Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Saby, 15 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Ah wat vervelend zeg! Het zijn inderdaad de laatste loodjes, je kunt het. Hopelijk blijft het kindje niet tot 41 weken zitten.

Snap dat je voelt dat het hebben van een datum fijn zou zijn. Ik was daar bij mijn vorige zwangerschappen ook altijd een beetje jaloers op? Maar nu ik zelf voor het eerst een datum heb, blijft het toch wel allemaal erg onzeker maar dat komt natuurlijk door mijn hypertensie en het hele medische gedoe eromheen :(

Hier was ik bekaf gister en ben om 21:30 naar bed gegaan. Vannacht wel uren liggen piekeren over alles, waardoor ik om 7:30 ineens wakker schrok (dit is laat voor mijn doen) omdat de wekker voor de jongens niet stond. Dus mega chaos maar daarna even tijd voor mezelf genomen, maskertje, lekker uitgebreid douchen, etc etc. Ben net pas beneden en nu aan een koffietje. Vandaag zijn de kids naar opvang+school. Dus even focus op proberen te ontspannen. Als ik helemaal stijf van de stress sta, komt de kleine natuurlijk niet spontaan haha.

Hier twijfel ik wel wat ik morgen moet doen. Ik heb morgen dus puur een check op de bloeddruk, hoe het reageert nu met die medicatie. Daarna dinsdag weer een reguliere afspraak op de poli. Als ik iets wil met de datum van de KS eerder, dan moet ik dat morgen denk wel aangeven. Maar het is pure een snelle check op de afdeling, weet niet eens of ik echt de gyneacoloog ga spreken. Wat denken jullie? De geplande datum zit nu op 38+5 terwijl ik al weken met de gyn had afgesproken dat als mijn hypertensie te hoog wordt en ik aan de medicatie ga, dat de KS naar de 38+0 gaat. Maar de gyn zei gister dus dat hij 38+5 dus nog wel "net vond kunnen" en dat het voor baby beter is om meer richting 39w te zitten. Maar het kindje loopt al vanaf het begin voor op groei... Dus gevoelsmatig ben ik met 38+5 eerder 39+2 ofzo. Maar hier heb ik dus vannacht over wakker gelegen....... Of zal ik het maar loslaten en die geplande datum van 38+5 volgen... Pfff... ik weet het niet zo goed... Langer is beter voor baby dus tooch maar laten? Al zit ik er wel mee en voel ik mij nou niet bepaald top....

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.013
    4.988
    113
    Vrouw
    @Veertje22 Je hoofd draait overuren zo te lezen. Waarom leg je morgen niet precies de gedachten voor die je nu beschrijft? Je hoeft niks te eisen, maar kunt prima je dilemma voorleggen toch, en de afwegingen die je zelf in je hoofd maakt? Misschien geeft het al wat rust om het samen te bespreken. En als er morgen op de afspraak weinig tijd is, of je spreekt de gyn zelf niet, kun je nog vragen om een belafspraak op korte termijn.

Donna1993 en JupitR vinden dit leuk.
  3. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Dat is een goeie inderdaad! Ja, ik ben er erg mee bezig. Wat een mooi advies, daar kan ik wat mee, dankjewel.

zegenwens vindt dit leuk.
  4. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw

Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

1 juli
    ❤️ Cikaa - 29 jaar- 2e kindje

8 juli
    ❤️ Bloem36 - 3e kindje

9 juli
    ❤️ Roni7888 - 34 jaar - 2e kindje

10 juli
    ❤️ Wes88 - 34 jaar - 2e kindje

11 juli
    ❤️ Zegenwens - 25 jaar - 1e kindje

13 juli
    liza1991 - 31 jaar 4e kindje

14 juli
    ❤️ Nijntje87 - 35 jaar - 3e kindje

15 juli
    ❤️ Veertje22 - 4e kindje

16 juli
    ❤️ Flora53 - 32 jaar - 1e kindje

17 juli

❤️ Olive92 - 30 jaar - 1e kindje

18 juli
    ❤️ Krv - 32 jaar - 2e kindje

21 juli
    ❤️ Kaatje92 - 30 jaar- 2e kindje

24 juli
    ❤️ KarlijnA91 - 31 jaar - 2e kindje (1e⭐)

26 juli
    ❤️ Mammavan2 - 35 jaar - 3e kindje
    ❤️ Vaianana - 37 jaar - 2e kindje

27 juli
    ❤️ Saby - 33 jaar- 3e kindje
    ❤️ Donna1993 - 29 jaar - 1e kindje

29 juli
    ❤️ DaiSSyy - 4e kindje

2 augustus
    ❤️ JupitR - 34 jaar - 4e kindje

Afspraken juni:
    29 - Wes88 - controle vk
    29 - Donna1993 - controle vk
    29 - Roni7888 - controle verloskundige
    29 - Veertje22 - controle bloeddruk afdeling verloskunde

Afspraken juli:
    3 - Zegenwens - controle vk
    3 - Veertje22 - controle gyn
    6 - Mammavan2 - controle vk
    6 - Wes88 - controle vk
    6 - JupitR - controle en draaipoging gyn
    13 - Zegenwens - controle vk
    4 - Saby- controle gyn 36.5
    11-Saby-controle gyn 37.5
    -----------------------------------------

Geboren:
    KarlijnA91 - 21 juni - J. - 2900 gram - 35.2

jongen (11) | meisje (7) | verrassing (1)

❤ ☆ Sterretje: Charls (18+2) ☆ ❤

5. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @Veertje22 lastig hoor je gedachten! Ik vind dat @zegenwens het heel goed heeft verwoord. Bespreek dit morgen, dan ben je sowieso ‘op tijd’.

En ik was ook altijd een beetje jaloers op de dames met een datum, maar het haalt ook wel een beetje de magie van de laatste periode af als ik eerlijk ben. En het liefst had ik ook geen keizersnede gehad met lang herstel, dat is dan weer de keerzijde. Natuurlijk is het fijn om te kunnen plannen nu, maar het kan ook altijd eerder beginnen en dan heb ik ook niks meer aan de planning haha.

Donna1993, JupitR, zegenwens en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Ja precies dit inderdaad. Ik ben dan weer jaloers op dames die het vaginaal mogen proberen, had dat toch het allerliefst gewild, want vind dat wel het allermooiste... En inderdaad het meest magisch <3 Vind het zo maf dat ze volgende week ons mannetje er gewoon uitplukken...

edit: ik zit een beetje half te spacen met die medicatie joh haha. Een van de bijwerkingen is een tintelende hoofdhuid, nou dat heb ik dus. Mijn hele hoofd tintelt en ik ben er ook wat duizelig bij... Heel bijzonder.

zegenwens en Krv vinden dit leuk.
  7. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Ik herken het! De vorige keer heb ik in elk geval nog urenlang weeën gehad maar nu wordt hij zomaar uit m’n buik gehaald, dat zal voor een baby’tje ook echt heel gek zijn. De hersenen van een moeder en baby reageren op elkaar tijdens een natuurlijke bevalling maar dat stuk slaan wij helaas over. Ik weet dat dit medisch gezien gewoon het veiligste is voor ons dus daar gaan we voor! ❤️

8. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Ja hier ook inderdaad de vorige keren uren weeen gehad. Zijn lijfje en mijn lijf werd toen goed voorbereid op alles en nu ineens bam.. hij wordt eruit gehaald. Best wel een beetje spannend of alles goed gaat. Maar wat je zegt; dit is voor ons nu het beste dus daar moeten we maar op vertrouwen <3 Mijn gyn zei gsiter dat de kans nog wel 30% is dat het spontaan start in ons geval nog en dan dus een KS.. Dus wie weet. Niet het meest praktisch en ideaal met thuis, maar dat zou het kindje wel een betere start geven.

Krv vindt dit leuk.
  9. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Daar hoop ik stiekem ook nog op! Wie weet!

Veertje22 vindt dit leuk.
  10. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    @Veertje22 ik zou goed naar je gevoel luisteren en het bespreken met de gyn. Ik kreeg overigens na 48 uur ook controle op bloeddruk na starten medicatie en dat was wel bij de gyn dus verwacht bij jou dan ook(?)

@Donna1993 hoe gaat het met je?

Ik had vandaag controle. Bloeddruk met medicatie nu onder controle dus fijn. Kindje ligt ingedaald, maar ook erg hoog. Daardoor erg benauwd en weinig kunnen eten. Als bloeddruk onder controle blijft met medicatie zou ik tot de 42 weken mogen lopen, dus hoop dat bloeddruk niet gek gaat doen. Zou zo graag een keertje spontaan willen bevallen. Die benauwdheid en t mindere eten is wel echt erg vervelend. Vooral omdat ik (te) weinig ben aangekomen deze zwangerschap, maar het is nog maar een paar weekjes. De baby doet het goed en dat is het belangrijkste❤️

Wel echt spannend dames. Veel baby’s zullen binnenkort al komen. Spannende tijden.

Donna1993, zegenwens en Krv vinden dit leuk.
  11. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    @Veertje22, vanuit mijn perspectief dat mijn jongste twee na een spontane bevalling met 38+2 en 38+3 zijn geboren, zou ik helemaal niet zoveel waarde hechten aan "39 weken is beter". Ze deden het allebei meteen helemaal top. Dat is vast met een geplande keizersnede anders, maar vanaf 37 weken mogen ze komen, dus dan lijkt 5 dagen eerder me voor jou heel fijn en voor de baby niet zo'n ramp. Succes met het gesprek!

12. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    @Kaatje92, fijn dat je bloeddruk in orde is! Ik hoop met je mee voor een spontane bevalling ♡
    Hoe kan een kindje eigenlijk ingedaald en toch hoog liggen? Helemaal uitgestrekt? :p

13. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Wil hier wel even op inhaken:o:
    Onze dochter is geboren met 38+2 (ingeleid) en had last van prematuurgedrag. Zij kon niet drinken en ademen tegelijk en zuurstofsaturatie zakte telkens naar 60%. Ze was dus nog niet klaar om geboren te worden. Dus ik denk wel zeker dat het per kindje verschilt:) dus in die zin snap ik wel wat de gyn zegt.

14. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Laten we zeggen dat hij gebruik maakt van de ruimte :roflmao: hij zit met z’n billen (volgens mij) echt tegen mijn maag aan. Gewoon helemaal ertegenaan. Dus als ik normaal zit (dat kan ik dus niet meer:o:), staat er zo’n vervelende druk om m’n maag dat ik er misselijk van word. Ben dus ook echt benauwd als ik zit en moet dan happen naar adem. Gyn schrok en was verbaasd dat ie zo hoog ligt:roflmao::roflmao:

JupitR vindt dit leuk.
  15. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Omdat mijn oudste spontaan geboren is met 35+6, met prematuurgedrag, hecht ik dan weer minder waarde aan de eigen start van een kind. Die van mij had het duidelijk verkeerd ingeschat ;) Maar zo hebben we allemaal onze eigen ervaringen die onze opvattingen veranderen. 39 weken voelt voor mij onrealistisch :p

Donna1993 en Kaatje92 vinden dit leuk.
  16. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Dat is nog wel even uitzingen dan zo, met dat nare gevoel. Hang je nu dan meer achterover dan normaal zitten?

17. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Haha ja dat is zeker waar. Mijn nichtje is geboren met 30 weken (1 kilo) en dat prematuurgedrag van dochter, geeft mij er dan weer een andere kijk op. Goed dat we onze ervaringen gewoon allemaal kunnen delen:)

Donna1993 en JupitR vinden dit leuk.
  18. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Lekker lui, maar ik lig en hang vooral ja :roflmao:
    Heb al vanaf 10 weken zwangerschap migraine/dagelijks hoofdpijn. Dat wordt nu met die benauwdheid wel erger. Maar dan bedenk ik me dat dit de laatste weken zwangerschap ooit zijn en dan denk ik: ik mag niet klagen. Baby doet het goed en die paar weken overleven we ook wel. Leuk is anders maarja:roflmao:

19. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Ah, je mag altijd klagen hoor! Zwanger zijn is achteraf vaak leuker, als je al die kwaaltjes niet meer voelt en je vooral het mooie van de buik mist en het getrappel van het kindje. Alle momenten die wel leuk zijn, zijn mooi meegenomen :cool:

Donna1993 en Kaatje92 vinden dit leuk.
  20. Veertje22

Veertje22 Fanatiek lid

27 jul 2021
    1.542
    1.947
    113
    Vrouw
    Het gaat er meer om dat bij een spontane bevalling jouw kindjes met alle hormonen en stofjes goed zijn voorbereid op de geboorte. Er is uit onderzoek gebleken dat bij een geplande keizersnede 10% van de kindjes het slechter doen met 38+0 en dat wachten tot 39+0 beter is. Ivm ademhalingsproblemen. Dus is er wel een verschil tussen die spontane bevalling en die geplande keizersnede waar ze er gewoon uitgeplukt worden. Dat is wat de gyn tenminste vertelde ;)

Deel Deze Pagina