me van vorige zwangerschappen helemaal niet herinneren dat het zo vaak geprikt werd, maar misschien was het gewoon altijd in orde en herinner ik het me daarom niet. Weet jij wat het beleid is @zegenwens? Wat een mooi weer is het nu he? Heerlijk wakker worden. Wij gaan vandaag op zoek naar een fiets voor de oudste, die zijn eigen fiets hopeloos te klein vindt nadat hij op vakantie op een grotere gefietst heeft Verder aan de slag met de voorbereidingen voor de keuken die er vrijdag uit gaat. Mensen zeggen regelmatig tegen me: doe lekker rustig aan in het weekend. Ik zou niet weten hoe
@JupitR IJzer wordt in principe in het eerste trimester geprikt en dan rond 30 weken weer. Dan zit de waarde meestal op het laagste punt. Als je binnen een jaar na je laatste bevalling weer zwanger bent, prikken ze ook met 20 weken een keer. En als je waarde te laag is of op de grens zit, dan prikken ze na een week of 6 opnieuw om te kijken of hij omhoog is gegaan. Dus in een zwangerschap zonder bijzonderheden wordt er 2 keer geprikt op ijzer.
En ja, heerlijk weer, hier ook! Gisteren ook trouwens, maar toen weinig buiten geweest. Ik ga nog wel een rondje lopen vanmiddag! Normaal lopen we 's avonds altijd een rondje. Bekken gaat hier trouwens heel goed, maar na een wandeling voel ik hem wel echt! De volgende ochtend is het dan weer oké. Mijn wandeltempo begint dus inmiddels wel omlaag te gaan
@Saby nee dit was gewoon bloedprikken. Waarom hebben ze bij jou een vingerprik gedaan? @JupitR haha hopelijk vinden jullie een goede fiets voor hem vandaag. En succes met de voorbereidingen voor de keuken. Zie je op tegen de troep? Wel echt fijn om straks een nieuwe keuken te hebben. Ik lig nog in bed maar volgens mij is het hier ook mooi weer @zegenwens wat fijn dat het zo goed gaat! Ik merk dat ik weer wat meer last heb nu ik weer werk maar het wisselt per dag. De eerste dag was echt niet fijn. Gisteren was ik vrij maar heb ik amper moeten rusten en ging het heel goed. Ik ben begonnen met de geboortebedankjes, we zijn nog op zoek geweest naar een stoel (nog niet gevonden helaas) en zoon ging uit logeren dus wij zijn lekker samen uit eten geweest en daarna nog ergens een drankje gedaan. Vandaag gaat man in de tuin aan de slag en ik ga heerlijk op de loungebank liggen met een boek denk ik. Zoon is pas vanavond weer thuis. Heel raar, over 9 weken zal ons leven er weer zo anders uitzien. Nu is het zo relaxed, ik voel me uitgerust. Ik heb er zoveel zin in.
@Krv Gelukkig valt het nog relatief mee met je bekken en kun je dat hopelijk zo volhouden tot je verlof! Hoe was de eerste week werken trouwens weer? En voor @JupitR en @Veertje22 en wie ik nog meer vergeet? Wat een lekkere inwijding van het weekend hebben jullie gehad! Ik had het er gister nog met vriendinnen en met mijn man over hoe erg alles straks gaat veranderen idd. Kan me er nu soms nog weinig bij voorstellen. Dat maakt het een beetje spannend. Maar weet ook dat het goed komt. Ik probeer me af en toe voor te stellen hoe het zou zijn als ik nu op dit moment een baby had. Wat zou ik nu dan aan het doen zijn? Voeden, troosten, knuffelen, alles proberen te redden van een spuitluier? 's Avonds in bed bedenk ik me dan dat er straks een baby in een co-sleeper naast me ligt. En dat ik er dan lekker creepy naar kan staren als hij/zij slaapt
Ja zo’n bijzonder idee hè @zegenwens, ik ben ook (weer) heel benieuwd hoor! Het is hier toch ruim 4,5 jaar geleden dat we een baby in huis hadden dus veel details vergeet je ook wel. Komt echt helemaal goed ❤️ ik denk dat we in elk geval een stuk minder actief zullen zijn hier haha. Eerste week werken was uiteindelijk prima! Heb veel mensen gesproken/gemaild dat ik binnenkort met verlof ga, zodat ik niet in de laatste week nog overspoeld word met allerlei verzoeken. En dat was handig om te doen want de verzoeken komen al binnen en die kan ik dus mooi nog warm overdragen. Hebben jullie nog plannen met Hemelvaart? Het ziet er naar uit dat het mooi weer gaat worden! Wij gaan normaal gezien kamperen met vrienden maar dat zag ik nu niet zitten haha. Zij komen wel onze kant op dus we gaan wel veel afspreken.
