Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Saby, 15 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Gisteren had ik voor het eerst echt pijn in m’n voeten (vocht onder mn voet) en waren m’n tenen best dik. In de avond toch maar voor het eerst m’n steunkousen aangetrokken. Vandaag de hele dag de steunkousen aan en ik lig nu al in bed (zo moe), nu zijn mijn voeten nog mooi slank en geen pijn. Het is hier in de ochtend ook meestal wel weg. Ik twijfel of ik morgen weer m’n steunkousen aantrek of een dagje zonder probeer.

2. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Voetjes niet maar wel mijn handen, vooral in de ochtend. Heb mijn ringen maar opgeborgen.
    Ben ook kilo zwaarder in 1 week:eek:

3. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.987
    113
    Vrouw
    Ja hier ook ringen af inmiddels! Ik was 2 weken terug ineens 1,5 kg zwaarder in een paar dagen tijd :roflmao:

@Krv Herkenbaar, pijnlijke onderkant van de voeten. Gek genoeg heb ik dat meestal juist 's ochtends, terwijl ze dan niet echt dik lijken. Nu zijn ze wel dik maar is lopen dan juist niet pijnlijk. Wel handig dat je steunkousen hebt!

4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Het zijn geen echte steunkousen maar deze: https://www.hema.nl/dames/beenmode/pantys/kniekousen/2-pak-kniekousen-licht-ondersteunend-40-denier-poeder-1000000882.html?gbraid=0AAAAADiojoC1zwtF2hSkOOvuYGFXzqrPb&gclid=Cj0KCQjw7uSkBhDGARIsAMCZNJvcgthGj3wi_Pgvt0hu5j8rkY8Vev1VcVE_zi0DxAbSTVo-wiy3U-IaAhX8EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Hoewel ik ze nu niet meer per se zou aanschaffen hoor haha. Maar het is wel verlichtend! M’n ring heb ik met 26 weken al af moeten doen :roflmao: hier ook ineens een kilo erbij in een week.

zegenwens vindt dit leuk.
  5. Vaianana

Vaianana Actief lid

3 feb 2018
    445
    782
    93
    Vrouw
    Jemig, dat lijkt me schrikken, benieuwd of het nu doorzet of dat je het af mag wachten, spannend zeg!

@Cikaa hopelijk zet het snel door!

Ik heb gelukkig geen last van m’n voeten, soms wat onrustige benen in bed, maar magnesium helpt goed. Wel soms wat vocht na veel lopen, maar ook niet extreem. Ben wel blij dat het iets koeler is, ik kan erg goed tegen warm weer, maar afgelopen dagen wat minder, dus voel me nu fysiek een stuk beter.

Donna1993 vindt dit leuk.
  6. Donna1993

Donna1993 Bekend lid

19 okt 2021
    725
    764
    93
    Vrouw
    Het was de gehele dag rustig gebleven verder.
    Tot vanavond de weeën wat regelmatiger om de 7/10 minuten begonnen te komen, wel nog erg kort van duur (15 a 20 seconden). Het is het "begin" dus het kan zomaar zo zijn dat dit toch nog wel even gaat duren:). Ze willen het in het ziekenhuis ook tot zijn beloop laten. Wat ik wel begrijp, maar ook wel weer lastig vind omdat het nog onduidelijk gaat zijn wanneer ik ga bevallen. De weeën kunnen namelijk ook weer afzakken.
    Ik slaap niet, voel me moe maar slapen in het ziekenhuis bed lukt me niet:(. Ik probeer wel te rusten

Het is in iedergeval zeker dat ons kindje niet tot de 37 weken blijft zitten. Dat was wel even een omschakeling:oops:

7. Donna1993

Donna1993 Bekend lid

19 okt 2021
    725
    764
    93
    Vrouw
    @zegenwens

Het tapijt is bespaard gebleven:roflmao: het matras echter niet haha. Ik liep helemaal leeg en ik was er nog niet echt op voorbereid om een matrasbeschermer eroverheen te leggen. Mijn moeder heeft heel lief het beddengoed verschoond en het matras laten luchten (over een tijdje wioden we toch al een nieuw bed gaan bestellen). Ik ben met een onderlegger en 2 handdoeken de trap af gelopen wat nog wel ging.

@wesS

De baby was inderdaad al ingedaald gelukkig:).

Het gutste eruit zegmaar. Ik lag op mijn zij en het stroomde gewoon over m'n benen. Ik had daarvoor nog geplast op het toilet, dus het verbaasde me zo dat het los brak in bed. Mijn vriend en ik hebben een eigen matras op ons twee persoons bed. Mijn hele deel was kleddernat, onderweg was de handdoek ook doorweekt geraakt. Ik denk dat ik makkelijk 2 kilo lichter ben:o:.

zegenwens vindt dit leuk.
  8. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.987
    113
    Vrouw
    Het blijft nog even spannend dus. Ik kan me voorstellen dat het lastig is dat je niet weet wat je precies kunt verwachten. Hopelijk kun je toch nog een beetje slapen. Mocht je morgenavond nog niet zijn bevallen, dan zou je ook om pethidine voor de nacht kunnen vragen. Sterkte daar ❤

Hopelijk komt het goed met het matras ;) Is er anders iemand in de buurt die een stoomreiniger te leen heeft?

9. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    @Donna1993, wat schrikken zeg. Dat omschakelen naar bevalmodus en die korte weeën herken ik wel. Hopelijk heb je een goede bevalling en straks gezond en wel jullie kindje in jullie armen!

@zegenwens, het gaat goed hier. Wel nog in het ziekenhuis; onze kleine man heeft nog niet genoeg energie om zijn voedingen volledig zelfstandig te drinken. Hij valt al gauw weer in slaap, dus hij krijgt wat overblijft via een sonde toegediend. Waarschijnlijk zijn we voorlopig nog wel even in het ziekenhuis totdat hij sterk genoeg is om alles zelf te kunnen. Aan de ene kant balen, aan de andere kant worden we super liefdevol verzorgd, zijn we in goede handen en genieten we van ons mannetje. We zijn heel dankbaar dat hij gezond is en het verder goed doet!

Zelf ook goed aan het herstellen. Wel wat hechtingen, maar verder voel ik me goed. Bevalling in het kort: ik verloor in de ochtend vers bloed (na een aantal dagen bruin bloed) en had lichte krampen, dus naar het ziekenhuis aan de CTG en echo. CTG was goed, wel wat regelmatige krampen te zien, maar die konden ook door het bloedverlies komen. Echo was ook goed en er was geen oorzaak te vinden voor het bloedverlies. Cervix was ook nog 2cm. Uiteindelijk bleek ik bij inwendig onderzoek wel al 2-3 cm uitsluiting te hebben :eek: Twee uur later was het al 5 cm en moest het even inzinken dat ik toch echt op het punt stond om te bevallen, heel bizar. Daarna stagneerde de weeën en na een tijdje afwachten (dat wilde ik zelf graag) hebben ze toch mijn vliezen gebroken. Snel daarna ging ik in een half uur van 6cm naar 9 cm met persdrang. Dat heb ik een uur moeten tegenhouden omdat de baby nog niet helemaal ingedaald was (dat was het ergste van de hele bevalling). Daarna na 50 minuten persen is onze jongen geboren.

Al met al heeft het zo'n 9 uur geduurd en heb het zonder pijnstilling gered. Ofja, de weeën waren goed te doen totdat mijn vliezen gebroken waren en aangezien ik toen snel ontsloot waren er weinig opties meer als je geen remifentanil wilt :roflmao:. Had ook geen zin meer om daar nog over na te denken, haha. Tot de persdrang lekker op een skippybal gestuiterd en rondgelopen, daarmee was het goed op te vangen!

Ik spiek af en toe even of er al meer babynieuws is, maar zo te zien nog niet. Heel benieuwd wanneer de volgende baby zich aandient! :D

Roni7888 vindt dit leuk.
  10. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Fijn dat het vooralsnog niet is doorgezet @Donna1993, maar toch ook wel een onzekere situatie zo met dat afwachten en weten dat het eigenlijk elk moment kan doorzetten. Heb je lief personeel getroffen?

@KarlijnA91, dat klinkt als een mooie bevalling! Hopelijk kijk je er ook goed op terug. De energie van je zoontje is heel herkenbaar. Hebben jullie samen een kamer of ligt hij op een unit met meer kindjes? Vergeet vooral geen foto's en filmpjes te maken! Je vergeet later snel hoe mini ze zijn geboren ♡

Ik had gisteren controle in het ziekenhuis en nu hebben we voor volgende week donderdag een versie ingepland, in de ochtend. Mijn man is bijna naar geen enkele controle mee geweest, behalve de eerste echo, maar nu wil ik hem er wel weer bij hebben.

KarlijnA91 vindt dit leuk.
  11. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Hier vallen de voeten wel mee maar ik plas onwijsssss veel in de nacht, 7x eruit en dan hele watervallen. Dus denk wel een teken dat ik vocht vasthoudt en dat in de nacht uitplas.

@Donna1993 spannend allemaal. Ben benieuwd hoe de rest van de nacht is verlopen. Hoezo is het zeker dat je de 37w niet gaat halen? Willen ze als het niet zelf doorzet toch ingrijpen?

Hier vandaag weer een check bij de gyn en pre operatieve afspraken voor de keizersnede van volgende week….. aaaah!

zegenwens, Krv, KarlijnA91 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Vaianana

Vaianana Actief lid

3 feb 2018
    445
    782
    93
    Vrouw
    @Donna1993 ah klinkt toch wel als de start van de bevalling, is inderdaad even omschakelen zo. Lastig die onduidelijkheid, maar gelukkig ben je in goede handen. Succes als de bevalling doorzet en anders met wachten!

@KarlijnA91 klinkt als een voorspoedige bevalling waar je fijn op terug kijkt. Fijn dat jullie goed verzorgd worden, een andere start dan verwacht, maar hopelijk genieten jullie toch en mogen jullie snel naar huis.

@JupitR spannend die versie, hopelijk gaat ze daarmee draaien!

KarlijnA91 en JupitR vinden dit leuk.
  13. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    @zegenwens, ik draag al sinds week 18 oid steunkousen, dus geen last van vocht wat dat betreft.

@Krv, ik zou die kousen lekker aandoen als het helpt!

zegenwens en Krv vinden dit leuk.
  14. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    @JupitR, we hebben een grote privekamer voor ons drieën, dus dat is echt heel fijn! Kunnen we toch ons eigen ding doen.

Donna1993, zegenwens, Krv en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Iemand tips hier mbt goede steunkousen?

gefeliciteerd @Karlijn91 fijn dat jullie er positief op terug kijken. En een privé kamer heerlijk. Lekker wat privacy.

@Donna1993 wat spannend allemaal en onverwachts idd. Je weet nooit of en wanneer zoiets gaat gebeuren. Hopelijk blijft het nog even rustig.

hier heb ik echt een mega hang buik en voelt elke dag een beetje als eentje verder. Tot het einde zing ik sowieso niet uit want word ingeleid met 39 weken. Maar denk zelf dat ze zich wel eerder meld eigenlijk :oops:

16. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw

1 juli
    ❤️ Cikaa - 29 jaar- 2e kindje

8 juli
    ❤️ Bloem36 - 3e kindje

9 juli
    ❤️ Roni7888 - 34 jaar - 2e kindje

10 juli
    ❤️ Wes88 - 34 jaar - 2e kindje

11 juli
    ❤️ Zegenwens - 25 jaar - 1e kindje

13 juli
    liza1991 - 31 jaar 4e kindje

14 juli
    ❤️ Nijntje87 - 35 jaar - 3e kindje

15 juli
    ❤️ Veertje22 - 4e kindje

16 juli
    ❤️ Flora53 - 32 jaar - 1e kindje

17 juli

❤️ Olive92 - 30 jaar - 1e kindje

18 juli
    ❤️ Krv - 32 jaar - 2e kindje

21 juli
    ❤️ Kaatje92 - 30 jaar- 2e kindje

24 juli
    ❤️ KarlijnA91 - 31 jaar - 2e kindje (1e⭐)

26 juli
    ❤️ Mammavan2 - 35 jaar - 3e kindje
    ❤️ Vaianana - 37 jaar - 2e kindje

27 juli
    ❤️ Saby - 33 jaar- 3e kindje
    ❤️ Donna1993 - 29 jaar - 1e kindje

29 juli
    ❤️ DaiSSyy - 4e kindje

2 augustus
    ❤️ JupitR - 34 jaar - 4e kindje

Afspraken juni:
    23 - Zegenwens - controle vk
    23 - Vaianana - liggingsecho (35.2)
    23 - JupitR - controle vk en groeiecho (34.2)
    26 - JupitR - controle zkh
    29 - Wes88 - controle vk
    29 - Donna1993 - controle vk
    29 - Roni7888 - controle verloskundige

Afspraken juli:
    3 - Zegenwens - controle vk
    6 - Mammavan2 - controle vk
    6 - Wes88 - controle vk
    13 - Zegenwens - controle vk
    4 - Saby- controle gyn 36.5
    11-Saby-controle gyn 37.5
    -----------------------------------------

Geboren:
    KarlijnA91 - 21 juni - J. - 2900 gram - 35.2

jongen (11) | meisje (7) | verrassing (1)

❤ ☆ Sterretje: Charls (18+2) ☆ ❤

17. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @Donna1993 de onzekerheid rondom je bevalling lijkt me ook lastig, ik ben benieuwd hoe de nacht verder is gegaan. Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen. Zet ‘m op daar! ❤️

@KarlijnA91 heel fijn dat jullie een privékamer met z’n drietjes hebben. Is er enig zicht op wanneer jullie eventueel naar huis zouden mogen of is daar echt nog geen sprake van? Je bevalling klinkt, ondanks de plotselinge start, gelukkig wel fijn.

@JupitR ik voel het vocht nu alweer onder m’n voet dus trek ze inderdaad maar lekker aan.

@veertje succes met de afspraken!!

Ik heb gedroomd dat de bevalling spontaan was begonnen, toch een beetje beïnvloed door de verhalen hier denk ik haha. In principe mag hij vanaf vandaag komen.

@Mammavan1 ik heb op de vorige pagina een linkje gedeeld, ondersteunende kousen van de Hema zijn fijn en niet duur.

Roni7888, JupitR, Mammavan1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    @KarlijnA91 klinkt als een mooie en voorspoedige bevalling. Fijn dat jullie een privékamer hebben. Toch een beetje in jullie eigen bubbel. Geniet van de kleine man en hopelijk binnenkort naar huis als jullie mannetje genoeg aangesterkt is!

@Donna1993 ben benieuwd hoe de nacht gegaan is. Hopelijk heb je nog wat uurtjes slaap mee kunnen pakken. Mag je vandaag in principe naar huis of moet je in het ziekenhuis blijven?

19. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Thanks! Hier heb ik maanden gedacht: het begint vast spontaan of die bloeddruk gaat rot doen waardoor ik de geplande keizersnede niet red. En dat vond ik eigenlijk oook wel prima... Maar sinds een paar dagen hoop ik onwijs dat hij nog gewoon blijf zitten tot de datum die we hebben afgesproken.

Had vorige week een dag best wel even flinke voorweeen en daarbij echt flinke hoofdpijn/duizeligheid/naar van de bloeddruk. Ik voelde mij er echt slecht bij, dus kon eigenlijk niks. Dat ik echt even error en paniek had. HOE moest ik in zo'n toestand alle spullen van iedereen bij elkaar rapen (we hebben wel iets klaar liggen en lijstjes gemaakt, maar het is toch nog best een werkje) en hoe regel je het met al 3 kids? Opa en oma staan op stand-by hoor, maar wanneer weet je zeker dat het echt is. Je gaat ook niet om het minste of geringste de kids wegbrengen savonds of in de nacht. Ik werd er helemaal emo van en dacht, nou blijf maar lekker zitten tot de datum volgende week. Dat is voor iedereen het meest rustig. Maar tsja, we hebben er geen invloed op haha! Ik ben nu iets meer zen hoor, misschien doordat ik vorige week zo'n paniek moment had, dat ik mij iets beter besef dat het ook zo kan lopen en daardoor ook voor zo'n scenario er iets meer klaar voor ben.

Dus ja we moeten het denk maar loslaten, kan ook bij ons dames met die geplande KS ook gewoon nog spontaan komen natuurlijk hihi

Krv vindt dit leuk.
  20. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw

1 juli
    ❤️ Cikaa - 29 jaar- 2e kindje

8 juli
    ❤️ Bloem36 - 3e kindje

9 juli
    ❤️ Roni7888 - 34 jaar - 2e kindje

10 juli
    ❤️ Wes88 - 34 jaar - 2e kindje

11 juli
    ❤️ Zegenwens - 25 jaar - 1e kindje

13 juli
    liza1991 - 31 jaar 4e kindje

14 juli
    ❤️ Nijntje87 - 35 jaar - 3e kindje

15 juli
    ❤️ Veertje22 - 4e kindje

16 juli
    ❤️ Flora53 - 32 jaar - 1e kindje

17 juli

❤️ Olive92 - 30 jaar - 1e kindje

18 juli
    ❤️ Krv - 32 jaar - 2e kindje

21 juli
    ❤️ Kaatje92 - 30 jaar- 2e kindje

24 juli
    ❤️ KarlijnA91 - 31 jaar - 2e kindje (1e⭐)

26 juli
    ❤️ Mammavan2 - 35 jaar - 3e kindje
    ❤️ Vaianana - 37 jaar - 2e kindje

27 juli
    ❤️ Saby - 33 jaar- 3e kindje
    ❤️ Donna1993 - 29 jaar - 1e kindje

29 juli
    ❤️ DaiSSyy - 4e kindje

2 augustus
    ❤️ JupitR - 34 jaar - 4e kindje

Afspraken juni:
    23 - Zegenwens - controle vk
    23 - Vaianana - liggingsecho (35.2)
    23 - JupitR - controle vk en groeiecho (34.2)
    26 - JupitR - controle zkh
    27 - Veertje22 - controle gyneacoloog+afspraken anesthestie/vk/apotheek
    29 - Wes88 - controle vk
    29 - Donna1993 - controle vk
    29 - Roni7888 - controle verloskundige

Afspraken juli:
    3 - Zegenwens - controle vk
    6 - Mammavan2 - controle vk
    6 - Wes88 - controle vk
    13 - Zegenwens - controle vk
    4 - Saby- controle gyn 36.5
    11-Saby-controle gyn 37.5
    -----------------------------------------

Geboren:
    KarlijnA91 - 21 juni - J. - 2900 gram - 35.2

jongen (11) | meisje (7) | verrassing (1)

❤ ☆ Sterretje: Charls (18+2) ☆ ❤

Deel Deze Pagina