Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Saby, 15 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Ok, kan me er wel wat bij voorstellen hoor, maar jij hoeft al niet te vergelijken met 39, want bent nu 2 dagen daarvoor gepland, dus dan zit het percentage dat het bij 38 weken slechter doen dan bij 38+5 vast nog iets onder die 10% ;)

Maar als de medicatie z'n werk doet, zou 38+5 misschien wel prima zijn voor je?

2. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Hahah absoluut! Dat is ook zeker zo:)

3. Donna1993

Donna1993 Bekend lid

19 okt 2021
    726
    764
    93
    Vrouw
    Had jouw kindje met het termijn van 35+6 maatje 44? Ik twijfel namelijk of ik die maat nog even ga bestellen. Ze schatten hem nu op 4/4,5 pond:). Vandaag zit ik op 35+6 haha.

4. Donna1993

Donna1993 Bekend lid

19 okt 2021
    726
    764
    93
    Vrouw
    @Kaatje92

Lief dat je het vraagt:).
    Ik ben vooral heel erg moe, steeds om de zoveel tijd heb ik die vervelende voorweeën en harde buiken.. vannacht ook weer. Voornamelijk lig ik te draaien en te woelen in bed. Het is nog niet aan het doorzetten. Ik blijf steeds hangen op om de 7 a 8 minuten de weeën en dan voor 10 a 15 seconden. Dan houdt alles weer op. Het is heel dubbel. Ik ben blij dat hij zo nog even mooi blijft zitten. Anderszijds zit ik er ook niet echt op te wachten dat ik nog een week zo moet door "tuffen" met die pijnen:$.

5. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Aaah jeetje wat ontzettend vervelend zeg. Lijkt me misschien ook wel dat het erg onzeker maakt. Ik hoop dat het snel vanzelf doorzet of dat de pijnen nog voor even wegtrekken. Dit is ook niks zo. Hopelijk ben je het vertrouwen in je lijf niet kwijt. Ik duim dat je je snel beter voelt en de krampen voor nu even wegtrekken en dat de kleine zich laat zien als de tijd daar is. Sterkte!

Donna1993 vindt dit leuk.
  6. Donna1993

Donna1993 Bekend lid

19 okt 2021
    726
    764
    93
    Vrouw
    Voor de rest bij iedereen nog rustig? Niemand nog aan het rommelen?

Ik hoop dat het bij jullie allemaal goed doorzet als de weeën komen of vliezen gebroken zijn. Ik zit mijn tijd thuis echt uit te zingen:roflmao:. Vooral omdat ik de deur niet meer uit mag. Ik was gister wel even beduusd over het vertrouwen in mijn lijf. Nu heb ik mijzelf weer herpakt gelukkig en bedenk ik me maar dat ik er geen invloed op heb/had:).

Charls, Kaatje92 en JupitR vinden dit leuk.
  7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Onze oudste is met 3020 gram geboren en ongeveer 50 cm, maar had zeker nog wel in een goed vallende 50 (ergo: niet te groot, zoals Hema maat 50) en maat 44 gepast. Maar door omstandigheden toen niet gedaan en daar heb ik wel spijt van gehad. Hij zwom in al die pakjes ;)

8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Ah, dat is wel pittig zeg. Zou het zeker aangeven ook in het ziekenhuis als de puf gewoon op is. Sterkte ♡

9. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    hier rommelt het steeds wel, maar ik heb geen idee waarvan het is. Toen ik het vorige week melde bij de verloskundige vond ze het vreemd en kwamen we erachter dat hij niet meer ingedaald was, dus misschien is hij nu nog steeds niet ingedaald ofzo. Morgen weer controle dus dan zullen we het horen.

vandaag echt een piep dag. Slecht geslapen, maar zowel energie als mentaal gewoon leeg. Kan overal wel om huilen en alles lijkt opeens mega zwaar :rolleyes: hopelijk morgen weer een betere dag.

10. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    voelt je buik/de bewegingen nu ook anders omdat je geen/weinig vruchtwater meer hebt? Lekt het nog steeds of is dat dan ook in 1x over? Zoveel vragen, sorry!

11. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Hier alles rustig, hoewel ik nu wel echt aan het waggelen ben. Af en toe wat oefenweeën maar erg onregelmatig. En ik heb een potje staan huilen bij de juf van zoon omdat hij zo gek is op haar en ik haar zo ga missen volgend jaar. Heerlijk die hormonen :thumup:

JupitR en zegenwens vinden dit leuk.
  12. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.015
    4.989
    113
    Vrouw
    Oh @Wes88 ik ben 'blij' om te horen dat jij ook een rotdag hebt. Hier ook heel neerslachtig vandaag. Hele dag tranen aan het wegknipperen en net ging ik even douchen speciaal zodat ik het kon laten lopen (onder de douche huilt altijd zo lekker) alleen toen kwam er niks :rolleyes: Hopelijk morgen idd een betere dag voor ons beide!

Edit: never mind, de tranen kwamen net :roflmao: Lucht gelijk op.

Krv en JupitR vinden dit leuk.
  13. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    @Krv, @zegenwens en @Wes88, knuffel voor jullie ♡ Maandag had ik zo'n dag en daar is idd niets aan. Hopelijk ziet de wereld er na een - hopelijk- goede nacht slaap er weer beter uit.

