Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Saby, 15 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Hier ook na de bevalling dat extreme zweten. Ben wel wat warmbloediger dan anders. Hoef m’n elektrische deken niet meer aan te zetten voor het slapengaan. :roflmao:

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Nee, ik denk de reguliere bezorgdheid die elke ouder wel heeft eigenlijk. Het idee dat ík iets verkeerd kon doen wat heftige consequenties zou hebben voor de baby vond ik denk ik gewoon te veel. Hcg maakt mij over het algemeen geen rationeel denkend persoon ;)

3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Ik herken het warmbloedige nog niet en het zweten na de bevalling ook niet. Lijkt me inderdaad heel vervelend.

Mijn jongste heeft de waterpokken. Ik ben niet 100% zeker dat ik ze gehad heb. Met drie zusjes is de kans wel heel aannemelijk en m'n moeder herinnert zich ook nog wel een opmerking van een andere ouder in de trant van: zou je je kind niet beter thuis houden? Ik wilde toch bloed laten prikken. Huisarts vond dat pas nodig als ik zelf blaasjes zou ontwikkelen.. lekker laat. Verloskundige wilde gelukkig wel meteen prikken. Vrijdag kan ik bellen voor de uitslag. Ik vind het toch evengoed wel spannend. Geen zin in zo'n infectie en de mogelijk ernstige complicaties.

Jongste heeft er (nog) niet zoveel last van. Wel iets hangeriger, maar speelt ook veel. De oudste hebben we ertegen ingeënt en de tweede heeft het nog niet gehad, of alleen heeeeel mild (2 vlekjes) in het begin van dit schooljaar. Ervaring heb ik dus iig nog niet ;)

4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @JupitR gelukkig is het na de bevalling dan wel weer over, hormonen kunnen gekke dingen doen met je. Wat vervelend van de waterpokken, hopelijk heb je het zelf al eens gehad. Jammer dat de huisarts zo moeilijk doet maar gelukkig een goede vk! Mijn zoon heeft het rond 1 jaar gehad en eigenlijk amper last van gehad. Het zag er erger uit dan dat het was in elk geval. Ik hoop dat het bij jullie ook meevalt!

Geniet van het heerlijke weer en lange weekend allemaal. Ik heb de hele middag in de tuin gespendeerd, heerlijk.

JupitR vindt dit leuk.
  5. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    @JupitR, vervelend van de waterpokken. Hopelijk valt het mee qua heftigheid! Wel raar dat je huisarts daar zo moeilijk over doet. Gelukkig dat je VK het oppakt! Hier is het zelfs standaard beleid dat als je niet zeker weet of je zelf ooit waterpokken hebt gehad, ze dat meeprikken als je in het eerste trimester bloed laat prikken voor HB/rhesusfactor. Hopelijk snel duidelijkheid morgen!

JupitR vindt dit leuk.
  6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Dat is mooi beleid @KarlijnA91! Hier is het niet ter sprake gekomen; zal ook wel zijn omdat het overgrote meerderheid het wel gehad heeft, maar zo'n vraag opnemen in een vragenlijst oid is eigenlijk een kleine moeite.

Ik las wel dat 75% van de mensen die zegt het niet gehad te hebben het alsnog wel had. Zullen wel de milde gevallen zijn geweest.

@Krv, hier vandaag wel meer bultjes, maar hij zit er verder niet aan. Ik hoop dat het hier net zo gaat als bij jouw zoontje!

Krv vindt dit leuk.
  7. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.986
    113
    Vrouw
    @JupitR Spannend van de waterpokken. Hopelijk heb je toch antistoffen! Ik weet eigenlijk ook niet beter dan dat dat bij de intake gevraagd wordt en dan meegeprikt wordt bij het eerste bloedonderzoek als je het nog niet gehad hebt/niet weet of je het gehad hebt. Nou ja, niet dat je het dan verder kan voorkomen ofzo. Dat is ook weer zo. Gelukkig heb je morgen de uitslag!

