@Kaatje92 wat een lange dag is het dan. Het zit je echt niet mee deze zwangerschap. Hopelijk was dit de laatste ‘verrassing’. @Wes88 gedsie, dat klinkt niet fijn hoor. Lijkt me dat je je daar flink opgejaagd door kan voelen! @JupitR, ojee, naamtwijfels.. zijn het wel dezelfde soort namen of ook nog heel anders? Wij hebben twee weken geleden de knoop doorgehakt. Bleven maar twijfelen, maar nu is het goed. Denk ik
Vervelend van die hoge hartslag @Wes88 en @Kaatje92. Ik heb een fitbit en daarbij vind ik m'n hartslag in rust nog steeds relatief laag. Hij is niet veel hoger dan voordat ik zwanger was. Hebben jullie ook een smartwatch die zoiets aangeeft? Volgens mij kunnen hartkloppingen er wel bij horen, maar mijn verloskundige zei dat ze "alles willen weten", dus zou dit toch zeker ook aankaarten. En als je een flink hogere rusthartslag hebt ook. Daarbij dus wel dat je ook weet dat het wel normaal is dat je hartslag in rust stijgt gedurende de zwangerschap. Fijn dat jullie wel veelal uit de naam zijn. Die van onze oudste en jongste stonden voor de zwangerschappen al vast, maar een meisje is voor ons schijnbaar een stuk lastiger. @KarlijnA91, we hebben een mooi rijtje overlap qua namen, maar ik wil dan a - b - c (alle kinderen hebben 3 namen) en man wil, b - a - c. We moeten het misschien eens wat vaker hardop gaan uitspreken En de twijfels zijn trouwens wel normaal denk ik. Je geeft het je kind in principe toch het hele leven mee!
Ja ik heb een Fitbit! Normaal is hij rond de 74 in rust als ik zwanger ben. Als ik niet zwanger ben iets van 65. Nu loopt hij elke dag wel iets op, hij staat nu op 79 gemiddeld in rust. Ik kijk het morgen nog even aan en als ik dan nog ongerust ben bel ik donderdag even de verloskundige. Kan me ook maar zo voorstellen dat het slechte slapen ook niet meehelpt.
@Wes88, lijkt me zeker dat de slechte nachten invloed kunnen hebben! En ook dat is inmiddels misschien wel iets om aan te kaarten en evt soms misschien medicatie voor te gebruiken? Of zitten er nog wel goede nachten tussen ook?
Ah zo! Denk dat hardop uitspreken zeker kan helpen. Blijft anders ook zo abstract eigenlijk. En hopen dat je in de tussentijd geen vervelende kinderen tegenkomt met je favoriete naam
Na weer een beroerde nacht heb ik vanmorgen toch de verloskundige maar gebeld met m’n klachten. Nu moet ik om half2 voor een extra controle komen. ik maak me opzich niet echt ongerust maar ik vind het wel fijn dat ze straks alles even checken.
Goed dat je gebeld hebt! Fijn om het even te laten nakijken en misschien een plannetje te maken wat betreft het slapen?
Ja geen idee of ze daar wat mee kunnen, ik ga het iniedergeval weer melden want ik kan me ook voorstellen dat de klachten daar bij horen
Goed dag je gebeld hebt. Hoge hartslag is erg vervelend en overslagen etc. Ben er zelf Bekend mee en heb ook blokkers hiervoor geslikt. Hopelijk valt het mee
K kan jullie ook niet bijhouden haha @nijntje87 succes de laatste weken en laat je het weten als je kleintje er is
@Wes88 goed dat je hebt gebeld! @JupitR helpt het om de namen allebei op een proefdruk van het kaartje te zetten? Dan wordt het weer wat concreter en misschien makkelijker voor te stellen! Hier groeiecho en controle gehad, baby lag weer in stuit (en deels dwars haha). Alles was goed gelukkig. Grootte kwam gemiddeld op P91 en buikje is iets groter, P97,5. Vruchtwater ook ruim aanwezig. Gewicht werd nu iets boven de 2,6 kg geschat. Ben heel benieuwd wat het uiteindelijk zal worden. De gyn was in elk geval tevreden, baby groeit mooi op zijn eigen lijn verder. De datum van de keizersnede is ook bepaald dus wij kunnen gaan aftellen, zo spannend!
Fijn dat alles goed is! wat spannend dat jullie nu een datum hebben dat de baby geboren wordt heel benieuwd, maar dat blijft vast ook een verrassing voor ons. Snap het wel haha.
@Krv Spannend dat je nu een datum hebt! Krijg jij je keizersnede eerder in week 38 ivm je litteken, of 'gewoon' in week 39? Ik ben ook benieuwd hoe groot jouw zoontje wordt. Ben er bij mezelf ook héél nieuwsgierig naar!