Ik had vandaag juist een topdag :D Ben weer eens met m'n kinderen naar de speeltuin geweest. Echt vaak in deze zwangerschap heb ik ergens last van gehad en dan vooral m'n darmen en vermoeidheid, maar vandaag zowaar energie. Maar ik ben dan ook wat minder lang zwanger nog natuurlijk. Ik denk dat ik me met 38 weken zeker wel wiebelig ga voelen :roflmao:

Hier trouwens nu toch inderdaad geen muisjes bij de ah. Ik heb toevallig nog een geopend pak in de kast staan. Die zal ik maar even wegzetten, dan hebben we iig iets (zó belangrijk natuurlijk :p)

Hoe gaan jullie de kraamperiode eigenlijk in? Verwachten jullie veel bezoek en vind je dat fijn of juist niet?

Hier zal het wel beperkt blijven en dat vind ik helemaal prima. Ik heb niet zo'n behoefte aan bezoek en al helemaal niet als het mensen zijn die ik anders niet vaak zie, maar dan wel moet entertainen. Zoals tantes en ooms oid. Dus ik verwacht mijn ouders en zusjes en die van mijn man. En dan van beide kanten 3 vrienden/vriendinnen. En op enig moment vast collega's, wat van mij ook niet echt hoeft.

Krv en zegenwens vinden dit leuk.
  14. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    En ik ‘blij’ dat jij het ook hebt. Weet ook niet waar het vandaan komt, normaal ben ik altijd heel positief Maarja!

15. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.015
    4.989
    113
    Vrouw
    @JupitR Fijn dat jij juist zo'n goede dag had vandaag :thumup: En dan vanaf morgen ook nog eens twee hele dagen voor jezelf. Heerlijk! Ik las op nu.nl trouwens dat er leveringsproblemen met anijs waren, maar dat ze momenteel weer de maximale productiecapaciteit draaien en verwachten dat de muisjes snel weer in de winkel liggen.

Kraamperiode: hier de eerste week alleen mijn vader en broer, en de kinderen en ex van mijn man op bezoek. Daarna mogen andere mensen hun bezoek in komen plannen ;) Bijna iedereen woont ook meer dan een uur rijden verderop. Ik vind dat nu juist wel fijn, dan kan niemand onverwacht op de stoep staan. Ik verwacht daardoor wel dat het bezoek vooral in de weekenden plaats zal vinden. Maar doordeweeks dan juist veel rust. Prima zo voor ons. :)

JupitR vindt dit leuk.
  16. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    @Wes88 en @zegenwens knuffel voor jullie!
    @Donna1993 heb er bewondering voor hoe je erin staat. Ik vind je nu al een prachtmens! Houd het vertrouwen in je lichaam vast en hopelijk snel jullie gezonde mannetje in jullie armen.

Ik had ook echt een slechte dag vandaag. Enorm veel hoofdpijn en extreme vermoeidheid (what’s new), maar komt vooral door de benauwdheid denk ik. Heb de hele middag als een bleke zoutzak op de bank gelegen en kon eigenlijk niets. Ben nu sinds een uurtje iets aan de beterende hand lijkt het. Hoop dat ons mannetje z’n billen snel intrekt en m’n longen iets meer ruimte geeft:roflmao: Vrees ervoor anders met 40 weken:o:

Krv vindt dit leuk.
  17. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Oh en @JupitR wat fijn van je goede dag! K kan ook zo genieten van een goede dag, heerlijk!

JupitR vindt dit leuk.
  18. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Jij ook een knuffel @Kaatje92! Ik vind je hartstikke positief voor iemand die al een hele zwangerschap klachten heeft. Lief van je, voor je kind ♡

Kaatje92 vindt dit leuk.
  19. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Wat heerlijk dat jij een goede dag had @JupitR! ❤️ super fijn!

Ik vind jullie stuk voor stuk toppers.. ❤️ echt een fijn groepje en ik vind het heel waardevol om met jullie te kletsen.

Kraamvisite: in het ziekenhuis willen we niemand langs laten komen, alleen zoon. Man haalt zoon op en brengt hem daarna weer naar oma. De vorige keer was ik best wel van de kaart na de keizersnede en ik wil focus op ons gezin. In de kraamweek mogen onze ouders langskomen en de week daarna onze broers/zussen. Is nu ons voornemen in elk geval, misschien loopt het anders maar we hebben het nu zo gecommuniceerd en dat geeft echt rust! Vrienden verwacht ik wel, maar ik denk pas later. Wij zijn 2 jaar geleden verhuisd en wonen dus flink ver bij de meeste vrienden vandaan. Hier hebben we wel wat vrienden maar dat is beperkt. Ik denk dus dat het best een rustige tijd gaat worden en dat lijkt me heerlijk.

Hier is de babykamer eindelijk af!

Charls, JupitR, Kaatje92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.015
    4.989
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook zo'n fijn groepje :) Blijven we na de bevalling nog wel doorkletsen? :p

@Krv Fijn dat de babykamer nu af is! Is alles nu klaar op het kitwerk na?

JupitR en Kaatje92 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina