Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Saby, 15 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw

Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

1 juli
    ❤️ Cikaa - 29 jaar- 2e kindje

8 juli
    ❤️ Bloem36 - 3e kindje

9 juli
    ❤️ Roni7888 - 34 jaar - 2e kindje

10 juli
    ❤️ Wes88 - 34 jaar - 2e kindje

11 juli
    ❤️ Zegenwens - 25 jaar - 1e kindje

13 juli
    liza1991 - 31 jaar 4e kindje

14 juli
    ❤️ Nijntje87 - 35 jaar - 3e kindje

15 juli
    ❤️ Veertje22 - 4e kindje

16 juli
    ❤️ Flora53 - 32 jaar - 1e kindje

17 juli

❤️ Olive92 - 30 jaar - 1e kindje

18 juli
    ❤️ Krv - 32 jaar - 2e kindje

21 juli
    ❤️ Kaatje92 - 30 jaar- 2e kindje

24 juli
    ❤️ KarlijnA91 - 31 jaar - 2e kindje (1e⭐)

26 juli
    ❤️ Mammavan2 - 35 jaar - 3e kindje
    ❤️ Vaianana - 37 jaar - 2e kindje

27 juli
    ❤️ Saby - 33 jaar- 3e kindje
    ❤️ Donna1993 - 29 jaar - 1e kindje

29 juli
    ❤️ DaiSSyy - 4e kindje

2 augustus
    ❤️ JupitR - 34 jaar - 4e kindje

Afspraken juni:
    27 - Veertje22 - controle gyneacoloog+afspraken anesthestie/vk/apotheek
    29 - Wes88 - controle vk
    29 - Donna1993 - controle vk
    29 - Roni7888 - controle verloskundige

Afspraken juli:
    3 - Zegenwens - controle vk
    6 - Mammavan2 - controle vk
    6 - Wes88 - controle vk
    6 - JupitR - controle en draaipoging gyn
    13 - Zegenwens - controle vk
    4 - Saby- controle gyn 36.5
    11-Saby-controle gyn 37.5
    -----------------------------------------

Geboren:
    KarlijnA91 - 21 juni - J. - 2900 gram - 35.2

jongen (11) | meisje (7) | verrassing (1)

❤ ☆ Sterretje: Charls (18+2) ☆ ❤

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.988
    113
    Vrouw
    @KarlijnA91 Dat klinkt, afgezien van de termijn en de persweeën wegzuchten, als een mooie bevalling! Fijn ook dat jullie een eigen kamer hebben. Scheelt veel in de beleving van deze periode denk ik. Hopelijk gaat jullie J. met de dag stapjes vooruit en komt het straks in zicht dat jullie naar huis mogen. ❤

@JupitR Ja, ik zou zeker je man meenemen naar de versie!

@Krv Haha, oh die dromen! Ik kreeg vannacht juist enorme nesteldrang toen ik wakker lag. Het voelt ineens alsof 'iedereen' aan het bevallen is (slaat nergens op natuurlijk) en dat ik elk moment aan de beurt ben (wat op zich zou kunnen). Dus ik stond vannacht al bijna te poetsen en op te ruimen. Maar ik heb me kunnen bedwingen :p

@Veertje22 Spannend hoor, hopelijk blijft hij idd gewoon nog heel eventjes zitten. Zou toch het makkelijkst zijn hè? Herkenbaar trouwens, dat vele plassen in de nacht! Als ik door zou slapen zou ik het denk ik wel redden op 1x plassen tussendoor, maar ja, ik lig vaak uren wakker en dan moet ik soms elke 45 min :confused:

Krv en JupitR vinden dit leuk.
  3. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93
    Nouu nog 2 dagen !! Ben echt doodmoe en bekaf

Mammavan1 vindt dit leuk.
  4. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Cikaa vindt dit leuk.
  5. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Spannend Donna! Hoop dat je nog even hebt kunnen slapen en dat het wat afgezakt is nu.

Ook spannend voor jou Cikaa!

hopelijk snel alles controle Karlijn.

hier geen last van vocht gelukkig. Wel minimaal 1x plassen snachts.

ben er wel klaar voor eigenlijk, tijd om te baby knuffelen!

zegenwens, Cikaa en Kaatje92 vinden dit leuk.
  6. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Of 2 weken en 2 dagen..:eek::rolleyes: maar hoop dat het snel op gang komt.

@KarlijnA91 klinkt als een fijne snelle bevalling. Kun je een beetje genieten?

@Donna1993 wow je vliezen gewoon gebroken. Hoelang mag je daarmee rondlopen? Hopelijk blijft tie nog even zitten. Zou enorm schrikken haha

Cikaa vindt dit leuk.
  7. Donna1993

Donna1993 Bekend lid

19 okt 2021
    726
    764
    93
    Vrouw
    Nu vannacht ineens alles weer rustig was, mocht ik vanmorgen naar huis om af te wachten wat ons kindje in mijn buik gaat doen deze komende dagen. Ik heb een thuis monitor (ctg) meegekregen en temperatuur 3x per dag vanwege infectie gevaar. Mocht er in de tussentijd niets veranderen, dan hebben we volgende week dinsdag een gesprek met de gynaecoloog voor een inleiding datum wat rond de 37 weken plaats gaat vinden. Ik heb helaas net tehoren gekregen dat ik groep B streptokokken heb, dit konden ze zien door een kweek af te nemen uit mijn vagina. Dit kon een reden zijn waarom mijn vliezen braken. Vlak voor de bevalling krijg ik antibiotica zodat er geen gevaar is voor mij en de baby. Je merkt namelijk niet dat je dit hebt, maar onbehandeld is dit dus wel gevaarlijk:$.

Ik val wel van het een in het ander..
    Net thuis even goed uitgehuild van alles.
    Gek hoor, om eerst het ziekenhuis in te lopen met je vluchttas, maxicosi etc. Om daarna weer met baby in je buik ipv eruit en naar huis te gaan met een lege maxicosi.

8. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Hier is mijn bloeddruk hoger geworden dus we zijn weer 3 uur zoet geweest met bloedafname, naar verlosafdeling voor ctg etc etc. Waarden en ctg goed maar bloeddruk blijft te hoog. Nu toch starten met medicatie om die laatste week te overbruggen. Ze halen hem liever niet te vroeg, ivm risico problemen ademhaling. Maar het moet voor mij nog wel te doen blijven. Moet mij over 48 uur weer melden om te kijken of medicatie zijn werk doet. De geplande datum blijft dus nog staan maar pffff... beter meld hij zich gewoon toch spontaan? Ik vind dit zo intensief en voel mij nu echt niet oke. Heb haast de neiging om donderdag toch maar aan te dringen op het iets vervroegen van de KS. Protocol bij hypertensie met medicatie is de KS te doen met 38+0 en mijn KS zit er nu tussenin (iets meer richting de 39). Maar de arts vond het tot nu toe acceptabel genoeg om de datum zo te laten... Al had ik wel het idee dat ook hij twijfelde.

Naja maar even zien weer... Gedoe dit zeg. Vanavond maar een weeendans? Dat hij lekker weeen gaat maken zodat zijn en mijn lijf zich klaarmaakt?

9. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.988
    113
    Vrouw
    @Donna1993 Wat een emotionele rollercoaster zo. Lijkt me mentaal echt pittig om nu constant in een soort wachtstand te zitten, en de extra controles eromheen. Kan me je tranen echt goed voorstellen. Wel 'fijn' dat ze nu weten dat je GBS hebt zodat ze dat kunnen behandelen tijdens de bevalling. Sterkte de komende tijd!

@Veertje22 Ah shit, toch nog aan de medicatie. Overmorgen nog maar even goed het plan de campagne bespreken dan. Snap dat je er echt van baalt! Hopelijk haalt je weeëndans wat uit!

Donna1993 vindt dit leuk.
  10. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Ooh jeetje. Dat had ik ook niet verwacht. Snap dat het even lastig schakelen is. Wel Prettig om te weten dat ze achter de de oorzaak zijn. En dat ze je gelijk antibiotica geven.

11. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Haha @Veertje22, ik herken wel hoe veel makkelijker het is om een geplande datum te hebben met al drie kinderen thuis. Maar met oog op je laatste bericht dan eigenlijk toch beter dat de kleine al snel het startsein geeft, of toch maar in gesprek over het naar voren halen van de keizersnede. Volg je gevoel hierin, als dat mogelijk is ♡

@Mammavan1, met welke termijn ben je eerder bevallen en waarom ook alweer de inleiding gepland?

@zegenwens, wat een wilskracht dat je bent blijven liggen :cool: Heb je nu overdag alles schoon gemaakt?

@Donna1993, dat lijkt me ook enorm schakelen. En toch een lastige week zo voor de boeg, met de controles die je zelf moet doen. Verlies je ook nog (veel) vruchtwater nu?

Ik heb nu 5 dagen vrij, waarvan de donderdag en vrijdag kinderloos, dus m'n pre-verlof :cool: Dan nog de maandag en dinsdag werken en afscheid nemen en dan kom ik ook eindelijk bij de verlofclub :D Vandaag is de naamslinger binnen gekomen, dus die ga ik zo maar eens bekijken :D

Kaatje92, Roni7888, Veertje22 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.988
    113
    Vrouw
    @JupitR Helaas was ik de hele dag van huis, dus ik kon niets doen thuis verder :p Morgen maar flink aan de slag! Hopelijk beval ik niet vannacht ;) En jij bijna verlof! Eindelijk!

Ik was naar een vriendin toe vandaag, haar nieuwe huis bekijken. 2x ruim een uur rijden en daar nog wat door de stad geslenterd. Ben me toch een potje kapot nu. 't Is wel mooi geweest, ik blijf voorlopig lekker rondom huis :thumup:

JupitR vindt dit leuk.
  13. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    @JupitR

mijn dochtertje 39 plus 5 bloeddruk werd 140/90 en had wat eiwitten in urine, dus hebben ze de keuze gegeven.

zoontje 39 plus 1 op eigen verzoek omdat ik bij de bevalling van mijn zusje geweest ben (wat echt letterlijk een bijna dood ervaring was) en dat als vrij traumatisch ervaren heb. Bij haar kwam het dat het kindje toch echt te groot voor haar was 4,5 kilo. Zij is toen direct out gegaan na bevalling en kwamen er 15 artsen kamer op 3 uur geopereerd meteen. En in de middag kwam de arts terug om te zeggen dat alles aan elkaar gepuzzeld was. Ze mocht daarna ook nooit meer natuurlijk bevallen. Zoontje is met 4 kilo geboren op 39 weken.

dit kindje schijnt groter te zijn volgens de groeiecho als mijn zoontje en bij het radboud heb je de keuze om met 39 weken in te leiden. Dus ik kies daar wederom voor :)

al heb ik sterk het gevoel dat deze eerder komt.

JupitR vindt dit leuk.
  14. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Wat gebeurt er ineens veel hier, de baby’tjes zullen nu een voor een geboren gaan worden de komende tijd. Zo spannend en onwerkelijk, zo lang samen naartoe geleefd.

@Donna1993 wat een geluk bij een ongeluk dat ze er nu achter zijn gekomen. Heel bizar om dan weer naar huis te gaan lijkt me. Echt genieten is er nu vast ook niet meer bij denk ik? Voel je je onrustig? Hopelijk krijg je het vertrouwen in je lijf wel weer terug. Sterkte.

@Veertje22 ook bij jou nu zo’n onzekerheid, haal je de datum wel of niet? Kan de keizersnede niet beter vervroegd worden? Er zal wel veel door je hoofd gaan nu. Ook geen fijne laatste week zo als je je zo beroerd voelt. Ik wens jou ook veel sterke!

@zegenwens jeetje meid, ik moet er niet aan denken om nog zoveel te ondernemen en ik loop een week op je achter haha. Ik zou ook lekker je rust nemen hoor!

@JupitR oooh heerlijk, pre-verlof klinkt goed! Hopelijk blijven de mieren weg en kan je echt even ontspannen de komende dagen.

JupitR en zegenwens vinden dit leuk.
  15. Vaianana

Vaianana Actief lid

3 feb 2018
    445
    782
    93
    Vrouw
    @Donna1993 wat een rollercoaster zeg, elke keer omschakelen en weer terug. Snap wel dat ze het liefst iets langer wachten, maar kan me zo goed voorstellen dat je nu gewoon wil weten waar je aan toe bent. Fijn dat ze nu weten wat er is en het behandeld kan worden in elk geval.

@Veertje22 wat een spanning ook of je het wel of niet haalt, zou fijn zijn als ze het toch naar voren kunnen halen of nog beter dat de baby zichzelf meldt. Niks aan die onzekerheid!

@zegenwens lekker dagje zeg! Was het wel gezellig?

@JupitR dat pre-verlof klinkt heerlijk, lekker zonder kinderen thuis is zo fijn (en dan heb ik er maar één haha, maar echt genieten van de rust). Nog twee dagen werken en dan eindelijk ook klaar, volgens mij de laatste. Hoeveelste was jij nou uitgerekend, begin aug, maar wel een juli baby toch waarschijnlijk?

Het schiet echt op hoor ineens met al die aankomende bevallingen, ik hobbel een beetje er achteraan, maar door de vroeggeboortes toch maar bedacht dat ik m’n vluchttas straks klaarmaak, dan ligt het meeste in elk geval klaar.

Donna1993 en JupitR vinden dit leuk.
  16. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.988
    113
    Vrouw
    @Vaianana Het was zeker gezellig. Ook een heel gek idee dat de volgende keer dat we elkaar zien het kraambezoek zal zijn!

Ik werd vannacht na 2,5 uur slapen alweer wakker helaas, en toen ik draaide voelde (en klonk :confused:) het alsof mijn schaambot zo ongeveer doormidden brak. Sindsdien ben ik klaarwakker. Voel me ook gewoon een beetje onrustig nu het allemaal dichterbij komt. En gisteravond laat nog een hormonale huilbui gehad omdat mijn man en ik andere nestel prioriteiten hebben :roflmao: Ben soms een beetje jaloers op degenen die een datum hebben staan :p Lijkt me heerlijk om te weten of je nog 1 of 3 weken de tijd hebt (hoewel het ook dan altijd eerder kan komen natuurlijk).

Krv en Vaianana vinden dit leuk.
  17. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Dat was een korte nacht dan @zegenwens, vervelend zeg! Heb je nu ook nog last van je schaambot? Hopelijk kan je vandaag nog wat bijslapen.

En een datum lijkt mij dus ook heerlijk. Vooral nu toch wel vanwege de opvang voor de jongens. Ik was er zo relaxed over, maar nu het dichterbij komt voelt het toch anders ;)

@Vaianana, ik hobbel met je mee achteraan ;) Ik ben 2 augustus uitgerekend, maar ben nooit later dan 38+3 bevallen, dus ik verwacht inderdaad wel een juli baby. En door de vroeggeboorte van mijn oudste bij 35+6 en nu hier in het topic ook deze termijnen, ga ik er vanaf 36 weken alnwel weer klaar voor zijn. Dus dat wordt lang wachten, mocht ze wel de 40 weken afwachten.
    Jij was weer vroeg wakker trouwens, zie ik. Kan je vandaag nog wat rust pakken?

@Mammavan1, jeetje wat heftig bij je zus. Begrijpelijk dat je er dan zo in staat. Fijn wel dat het ziekenhuis daar ook naar luistert. En je bent weer een dagje verder vandaag! :)

@Krv, er gebeurt inderdaad veel nu. Iedere keer dat ik het topic open denk ik ook: zal er weer (bijna) een baby bij zijn?

18. Vaianana

Vaianana Actief lid

3 feb 2018
    445
    782
    93
    Vrouw
    Ah 2 augustus was 2 jaar geleden m’n uitgerekende datum (dochter kwam een dagje eerder). Hopelijk is deze baby net zo snel!

Ik was inderdaad vroeg wakker, maar wel genoeg slaap gepakt. Zou nu wel weer kunnen slapen overigens, maar dochter mag zo naar het kdv, dus slaap later wel wat bij. Ik heb de laatste dagen wel goede nachten, dus vind dan wat vroeger wakker niet zo erg als midden in de nacht wakker liggen of niet in slaap komen.

JupitR vindt dit leuk.
  19. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @zegenwens zo pijnlijk is dat! Ik heb het ook dus echt heel langzaam omdraaien. Heel naar en pijnlijk. Ik heb er toevallig vannacht nog op gegoogeld en het is een vorm van bekkeninstabiliteit. Ik herken het niet op deze manier van m’n vorige zwangerschap. Vaak is het hier in de ochtend wel beter maar in de nachten opstaan om te plassen.. :| hoe voelt het nu bij jou?

20. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.988
    113
    Vrouw
    @Krv Klopt, is het bekken idd. Ik heb al zeker een week of 10 af en aan last van mijn schaambot. De laatste weken ging het eigenlijk heel goed, maar sinds de kleine is ingedaald, oef.. :confused: Ik kan het vaak ook wel loslopen. Het is vooral het draaien en opstaan wat het pijnlijkst is. Tussendoor is het te doen. Nou ja, nog heel eventjes doorzetten :)

Deel Deze Pagina