@weberke Had crème van HIP afgelopen zwangerschap. Vond hem heel fijn en bio oil. Geen striem gehad maar denk dat t aanleg is hoor.
Wat knap, je kan jezelf op groen zetten dan. Ik wil t zsm weten. Vorig jaar bij de 13 weken echo wist ik t. Maat dat was geluk. Denk niet dat ze het nog vertellen. Vind wel dat ze daar niet zo moeilijk over moeten doen. En gewoon met als in België bij de nipt het geslacht kunnen weten.
Dames, heb zo een zin om gefrituurde garnaal sushi te bestellen. Heb daar zo erg zin in !! Maar je mag geen garnalen meer eten als je zwanger bent. Wat vinden jullie van dit advies?
Volgens de ZwangerHap app mag je die niet. Ik zou ze dan ook niet nemen. Moet eerlijk zeggen dat je een stuk minder mag vergeleken met een aantal jaren geleden.
Persoonlijk zou ik het niet doen maar tegenwoordig mag je al snel niks meer Wij hebben gister sushi op, yakitori en crispy chicken en komkommer. Zo heerlijk .
@Cikaa Dat is echt een persoonlijke afweging. ZwangerHap zegt idd van niet. Laatst op een Amerikaanse zwangerschapswebsite werd garnaal juist aangeraden tijdens de zwangerschap zag ik. Het gaat bij garnalen vooral om schadelijke stofjes die zich kunnen opstapelen tot een schadelijke hoeveelheid als je er veel van eet. Anders dan bijv carpaccio waar je echt van een klein beetje al een infectie kunt krijgen als er net ziekteverwekkers zitten in het stukje wat je eet. De keuze is aan jou. Als je er wel voor kiest, zou ik wel maar een klein beetje ervan eten. Maar als er andere lekkere opties zijn die helemaal zwangerschapsproof zijn heeft dat misschien toch wel de voorkeur.
Ik zou het ook niet doen, maar het is toch echt aan jezelf @Cikaa . onze dochter gister verteld dat ze eindelijk grote zus word. Wat was (en is) ze blij! We gaan het nu ook niet lang meer geheim houden ben ik bang want ze verteld het tegen iedereen die ze ziet, haha.
Ik eet geen garnaal vanwege allergie, maar mocht tot 2 jaar terug wel (veranderde in mijn zwangerschap), dus als je er af en toe eens ééntje neemt kan dat niet zoveel kwaad. Net als een broodje tonijn, dat is niet goed als je dat te vaak eet. Gerookte zalm kan een bacterie hebben en dat is wel echt gevaarlijk, daar zou ik het onderscheid tussen maken en dat dus absoluut niet eten, net als rauw vlees enzo.
Echt niet doen. Ik heb eens een paraciet gehad van de garnalen op vakantie. Zelfde geldt voor inktvisringen daar ben ik ook eens flink ziek van geweest. Al heb ik nu ook steeds zin in sushi. Wat je niet mag eten daar heb je net zin in. Mijn vriend zegt steeds niet meer zeuren over sushi. Zodra je bevallen bent rij ik meteen naar de sushi tent voor je.
Mijn diëtiste zegt ook dat je tonijnsalade van de johma prima kunt eten. Daar zit in verhouding weinig tonijn in. Meer mayo en augurkjes enzo. Natuurlijk niet te vaak maar af en toe een cracker of toosje is geen probleem.
Ik zou ook voorzichtig zijn met het eten van voedingsmiddelen die nu afgeraden worden. Het is maar een paar maanden. Ik vind de vegetarische filet americain van Smaeck (Albert Heijn) goed te doen. De misselijkheid is hier de laatste dagen weer erger geworden helaas dus ik ben een beetje afwezig. Ik denk dat wij met 13/14 weken de geslachtsbepaling gaan doen, ik vind het leuk om het te weten.
@Wes88 wat schattig zeg ❤️ Zoon weet het ook maar zegt dat hij het tegen niemand heeft verteld. Vrijdag vertel ik het aan zijn juf dus dan kan ik het navragen haha.
oh echt! Dacht je mag niks van die johma salades. Ook de eiersalade niet etc. Vorige week wilde ik gaan halen, maar dacht laat maar zitten
Waarom zou je geen eiersalade mogen daarvan dan? Ik kijk goed uit, maar sommige dingen vind ik ook wel overdreven hoor. Gelukkig is het maar 9 maanden.