Vanochtend controle gehad bij de VK. Kindje lijkt met de metingen op de hand nog altijd ruim boven de P90 lijn te groeien Volgende week placentalokalisatie waar ook de groei gemeten wordt. Mocht het echt zo groot blijken dan laten ze me niet tot 40-42w door lopen. Heel fijn dat ze het in de gaten houden, maar nu komt het ineens heel dichtbij als het straks met 38-39 weken al zo ver zou zijn
@KarlijnA91 spannend zeg! En gaat echt snel inderdaad. Hoe voel je je verder? Hier vanochtend ook weer controle gehad maar ben helemaal vergeten te vragen hoe groot m’n buik was en hoe ze de baby inschat. Vorige keer ook p90 dus ik hoor het wel over 2 weken met de volgende groeiecho en ks bij 39 weken zou het sowieso al worden. Nog maximaal 7.5 week en dan is hij er al. Hier was verder ook alles goed, alleen ligt de baby in stuit. Daardoor zal er een echo gemaakt moeten worden van z’n heupen als hij een paar weken oud is.
Ben benieuwd hoe groot alle baby's worden! Hier aanstaande dinsdag weer controle. Ik denk dat die van mij wel boven het gemiddelde zit/gaat zitten, maar geen idee hoeveel precies. Buik heeft wel een enorme groeispurt gemaakt de laatste 2 weken, vraag me af waar het heengaat
Zoveel grote baby's hier! Heel benieuwd of het straks bij onze bevallingen ook echt zo gaat zijn of dat het meevalt. Ik zou juist verwachten dat winterbaby's met extra vetjes geboren worden en zomerbaby's met wat minder, maar zo werkt dat natuurlijk niet Ik voel me goed, gelukkig! Lichamelijk wordt het wel zwaarder nu, maar de pijn in mijn rug lijkt weer minder te worden na m'n fysiobehandeling en met de oefeningen die ik meegekregen heb. Bizar om te weten dat hij er al zo snel zal zijn! Ik wist niet dat ze echo's maken van de heupen bij kindjes die in stuitligging lagen. Google zegt dat het voor heupdysplasie is? Wel goed dat ze het in de gaten houden.
En ook op tijd rust nemen om het te voorkomen @KarlijnA91, fijn dat je je goed voelt! Ja klopt, wel fijn dat ze het zo goed in de gaten houden want mijn man heeft zijn hele leven al problemen met z’n heup en is als kind er zelfs aan geopereerd. Ook in stuit gelegen (en stuitbevalling). Maar ik vermoed dat het hier wel mee zal vallen, hij draait echt nog veel.
Volgens mij is het beleid voor de echo inderdaad dat ze na bepaalde termijn nog in stuit hebben gelegen. Twee van mijn kinderen hebben die echo gehad, maar geen problemen gelukkig. Inderdaad veel grote kinderen in deze groep. Ik verwacht rond de 3300, 3400 gram. Heel gemiddeld. Donderdag heb ik een groeiecho. Lag jouw placenta dicht bij de uitgang @KarlijnA91? @Krv, wel handig dat je toch al een keizersnede krijgt, dan is de stuitligging daarvoor iig geen belemmering Als het goed is heb ik antistoffen tegen waterpokken. De verloskundige belde zelf om 1545 dat ze de resultaten gevonden had en ik antistoffen heb. Om 1600 belde de assistente, die ik eerder gesproken had, dat ze het lab had gebeld en er nog geen uitslag was. Eigenlijk wel vreemd. Het zal elkaar wel net gekruist hebben of er is iets mis gegaan met de achternaam. Ik heb mijn meisjesnaam gehouden, maar wordt bij de praktijk vaak bij mijn mans naam genoemd. Mogelijk heeft de assistente om de ene naam gevraagd en de verloskundige om de andere. Een eenduidige verhaal had ik wel beter gevonden, maar neem aan dat de verloskundige de uitslag ook niet zou verzinnen
@JupitR precies!! Geen extra zorg erbij haha. Wat gek van die uitslag, maar ik denk ook niet dat de vk het zou verzinnen. Hopelijk kan je het een beetje loslaten. Hoe gaat het met de zieke? Valt het mee?
Vannacht was wel dramatisch, maar m'n man nam dat op zich. Vandaag gaat redelijk. Een badje met havermout vindt hij vreselijk, maar crème ondergaat hij gewillig. De plekjes op z'n billen hebben het ergste gehad denk ik. Hopelijk heeft hij van romp minder last.
@JupitR ja hij lag er niet voor, maar wel te dicht in de buurt. Grote kans dat hij omhoog trekt tussen de 20 en 32 weken. Anders word ik medisch, eigenlijk niet zoveel zin in. Maar wat moet dat moet. Fijn dat je antistoffen lijkt te hebben. Met een wat geruster hart het weekend in!
Als je kindje na de 30 weken nog in stuit ligt krijgt hij idd rond de 3 a 4 maanden een echo van de heupen. Gelukkig nooit gehoeven. Hier was de kleine met 32 weken 2 kilo. Weet niet welk principieel. Maar volgens mij helemaal gemiddeld. Maak me eerder zorgen om de laatste weken qua groei. Mijn andere zoontje liep ook gemiddeld maar kwam er met p3 uit. Dysmatuur dus. Overigens niks meer van te zien. Heerlijk dat het wat mooier weer aan t worden is!!! Jammer dat we er zolang op moesten wachten maar beter laat dan nooit.
@JupitR Nee je verloskundige verzint de uitslag echt niet hoor! Fijn dat je antistoffen hebt, toch een flinke zorg minder! Hopelijk knapt je zoontje snel op.
Ik voel de billen alweer bovenin en de hik voelde ik net heel laag dus hij is alweer gedraaid volgens mij. Lekkere draaikont haha. @JupitR Ahh zo sneu, ik hoop met je mee dat het meevalt met de rest! @Roni7888 ik snap dat je je daar zorgen om maakt, wat gek dat het zo achterliep toen. Hopelijk dit keer mooi gemiddeld en niet dysmatuur. Echt zo aan het genieten met dit weer, heerlijk.
@KarlijnA91, hier hetzelfde! Volgens mij checken ze het bij mij ook rond de 32 weken. Hopelijk is ie mooi omhoog geschoven Doen ze ivm de dysmaturiteit van je zoontje nog een extra meting @Roni7888? Mijn kleine ligt volgens mij al vrij lang in dezelfde positie als mijn oudste: in stuit met hoofdje rechts. Of misschien ligt ze dwars, maar hoofd in ieder geval rechtsboven. Maar ze zal ook nog wel genoeg bewegingsruimte hebben. Volgens mij lag mijn jongste ook nog even in stuit in het derde trimester.
Hier ook dysmatuur bij dochter en het is nog steeds een kleintje. Was 2835 bij de geboorte (39+6) en nu gaat ze richting de 2 en blijft nog steeds onder de 10 kilo steken. Verwacht dat de baby niet veel groter gaat zijn, maar dat is prima. Heb me bij de eerste veel zorgen gemaakt als ze niet op tijd wou drinken enzo, omdat ze zo klein was, maar denk dat ik nu veel makkelijker daarin ben. Het schiet wel echt op hoor! Ik heb op het moment geen idee hoe de baby ligt, voel soms links, rechts en onder afwisselend beweging, dus kan alle kanten op.
Wij blijven lekker thuis. Weinig energie en ik geniet nu veel meer van spontane momentjes samenn zoals een bioscoopje pakken, uiteten, middagje naar het zwembad samen. En verder straks bezig te houden met het inrichten, wassen van kleertjes etc. Gaan jullie nog wel op vakantie?
Meiden ik gooi het hier toch even in de groep.. Deze week was heel stressvol voor mij. We kwamen er vorige week zaterdag achter dat er kleine beestjes in ons bed zitten.. na onderzoek blijkt het waarschijnlijk te gaan om bedwantsenik ben een paar keer gebeten. Ik heb nu een hele dag niets meer gezien, dus mijn vermoeden is dat we er nog "optijd" bij zijn en nog geen plaag hebben. We zijn altijd heel schoon! Maar het blijkt dat het niet uitmaakt hoe schoon je bent, ik denk zelf dat ik ze mogelijk meegenomen heb uit een kraamgezin. Volgende week vrijdag komt een bestrijdingsbedrijf een detectie uitvoeren, en dan zal onze gehele bovenverdieping denk ik bestrijd worden. Heel vervelend! Ben nu continue alles steeds aan het wassen op 60 graden en stofzuigen als een malle. Ik hoop dat dit alles achter de rug is voordat de baby geboren wordt
Zo, eindelijk tijd om even goed bij te lezen. Best aanpoten zo in je eentje vanaf woensdag (man zit in het buitenland voor z’n werk, komt morgen avond weer thuis) altijd respect voor alleenstaande ouders dan weer haha. hier gaat het goed, heb het idee dat hij nu wel goed ligt, maar dat het met de dag nog steeds veranderd. Voel nu iniedergeval schopjes of knietjes boven in. Ben benieuwd wat ze maandag avond op controle er van zeggen Mijn eerste babywasje draait op dit moment, zo schattig!! Zometeen het wasrek naar beneden en lekker buiten in de zon drogen. Nu de witte en zometeen de kleur erachteraan.
O jeetje! Klinkt heel vies ja, maar heb wel eens gehoord dat het net zoiets is als met hoofdluis, die houden ook juist van schoon haar! Verder geen tips, maar ik snap dat je er van in paniek raakt!
gister had ie hier zó vaak de hik! En ik voelde het gewoon ergens achter m’n schaambot, wat een weird gevoel