@Krv ja dat is standaard rond de 30, weken. Bij mijn dochter was die te laag rond 36 weken en ging in aan de tabletten maar de waarde was rond de bevalling nog hetzelfde omdat die meer tijd nodig hebben maar daarna is het vanzelf opgelost
Oh ja hier ook maar dan met normaal bloedprikken. Hopelijk valt het dit keer ook weer mee! Geen klachten erdoor verder?
Gek idee hè, (weer) een baby, ik denk dat voor ons de grootste verandering al is geweest bij dochter, merk dat we vooral ‘s avonds veel meer thuis zijn en minder uit eten. En met een baby is dat weer even extra, maar denk ook dat ik veel makkelijker ben. Dit weer is echt genieten inderdaad! Zo fijn. Wij gaan volgende week op vakantie, dus kan er vast aan wennen haha.
Dit besprak ik gisteravond toevallig ook met mijn man haha! Hier ook zo. Alvast een heel fijne vakantie, lekker hoor! Geniet ervan!!
Ja ben wel vermoeid maar geen idee of dat daar door komt of gewoon de zwangerschap en al 2 kids hebben en 29 weken zwanger en heb wel sinds paar dagen rusteloze benen
Bel de krant, ik heb vanmiddag onder lichte druk van man, kaartjes van de kleertjes gehaald en alles gescheiden in wasmanden zitten, kleur en wit zodat ik het binnenkort kan wassen.
Mijn wandeltempo ligt al een tijdje wat lager Combinatie van bekken, druk op m'n blaas en last van m'n darmen. Ik kan mooi met het tempo van kinderbeentjes mee, haha. @zegenwens, lief dat je het vraagt. Mijn eerste werkweek was wel oke. Tussen de gebruikelijke ergernissen door (inefficiënte vergaderingen) ben ik nu toch een plan aan het maken m'n verlof nog een stuk te verlengen tot na het officiële einde in oktober. Ik moet een eigen projectplanning mogelijk herzien en blijk daar veel moeite mee te hebben, want eigenlijk ben ik erg van de "afspraak is afspraak". Maar deze babytijd is er ook maar één keer en dat project wacht heus nog wel even. Dus, m'n eigen plan gaan trekken Fijn dat het bij jou ook oké was @Krv! Geeft het overdragen weer wat lucht? Wij gaan met Hemelvaart nog niets bijzonders doen. De dag erna ga ik met de jongens naar mijn ouders tot zondag. Even de keukenloze situatie ontvluchten. Daar vermaken ze zich altijd heel goed. @Wes88, unicum van de kaartjes! @zegenwens, wat ik me bij onze eerste niet helemaal had verwacht, is hoe ontzéttend druk je kunt zijn met zo'n klein wezentje. En soms misschien niet eens fysiek druk de hele tijd, maar wel "hoe moet ik koken als mijn kind nog aan het drinken is en daarbij in slaap valt en wakker wordt als ik het weg leg, maar kind wel moet slapen" Ik hoop dat je kunt gaan vertrouwen op je gevoel, dat had ik achteraf krachtiger willen doen. Om het zo goed mogelijk te doen hield ik toch wel vast aan adviezen die je hier en daar hoort of leest. Je gaat je kind leren kennen en de ouder die je daarvoor moet zijn. Dat betekent soms ook idealen bijstellen. Eigenlijk leer je er ook weer heel veel van. Maar het blijft ook hier wel weer abstract, ondanks dat ik het al drie keer heb meegemaakt. Hoe het dan gaat zijn met nóg drie kinderen die aandacht nodig hebben weet ik nog niet natuurlijk Wel leuk om er zo over na te denken af en toe.