Ja echt gek om het te weten!! De keizersnede is rond de 39 weken, exacte datum hou ik nog even voor mezelf. Geen idee of hier misschien bekenden meelezen. Litteken ziet er nog goed uit dus eerder ingrijpen is gelukkig niet nodig. Ik voel me ook nog heel goed dus dat is fijn. Bij het voelen aan m’n buik had de gyn niet verwacht dat hij zo groot zou zijn haha, we gaan het zien over een paar weken!
Spannend. Lijkt me ind heel gek. Andere kant ook wel prettig niet te hoeven wachten tot de weeen beginnen
Ik had de huisarts gebeld voor Omeprazol. Vanmorgen opgehaald bij de apotheek, klein potje. "Dat is dan €18,78" . Zijn er meer die zo'n bedrag hadden?
Goed dat je gebeld hebt @Wes88, beter een keer extra op controle dan te lang doorlopen met je klachten. Fijn dat je meteen terecht kan vanmiddag. @Krv, wat spannend dat je een datum hebt. Lijkt me zo'n bijzonder idee dat je weet wanneer de kleine (of 'grote' ) bij jullie zal zijn! Hier een meevaller vandaag! Cervixlengte is nog altijd hetzelfde als vorige week, dus voor nu geen reden voor extra zorgen en nog geen baby gelukkig Moet wel opnieuw de OGTT en iedere 14 dagen een echo om de cervixlengte, hoeveelheid vruchtwater en grootte vd baby in de gaten te houden, maar dat vind ik niet zo erg. Wel jammer dat ik medisch moet blijven ivm het vele vruchtwater icm een grote baby. Je hebt dan een grotere baarmoeder en dus meer kans op veel bloedverlies bij de bevalling. Al met al wel een geruststellend idee om dan in het ziekenhuis te bevallen!
@Saby dat lijkt me ook wel fijn! Vorige keer duurde het zooo lang en kwam er dus ook niks spontaan op gang.. nu gewoon ‘fit’ het ziekenhuis in en niet veel later een baby’tje in je armen. @Donna1993 hoeveel tabletjes heb je voor die prijs en hoeveel mg? Ik haal het zelf gewoon bij het Kruidvat omdat het volgens mij duurder is via de apotheek.. @KarlijnA91 ah gelukkig zeg!! Hoe groot wordt jouw baby geschat? Hier dus ook veel vruchtwater maar niet teveel. Ik wist niet dat de kans dan groter was op meer bloedverlies. Wel echt jammer dat je nu medisch moet blijven maar je bent in goede handen ❤️
♡ Uitgerekend 1 - 31 juli 2023 ♡ 1 juli ❤️ Cikaa - 29 jaar- 2e kindje 8 juli ❤️ Bloem36 - 3e kindje 9 juli ❤️ Roni7888 - 34 jaar - 2e kindje 10 juli ❤️ Wes88 - 34 jaar - 2e kindje 11 juli ❤️ Zegenwens - 25 jaar - 1e kindje 13 juli ❤liza1991 - 31 jaar 4e kindje 14 juli ❤️ Nijntje87 - 35 jaar - 3e kindje 15 juli ❤️ Veertje22 - 4e kindje 16 juli ❤️ Flora53 - 32 jaar - 1e kindje 17 juli ❤️ Olive92 - 30 jaar - 1e kindje 18 juli ❤️ Krv - 32 jaar - 2e kindje 21 juli ❤️ Kaatje92 - 30 jaar- 2e kindje 24 juli ❤️ KarlijnA91 - 31 jaar - 2e kindje (1e⭐) 26 juli ❤️ Mammavan2 - 35 jaar - 3e kindje ❤️ Vaianana - 37 jaar - 2e kindje 27 juli ❤️ Saby - 33 jaar- 3e kindje ❤️ Donna1993 - 29 jaar - 1e kindje 29 juli ❤️ DaiSSyy - 4e kindje 2 augustus ❤️ JupitR - 33 jaar - 4e kindje Afspraken juni: 5 - Zegenwens - controle vk + bevalplan bespreken 5 - Roni7888 - controle vk 6 - Kaatje92 - extra groeiecho 6 - Wes88 - controle vk + ligging&groeiecho 7 - Vaianana- controle vk 8 - JupitR - echo placenta localisatie & controle 14 - Donna1993 - controle vk + bevalplan bespreken 15 - Roni7888 - controle vk + ligging&groeiecho 16 - Krv - controle 20 - Zegenwens - controle vk 21 - saby - liggingsecho 34.6 21 - Krv - groeiecho gyn 23 - Vaianana - liggingsecho (35.2) ----------------------------------------- jongen (11) | meisje (7) | verrassing (1) ❤ ☆ Sterretje: Charls (18+2) ☆ ❤️