@Krv Ik weet niet of het toeval is maar ik heb gisteren 1x 10 mg omeprazol gehad en sindsdien is mijn maagzuur compleet weg :D Als dat daardoor komt is het echt wonderspul!

Krv vindt dit leuk.
  8. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    @JupitR hopelijk heb je antistoffen, zou natuurlijk het meest ideale zijn! Ze kunnen verder niks ook toch als je die niet hebt?

@zegenwens het is echt wonderspul:o::roflmao:

zegenwens vindt dit leuk.
  9. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Jullie nog plannen vandaag?

10. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @zegenwens yes wat fijn!! Ik ben het eens met @Kaatje92, het is echt wonderspul haha! Waarschijnlijk voel je het over een paar dagen weer opkomen, dan neem ik er weer een in en is het zo weer weg. Zoveel beter dan de hele tijd rennies nemen.

@Saby heerlijk genieten van het mooie weer met vrienden, en jullie??

Kaatje92 en zegenwens vinden dit leuk.
  11. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93
    34 weken dansje!!!! Yesss. De baby kan dus al tussen de 3-8 weken komennn

Roni7888, Donna1993 en Saby vinden dit leuk.
  12. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    #52 Saby, 18 mei 2023
    Laatst bewerkt: 18 mei 2023
    Jaaa, klinkt zo dichtbij he

Hier 30 weken dansje.

@Krv misschien even naar de bioscoop Met de Kids

Roni7888, Cikaa en Krv vinden dit leuk.
  13. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.986
    113
    Vrouw
    Bizar!! Wanneer was je de vorige keer ook alweer bevallen?

Cikaa vindt dit leuk.
  14. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93
    De vorige keer met 39+3 bevallen. Dus we gaan het zien dit keer haha. Mijn gevoel zegt dat deze baby wel langer blijft zitten :roflmao:

JupitR vindt dit leuk.
  15. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.986
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat dat mooie weer hier ook nog heen komt. Het is hier nu grijs buiten en 10 graden. Geen zon te bekennen helaas

16. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Als je binnen 3-4 dagen na het contact getest wordt en je geen antistoffen hebt, kunnen ze die dan toedienen via een vaccinatie oid. Die termijn zijn we al voorbij, want jongste moet zaterdag al besmettelijk zijn geweest. Ik had eerst niet aan waterpokken gedacht, want het begon met bultjes op z'n billen en volgens internet begint het meestal niet daar. Mocht ik waterpokken oplopen nu kunnen ze virusremmers geven. Het grootste gevaar zit in een ernstige longontsteking en vooral omdat de longen in het derde trimester vaak minder ruimte hebben. In die zin een voordeel dat ik zo lang ben en mijn buik relatief klein/laag is.

Wij gaan vanmiddag waarschijnlijk even fietsen. Verder rommelen we wat aan. De keuken gaat er morgen al vroeg uit; ze komen tussen 8.00 en 9.00 al. En dan ga ik morgen met de jongens naar m'n ouders en kunnen ze daar lekker spelen.

Kaatje92 en zegenwens vinden dit leuk.
  17. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    34 weken is wel echt weer een mooie mijlpaal!

Cikaa vindt dit leuk.
  18. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Zo ik zit weer bij de fysio in de wachtkamer. Tweede keer en denk voor nu ook de laatste. Oefeningen en tips en hoop daarmee lekker de komende maanden mee voorruit te kunnen. Gelukkig is het spieren, ben daar zo blij mee.

Na de bevalling ga ik denk ik wel weer langs

Krv en JupitR vinden dit leuk.
  19. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.986
    113
    Vrouw
    @Saby Hopelijk blijft het zo onder controle tot aan de bevalling!

@JupitR Heb jij al uitslag binnen?

20. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Helaas niet! Moet vanmiddag weer bellen. Hoop toch echt dat het weekend er niet nog overheen gaat.

Deel Deze Pagina