Uitgerekend 1 - 31 juli 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Saby, 15 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @Donna1993 oh nee wat vreselijk lijkt me dat! Je doet er inderdaad echt niks aan qua schoonmaken, hopelijk is het gauw achter de rug.. veel sterkte daar! Ik zou er ook echt de kriebels van krijgen.

Hier ook een tegenvaller. Kamer van zoon helemaal opgeknapt na een lekkage en nu is het weer of nog nat op 1 plek. We merkten dat de plint krom trok en daardoor op onderzoek uitgegaan. Ik baal als een stekker. Iemand enig idee hoe lang het kan duren voordat een betonnen vloer echt droog is? De lekkage kwam uit de badkamer en zoon slaapt in de kamer ernaast. De muur is nog wel droog, vloer dus weer deels vochtig. Als het niet droogt dan zullen we uiteraard lekdetectie inschakelen want dan betwijfel ik of de lekkage wel opgelost is. De klachten in de badkamer zijn weg, oorzaak zou aangepakt moeten zijn.

@Wes88 wat heerlijk die babywasjes! Wij gaan lunchen bij een strandpaviljoen met vrienden.

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.986
    113
    Vrouw
    @Donna1993 Oh vreselijk! Gelukkig kwamen jullie er nu achter en niet pas over 8 weken bijvoorbeeld. Ik heb geen idee, maar je zou toch wel denken dat het ten tijde van de á terme periode opgelost is?

Wij gaan ook niet meer weg hoor. Klinkt heerlijk om gewoon lekker uitstapjes vanuit huis te doen!

@Wes88 Oh heerlijk dat wassen :D Ik krijg maandag nog 2 Vinted pakketjes binnen en dan ga ik ook de rest van de kleertjes wassen. En wat ik daarna bij koop, gaat wel met de gewone was mee. Ik heb nog niet zoveel kleding in maat 50, omdat ik het weer en geschatte gewicht wilde afwachten, maar ik denk niet dat ik nog een maand of langer kan wachten tot ik de rest koop :oops:

Donna1993 en JupitR vinden dit leuk.
  3. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Omdat hij hier vanaf bijna het begin al groot geschat word heb ik 1 nieuw pakje maat 50, de rest is unisex van dochter nog. Mocht hij opeens toch klein zijn (kan het me niet meer voorstellen ) en maat 50 beter passen dan 56, dan is het zo bijgehaald.

4. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.986
    113
    Vrouw
    Dat is ook zeker zo!

5. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Oh @Donna1993, wat vreselijk. Die onzekerheid over hoe het gaat verlopen en het ongemak dat je er ondertussen van hebt zijn gewoon heel frustrerend en energieslurpend. Hopelijk zijn jullie er snel definitief vanaf.

@Wes88, in je eentje is het inderdaad pittig. Fijn dat je man er weer bijna is!

@Krv, ook al balen bij jou. Je wilt dan ook gewoon dat het opgelost is en niet weer het probleem moeten achterhalen. Moet de vloer eruit?

@zegenwens, moeilijk om je in te houden he? Ik ben benieuwd of je inderdaad een wat groter kind krijgt straks. Mijn oudste was met 36 weken geboren met 3 kg en zwom nog in maat 50 toen. Dus maat 50 voor een kindje bij 38-40 weken is hier iig wel reëel.

Donna1993 vindt dit leuk.
  6. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.986
    113
    Vrouw
    Ja, toch best wel moeilijk :oops: Ook gewoon omdat ik heb gemerkt dat kleertjes kopen toch wel heel veel voorpret geeft. Het is vast super oppervlakkig, maar als ik dan iets nieuws heb gekocht, dan word ik daar echt gelukkig van :roflmao: Dus ik vind het heel knap dat ik de hele zwangerschap zo gematigd ben geweest. :thumup:

Mijn ervaring is ook dat zelfs veel kindjes boven de 4 kg na de geboorte prima in maat 50 passen. Alleen voor wat minder lang dan een kindje van 3-3,5 kg. Ik haal het dus maar gewoon in huis, dan zien we wel hoe lang het gedragen wordt.. en anders voor een volgend kindje, mocht het ons gegund zijn. :)

JupitR vindt dit leuk.
  7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Nou, voorpret snap ik zeker. Het maakt je iedere keer toch bewuster van de aanstaande verandering. Omdat we dat hier nu zo weinig nodig hebben (kamertje schuift door, wagen, badje, box is er al), zit de meeste voorpret hier ook in kleertjes. Binnenkort wil ik het bewaarde spul van de jongens nog wel eens door kijken. Maar zal ook net weer het verkeerde seizoen kunnen zijn allemaal.

Ik heb wel ook een nieuwe kolf gekocht, haha. Maar dat is meer noodzakelijk kwaad. Ik vind kolven op zich niet erg, maar heb ivm slecht drinken door koemelkallergie bij m'n jongste veel gekolft om productie op peil te houden, dus er kleeft een beetje nare nasmaak aan ;)

Heb je eigenlijk een ideaal leeftijdsverschil in je hoofd voor een volgende kindje?

8. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.986
    113
    Vrouw
    Ja ik snap helemaal dat de voorpret hem zelfs vooral in de kleertjes zit als je de rest van de spullen eigenlijk al hebt!

Hopelijk hoef je deze keer niet zoveel te kolven als de vorige keer. Is je jongste de enige met kma?

Leeftijdsverschil: liever wat dichter op elkaar dan wat verder, maar dat komt ook omdat mijn man een stuk ouder is dan ik, dus zijn leeftijd speelt daarin ook een rol. Maar het zal vast ook afhankelijk zijn van onze baby straks en of het ons makkelijk of wat lastiger valt. Wat mijn man betreft gaan we na de bevalling gelijk door voor een tweede :roflmao: Nou, eerst maar een beetje herstellen straks. En ben ook heel benieuwd hoe een kleintje hem weer bevalt 15 jaar na de geboorte van zijn jongste. Hij is zelf dus ook alweer 15 jaar ouder, dat maakt vast een groot verschil. Kortom: we gaan het beleven. Eerst deze maar eens :)

Roni7888 en JupitR vinden dit leuk.
  9. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Bij de middelste heb ik ook een poosje koemelkvrij gegeten ivm krampen die aanbleven, maar toen leek het niet te helpen of ik deed het niet streng genoeg. Hij is wel opvallend niet dol op zuivel (slagroom, melk, toetjes, kwark). Jongste dronk zo weinig dat ik me zorgen maakte over uitdroging, dus ik moest íets en koemelkvrij eten hielp. Hij eet en drinkt nu wel "gewoon" zuivelproducten.

Ik snap wel dat de leeftijd van je man een rol speelt ja. Mooi om het allemaal te gaan beleven samen. Zie je hem nu vaak in de vaderrol of zijn de kinderen niet veel bij jullie?

Uiteindelijk heeft elk leeftijdsverschil waarschijnlijk voor- en nadelen. Ik had in eerste instantie wel korter tussen de kinderen gewild, maar heb lang borstvoeding gegeven elke keer en kreeg pas na een jaar weer een menstruatie en dan de eerste zoveel cycli een ultrakorte lf, dus dan heb je niet zoveel te willen mbt het leeftijdsverschil. Stoppen met borstvoeding was voor mij iig geen optie.

10. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.986
    113
    Vrouw
    Fijn dat het koemelkvrij eten dan hielp! En dat ze er nu niet echt meer last van hebben.

Ja, mijn man is een heel aanwezige vader gelukkig :) Zijn ex heeft later nog twee zoontjes gekregen met een andere partner (nu 6 en 2,5) en voor hen zijn we ook een soort bonuspapa en -mama.

Hier hoop ik eigenlijk ook zeker een jaar bv te geven, dus als dat lukt is het idd afwachten wanneer mijn cyclus weer op gang komt. Veel factoren die van invloed zijn dus op het leeftijdsverschil!

JupitR vindt dit leuk.
  11. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.986
    113
    Vrouw
    Hoe zit het eigenlijk met de rest? Hebben jullie hierna nog een kinderwens of niet (of nog niet zeker)?

12. Donna1993

Donna1993 Bekend lid

19 okt 2021
    722
    764
    93
    Vrouw
    Dankje! Voor jullie ook balen zeg!
    Bij mijn ouders eens flinke lekkage gehad. Met een bouwdroger ging het toen wel snel met het drogen van het beton. Ik zou vanuit je verzekering een lek detectie uit laten voeren, als ze wat vinden kunnen ze de oorzaak wel meteen snel aanpakken. Ik zou er niet te lang mee wachten, omdat je aangeeft er al eerdere lekkage is geweest:(

Krv vindt dit leuk.
  13. Donna1993

Donna1993 Bekend lid

19 okt 2021
    722
    764
    93
    Vrouw
    Hmm ik heb altijd sterke gevoelens om heel graag 2 kinderen te willen als het gegund mag zijn. Mijn vriend heeft zoiets van eerst zien of we compleet voelen met 1 kindje. Als dat zo is laten we het daarbij en anders willen we misschien toch over een paar jaar weer proberen. Qua leeftijdverschil maak ik me niet zo druk. Als de tijd, er de tijd voor is zeg ik altijd maar:roflmao:. Het idee zou een beetje 3 a 4 jaar zijn denk ik.

zegenwens vindt dit leuk.
  14. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Bij ons is dit sowieso de laatste. We hebben nog 4 cryo’s in de vriezer, maar ik ga het hele medische traject nooit meer doen. En daarbuiten, die eerste onzeker maanden ook niet meer. :|

én dochter is al 5,5 als deze baby komt, en ik word dit jaar 35. Ik vind het mooi geweest :)

Donna1993, zegenwens en Roni7888 vinden dit leuk.
  15. Donna1993

Donna1993 Bekend lid

19 okt 2021
    722
    764
    93
    Vrouw
    Ik ga er vanuit dat de beste man die vrijdag komt voor de inspectie, dat hij hopelijk ook snel een datum met ons prikt voor bestrijding :oops:. Ze zeiden wel dat ze dat 2 a 3 keer doen, we zullen dus wel een tijdje elders moeten verblijven. Gelukkig kan dat bij mijn ouders, nadat we helemaal zelf clean zijn, anders kunnen we het weer meenemen naar hen:confused:. Het is een heel gedoe. Ik hoop dus dat hij minstens nog even 2 maanden blijft zitten:o: en hij in een prettige setting komt zonder beestjes..

16. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    @Donna1993 jeetje wat balen zeg! Hopelijk is het snel opgelost. Krijg er de kriebels van.

@Krv jeetje, wat rot dat het lek waarschijnlijk nog niet opgelost is. Hopelijk valt het mee. Inderdaad even je verzekering inschakelen!

@JupitR gelukkig antistoffen!

@zegenwens aangezien dit kindje al een verrassing was, komt er hierna écht geen kindje meer. Zwanger zijn is blijkbaar niet aan mij besteed en periode na geboorte dochter was te pittig dus durfden het eigenlijk niet meer aan. Hier zit straks 3 jaar en 9 maanden tussen de twee kindjes.

17. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Hier niet meer. Kids zijn 8 en 6 als de kleine komt. Dit is ons, soort van cadeautje. lang overna gedacht :)

18. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Hier ook wel klaar. 2 kindjes in 1 jaar tijd. Sluit t niet helemaal uit maar voor mijn vriend was 1 eigenlijk al genoeg. Dus ga lekker genieten en zeker van t feit dat ze snel na elkaar uit de luiers zijn en naar school gaan. En wellicht veel aan elkaar hebben.

Ik heb alles terug gelezen maar ben alweer vergeten wie war zei. Maar ik krijg nu groeiechos omdat mijn zoon dysmatuur was. Daar zie en merk je overigens nu niks meer van. Weegt 11 kilo.

Kma; hier de eerste 8 maanden aan de pepti gezeten. Toen langzaam geïntroduceerd en dat ging goed. Inmiddels kan hij tegen melkproducten, geen klachten meer. De eerste 6 maanden waren hier ook echt afzien. Hij krijste het elke avond uit van de krampjes. Dan zeggen ze, de piek is op 6-8 weken en daarna neemt t af. Nou dat was hier niet t geval. Gelukkig nu een hele blije baby die altijd lacht.

zegenwens en JupitR vinden dit leuk.
  19. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Dochter had overigens ook kma en lactose-intolerantie. Na maand of 9 gehoord te hebben ‘het is vast een huilbaby’. Hier pepti, daarna nutramigen en uiteindelijk overgegaan op neocate. We hadden een compleet ander kind. Een aantal keer de provocatietest in het ziekenhuis moeten doen en nu is/lijkt ze er overheen gegroeid gelukkig. Weet wel dat we deze ervaring gaan gebruiken, mocht deze kleine ook maar 1,5 uur per dag slapen maandenlang:o: We zijn gelukkig wijzer dan toen.

Wat veel kindjes met kma in dit groepje trouwens!

Roni7888, Krv en JupitR vinden dit leuk.
  20. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    @Kaatje92, in tegenstelling tot wat je leest aan percentages, denk ik dat er in werkelijkheid meer kinderen zijn die koemelk niet goed verdragen dan we weten. Ik kan het niet met wetenschap staven, maar vind het eigenlijk wel aannemelijk; dat we niet bedoeld zijn om zo (relatief) veel zuivel te consumeren.

Wij hebben hierna geen kinderwens meer. De bedoeling is dat man er een knoop in laat zetten. En dan heb ik zo'n 8 jaar lang geprobeerd zwanger te worden of gewacht tot ik een cyclus had om zwanger te kunnen worden, of ben zwanger geweest natuurlijk. Dus wordt een nieuwe ervaring om eisprong niet meer te hoeven of willen benutten :p

Roni7888, Kaatje92 en zegenwens vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina