Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Saby, 15 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Hi dames,

sorry ik ben heel slecht om hier actief deel nemen. Heb ook een app groepje vanuit hier en wij zitten nog in verbouwing. Nu volop bezig om de tuin volledig klaar te maken voor juli maar met 10.000 m2 grond is dat allemaal best een klusje o_Oo_Oo_O

WoW sommige hier al 36 weken dat gaat echt snel die zijn er al vrijwel klaar voor :cool:

En al fase van de vluchtkoffer :eek: hier had ik niet veel nodig gewoon een shirt met legging en voor de baby een setje.

van de week controle en echo gehad en zat nu op 2200 gram ongeveer. Nu over 3 weken weer controle zal het even in de lijst zetten :)

Cikaa, Donna1993, Krv en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw

Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

1 juli
    ❤️ Cikaa - 29 jaar- 2e kindje

8 juli
    ❤️ Bloem36 - 3e kindje

9 juli
    ❤️ Roni7888 - 34 jaar - 2e kindje

10 juli
    ❤️ Wes88 - 34 jaar - 2e kindje

11 juli
    ❤️ Zegenwens - 25 jaar - 1e kindje

13 juli
    liza1991 - 31 jaar 4e kindje

14 juli
    ❤️ Nijntje87 - 35 jaar - 3e kindje

15 juli
    ❤️ Veertje22 - 4e kindje

16 juli
    ❤️ Flora53 - 32 jaar - 1e kindje

17 juli

❤️ Olive92 - 30 jaar - 1e kindje

18 juli
    ❤️ Krv - 32 jaar - 2e kindje

21 juli
    ❤️ Kaatje92 - 30 jaar- 2e kindje

24 juli
    ❤️ KarlijnA91 - 31 jaar - 2e kindje (1e⭐)

26 juli
    ❤️ Mammavan2 - 35 jaar - 3e kindje
    ❤️ Vaianana - 37 jaar - 2e kindje

27 juli
    ❤️ Saby - 33 jaar- 3e kindje
    ❤️ Donna1993 - 29 jaar - 1e kindje

29 juli
    ❤️ DaiSSyy - 4e kindje

2 augustus
    ❤️ JupitR - 33 jaar - 4e kindje

Afspraken juni:
    5 - Zegenwens - controle vk + bevalplan bespreken
    5 - Roni7888 - controle vk
    6 - Kaatje92 - extra groeiecho
    6 - Wes88 - controle vk + ligging&groeiecho
    7 - Vaianana- controle vk
    8 - JupitR - echo placenta localisatie & controle
    14 - Donna1993 - controle vk + bevalplan bespreken
    15 - Roni7888 - controle vk + ligging&groeiecho
    16 - Krv - controle
    16 - Saby - ziekenhuis afspraak controle
    20 - Zegenwens - controle vk
    21 - saby - liggingsecho 34.6 vk
    21 - Krv - groeiecho gyn
    20 - Mammavan2 - controle vk
    23 - Vaianana - liggingsecho (35.2)

-----------------------------------------

jongen (11) | meisje (7) | verrassing (1)

❤ ☆ Sterretje: Charls (18+2) ☆ ❤

3. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Hier nog geen vluchttas klaarstaan, zit voor volgende week in de planning. Dan staat het maar vast klaar, ook een tasje voor dochter mocht het nodig zijn. Net wel de kast op onze slaapkamer uitgezocht en opgeruimd, en allerlei kleine flesjes shampoo, doucheschuim enzo alvast in mijn toilettas gedaan.

ik zit alleen nog even in dubio over het eerste pakje. Hoe doen jullie dat? De vorige bevalling moesten we opeens naar het ziekenhuis terwijl het de bedoeling was om thuis te bevallen. Het eerste pakje lag al om een warme kruik heen, dus die is thuis gebleven en dochter had dus als eerst een pakje aan wat ik niet in m’n hoofd had gepland :| gewoon 2 leuke ‘eerste’ pakjes kopen, 1 voor thuis en 1 voor in de vluchttas?

Donna1993 en Cikaa vinden dit leuk.
  4. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    jij gaat zo snel!! :D

Cikaa vindt dit leuk.
  5. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.013
    4.988
    113
    Vrouw
    @Wes88 Ik leg het eerste pakje (maat 50 en 56 voor de zekerheid) sowieso in de koffer neer. Dan kunnen ze die bij een thuisbevalling daaruit plukken. En als ik dan toch naar het ziekenhuis moet, dan gewoon gauw weer in de koffer gooien lijkt me. 2 seconden werk.

Cikaa vindt dit leuk.
  6. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.013
    4.988
    113
    Vrouw
    Sinds een paar dagen zit de baby steeds zó erg met puntige knietjes te duwen tegen mijn buik. Ook het afzetten met de voetjes is steviger nu. Mijn man schrok ervan gisteren toen hij een voet onder zijn hand voelde glijden :roflmao: Maar het is echt wat oncomfortabel, en soms zelfs licht pijnlijk als het in de buurt van mijn navel gebeurt. En dan wordt hij/zij alleen nog maar sterker straks :o:

Kaatje92, Donna1993, Cikaa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    @zegenwens, hier is het inderdaad soms ook echt pijnlijk. Ik denk dat ze op een zenuw drukt dan oid. Hier toch vooral omlaag/richting m'n blaas en kruis. En ik vermoed dat ze nog steeds dwars ligt.

Ik ervaar het vaak wel zo alsof een baby in de buik wijzer is (met al dat schoppen en oefenen) dan buiten de buik, wanneer ze duidelijk zo hulpeloos zijn ;)

8. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.013
    4.988
    113
    Vrouw
    Ik zei dat laatst ook al tegen mijn man: Heel verdacht dat ze in de buik hele dagen aan het rollen en alle kanten op aan het bewegen zijn en als ze dan geboren zijn, kunnen ze zogenaamd ineens niks meer :roflmao: Grapje natuurlijk :p

9. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @JupitR als het echt warm wordt dan geef ik ze weg als extra kraamcadeautje voor anderen heb ik besloten!! :D

Qua kleding neem ik een of twee big shirts voor mezelf mee voor in het ziekenhuis. Verder een langere, losse jurk, m’n zwangerschapsjoggingbroek, wat shirts en een vest. Ik vond die hoge slips van de Zeeman die iedereen aanraadt dus echt vreselijk zitten. Die heb ik nog wel bewaard en zijn dus zo goed als nieuw maar ik kan er niet aan wennen. Ik had juist liever een lagere onderbroek aan, de netbroekjes zaten het allerlekkerste. Ik heb nu wasbare netbroekjes in m’n kraampakket dus dat is fijn voor in het begin. Oh en ik neem m’n eigen voedingskussen mee! Had ik de vorige keer ook vanwege m’n bekken en was echt heel fijn. Kan me voorstellen dat het niet voor iedereen nodig is maar ik was er erg blij mee.

@zegenwens wat goed dat ze zo lekker zitten!! Fijn! Hier lijken de bewegingen juist wat minder krachtig te worden nu hij minder ruimte heeft.

@Wes88 ik ga de pakjes in ziplockzakjes doen en erop schrijven of het eerste pakje maat 56 is bijvoorbeeld, hier sowieso meerdere pakjes nodig. Als jij dat ook doet en in je tas legt dan kan je het thuis er makkelijk uithalen als het nodig is maar is het ook in het ziekenhuis zo geregeld. Hier had zoon ook een ‘verkeerd’ pakje aan, hij paste zijn geboortepakje niet haha. Veel te klein. Dus nu zorg ik voor meerdere opties en sowieso stofjes die lekker meerekken.

zegenwens en JupitR vinden dit leuk.
  10. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Mijn oudste had zo'n lelijk eerste pakje :roflmao: We waren een weekend weg met bijna 36 weken en ik had er niet bepaald op gerekend dat daar de bevalling zou beginnen, dus absoluut niets mee. Hij had vanuit het ziekenhuis een kanariegele romper en een wit broekje. Het is al met al wel een mooi verhaal.

@Krv, jij klinkt heel georganiseerd zo, met zo'n zakje en zelfs een voedingskussen voorbereid mee :cool: Verder eens met dat een netbroekje het lekkerste zit. Ik heb de periode erna vaak boxers van mijn man aan gehad.

@Wes88, nog nooit nagedacht over dat geboortepakje op die manier, ik denk dat de wijze van @zegenwens wel slim is!

Voor de geboorte heb ik een aantal roze pakjes. Ja, nu het een meisje is moet het maar roze ook, haha.

Vaianana, Krv en zegenwens vinden dit leuk.
  11. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Ah, inderdaad! :cry:

Saby vindt dit leuk.
  12. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ligt jouw placenta achter? Ben benieuwd hoe de vrouwen dit nu ervaren met dit termijn met placenta voor? Hier wordt het steeds minder en minder krachtig, maarja ook minder ruimte. Maakt me icm de andere klachten best onzeker dus hopelijk herkenbaar.

13. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.013
    4.988
    113
    Vrouw
    Yes, hij ligt achter idd. Kan me voorstellen dat dat wel uitmaakt. Maar zou tegelijkertijd met jouw verhaal wel alert blijven op bewegingen en bij twijfel gewoon extra laten checken!

JupitR en Kaatje92 vinden dit leuk.
  14. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Dit is fijn om te lezen dus :D

Krv vindt dit leuk.
  15. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Dat hebben ze erin gedramd gisteren. Normaal was het ‘als het minder wordt, gewoon bellen hè’ nu is het wat dringender ‘bellen als het verandert’.
    Hopen gewoon op goed nieuws dinsdag. Komt vast goed, ik vertrouw op m’n beeb!

16. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Jaa, die bewegingen zijn anders naarmate we verder zijn. Vind dat ook tijd lastig te bepalen. Zeker als je placenta aan voorkant ligt. Hier aan de achterkant, ben een drukke baby gewend en soms is ze dat nog wel maar als het twee uur stil is vind ik het al spannend :roflmao:

zegenwens vindt dit leuk.
  17. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @Kaatje92 ik heb m’n placenta deels voor liggen, alleen aan de rechterkant. Ik merk een enorm verschil tussen links en rechts dus maakt zeker uit waar de placenta ligt! Aan de rechterkant voel ik hem licht, links kan ik alle lichaamsdelen onderscheiden. Maar inderdaad als het voor jou niet goed voelt, gewoon bellen! ❤️

Kaatje92 en zegenwens vinden dit leuk.
  18. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    @Kaatje92, mijn placenta ligt ook voor, maar ik voel wel duidelijk beweging, best vaak ook. En soms dus heel pijnlijk. Ik moet wel zeggen dat ik aan de buitenkant niet bijzonder veel zie van al die bewegingen, dus de placenta dempt zeker wel iets. Ik weet niet precies waar de placenta zit en of de baby daar net onder schopt oid. En ik zou zeker zoals @zegenwens zegt alert blijven en snel aan de bel trekken, maar fijn om te horen dat je vertrouwen hebt in de kleine!

Kaatje92 vindt dit leuk.
  19. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    @zegenwens die knieën en voeten herken ik wel! De baby wordt nu echt zo sterk. Mijn placenta ligt voor, maar wel onder mijn navel denk ik want daar boven doet het soms echt pijn :rolleyes:

Zou je dat linkje van die voedingsbhs nog eens willen delen? Ik moet er ook nog bestellen! En hoe vallen ze qua maat?

20. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.013
    4.988
    113
    Vrouw
    Deze is het! https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1050711001.html Valt normaal qua maat zou ik zeggen. En zit echt wel ruimte voor rek in als je borsten na de bevalling groeien.

KarlijnA91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina